Steam Edice už je celkem poladěná, takže v ideálním případě do toho člověk vůbec nešahá. A buffer pools? To někdo dneska dělá i u boxované? Lidi bohužel mají ve zvyku se řídit několik let starými návody, které s novým HW jsou spíše kontraproduktivní. U FSX dnes výkon sedí téměř výhradně na CPU a i lowend grafika současné generace má tolik výkonu že ji bude brzdit i nejvýkonnější CPU.
7700k + RX480 je v poho kombinace na FSX, s P3D už bych se obával o výkon grafiky, je to sotva na úrovni GTX980 kterou jsem měnil za GTX1080 a žádná hitparáda v oblačnosti to není, na druhou stranu P3D je vizuálně jinde, kreslí volumetrické efekty, reálné stíny či dynamické reflexe. Podobně na tom bude i XPL11, který teď přidal i SSAO - ambientní okluzi, sice si toho člověk až tak nevšimne, když to nehledá, alenapomáhá to věrohodnějšímu zobrazení.
Problém FSX a potažmo P3D je v tom že jejich engine vznikl před více jak 10 lety, tehdy vícejádrové CPU byly záležitostí která teprve přicházela a nikdo si na jádra nehrál, predikovalo se že porostou frekvence, dnes frekvence stagnují a roste počet jader. Ale není to jen o enginu. X-Plane je čerstvý a také to není žádná sláva. Jednoduše je ten simulátor dost náročná záležitost a hlavně tady žádný sim nepoužívá nových grafických api, které by mu pomohly využít lépe více jader. Do jisté míry jde více jader možné těžit v DX11 i OpenGL, ale v DX12 nebo třeba Vulcanu se dá více jader využít dramaticky lépe. Ale je to nové. DX12 navíc limituje použitím Windows 10 a ani v herním průmyslu se do toho vývojáři tolik neženou, o multiplatformním Vulcanu ani nemluvě.
Bohužel nemám zatím moc informací o těch Ryzenech a X-Plane 11, zda umí využít lépe více jader, nicméně JonFly, což je asi největší stramer letecké simulace, lítá s X-Plane 11 teďka objednával právě i7-7700k a GTX1080Ti. U grafiky ten upgrade chápu - má 980Ti, ale u CPU nikoli, doteď používá i7-6700k, 7700k mu přidá možná 5% když ji nataktuje na 5+ GHz |
|