| | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 10:20 | |
| | | |
|
| | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 10:25 | |
| | Čeče .. ja si nemuzu pomoct.. mě to celý přijde tak absurdní, že jsem na 99% přesvedčen, že problém byl někde jinde, ale v rámci "medializace" ten pravý důvod vlastně není a smyslem byla jen další z mnoha umělých afér... |
| |
|
| | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 10:36 | |
| | Je jistě možné, že to bylo jinak. Ostatně mně ani tak nezaujalo, že ta rodina neodletěla, to se může stát chybou rezervačního systému, poruchou letadla či nějakou komplikací na letišti.
Co mně ale překvapilo, je: "EasyJet se ale brání tím, že takzvaný overbooking, tedy větší počet prodaných letenek, než je přepravní kapacita letadla, patří k běžným praktikám všech leteckých společností."
Protože pokud je toto pravda, tak oni automaticky akceptují situaci kdy platící zákazník s korektní rezervaci bude odmítnut. To mně hlava nebere.
Jinak v tomto konkrétním případě je tam měli poslat businessjetem na náklady EJ a vyšlo by je to asi levněji než takovéhle "zviditelnění".
|
| |
|
| | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 10:38 | |
| | aha... přiznám se, že by mě nenapadlo, že někjdo, kdo je dlouhodobým fandou letectví ... by nevěděl, že existuje overbooking |
| |
|
| | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 10:41 | |
| | Vidíš, nevěděl jsem to
Přeci jenom jsem spíše fandou toho malého letectví.
A koukám, že dělám dobře
|
| |
|
| | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 11:01 | |
| | Zase taky to může mít výhody. Já takhle přišel jako jeden z posledních na check-in na let Lufthansy s A380 a jelikož už naplnili Economy class, tak mě chtěli dát do dalšího letu (asi za 3 hodiny), tak jsem dělal jako, že je to blbý, a že mám pak z FRA další let atd. a tak mě hodili mě do Business class v A380 |
| |
|
| | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 11:06 | |
| | Ale tak jasně, já ale čekal, že to jsou výjimky způsobené nějakými externími vlivy a ne cílený a v podstatě úmyslný stav.
Ještě mi řekněte že podobný stav funguje i u železnice a já už asi odkráčím se svými postoji do jeskyně
|
| |
|
| | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 11:16 | |
| | tak samozřejmě, že na železnici overbooking panuje... a v mnohem větší míře, než u letadel ..
... nikdy jsi ve vlaku nejel na stojáka? |
| |
|
| | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 12:11 | |
| | Na železnici je to standard. Prodají lístků na konkrétní vlak snad neomezený počet a kdo si nepřiplatí místenku, tak má smůlu. Před měsícem jsem stál v EC z Bratislavy do Brna v chodbičce... |
| |
|
| | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 12:27 | |
| | Pokud vynechame nektere slevove akce a nektere dopravce, tak listky na konkretni vlak se neprodavaji vubec... Prodavaji se jen listky s platnosti na konkretni den takze ano, listku prodaji neomezeny pocet |
| |
|
| | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 12:53 | |
| | Tohle ale potom není overbooking. Protože jsem si koupil lístek na NĚJAKÝ vlak ten den, nikoli na konkrétní sedačku v konkrétním spoji. |
| |
|
| | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 13:16 | |
| | To není úplně pravda Směrem do Blavy jsem měl přes e-shop ČD koupený lístek na konkrétní vlak v konkrétní den a čas. Zpátky jsem to pak kupoval až na nádraží a to pak bylo jak říkáš jen na konkrétní trasu s platností jeden den. |
| |
|
| | | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 13:24 | |
| | coz je ale pripad tech slev ... pocet "slevnenych" listku je casto omezeny prave v poctu / vlak ... nicmene nikdo ti nebude branit si tu blavu koupit treba na hlavaku na TCV listku ... a ten (pokud se za ta leta nic nezmenilo, a ja nemam sklerozu) mel platnost mesic ... |
| |
|
| | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 12:34 | |
| | No jistě, ale tak oni by si to rádi do toho Tenerife či kam to letěli, taky odstáli
Pokud letadlo neumožňuje přepravu bez místa k sezení (což chápu) tak za rezervaci považuji přidělení místa k sezení. A za overbooking zde považuji přidělování dalších rezervací nad danou kapacitu místa.
Abych to mohl srovnávat s vlakem, musel bych brát povinně místenkové vlaky jako je například u nás Pendolino, Regiojet či Leo Express. Neslyšel jsem o tom, že by tyto společnosti cíleně přijímali více cestujících než je kapacita. Ono by to asi ani nešlo, protože při nákupu si vybíráš volné místo a pokud si ho nevybereš tak ti tu jízdenku neprodají.
Nebo něco chápu špatně |
| |
|
| | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 12:50 | |
| | To povazujes spatne. Rezervace letenky let nezarucuje. Moznost skutecne garantovane rezervace maji napr. U nekterych aerolinek az rutne urovne frequent flyeru. |
| |
|
| | | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 13:03 | |
| | Hm.
