FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
P3D a VAS na novém PC Jeden příspěvek | Celý strom
P3D a VAS na novém PC   2. 5. 2017 / 07:40
kralikjan
Ahoj,

rád bych nějaký tip od někoho, kdo již P3D nějakou dobu stabilně používá na high-end PC, jelikož mě se to nějak dlouhodobě nedaří a to kvůli známému problému s virtual adress space (VAS), nekonečnými diskuzemi ohledně nejlepších nVidia driverů apod..
Koupil jsem si high-end PC za dost peněz ale P3D je v podstatě nepoužitelné, pač jen při nahrání určité situace (komplexní letadlo - PMDG/ add on scenerie, případně hodně zalidněné místo) a obsazení VAS je 80% !!! Samozřejmě se VAS během letu plní dále a následuje OOM, crash aplikace. Samo možnost let uložit, vyskočit ze simu a znovu nahrát.. nouzovka, ale to snad není možné, že je P3D takový chabrus. Zlaté FSX, tam se mi to nestalo snad nikdy se stejnými addony !!!! Také je to 32bit aplikace, samo kvalita textur apod je nižší v porovnání s P3D i na vysoké nastavení, ale to přeci nemůže udělat tolik..

1.) Hodně lidí používá stejné nastavení jako já (ne vše v P3D na max, důležité slidery staženy, mají náročné addony- ORBX vector, Global, openLC, PMDG), dle videí na youtube a evidentně jim to funguje tak nevím, co je špatně.
2.) jakou verzi nvidia Ovladače použít ? Doporučení ? Je milion diskuzí že VAS leak způsobují snad všechny ovladače nvidia, krom 376.33. Jenže debilní Win10 mi pořád přeinstalovávají novější ovladač, trik jak to obejít se mi nedaří zprovoznit.
3.) Jsou v P3D opravdu některá nastavení, která kriticky žerou VAS ? Vypl sem road,sea traffic dle doporučení někde ale přijde mi, že ty rozdíly jsou minimální.
4.) FSX má opravdu se stejnou konfigurací (scenerky/letadla/addony) VAS 30%, P3D 80% ?? WTF ????
5.) Jaké máte vy zkušenosti s tímhle celkově ?
6.) Pokud je to nutné, určitě bych screeny z nastavení sliderů v P3D nahrál, ale nechci s tím hned zatěžovat..

Moje sestava . i7-7700k, gtx 1080, 16GB RAM.
Addony v P3D : ORBX vše (Global/Vector/openLC), ActiveSky16, REX4 Soft Clouds, freemeshX, PMDG777, FSLabsA320, MA Prague, to je snad vše.

Děkuji za jakékoli tipy, doporučení, komu to funguje bez OOM, stabilně i na dlouhých letech..

Letu zdar,
Jan
 

P3D a VAS na novém PC   2. 5. 2017 / 10:58
JirkaK
O jakém high end PC se bavíme? Je tam běžná spotřební i7 a grafika střední třídy. High end PC bude na jiné platformě a s high end grafikou/kami, ale to na okraj.

Co je špatně na VAS 80%? Pořád je tam hodně místa.


1. mají úplně stejné problémy. Ve výčtu nevidím náročné addony. Global produkty od ORBX mají k náročnosti daleko. Možná vectory a ty se dají stáhnout - roads, railways vypnout, nějaké malé jezírka, bažiny.. vypnout. Nicméně vektory nepoužívám, stejně jako openlc. Lítám téměř výhradně v ORBX regionech a není to potřeba.

2. nejnovější, ano občas vyjde nějaký driver co není nejlepší pro P3D, většinou ale následující už funguje a vždy se dá vrátit k předchozí verzi pokud aktuální nefunguje správně. Naposled jsem to dělal asi v únoru, kdy nové drivery způsobily flickering stínu v The Division při použití PCSS neb HTFS.

3. Všechny addony. A zkoušel jsi vypnout HT, nebo lépe potlačit využívání thread jader pomocí affinity mask? Na 8 jádru HT on a HT off dělalo 30% výkonu navíc a o 500MB více paměti ve prospěch HT off. Z mého pozorování na 4 jádru/8 vláken je ten zisk menší, ale je tam.

4. Stejnou konfiguraci? Opravdu? FSX dělá teselaci, FSX používá DX11? ... najde se toho spousta co je jinak. Navíc nastavení ve FSX zdaleka neznamená to samé v P3D.

