Dobrý den,
Vámi uváděný model bohužel neznám, takže mohu dodat pouze informace o skutečném letadle.
Spouštěcí sekvenci provádíte asi správně. V příručce je napsáno, že plynová páka se přesouvá z polohy 'Stop' do polohy 'Volnoběh' v časovém úseku 3 - 6 sekund od stlačení tlačítka 'Motor-Start'. Poté probíhá program zapínání různých větví přívodu paliva a pod. což pro tuto chvíli není zajímavé. Do 25. sekundy by motor měl běžet ve volnoběhu.
Takže doplňující otázky:
1. Na panelech nesvítí žádná kontrolka, která by svítit neměla?
2. Tlak paliva při spouštění motoru je v normě? Pokud ne, mohl by být zavřený požární kohout vlevo za sedadlem, pod červenou krytkou z ohnutého plechu. Na páce je červená kulička se žlutým pruhem - ty se skutečně po ukončení letů zavíraly. Nemohu však tvrdit, že to bylo běžné i u útvarů.
3. Na panelu jističů vpravo za předním sedadlem je vše zapnuto? Po příjezdu na letiště se všechny zapínaly. Jsou mezi nimi i obvody dodávky paliva, včetně dodávacího čerpadla ve 3. nádrži.
4. Na levém stolku vpředu je přepínač režimů startu motoru. U starších sérií nemíval krytku, později ano. Principiálně se jednalo spínač zapalování sdružený se spínačem paliva. Díky jemu bylo motor možno normálně spustit, protočit 'na sucho' bez paliva a protočit s palivem, ale s vypnutým zapalováním. Tato poloha byla na spínači označena jako 'Konzervace' a k tomuto účelu také sloužila. Na druhou a třetí polohu motor samozřejmě nelze spustit, přesto že se točí.
5. Někde poblíž výše popsaného přepínače byl ještě dvoupolohový přepínač 'Motor-Stop', u pozdějších verzí chráněný krytkou. Ta byla doplněna po jedné nehodě ve Škole v Košicích. Pokud je tento přepínač aktivovaný, motor nelze spustit. Zda v tomto případě spouštěcí sekvence vůbec začne opravdu nevím. Zcela jistě se to běžně nezkoušelo.
Nic jiného mě zatím nenapadá, ale není vyloučeno, že jsem na něco důležitého zapomněl. Motor Albatrosa jsem naposledy v životě spouštěl v roce 1983. Děláte všechno přesně podle návodu k modelu? Podlé mé zkušenosti, mnohdy i u placených, modelů do FS, přizpůsobují výrobci startovací sekvence možnostem simulátoru a mnohdy se liší od skutečnosti.
Držím palce. Letu Zdar!
Vladimír Steffan |
|