Veľmi krásne a veľmi presne napísané.
K tomu je potrebné dodať iba takú maličkosť, že toto všetko presne funguje v "priamočiarom horizontálnom lete". Dokonca konštruktér vrtule navrhol "obálku obmedzení otáčok" tak, že pri vysokých rýchlostiach letu, sú
otáčky vrtuľe viac redukované, teda dochádza k miernemu poklesu otáčok, pri zvyšovaní rýchlosti blížiacich sa k maximálmym rýchlostiam letu. Teda nie je to vrtuľa konštantntných otáčok !!! Ale na Zlíne, Z-526 F - pracuje regulácia vrtule perfektne.
ale, ...
ak chce pilot vykonať perfektný výkrut v horizontálnom lete, môžu nastať také letové konfigurácie, že "větrník" kúžeľa vrtule je ofukovaný mierne šikmo a následkom toho je jeho funkcia znížená a mohlo by dôjsť j k miernemu, niekedy aj k výraznému "odľahčeniu" vrtule a k tomu nežiaducému zvýšeniu otáčok motora. Samozrejme piloti, ktorí lietajú akrobatické lety, takéto nástrahy aerodynamiky obtekania vedia riešiť. K tomu ešte treba poznamenať, že v ľavom a v pravom výkrute je situácia mierne rozdielna. |
|