| | | Slot 29. 10. 2016 / 20:22 | |
| | Co je slot vím. Ale není mi jasné kdy slot začíná. Předpokládám, že končí odletem. Díky za vysvětlení. |
| |
|
| | | Slot 29. 10. 2016 / 23:08 | |
| | Ahoj,
SLOT, neboli CTOT (calculated take off time), je čas vzletu, který je přidělen systémem CFMU konkrétnímu letadlu, v případě, že je nutné začít provoz z nějakého důvodu takto regulovat. V přiděleném čase, musí být letadlo na dráze připravené ke vzletu. Tento čas je ale spíše časovým oknem -5/+10 minut. Pokud byl tedy letadlu přidělen SLOT např. na 10:00, letadlo musí stát na dráze, připravené ke vzletu, nejdříve v 09:55 a nejpozději v 10:10. Pokud se podaří přidělený SLOT prošvihnout, je přidělen SLOT nový, ještě méně příjemný.
|
| |
|
| | | | Slot 30. 10. 2016 / 00:12 | |
| | Zároveň je ale dobré povedať ešte dve veci.
1. Prešvihnutie regulačného CTOT slotu môže pre teba znamenať, najmä na vyťaženom letisku, že nový slot dostaneš až o niekoľko desiatok minút, čo má za následok veľké meškania. Nový slot môžeš dostať aj skôr, ak sa uvoľní kapacita. Zároveň je ale potrebné odlišovať CTOT slot a letiskový slot. Tak ako už bolo povedané, CTOT ti prideľuje CFMU jednotka, v prípade Európy je to Network Manager a slúži na reguláciu a riadenie kapacity a dostupnosti vzdušného priestoru tak, aby nedošlo k jeho veľkému preťaženiu.
2. Letiskový slot je slot, ktorý ti prideľuje letisko a slúži na reguláciu letiskových pohybov, takýto slot môžeš dostať z dôvodu správneho využitia kapacity RWY, prípadne kapacity terminálu. Tieto sloty slúžia na správne riadenie letiska tak, aby nedochádzalo k jeho zaplneniu. Napr. máš kapacitu terminálu 20 lietadiel za hodinu, tak tieto sloty slúžia práve na to, aby si tam nemal 25 letov za hodinu. |
| |
|
| | | | | Slot 30. 10. 2016 / 04:53 | |
| | Tak z formulace otázky jsem předpokládal, že se tazatel zajímá o CTOT. A to co píšeš v bodě jedna, jsme v podstatě zhustil do poslední věty. Ono o SLOT-ech by se toho dalo napsat mnohem víc, tohle je velké téma. |
| |
|
| | | | | | Slot 30. 10. 2016 / 08:49 | |
| | No však uvidíme, kam sa táto téma ešte posunie |
| |
|
| | | | | | | Slot 30. 10. 2016 / 10:17 | |
| | Ano, měl jsem na mysli CTOT slot. O letištním slotu jsem nevěděl. Tyto dva sloty musím tedy být synchronizovány. Pokud se něco zadrhne při taxování, bude problém s CTOT slotem. ..docela zajímavé téma. Díky za vysvětlení. |
| |
|
| | | | | | | | Slot 31. 10. 2016 / 19:56 | |
| | Tyhle dva SLOT-y spolu nesouvisí. Letištní SLOT si kupuje aerolinka na vytížených letištích z důvodů, které už zmínil Marek. Vypadá to tak, že si aerolinka u provozovatele letiště zaplatí konkrétní čas odletu svého letadla např. z Frankfurtu do Londýna, řekněme pro každý den v týdnu v 10:00. Když do toho potom přijde regulace v podobě CTOT, na letištní SLOT to nebude mít vůbec žáden vliv (není třeba nic synchronizovat). V daném dni prostě jen z Frankfurtu odletíš se zpožděním. Takto to vypadá z provozního hlediska. Jestli je aerolinka potom povinna zaplatit nějaké penále za opožděný odlet (neshodně s předplaceným letištním SLOT-em), to už je věc jiná a do toho nevidím. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jojo, svojho času British Airways tuším, alebo Lufthansa, nepamätám presne... Lietali na Heathrow s prázdnym lietadlom, len aby o letiskový slot neprišli. Nakoľko funguje pravidlo, že ak si mal alokovaný slot v minulosti, v ďalšom roku môžeš využívať rovnaký čas. |
| |
|
| | | | Slot 30. 10. 2016 / 23:03 | |
| | Ta poslední věta mě rozbila! |
| |
|
|