5. Dobré.

6. tak nám to napiš, screen není nutný. Nicméně zeptám se na Level of Detail? Střední nastavení v P3D =maximální v FSX, FSX naložené addony = OOM jak víno. LOD zásadně ovlivňuje kam až se scenérie načítá. Případně velikost textur, jak v REXu (512 pro mraky, pro zbytek 1024 stačí), v P3D pak 2048. LOD doporučuju snížit alespoň o jeden krok (LOD_RADIUS=5.5, max FS je 4.5, max P3D 6.5)


Bez OOM to nefunguje nikomu kdo to našroubuje addony, ty zmíněné, to nic není. V defaultu to samozřejmě poběží a případný support dotaz tě odkáže na default a zda se to projevuje (samozřejmě ne). Hodně lidí používá auto save v FSUIPC (placená verze) a v případě pádu to nahrají a pokračují od posledního save. I X-Plane 11 mě často s 24GB RAM ukáže OOM. Prostě toho chceme po simulátorech hodně a to co FSX/P3D zvládá se svým paměťovým omezením je až neuvěřitelné.
 1x  

P3D a VAS na novém PC   2. 5. 2017 / 11:25
kralikjan
Díky za odpověď..

No tak high end, kupoval jsem skoro top sestavu (samo spotřební-herní) dražších variant už moc nebylo, tak jsem si dovolil to nazvat high end, 1080 byla top když sem to kupoval, tak se mi nezdá jako střední třída tedy.. Vím, že už je TitanX.. ale to je jedno nakonec.. Nechtěl jsem se "high endem" dotknout hardcore majitelů PC ..

Špatně je na tom to, že moc místa nezbývá, jde o to, že se to pořád plní jak člověk letí.. Což je možná nějaký ten leak u těch ovladačů.. Btw. letám pouze IFR ve vysokých hladinách, tak nevím jestli to i tak načítá detaily na zemi.. Vím, že to "stačí" ale kdyby to tak vydrželo.. např. letět už jen se zbývající 20 % VAS na add-on letiště, nedejbože třeba ještě nějaký openLC region a konečná.. Nezbývá prostě tolik abych doletěl z addon letiště na addon letiště.. Což mi přijde trochu "výchozí" problém vůbec simulátoru. Samo, že výrobce odkazuje na default nastavení, to samo poběží jakkoli.. Jen jak jsem psal, mám i FSX na starém PC se stejnými addony, naprosto.. tam to funguje naprosto bez problémů.. tomu se divím.. Ale jasně max nastavení ve FSX nejsou to samé v P3D.. chápu..

1.) Někde právě psali, že produkty ORBX jsou pro P3D šíleně náročné, zvlášť klasická trojice, Global+vector+případně openLC.. Zkusím si pohrát s nastavením vectorů..

2.) Drivery zkouším pořád, ale teď jsem se dočetl někde že snad ty poslední už byly ok.. Ono dost záleží na kombinaci hardwaru taky, každé GPU sedí trochu jiné ovladače..

3.) s HT sem neexperimentoval, četl jsem někde že to pomůže, někdo zas psal že ne, tak aby si člověk vybral.. Nerad bych když už najdu čas seděl u PC a jen "ladil" a v podstatě nikdy nelétal .. To jako při tvorbě P3D neví jak to pracuje s jádrama když to programují ?

4.) určitě je FSX méně HW náročné, to je bez debat, jen sem trochu čekal, že to dožene nový hardware.. Ani se nedivím, že někdo létá stále ve FSX:SE.. P3D je super, ale prostě stejně to nejde využít na max, protože to prostě hw nezvládá, jsou nutné kompromisy.

6.) nastavení rád pošlu, nejsem teď doma u PC, takže večer, rád uvítám jakýkoli tip co stojí "za ubrání".. Velikost textur vím, že mám na 2048 v P3D již sníženou, REX max 1024 a nízké mraky 512, to bylo první, co jsem stáhnul.. Podívám se na to přesně a rád se podělím..
Bohužel přesně ty porovnání, co znamená jaké nastavení v P3D v porovnání s FSX nikde nenajdu, takže jde težko odhadovat jak je co náročné, když do toho tolik nevidím..

Vím, že v FSUIPC funguje ten autosave docela dobře, jen mi to přijde trochu nouzovka jak jsem psal, chápu když to spadne jednou za měsíc, ale aby nešel doletět žádný let skoro.. ale určitě je rozdíl, kdo létá VFR a s jednoduchýma letadlama..

Mě teda docela "nemile" překvapil FSLabs A320, naprosto dokonalý stroj.. ale letět se s ním dá tak se vším staženým na půlku.. to je na VAS masakr..
X Plane 11 taky padá ?? Ten je 64bit ne, vím že je to graficky paráda takže si to asi vezme daň..

