|  |  | Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? 25. 4. 2005 / 14:34 | |
|  | 1- Chcu moc a moc poděkovat za update na BRNO VFR - je to supr...
2- Když letím s PMDG a začínám sestupovat na úvodní sestupovou hladinu nahlášenou ATC, tak to zadám na AP a zmáčknu LVL CHG a mám vert. speed někdy víc jak 4000 ft/min - a to se mně zdá dost. Když mně ATC řekne ať sestoupím třeba z úvodní 12000 na 4000, tak to zase zadám na AP a zmáčknu LVL CHG. Přitom na FMC mám napsaný letová rychost pod 10000 je 240. V okamžiku, kdy jsem na 11800 zadám 240 do AP. V tom okamžiku mně to přestane klesat, dokud nedosáhnu těch 240 (239-241) , potom jedu zase na vert. speed 3500 ft/min. Tak by jsem se chtěl seznámit s návodem správného sestupu protože ten jak to dělám já je určitě špatnej.
3- Když naopak stoupám na úvodní hladinu podle ATC (13000), tak jí dosáhnu, a vypne se VNAV. Až se přiblížím k hranici těch 13000, tak mně ATC nahlásí ať stoupám do 19000. Zadám na AP a zmáčknu VNAV - letadlo začne zase stoupat. Zase bych poprosil o zkritizování.
DÍKY MOC!!! |
| |
|
 |  |  | Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? 25. 4. 2005 / 15:40 | |
|  | jediné co se mi zdá dost divné je těch vert. speed 3500 ft/min.. Tomu snad ani nechci věřit že to s PMDG jde.. asi to skusím .-))) vždyť už těch 2000 je s brzdama téměř nemožné bez nárustu rychlosti.. a s ATR sem ted na Popradu kde je ILS s 3,5° trochu pozde brzdil a kdyz uz sem byl plně usazen a začlo to klesat tak sem velmi rychle otvíral ve 190 klapky na 15 což už samo je blbě ale jinak bych to asi neubrzdil .-)) = miss app..
4000ft/min = cca 1200m/min = 20 m/s což nevim nevim to by asi cestáci velmi rychle hledali sáčky .-))))
Co já vím tak cca 1500ft/min je tak adekvátní...
Na příletu znám nějaký užívaný pravidlo:
potřebuji vyklesat 16 000 ft to podelím 3 = 5333 což znamená cca na 55nm začít klesat.. těch 1300..... a pak až víc zpomalím tak těch 1500 Což se dá samo spočítat velmi přesně pokud zafiguruji GSpeed ale toto je rychlé a celkem použitelné... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? 25. 4. 2005 / 15:50 | |
|  | PMDG nelítám, ale funkční postup pro starého dobrého DF737 je NEJPRVE snížit rychlost na např. 250kias - a to ještě v horizontálním letu - a tuto mít nastavenu na A/T. Teprve po snížení rychlosti ( plusminus ) začít klesat pomocí LVL CHG. Takto v naprosté pohodě klesá v cisté konfiguraci okolo 2000ft s motory na zvýšený vonoběh nebo nad ním ( ideální ).
Mimochodem , hladina pro stoupání v TMA Praha bývá obvykle FL140, ne 130.
Pravidlo pro výpočet klesání : viz sněhulák, jen dodám, že pro počáteční klesání z hladiny lze připočíst ještě + 20NM kvůli právě počátečnímu zpomalování a ustálení klesání vůbec.
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? 25. 4. 2005 / 17:51 | |
|  | Ale jde to naprosto v pohodě. On je totiž rozdíl, jetli jsi ve FL100, tam je opravdu problém klesat 2000ft/m, ale ve FL350 klesá klidně i 3500ft/m. |
| |
|
 |  |  | Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? 25. 4. 2005 / 16:33 | |
|  | Pri planovani klesani je dobre vyuzit FMC. Tj. klesat podle pokynu FMC a pozadat "request fo descent" ATC nebo v opacnem pripade, kdy ATC naridi descent drive nez FMC, aktivovat DESCENT NOW. Pro zajimavost z me zkusenosti v kokpitu 735 CSA - klesani bylo provedeno modem v/s (nikoliv LVL CHG), na muj dotaz proc ne modem VNAV mi kapca rekl, ze FMC zpravidla pocita klesani dost akuratne a neni moc prostoru pro zpomalovani a korekci uhlu klesani, ale je dobre si prubeh sestupu dle FMC kontrolovat. Proto se v realu (alespon u 737 a teto posadky zacina klesat drive nez nabidne FMC. Jinak co se tyka rychlosti, klesalo se v rozsahu 270 IAS (vyssi FL) - 290 IAS (nizsi FL), zpocatku cca 2000ft/min, pozdeji tak kolem 1000-1200 ft/min, FO s tim knobem v/s porad kroutil, aby udrzel rychlost a pozadovany profil nad profilem vypocitanym FMC a zobrazovanym na ND. |
| |
|
 |  |  | Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? 25. 4. 2005 / 17:59 | |
|  | Ohledně toho klesání, z letové hladiny se neklesá pomocí LVL CHG, protože je to moc prudké a nestíhal by jsi vytírat podlahu pod cestujícími Klesá se nejdříve pomocí VS okolo 2000ft/m. A LVL CHG, se používá až v nižších hladinách. A pokud během klesání v LVL CHG nastavíš na MCP nižší IAS, je jasné, že se klesání přeruší, než letadlo zpomalí na nastavenou rychlost, protože režim LVL CHG má jako prioritu udržení dopředné rychlosti. Takže v tom případě, je vhodné přepnout na VS, nastavit třeba jen 1500ft/m a letadlo bude klesat i zpomalovat a samozřejmě tomu můžeš pomoci vysunutím spoilerů. Ohledně stoupání, tvůj způsob, je v pohodě, není důvod kritizovat  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Díky MOC za BRNO VFR UPDATE!!! / PMDG a sestup??? 26. 4. 2005 / 16:08 | |
|  | Moc díky.
Ještě se musím zeptat, jestli je to v reálu normální, že letadlo stoupá třeba do FL180, potom ve stoupání zpomalí ( přibližuje se k hladině ) a až mu ATC řekne další hladinu, zase začne normálně stoupat. |
| |
|
|