Vyšetřování probíhá, ale protože to byl vojenský let ruského letadla, je to bohužel v gesci Ruského Ministerstva obrany a nikoliv MAKu. Což znamená, že se veřejně možná vůbec nic neuvolní.
V současné době jsou mě osobně známé dvě pracovní verze:
- Problém s mechanizací (předčasné zavření, nemožnost zavření, nebo asymetrie)
- Nesprávná reakce posádky na nestandardní situaci
Případně kombinace obojího.
Neoficiálně zveřejněným záznamům CVR a FDR moc věřit nelze, bylo tu hodně případů, kdy to byly falzifikáty, nebo úplně jiné události. Na druhou stranu v tomto případě údajně probíhá vyšetřování úniku informací, tak je celkem možný, že je to skutečný záznam. Ten by nasvědčoval na problém s klapkami. Stejné zdroje hovoří o čistém FDR, což by nasvědčovalo chybě posádky, nikoliv závadu.
Pokud jde o somatogravickou iluzi, s ohledem na vzlet letadla v noci směrem nad moře, podmínky jsou pro vznik takového problému takřka ideální. Nebyla by to první ani poslední posádka, co by měla v podobné situaci potíže s orientací. |
|