FSX z toho klidně vypusťme, i když ještě zdaleka vše nevyšlo pro P3Dv4, trojka šla z disku, lítat v tom už nechci o FSX bylo rozhodnuto hned jak jsem se o existenci P3D dozvěděl a vyzkoušel. Aktuálně už existují developeři addonů kteří jasně deklarovali že aktuálně skončili jak s podporou předchozích verzí P3D tak i FSX. Takoví budou přibývat, je totiž drahé dělat pro více platforem, zvlášť když nabízí zcela jiné možností.
A XP nebo P3D? Proč ne oba? Nebo klidně tři, když máš FSX, nebo 4 když přidáš FSW nebo 5 když přidáš Aerofly FS. Každý simulátor má něco, můžeš mít vše když se zbytečně neomezíš na jeden.
To je objektivní odpověď.
Subjektivně mám jednoznačně nejradši P3Dv4, a proč ne XP, jsem tu už dříve psal, mezi hlavní patří špatný výkon, byť v poslední verzi došlo ke zlepšení, pořád dokážu víc třískat z P3D. Špatná kvalita addonů - primárně letadel, trubky nehodnotím, zajímají mě jen malá GA - případně support těch addonů, někteří vývojáři ještě nedospěli, příkladem tristního supportu je český AirfoilLabs. Chybí mi zcela scenérky a ortho není odpověď, jednak to není vždy to nejlepší řešení, ne vždy máš kvalitní zdroj, scenérku letiště to nezvládne. O podpoře ročních období ani nemá cenu mluvit a věčné zemětřesení - aneb "shaking ground" bug. XP je pro mě v podstatě jen kvalitní rendering nočních světel, v tomhle nemá konkurenci. Letový model je možná počítaný v reálném čase (pokud běžíě 20+ FPS) ale jak všichni víme, letový projev letadla je vždy věcí autora a to co jde v XP jde i v P3D, ba v P3D jde i víc, viz stížnosti předních vývojářů jak jim XP nedává takové možnosti (PMDG například, HiFi).
Zopakuji ale to co jsem psal výše. Nejlepší je mít simulátorů víc a používat ten který pro daný účel slouží nejlépe nebo na který máš právě chuť.
|
|