| | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 30. 5. 2016 / 12:36 | |
| | Zdravím,
tak abychom tu měli taky nějakou simulátorovou debatu . Včera se mi při letu LKPR >LSGS stalo, že mi při klesání FMC napsalo tohle.
Před letem normálně naplánuju trasu, aktivuju, všechno je v pohodě a při klesání z FL310 do cílové destinace mi to napíše okolo FL200 že Descent path unachievable. I když vyhodim do klesání kola a brzdy, tak to stejně nevyklesam a zrovna v Sionu neni moc místo na 360°. Pak se mi to stalo i na zpáteční cestě, prostě to neklesá dost.
Mám na tom nalétáno dost, ale pravda je ta, že v Sionu jsem s tím asi ještě nebyl. Plánuju to nějak blbě nebo mam špatnou techniku? Nějaké nápady? Zítra mam volněji tak bych to hned zkusil.
Díky |
| |
|
| | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 30. 5. 2016 / 12:49 | |
| | Tak to máme oba špatnou techniku ... Nevím , jak v reálu, ale klasickýá PMDG 737 (to, co bylo ještě v dobách FS 2004) ... jsem měl problém ubrzdit to letadýlko vždycky obrovský ...
Řešil jsem to tak, že jsem začal klesat dřív, než vypočítala chytrá krabička...
a jinak, ještě checknout to, co má PMDG v navdatech příletovek oproti mapičkám .. oni tam chyby byly, a občas tam byly chybky ... a on to nebyl schopný zaletět tak nějak celkově... |
| |
|
| | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 30. 5. 2016 / 12:56 | |
| | Jednoduše použij pravidlo FL/3=NM,
tedy mrkni kolik hladin potřebuješ zklesat (žekněme z FL310 na 3000ft na FAF), takže chceš zklesat FL280, vyděl to 3ma a vyjde ti zhruba vzdálenost, jakou potřebuješ, abys to v pohodě uklesal. V tomhle případě by to bylo něco méně jak 100NM před FAFem.
Nedával bych to ale na doraz, občas je třeba zpomalit nebo dostaneš zkratku, tak to začnu klesat o něco málo dřív abych nemusel padat jak šutr. Na VNAV nedoporučuju klesat. Je fajn to mít připravené a srovnávat klesání s počítaným profilem (nejlepší je klesat na LVL CH) a pak na doklesávání a pozvolnou změnu rychlosti si pohrát s V/S a koukat na banán (ten zelený oblouk na ND), aby to člověk doklesal, kam potřebuje. |
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 30. 5. 2016 / 13:10 | |
| | Jojojo, jako přemejšlet nad tím takhle, to bych zvládnul. Mě spíš zajímá, co najednou můžu dělat špatně, když jsem se s tim ještě nesetkal. A to jsem vždycky v pohodě vyšel i na VNAV, když jsem zhruba od FL150 - FL100 řešil rychlost sám. V následujících řádcích se pokusím trochu nastínit situaci, ale nesedím u toho, takže se budu vyjadřovat všemožně:
Zadám-li trasu do FMC, od SIDU po STAR, tak očekávám, že mi to chytrá krabička spočítá podle trasy a PERF-INIT. A mělo by to teda vyjít i přes VNAV. Doteď to probíhalo tak, že před T/D jsem zadal cílovou výšku a ono to začalo klesat. Více méně se to drželo v mezích (promiň mi ten výraz) tý lištičky, kde ti to ukazuje polohu letadla vůči VNAV a případně výškovou odchylku +/- (nevim teď jak se tomu říká). Když to klesalo málo, tak jsem to upravil vysunutím brzd a když to nestačilo a FMC napsala DRAG REQUIRED, tak jsem prostě vyhodil brzdy dokud to nezhaslo.
Pak si myslim, že pokud klesam z vyšších hladin tak při začátku klesání rozdíl mezi LVLCH a VNAV asi není, když to stejně padá jak šutr 5000ft/min (ale jen v tom začátku).
Teď mě tak napadlo (vyzkoušet to můžu až zítra), lítám od PMDG i 777 a tu mám teda asi raději. Nicméně je potřeba dávat pozor při tom klesání na VNAV, protože tam je potřeba manuálně stáhnout plyn na IDLE, jinak to klesá na výkonu = málo. Když je potřeba, tak si pak zase přidá sám, jde tam jen o ruční nastavení IDLE. Tak jestli to nemá ta 737 stejně a já to jen zapomněl dát na IDLE, takže to klesalo málo.
Si řikam, že to přece nebudu počítat, když to má spočítat FMC .
Díky moc |
| |
|
| | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 30. 5. 2016 / 13:24 | |
| | No v tom je právě ta záludnost toho VNAVu na klesání. Když skočíš na DES page, je tam "FORECAST" a tam si můžeš nastavit QNH, se kterým to má počítat. Pokud se tlak od standartního liší, tak to může nějakou odchylku při výpočtu udělat.
U toho idle... to mrkni na FMA. V obou případech by to mělo jít tuším na RETARD a pak ARM a nebo FMC SPD v případě V NAVu (takhle z hlavy si nevzpomínám). Je pak otázka, co dělá simulátor, jestli pustí ovladač (joy) aby do toho hrabal a nebo ho ignoruje, dokud je A/T aktivní (to mi třeba dělá iFly). Tam pak i když hýbeš pákou, tak to letadlo ignoruje a drží si páky kde chce on.
