FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Smutná udalosť... Jeden příspěvek | Celý strom
Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 09:58
jožo
http://www.topky.sk/cl/11/1592007/MIMORIADNA-SPRAVA-Letecka-tragedia--Zrutil-sa-stroj-s-81-ludmi--na-palube-brazilski-futbalisti

R.I.P.
 

Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 16:08
Charles   
A?
 

Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 16:17
vlada006   
Tak nás chtěl informovat a hodil sem odkaz co se stalo....nevím co na tom nechápeš..... tvoje jednání mi vážně připomíná jednoho člověka, kterého z tohoto fóra vyhodili.
 

Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 16:20
jožo
Holt, niekedy ani trochu starší vek nestačí...
Ďakujem Vláďo, že si mu to vysvetlil.
 

Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 16:24
Charles   
tady už vyhodili nebo odešlo lidí, nevím proč mně s někým srovnáváš. Jen jsem reagoval na to, že každý kdo se o letectví zajímá, tak tuhle zprávu nemohl minout a myslím si, že zas až tak důležitá a zásadní ve smyslu tohoto fóra není. Neřekl bych půl slova, kdyby to bylo třeba v čechách, to bych pochopil.
 

Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 17:58
mirda   
A?
 

Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 17:00
vigiel
Díky Jožko za info, vzpomněl jsem si na hokejisty v Jaroslavli 2011. Velmi smutné ...

R.I.P.
 

Smutná udalosť...   29. 11. 2016 / 23:41
Instructor
Poďakujme sa "jožovi" za rešeršé a za prípadné upozornenia na mimoriadne významné okamihy z letectva. Príspevok bol namieste. Bohužiaľ v tomto prípade došlo k tragickým zlyhaniam ...
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 11:26
Instructor
NEDOSTATOK PALIVA - ja to považujem za tragické zlyhanie práce posádky !!!

Pred malou chvíľou som na Internete zachytil túto správu. Obrázky som odstránil, aby som zbytočne nezaťažoval server. Slušne povedané, veľmi ma rozčúlila takáto neprofesionálna práca posádky ...

Dostatok paliva je rozhodujúci faktor, ktorý musí pilot riešiť pred letom a priebežne kontrolovať počas letu. Po pristátí (IFR-let) by mu palivo malo ešte zvýšiť aspoň na 2 hodiny letu. Presné požiadavky na výpočet paliva sú záväzne stanovené v medzinárodných a aj v národných predpisoch.

V prípade nejakej deštrukcie na prívodných trubkách - palivový systém je navrhnutý tak, aby pilot mohol poškodenú sekciu vypnúť.

Počas letu sa aktivujú výstražné systémy. Pilot má možnosť vyhlásiť stav núdze. Samozrejme by mal použiť predpísanú frazeológiu a aj aktivovať transpoder, teda odpovedač sekundárneho radara. Ale ...

... ale v prípade aktuálnej núdze všetci sa snažia pomôcť pilotovi. Malé drobnosti sa dajú tolerovať !

Kópia z médií:

MEDELLÍN - Lietadlo s futbalistami brazílskeho klubu Chapecoense a celkovo 77 osobami na palube sa pravdepodobne zrútilo pre nedostatok paliva. Vyplýva to zo záznamu palubnej komunikácie, ktorá sa dostala ku kolumbijským médiám.

Záchranári prehľadávajú trosky lietadla, na palube ktorého boli aj brazílski futbalisti V lietadle cestoval brazílsky futbalový tím Chapecoense Záchranári vynášajú obete z trosiek lietadla Záchranári prehľadávajú trosky lietadla, na palube ktorého boli aj brazílski futbalisti Záchranári vynášajú obete z trosiek lietadla Červená ruža je položená na loge brazílskeho futbalového klubu Chapecoense Ľudia sú zdrvení z leteckej tragédie, pri ktorej zomreli aj hráči Chapecoense Fanúšikovia brazílskeho futbalového klubu Chapecoense nariekajú pred štadiónom Fanúšička brazílskeho futbalového klubu Chapecoense narieka pred štadiónom Ľudia sú zdrvení z leteckej tragédie, pri ktorej zomreli aj hráči Chapecoense Ľudia sú zdrvení z leteckej tragédie, pri ktorej zomreli aj hráči Chapecoense Na palube lietadla, ktoré spadlo, boli aj hráči klubu Chapecoense AF Na palube lietadla, ktoré spadlo, boli aj hráči klubu Chapecoense AF Hráči tímu Chapecoense AF