J.
 

P3D a VAS na novém PC   2. 5. 2017 / 13:40
JirkaK
Autogen je cca do 9km vzdálenosti, takže hodně vysoko už ho to neřeší, díky tomu je výkon v hladině vyšší než při zemi.

Byl problém s jedním konkrétním driverem, ale to bylo někdy v lednu/únoru. Osobně aktualizuji drivery téměř s každou verzí a nevidím v nich rozdíl, grafika je ale obecně to co mě v P3D netrápí, zvlášť teď s přechodem na 4k display jsem mohl zrušit SGSSAA, které posílalo GPU výkon do kopru, navýšení rozlišení tak reálně zlepšilo výkon. Nicméně brzda je pořád CPU nad oblastmi s hustším autogenem.

Co si lidi stěžovali byl tuším hotfix 3.4.2. a ve verzi 3.3.x to bylo ok. Pak ještě vyšel hotfix 3, který řešil problémy se SLI. Takže řešení možná bude běhat starší verzi P3D, stačí odinstalovat a nainstalovat klienta. Osobně jsem četné OOM vyřešil právě stažením Level of Detail z max o jeden stupeň dolů a teď si uvědomuji že jsem stáhl i scenery complexity, opět o jeden stupeň z max.


Ad náročnost. Global jen nahrazuje textury a drobná místa - pobřeží tuším - po celém světě. Textury jsou samo větší než default, ale to je právě o paměti, ne o výkonu. OpenLC je to samé, jen to definuje nové ladnclass a má pro ně své textury. Výkonu dávají zabrat vectory a tam právě hodně lidí vypíná cesty a železnici, jednak to pak méně koliduje s landclassy a reálně to ani nejde poznat. Někdo tvrdí že je to i výrazné pro výkon, což dává smysl ale osobně nic dramatického nesleduji. Problematičtější jsou komplexnější ORBX regiony, hlavně So a No Cal. ale to nás teď netrápí.

K HT.. je třeba experimentovat. Jak říkám výkon - FPS v CPU náročných místech - a paměť to přidá asi každému, pro mě to ale přineslo místy blurry textury (tam kde nebyly v případě HT on) a občasný micro stuttering. Takže nakonec jsem zůstal u toho že pro první jádro mám zakázaný thread a zbytek je povolen. Affinity Mask 253 pokud se nepletu.

Ad rex... ty velikosti jsou OK, není v tom viditelný rozdíl, I to snížení textur v P3D je ok. Z pohledu paměti je nejnáročnější právě to jaké textury se mu cpou a Level of Detail. V některých místech to snížení o jeden krok znamenalo 1GB více paměti. Komplexita scenérie pak může snížit počty custom objektů (to co není autogen), což bude platné u těch letišť.


X-Plane taky padá. Bohužel lidi si myslí že 64bit = OOM free, ale tak to rozhodně není. X-Plane toho ale obecně čte do paměti výrazně více, když se tomu naloží ortho (to až takový problém není) a extrémní autogen (třeba ta jižní Kalifornie s W2XP US west autogenem), tak textury bylo nutné snížit z nekomprimovaného max na high komprimované a i tehdy mám problém, pokud při tom mám puštěný prohlížeč, který zbaštil trošku víc paměti. V lepším případě XP jen řekne že přestává načítat textury, příklad tady: https://www.youtube.com/watch?v=VSvsqby4boU&t=1777s nebo windows schodí prohlížeč, v horším případě žuchne XP. 32GB by pomohlo, ale kupovat při současné drahotě staré DDR3 fakt nehodnám.

Až P3D dostane 64bit, a že by to mělo být letos na podzim, tak to sice hodně pomůže, pokud se nic jiného výrazně nezmění, ale dokážu si představit že s vyšším LOD to dřív nebo později stejně umře.

A ad auto save... Ano je to krajní řešení, ale jsou lidi co to používají, lepší než nic. FSUIPC navíc umí na blížící se problém s pamětí včas upozornit, tak to člověk může uložit ručně. Nicméně trubky už nelítám a obecně preferuji krátké lety, takže netuším jak by se mi to zachovalo po X hodinách.
 