Takže když si teď na letuska.cz zarezervuji a zaplatím třeba let QS1198 na den 18.6.2016 tak tedy přijdu k odbavení a i když letu bude realizován a poletí plánovaný typ letadla tak se mi prostě podle pravidel může stát, že při odbavení mi řeknou "Sorry není místo" ? |
| |
|
| | | | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 13:22 | |
| | jo, presne to se ti muze stat.
... ono se samozrejme spolecnosti snazi eliminovat pocet situaci, kdy dojde k tomu, ze jim fyzicky k letadlu prijde vic lidi, nez jaka je kapacita ... pocet rezervaci, kolik prodaj navíc, se odviji od statistiky no-show cestujicich daneho letu a daneho dne apod + hromada dalsich faktoru, na zaklade kterych vypadne cislo, ktery muzou prodat navic.
ony se aerolinky prirozene snazi, aby to vyslo .... bo pro leteckou spolecnost to nejak extremne vyhodne neni ... musi te do destinace dostat jinudy (treba konkurenci apod.), pokud uz neni kudy, tak ti sehnat nocleh, jeste ti musi zaplatit kompenzaci za odepreni vstupu na palubu (a nebo za zpozdeni, pokud nahradni let bude pomalejsi) a tak podobne .... a jeste se vystavuje riziku, ze to nejaky jeliman prodá mediím jako kauzu a ti se toho chytí
aby se vyhnuli tomu, ze to dojde do krajnosti, a uz vi, ze jsou overbooked, tak se muze stat, ze uz pri checkinu nabizi "dobrovolne" presmerovani cestujicim .. ono to pro nekoho muze byt zajimave... zustat na dovolene o jeden den dyl na ucet letecky spolecnosti a jeste k tomu dostat nejaky ten padarok ... |
| |
|
| | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 13:23 | |
| | Máš pravdu, není to úplně přesné srovnání, protože v tom vlaku může v nejhorším stát na jedné noze a ještě ne nasvé, ale jedeš Osobně to považuju od leteckých společností za maximální svinstvo, protože letenku si kupuješ na konkrétní letadlo v konkrétní čas. Sice samozřejmě chápu, že chtějí víc vydělat a mají statistiku, kolik lidí se na který let běžně nedostaví. Oni se hájí tím, že chtějí aby letadlo bylo plné, ovšem to jim může být jedno, protože ta místa lidí, co se nedostavili, mají už zaplacena. Měl jsem ale pocit, že právě praxe s overbookingem byla hlavním důvodem, proč se v EU zaváděly ty poměrně přísné podmíky na odškoňování cestujících a snad největší odškodnění právě mělo být za odepření nástupu cestujícímu z důvodu chybějícího místa. Vím že dřív byl overbooking úplně běžný, ale překvapilo mě, že to frčí i dnes s tím odškodňováním. |
| |
|
| | | | | | | | OT: Overbooking 12. 6. 2016 / 13:29 | |
| | jen malá technická .. oni ta mista lidi, kteri se nedostavili, mohou, ale taky nemusi mit zaplacena ... porad je spousta lidi, ktera ma nejakou formu flex letenky, kteri muzou bez penalty prebookovat let na jiny den ... u nekterych tarifu je mozne bez penalty prebookovat i po jeho odletu (cili proste cestuji neprijde a az hodinu po odletu si prebookuje letenku) ... takze v tomto pripade by jim to jedno prodane misto chybelo ..
ale jinak ... tak jasne ze frčí .. pri intenzite letekce dopravy maji i pri nedostatku mista realnou sanci, ze te do destinace dostanou treba jinou spolecnosti (byť s prestupem) ... jen s relativne malym zpozdenim ... a ty kompenzace pri malem zpozdeni nejsou zas nejak dramatické ... |
| |
|
| | | | | | | | OT: Overbooking 14. 6. 2016 / 11:36 | |
| | Nechtěj, abych tady začal s litániemi na téma odškodňování za spožděné a zrušené lety v rámci nových EU směrnic Hlavní důvod, proč EU zavedla ty poměrně přísné podmínky nebylo nic jiného než to, že se EU úředník nudil, potřeboval prokázat, že za svůj plat něco produkuje a ze správné strany na něj začali tlačit příslušní lobbíci.
Se skutečným odškodněním (např. ve smyslu vrácení poplatku za nedodaný produkt nebo náhradou způsobené škody) to nemá naprosto nic společného. Je to úřednický nesmysl, který vůbec nic neřeší a stojí neskutečné peníze, které v konečném důsledku zaplatí každý ve své letence. To, co EU považuje za okolnosti vyžadující kompenazci a co pro splnění zákonné povinnosti musí splnit aerolinka hraničí s totální absurditou. Je to plýtvání časem, penězma, zdroji, vybavením a zdravím lidí kolem a jen to komplikuje život všem okolo. Jedinej kdo na tom profituje je pár právnických firem, který se specializují na "no win no fee" kompenzace (a jejich dalším přínosem je např. dražší havarijní pojištění) a občasnej Franta Vomáčka, co letí jednou za rok na dovolenou a zrovna se trefí do letu co je o 3 hodiny spožděnej. |
| |
|
|