Na nahrávke je počuť, ako letová dispečerka dáva posádke pokyny v čase, keď už strácalo rýchlosť a výšku približne 13 kilometrov od letiska v Medellíne. Pilot žiadal o povolenie pristáť pre problémy s palivom, jeho hlásenie pritom nespĺňalo formálne náležitosti žiadosti o núdzové pristátie. Dispečerka inštruovala pilota, že musí počkať sedem minút, pretože k pristávacej dráhe sa blížil iný stroj odklonený pre mechanickú poruchu a mal teda prednosť.

Lietadlo typu British Aerospace 146 začalo krúžiť, keď pilot tesne pred prerušením spojenia uviedol, že nastalo "úplné zlyhanie elektroniky" a palivové nádrže sú prázdne. Kontrolná veža okamžite vydala pokyn druhému lietadlu, aby zastavilo približovací manéver, ale už bolo príliš neskoro. Posledné slová z pilotnej kabíny boli: "Vektory, seňorita, pristávacie vektory." V tom čase sa nachádzalo lietadlo vo výške približne 2,7 km.

Úrady zatiaľ nezverejnili oficiálnu príčinu havárie a predpokladá sa, že analýza udalostí bude trvať niekoľko mesiacov. Záchranárskym tímom sa podarilo nájsť obe tzv. čierne skrinky, ktoré sú podľa príslušných úradov v "dokonalom stave".

Verziu s nedostatkom paliva podporuje skutočnosť, že lietadlo po páde nezačalo horieť. Podľa záchranára Arquimedesa Mejiu letuška Ximena Suárezová, jedna zo šiestich ľudí, ktorí tragédiu prežili, vravela: "Leteli sme bez paliva. Lietadlo sa vyplo." Vraj to boli jediné slová, ktoré zo seba dostala. Vyšetrovatelia si veľa sľubujú od výpovede letového technika Erwina Tumiriho, ktorý tiež utrpel iba relatívne ľahšie zranenia. Objasniť sled udalostí by mohol aj kopilot iného komerčného letu Juan Sebastian Upegui, ktorý bol v kontakte s riadiacou vežou v čase nehody. Podľa nahrávky, ktorá sa dostala do médií, začul žiadosť pilota havarovaného lietadla o prednostné pristátie.
V lietadle cestoval brazílsky

Forenzní odborníci v Kolumbii v stredu oznámili, že zatiaľ identifikovali 59 zo 71 ľudí, ktorí zahynuli v pondelok krátko pred polnocou miestneho času v hornatej oblasti provincie Antioquia. Medzi identifikovanými je 52 Brazílčanov, päť Bolívijčanov, jeden Venezuelčan a jeden Paraguajčan. Zo 77 osôb na palube prežili iba šiesti - traja futbalisti, dvaja členovia posádky a jeden novinár.
Brazílske vzdušné sily už pripravili nákladné lietadlo typu Hercules a čaká v kolumbijskom meste Medellín, aby dopravilo naspäť do vlasti telá obetí, z ktorých väčšinu tvoria hráči Chapecoense.
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 11:33
PT
Opět vÚZPLN z tepla obývačkovej sedačky....

Nechcete napřed počkat na zavěry vyšetřování?
Škoda, že jste nedoplnil příspěvek nějakým 2D panelem z přistání v Medellinu, pak by Váš příspěvek byl dokonalý....
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 11:59
Zdenda
Přemku, řekl bych že v tomto případě hovoří mnohaleté zkušenosti...
A ta poznámka o panelu je podpásovka - někdo holky jiný vdolky, asi tak.
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 12:21
jožo
O.K., Zdeňku. Plne s Tebou súhlasím.
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 12:05
Instructor
Omlúvam sa za obsiahly príspevok.