P3D a VAS na novém PC   2. 5. 2017 / 21:11
kralikjan
Moje nastavení, uvítam JirkaK jakékoli tipy na redukci/úpravu sliderů. Moc děkuji.
39358 B / 731 x 550 / P3D_settings1.jpg
32721 B / 731 x 550 / P3D_settings2.jpg
31366 B / 732 x 550 / P3D_settings3.jpg
25918 B / 732 x 550 / P3D_settings4.jpg
30457 B / 732 x 550 / P3D_settings5.jpg
 

P3D a VAS na novém PC   2. 5. 2017 / 21:13
kralikjan
Jinak nemám zapnutý Vsync, mám monitor Gsync, jestli to je vůbec v P3D použitelné a k něčemu, takže by to mělo být aktivní defaultně.
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 10:56
JirkaK
Nevím zda GSync bývá by default aktivní, v každém případě je to možné zapnout/vypnout v control panelu v sekci monitor a tam by mělo být nastavení GSync. Bohužel GSync monitor nemám

Jinak to nastavení je celkem v při zemi, osobně mám daleko víc vyhnané stíny, v podstatě vše na max, můžeš vyzkoušet ubrat z toho scenery complexity, aspoň na těch letištích by to mohlo pomoct
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 13:55
kralikjan
Díky za odpověď, no také mi to nepřipadá nějak přehnaně nastavené, o to víc se trochu divím, že prostě ta VAS je tolik zaplněná, respektivě :

1.) Default počasí, default letadlo, default scenerie : VAS cca 40%, to je opravdu tak minimum co se dostanu.
2.) Add on scenerie, AS16 počasí, PMDG letadlo, VAS cca 70-80%.
3.) Add on scenerie, AS16 počasí, FSLabs A320, VAS min 80%, ale za letu se ta VAS dost plní, takže prostě pak na přistání na nějakém letišti s add on scenerií nezbývá.. Ale to bude také náročností té A320.
Což jak tak koukám, jsou docela asi plus minus normální výsledky.. I youtuberům, co uploadují videa z p3D a na některých videích je vidět i zbývající VAS a je to tak 800MB..

Testovat a odinstalovávat všechny ORBX produkty a zkoušet znovu se mi moc nechce, vše už má XX GB..
Dle minulého příspěvku, má smysl používat věechny typy ORBX najednou ? Co dělá Global je mi jasné, vektor taky, ten zkusím v nastaveních trochu stáhnout, hodně psali, že ten žere tak 500MB VAS. openLC tedy "zlepšuje" Global, tj textury na zemi, umístění měst a autogen ? Ještě přemýšlím, jestli nemůže být některý z ORBX produktů nějak špatně nainstalovaný, nebo ve špatném pořadí, ale to předpokládám probíhá automaticky a instalátor si s tím poradí, včetně správného pořadí ve scenery library.. Jestli tam to nemůže být nějak špatně nastaveno, popřípadě jestli by to vůbec ovlivnilo nějak paměť.. Ale to jen tak uvažuju, protože téměř žádné jiné věci nainstalované nemám, jak jsem psal, PC je nový, takže skoro clean install, takže pochybuju že to může být systémem..

Jinak GSync zapnutý je, to píše v nvidia settings..
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 15:26
JirkaK
Z PMDG je prej hodně náročný T7, kdežto třeba nový 747 ne.

ORBX global má smysl používat všechny najednou, doplňují se.

BASE, kromě úprav některých míst (opravy pobřeží atp). je to čistá náhrada defaultních textur objektů - autogen baráčky atd.

VECTOR, zpřesňuje tvar pobřeží, řek, cest atp. nejsou to už jen hranaté lajny.

openLC, mění landclass, tedy textury "země". Nejen že má vlastní textury ale rozšířuje jejich definici, jejich umístění více odpovídá realitě. Na některých místech to odpovídá realitě.

Ad pořadí ... FTX Central si to pořeší, řeší i instalace, nemyslím si že by tady byl problém. Prostě těch dat oproti defaultu je více. Jinak odinstalace ORBX, kromě base je poměrně snadný, v centralu se klikne na odinstalovat, na disku to zůstane a kdykoli se to tam dá zase přidat. Tak jak tak špatná instalace by se projevila nějakou nekalosti v simulátoru - špatné textury, chybějící textury atp. Na paměť by to vliv neměllo, pokud by ty textury nebyly prázdné.

A systém s tím nemá nic společného. Prostě je fakt že tyhle věci si vezmou hodně paměti. Hodně rozežrané mohou být extra letiště, je tam spousta poměrně kvalitních textur kdečeho = potřeba hodně paměti.
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 19:27
kralikjan
Díky za vyjasnění. PMDG777 mám právě pro P3D, NGX jsem si ještě nekoupil, mám jen pro FSX, tak nemohu porovnat. A pak ten "trochu neštastný" A320.

