FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? Jeden příspěvek | Celý strom
Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup???   25. 4. 2005 / 14:34
Svecik
1- Chcu moc a moc poděkovat za update na BRNO VFR - je to supr...

2- Když letím s PMDG a začínám sestupovat na úvodní sestupovou hladinu nahlášenou ATC, tak to zadám na AP a zmáčknu LVL CHG a mám vert. speed někdy víc jak 4000 ft/min - a to se mně zdá dost. Když mně ATC řekne ať sestoupím třeba z úvodní 12000 na 4000, tak to zase zadám na AP a zmáčknu LVL CHG. Přitom na FMC mám napsaný letová rychost pod 10000 je 240. V okamžiku, kdy jsem na 11800 zadám 240 do AP. V tom okamžiku mně to přestane klesat, dokud nedosáhnu těch 240 (239-241) , potom jedu zase na vert. speed 3500 ft/min. Tak by jsem se chtěl seznámit s návodem správného sestupu protože ten jak to dělám já je určitě špatnej.

3- Když naopak stoupám na úvodní hladinu podle ATC (13000), tak jí dosáhnu, a vypne se VNAV. Až se přiblížím k hranici těch 13000, tak mně ATC nahlásí ať stoupám do 19000. Zadám na AP a zmáčknu VNAV - letadlo začne zase stoupat. Zase bych poprosil o zkritizování.

DÍKY MOC!!!
 

Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup???   25. 4. 2005 / 15:40
Sněhulák   
jediné co se mi zdá dost divné je těch vert. speed 3500 ft/min.. Tomu snad ani nechci věřit že to s PMDG jde.. asi to skusím .-))) vždyť už těch 2000 je s brzdama téměř nemožné bez nárustu rychlosti.. a s ATR sem ted na Popradu kde je ILS s 3,5° trochu pozde brzdil a kdyz uz sem byl plně usazen a začlo to klesat tak sem velmi rychle otvíral ve 190 klapky na 15 což už samo je blbě ale jinak bych to asi neubrzdil .-)) = miss app..

4000ft/min = cca 1200m/min = 20 m/s což nevim nevim to by asi cestáci velmi rychle hledali sáčky .-))))

Co já vím tak cca 1500ft/min je tak adekvátní...

Na příletu znám nějaký užívaný pravidlo:

potřebuji vyklesat 16 000 ft to podelím 3 = 5333 což znamená cca na 55nm začít klesat.. těch 1300..... a pak až víc zpomalím tak těch 1500 Což se dá samo spočítat velmi přesně pokud zafiguruji GSpeed ale toto je rychlé a celkem použitelné...
 

Re: Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup???   25. 4. 2005 / 15:50
PavelS
PMDG nelítám, ale funkční postup pro starého dobrého DF737 je NEJPRVE snížit rychlost na např. 250kias - a to ještě v horizontálním letu - a tuto mít nastavenu na A/T. Teprve po snížení rychlosti ( plusminus ) začít klesat pomocí LVL CHG. Takto v naprosté pohodě klesá v cisté konfiguraci okolo 2000ft s motory na zvýšený vonoběh nebo nad ním ( ideální ).

Mimochodem , hladina pro stoupání v TMA Praha bývá obvykle FL140, ne 130.

Pravidlo pro výpočet klesání : viz sněhulák, jen dodám, že pro počáteční klesání z hladiny lze připočíst ještě + 20NM kvůli právě počátečnímu zpomalování a ustálení klesání vůbec.

 

Re: Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup???   25. 4. 2005 / 17:51
Luděk Ch.
Ale jde to naprosto v pohodě. On je totiž rozdíl, jetli jsi ve FL100, tam je opravdu problém klesat 2000ft/m, ale ve FL350 klesá klidně i 3500ft/m.
 

Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup???   25. 4. 2005 / 16:33
MilanP
Pri planovani klesani je dobre vyuzit FMC. Tj. klesat podle pokynu FMC a pozadat "request fo descent" ATC nebo v opacnem pripade, kdy ATC naridi descent drive nez FMC, aktivovat DESCENT NOW. Pro zajimavost z me zkusenosti v kokpitu 735 CSA - klesani bylo provedeno modem v/s (nikoliv LVL CHG), na muj dotaz proc ne modem VNAV mi kapca rekl, ze FMC zpravidla pocita klesani dost akuratne a neni moc prostoru pro zpomalovani a korekci uhlu klesani, ale je dobre si prubeh sestupu dle FMC kontrolovat. Proto se v realu (alespon u 737 a teto posadky zacina klesat drive nez nabidne FMC. Jinak co se tyka rychlosti, klesalo se v rozsahu 270 IAS (vyssi FL) - 290 IAS (nizsi FL), zpocatku cca 2000ft/min, pozdeji tak kolem 1000-1200 ft/min, FO s tim knobem v/s porad kroutil, aby udrzel rychlost a pozadovany profil nad profilem vypocitanym FMC a zobrazovanym na ND.
 

Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup???   25. 4. 2005 / 17:59
Luděk Ch.
Ohledně toho klesání, z letové hladiny se neklesá pomocí LVL CHG, protože je to moc prudké a nestíhal by jsi vytírat podlahu pod cestujícími Klesá se nejdříve pomocí VS okolo 2000ft/m. A LVL CHG, se používá až v nižších hladinách. A pokud během klesání v LVL CHG nastavíš na MCP nižší IAS, je jasné, že se klesání přeruší, než letadlo zpomalí na nastavenou rychlost, protože režim LVL CHG má jako prioritu udržení dopředné rychlosti. Takže v tom případě, je vhodné přepnout na VS, nastavit třeba jen 1500ft/m a letadlo bude klesat i zpomalovat a samozřejmě tomu můžeš pomoci vysunutím spoilerů. Ohledně stoupání, tvůj způsob, je v pohodě, není důvod kritizovat
 

Re: Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup???   26. 4. 2005 / 16:08
Svecik
Moc díky.
Ještě se musím zeptat, jestli je to v reálu normální, že letadlo stoupá třeba do FL180, potom ve stoupání zpomalí ( přibližuje se k hladině ) a až mu ATC řekne další hladinu, zase začne normálně stoupat.
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