Ja toto ctené fórum považujem za zdroj pomoci alebo poučenia. Blíži sa dlhé alebo dlhšie zimné obdobie. Bude sa menej lietať. Je vhodné tento čas využiť aj na "výchovné slovo". Keďže som prevažnú časť svojho života strávil na inštruktorských sedačkách, viem že veľký dôraz som vždy kládol najmä pri IFR-letoch, aby sme mali dostatok paliva.

Pri dopravných lietadlách alebo aerotaxi niet žiadnych rozumných dôvodov, aby sa lietalo s "rozsvietenými svetlami", ktoré sú označené "ZBYTEK PALIVA". Okrem kalibrácie vo výrobnom závode a v servisnom zariadení.

Samozrejme, počkám si aj ja na oficálne znenie Final reportu.
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 13:48
xWing   
Pali, kludne vypisuj dalej.
Lepsie nejake UCL ako ziadne
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 14:13
Instructor
OK. Letecký úrad malo aj Rakúsko-Uhorsko a majú ho aj v USA.

... ale vráťme sa k nehode.

Podľa mapky, lietadlo preliatavalo nad medzinárodným letiskom. Ak by sa posádka plne venovala "riadeniu lietadla" tak mohla/musela vyhodnotiť, že majú málo paliva. Vyžiadala by si divert. Ako dôvod by mohla napríklad povedať: Rodíme ...

Príslušná kolonka by bola vyplnená. No a poplatky by sa do niečoho schovali.
 

Smutná udalosť...   4. 12. 2016 / 12:45
Instructor
Stačí povedať a presunieme sa do Medelina ...

Piper Seneca II, reg. OK-MLL vo fotorealistickom 2D-zobrazení pred pristátím v Medeline. Bohužiaľ mám iba defaultné zobrazenie scenérky letiska.
61942 B / 750 x 469 / Piper-SENECA II_ILS-Priblíženie copy.jpg
 

Smutná udalosť...   4. 12. 2016 / 14:15
ST0RM
Nebuďte trapnejsi ako už ste...
 

Smutná udalosť...   4. 12. 2016 / 21:57
Algy   
Ctěné fórum si velice váží tvého nadšení a zkušeností, ale 2D panely už asi tak 10 let nikoho nezajímají.
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 12:55
Lejzy
Hloupý je, že zjevně museli vyčkávat. Podle BBC nevyhlásili nouzi a jiné letadle v tu dobu mělo mechanické problémy a dostalo přednost.

Taky prý se pilot rozhodl nedělat mezipřistání na palivo, ale netuším, jestli neměl tu Bogotu jen jako alternate a jestli tomu novináři dobře porozuměli.
44665 B / 586 x 550 / _92706667_colombia_plane_crash_624map.png
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 17:46
kuma   
Milí přátelé,

omlouvám se, ale tentokrát se postavím proti Palovu příspěvku (proimiň, Palo). Já samozřejmě vím, že v mnoha věcech má Palo jako zkušený flígr 100% pravdu, ale - ALE - my zatím nikdo nevíme, co se tam SKUTEČNĚ stalo (!) jestli palivo vypouštěli - nevypouštěli (stejně hodnotný zdroj informace jako uvádí Palo - citace z médií) - jestli palivo měli nebo neměli, proč si mysleli, "že jim to možná vyjde" - ale když museli holdovat, tak nevyšlo, proč si 2700 m vysoko a při tom 30 km daleko od letiště a k tomu když jim údajně všechno zhaslo, údajně požádal o vektory, to mi hlava nebere - to do toho scénáře nejde, vždyť to už dávno nebyli na dokluzu.

A tak, prosím, nehádejte se, pokud tady někdo bude vyvíjet nějaké spekulace. Pořád dokud není k dispozici zpráva vyšetřovacího úřadu (já vím, někdy ani pak), jsou to zas a jenom spekulace.

