|  |  | Prepar3D v3.x mraky 3. 7. 2016 / 18:26 | |
|  | Zdravím,
netuší někdo, jestli se nějak změnila technologie oblačnosti v P3Dv3? Lidi si tam dělají srandu z tzv. popcorn clouds, ale mně na tom nejvíc zajímá, jestli někdo vyřešil problém placatých stratů.
Jedna věc mně totiž hrozně irituje a to je, že straty, byť SDK hovoří jinak, se ve FS2004-X zobrazují neustále placaté.
Podle SDK se model stratů přizpůsobuje výšce vrstvy, tj. pokud je menší, stejný model se jen zplacatí (zatímco u cumulů tohle nedělá).
Zkoušel jsem si jen tak pokusmo vymodelovat stratus, ale pořád se mi zobrazí placatý, pokud si nevymyslím výšku vrstvy stratu třeba 10 000 ft.
Na FB se objevují spousty krásných obrázků s vrstevnatou oblačností (stratus), ale nejsou placaté. Technologie vykreslování mraku je pořád stejná, ale ten model se nezobrazuje placatě. Čím to je? Udělali snad REX nebo ASN nové modely mraků? Nebo jen externí weather engine nepoužívá "stratus" pro zobrazování počasí a všude cpe cumulus?
Ptát se těch, co tam dávají ty obrázky jsem zkoušel, ale většinou to jsou jen lidi, co jen žehlí grafiku addonama nemajíce tušení, co jim to v tom simu dělá, takže se od nich kloudné informace člověk nedozví.
Díky za každé info
Letu zdar |
| |
|
 |  |  | Prepar3D v3.x mraky 4. 7. 2016 / 11:30 | |
|  | Nic moc o tomto nevím, ale všiml jsem si, že v nastavení REXu je pro P3D možnost změnit defaultní generování mraků za REXovské. Tak jestli to nebude ono  |
| |
|
 |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 4. 7. 2016 / 14:11 | |
|  | Nemoh bys mi sem dát screen prosím?  |
| |
|
 |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 4. 7. 2016 / 14:32 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 4. 7. 2016 / 22:40 | |
|  | Díky za nakopnutí, pracuje to s cloud.fx souborem a něco se zmiňují o cloud shader - tohle mi hodně vrtá hlavou, protože FSka to má moc přehnané Díky, budu laborovat |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 6. 7. 2016 / 14:28 | |
|  | Tak v krátké době mají vyjít nové jak REX tak Active Sky Next weather enginy, které ty mraky posunou zas o kus dál, alespoň z toho co předváděli.
Jinak v ASN je třeba možnost měnit počet vrstev mraků, defaultně je 5. Mění to celkový vzhled, také je tam několik možností jak oblačnost "přikrášlit" |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 6. 7. 2016 / 14:40 | |
|  | weather engine mně moc nezajímá. Tady jde spíš o shadery a 3D modely mraků.
Zatím se mi podařilo zjistit, že ten shader, který se používá od fsx dál ve fs9 nebyl. Tam to bude řešeno jinak...
REX a ASN tyhle věci jen upravují. Viděl jsem nějaké nové modely od REX tuším, ale jde mi v podstatě jen o straty. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 6. 7. 2016 / 19:57 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 7. 7. 2016 / 13:02 | |
|  | dej tomu tak 5 let  |
| |
|
 |  |  | FS2004 shaders - oblačnost, letadlo 8. 7. 2016 / 11:35 | |
|  | Zdravíčko,
tak jsem vyzjistil, že shadery (nevím, jak tomu říkat česky) jsou u FS9 přímo v texturách oblohy.
Takže se bude laborovat zde (viz obr).
Jednodušší je přes GE Pro, kde se to dá nastavit přímo a ono si to vmaluje do textur, jak je třeba, což je super, protože by to jinak byla nechutná piplačka.
Takže kdo si chce FSku vylepšit, můžete laborovat. |
| |
|
 |  |  | Prepar3D v3.x mraky 10. 7. 2016 / 11:01 | |
|  | Jinak co se týká počasí, tak koukám, že vyšlo nové Active Sky + vydali i vlastní textury. No tak trochu váhám, protože ta cena za upgrade není zrovna lidová Zase na druhou stranu to má v sobě i weather radar, editaci počasí (něco jako REX Weather Architect) a dynamické načítání textur... No babo raď  |
| |
|
 |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 10. 7. 2016 / 16:04 | |
|  | To dynamické načítání textur je praktický nesmysl... použiješ to možná jednou při nastavení. Je to ale zajímavý prvek, který by moh otevřít cestu budoucímu weather enginu, který bude měnit textury v závislosti na počasí a to by bylo hodně cool  |
| |
|
 |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 10. 7. 2016 / 20:14 | |
|  | Tak jsem to právě pochopil, že to v průběhu letu mění textury podle toho jak se mění počasí... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 10. 7. 2016 / 21:27 | |
|  | Podle jejich videa to spíš vypadá na změnu textur bez nutnosti restartovat sim. Jestli to funguje jinak, tak to jsem to blbě pochopil  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Prepar3D v3.x mraky 11. 7. 2016 / 00:15 | |
|  | Já to chápu že to právě je co tvrdí neletec...
The variation experienced throughout a flight with AS16 + ASCA is unprecedented, especially when flying through areas of varying weather conditions and severity. In addition, in ASCA’s Full Dynamics theme, simultaneous variation of up to 8 different texture sets (128 cloud textures total) are provided including simultaneous texture resolution to provide increased performance for certain cloud types that don’t require high resolution (such as overcast layers).
Nicméně je to jednak update ASN - AS16 + ASCA, takže nějakých 55€. Navíc teď už oddělují a financují AS zvlášť pro FSX a P3D. Není se čemu divit, už současné ASN má jiné možnosti a chápu že advance možnosti P3D si nechají zaplatit.
Osobně si počkám co ukáže REX a nějaké srovnávací recenze. |
| |
|
|