Jsem rád, že jsem to mohl alespoň takhle porovnat, jestli to nějak uplně nevybočuje s obvyklého chování u ostatních..

Chtěl bych koupit nějaký AI provoz ještě, ale jak tak na to koukám, tak nevím jestli je to uplně dobrý nápad, leda to používat třeba na 30-40% provozu. Asi nejvíc friendly je MyTraffic, ne ? Na FSX mám Ultimate Traffic 2, ale to je už pohrobek v dnešní době.

Ještě k té VAS, není nějaký program, který by zobrazoval zvývající nebo obsazenou VAS přímo na monitoru při běhu P3D ? Třeba někde v rohu ? Vím že FSUIPC umí monitorovat ale nevím jak se zobrazením, snad to umí jen ve windowed mode, já mám něco od ProjectFly, což funguje hezky, ale je nutné přepnout okno..
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 19:35
JirkaK
MyTraffic tuším doporučuje právě max těch 30-40% víc už by bylo na některých místech trochu moc. Víc než paměti bych se ale bál výkonu CPU.
FSUIPC umí zobrazovat "okno" - nejde ale vypnout bez změny nastavení FSUIPC, nebo to umí vložit do titulku okna, tedy že to nebude Prepar3D ale bude tam zbývající VAS. Hledej na netu OFFSET pro VAS.

Osobně používám FSX VAS MONITOR, je to malá utilitka, a mívám ji na druhém monitoru.
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 19:55
kralikjan
Jasně, myslel sem že je to taky určitá zátěž i pro VAS. s CPU jsem (zatím) bez problémů většinou, nespadnu pod 30FPS ani v nejkomplexnějších situacích, tak uvidíme.

Díky, podívám se na ten tool, spíš sem preferoval aby to běželo přímo v P3D, ale to asi nejde, nechce se mi kvůli tomu instalovat další monitor, mám trochu omezené pracovní místo.. Ale nějak to pořeším..
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 20:04
JirkaK
paměť to jistě vezme taky, ale v případě provozu... těch 30-40% může znamenat klidně stovku letadel, to už dá zapotit cpučku.
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 20:43
JirkaK
mimochodem, která verze je té A320?
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 21:14
kralikjan
Je to ta poslední verze, 1.0.1.196.. Updaty jsem řešil nejdřív.. Je to určitě lepší než ta předchozí verze se kterou jsem to koupil, ale i tak je to mazec.. cca o 10% víc VAS než PMDG777. Což v porovnání komplexnosti letadla možná odpovídá, ale prostě se to s těmi nastaveními P3D a sceneriemi nedá, hodně lidí sem četl na to má extra nastavení P3D se sníženými detaily..
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 21:20
kralikjan
Ještě ta jejich aplikace FS Spotlights je také taková záhadná, běží to jako externí modul, není to snad uplně povinné mít nainstalované, ale nejde pak plynulé tlumení světel v kokpitu.. Byly také různé diskuze ohledně tohoto, ty spotlights také generují semtam nějakou chybu v P3D při nahrávání.. Ta A320 se skládá z hodně modulů bych řekl podle toho co se načítá, když se to spouští.. I výrobci přiznávají, že je nutné trochu zohlednit nastavení P3D.. Ale to je asi jiná kapitola zase trochu..

Hlavně mi přijde, že při letu s A320 se ta VAS pořád plní, pozvolna ale pořád.. u 777 sem doletěl v pohodě do New Yorku 9 hodin.. VAS dosáhla 90% ale drželo to..
 

P3D a VAS na novém PC   3. 5. 2017 / 22:00
JirkaK
Ta verze A320 hodně zredukovala použití paměti, lidi si to libovali... Nejlepší to bude řešit se supportem too letadla.

A tady je pro zajímavost porovnání P3D v 2 vs 3 a použití VAS (virtual size), od cca 17 minuty dále.

https://www.youtube.com/watch?v=O8WBLBleUr0

2.5 nevydržela, v3 si držela rezervu asi půl giga s tím že kdyby tam byl REX, Active Sky... tak by to už mohlo být hraniční...
 

P3D a VAS na novém PC   4. 5. 2017 / 14:26
kralikjan
Jj s tím updatem to bylo významné zlepšení.. Uvidíme, zkusím si s tím ještě nějak pohrát..
 

P3D a VAS na novém PC   9. 5. 2017 / 21:11
JirkaK
Napíšu to tu veřejně - může se hodit více lidem. Je to od beta testera P3D.


https://www.avsim.com/files/file/87-avsim-prepar3d-guide/
 2x  

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