Béke, burárum!
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 19:29
Instructor
V žiadnom prípade nechcem predbiehať závery vyšetrovacej komisie. Ale aj z prvotných indícií je dobré a prospešné si "pro nás přeživší" urobiť ponaučenie, ktoré znie:

1) Lietať s dostatočnou rezervou paliva !

Presný postup stanoví Prevádzková príručka prevádzkovateľa.

Všeobecné a záväzné požiadavky sú publikované v národných predpisoch, ktoré vychádzajú z medzinárodných predpisov. Znalosť týchto predpisov je pilot povinný ovládať a riadiť sa nimi.

V každodennej praxi sa skôr riadime "zdravým rozumom".

Mne osobne to vychádza pre IFR-let cca 2-hodinová rezerva. Pre AN-2 aspoň 150 l. V žiadnom prípade nedopustiť, aby svietili kontrolné svetielka "zbytek paliva". Pravá môže svietiť, ale celkové množstvo paliva - nech je nad 150 l.

2) Nebáť sa kecnúť do mikrofónu. (Omlúvam sa za slang.)

Ak už vznikli akékoľvek ťažkosti na palube lietadla - capitán, teda veliteľ lietadla má právomoci skoro väčšie "ako Pán Boh".

Zákon jasne hovorí: O konečnom vykonaní letu rozhodne s konečnou platnosťou veliteľ lietadla.

Predpokladám, že ak by bol kapitán lietadla včas vyhlásil núdzový stav - nič by sa nebolo stalo. Nanajvýš pohovor so šéfpilotom spoločnosti + regres za zbytočné pristávacie poplatky !!!

Spravidla slová šéfpilota nebývajú veľmi láskavé alebo nebodaj pochvalné, ale všetci by to prežili ...

Nič neprejudikujem, nič nepredbieham - iba som si dovolil načrtnúť možné riešenia. Predpokladám, že pod takéto vysvetlenia sa smelo podpíše aj Vašek.

Svoj príspevok končím slovami: Béke, burárum!
 

Smutná udalosť...   2. 12. 2016 / 13:48
kuma   
Samozřejmě že s těmito obecnými pravidly 100% souhlasím, jen jsem varoval před předčasnými závěry. Každý den jsou nové (smutné) informace, a přesto je pořád dost otazníků. I když bude asi brzy jasné "jak" se to seběhlo, ještě nějakou dobu bude trvat, než se dozvíme"proč" se to tak seběhlo.


PS: a to nám ještě teď Poláci začnou vnucovat, že katastrofa ve Smolensku bylo spiknutí.... a chudáka prezidenta už kvůli tomu znova vykopali...
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 19:44
Lejzy
„Můžeme jasně potvrdit, že letadlo v okamžiku nárazu nemělo žádné palivo,“ potvrdil šéf kolumbijského úřadu pro civilní letectví Alfredo Bocanegra Varón na tiskové konferenci.
 

Smutná udalosť... copilot   1. 12. 2016 / 20:18
jožo
Copilot bola Sisi Arias - pekná mladá dievčina. Bohužiaľ, ani ona neprežila.
Tu je o nej video: http://notibol.com/noticia/la-familia-de-la-copiloto-del-avion-lamia-sisi-arias-confirman-su-deceso/832811
 

Smutná udalosť...   1. 12. 2016 / 23:23
cenda737
ATC comm:
https://youtu.be/6Ab5x_C-CFg
R.I.P.
 

Smutná udalosť...   2. 12. 2016 / 06:32
neletec
Díky za odkaz, člověku se z toho chce až brečet...
 

Smutná udalosť...   2. 12. 2016 / 07:49
milo   
..to je strasne...nemam slov...


 

Smutná udalosť...   6. 12. 2016 / 19:42
vlada006   
http://avherald.com/h?article=4a16583c&opt=0 Kdyby si někdo chtěl přečíst...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