IMHO používat V NAV ke klesání jak v simu, tak v reálu, je takové všelijakové a tak já osobně preferuju LVLCH nebo V/S. Dá se s tím mnohem jednoduššeji hrát.
Ještě mně napadají různé restrikce v STARu - některé body mají omezení, že musíš prolétat nad/pod nebo v přesné výšce a občas (jak psal tragéd) se stane, že ta výška tam nesedí (nebo třeba i rychlost) a pak to houpe jak na moři, protože se éro snaží držet vertikální profil zuby nechty a řve to na tebe "DRAG REQUIRED" apod. ptákoviny. |
| |
|
| | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 30. 5. 2016 / 13:30 | |
| | Udělám pár letů a uvidim. Že by se mi to stalo někdy v blízké době minulé nepamatuju a dvakrát za sebou už vůbec ne. Tak jak píšeš se to asi dělá, ale nikdy jsem to tak nenastavoval, tak asi bude chyba někde u mě v proceduře. A právě když jsem se dostal při VNAV asi o 7000 ft nad osu, tak už mi to bylo fakt divný . A v tom Sionu fakt neni kde vyklesávat, buď se trefíš nebo jdeš znova. Sestup (glajda) začíná na 17000ft a nevyklesal jsem to no .
Ale díky za radu, jsem určitě o něco chytřejší ohledně FMC.
Dík moc. |
| |
|
| | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 08:26 | |
| | Děláš to nějak blbě Tedy přesněji, máš blbě naplánovaný přílet. Normálně se dá klesat až do plné přistávací konfigurace přes VNAV a ani nemusíš manuálně stahovat motory. Maximálně si vyžádá speedbrakes. |
| |
|
| | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 16:08 | |
| | Ahoj, můžeš prosím poslat FLP, SID, STAR, letovou hladinu, naložení a palivo? Rád bych to zkusil zaleťět, co to udělá. |
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 20:43 | |
| | Jasan:
LKPR (RWY24) SID (DOBEN2A) DOBEN P861 RUDAP UQ227 ULMES UZ669 VADAR STAR (VADAR1N) LSGS (RWY25)
FL310
Palivo: 13105 pounds
Naložení: 90% z toho PMDG interface ve FMC
Díky |
| |
|
| | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 23:00 | |
| | Díky, zítra to prubnu. Poprosím ještě o CI, eventuálně, kdyby jsis vzpomněl na rychlost v hladině |
| |
|
| | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 07:38 | |
| | Sakra...teď nějak nevim co je CI . Rychlost v hladině si fakt nevzpomenu, 305 IAS mam pocit.. |
| |
|
| | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 07:54 | |
| | Cost Index, je to číslo, které zadáváš do FMC a když to řeknu "blbě" udává ekonomiku letu. |
| |
|
| | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 08:12 | |
| | Jo, jasný, dobrý, jen mi nebyla známá ta zkratka. 250. Akorát se mě neptej proč |
| |
|
| | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 11:33 | |
| | Tak jsem to prubnul a stejná hláška. Večer to ještě prubnu, když vyjde čas. Včera jsem to letěl dvakrát, jednou na VNAV, jednou na LVL CHANGE, ale měl jsem problém to ubrzdit, lépe řečeno neubrzdil. Ten sešup z 17000ft,,, tak nějak nedávám Možná změnit v FMC rychlosti aby byl pomalejší ještě před klesáním z 17000ft.. |
| |
|
| | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 13:45 | |
| | Koukni do mapy. Mas tam max 160 kt. Tzn. Podvozek a klapky 15 aspon. Lepe dej pristavaci konfiguraci a mel bys to dat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 14:07 | |
| | Jop, to souhlasí. I ty rychlosti, v LEGS, to +- odpovídá. Ale pak to začne tak rychle klesat.... Chvilku jsem se dostal na rychlost pro podvozek a klapky na 5, venku,,,, ale i s vysunutýma SB to zrychlovalo. Odpoledne zase vyzkouším |
| |
|
| | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 15:59 | |
| | Aaaa, teď koukám, že jádro pudla je trošku jinde Ne klesání na letiště jako takové, ale závěrečný sestup při IGS 25 přiblížení...
Tak to je jiná, to už je trošku vyšší dívčí a vyžaduje to trochu plánování. V prvé řadě, když se koukneš na vertikální profil LSGS IGS 25 přiblížení, najdeš tam u hodnoty GP (GlidePath) čísílko 6.00º. To už není z hlediska strmosti sestupu žádná prdel, obecně mají tyhle kategorie letadel standardně maxima kolem 4º, pro cokoliv vyššího je obvykle nutná speciální certifikace letadla (a autorizace aerolinky). I London City má "jen" 5.5.
Takže 6º... čím rychleji poletíš, tím větší budeš potřebovat descent rate (V/S) abys s tím profilem držel krok. Klesání a brždění zároveň nikdy nejde moc dobře dohromady Jen pro orientaci - z bodu ALETO (platform altitude 16.000ft) máš necelých 25nm do dobu dotyku, který je v cca 1600ft. Výškový rozdíl 14.400ft.
- Při clean rychlosti (bez klapek, řekněme 210kt, záleží na tvé hmotnosti) urazíš každou minutu 3.5nm. Tvoje nutná descent rate, abys držel krok s profilem, bude cca 2.000fpm. To je cca rate, který dosáhneš při IDLE výkonu. Zpomalení nutné pro vysunutí mechanizace tedy nečekej, i se speedbraky a podvozkem venku (mimochodem, velmi účinná brzda, která se taky používá často, když člověk honí profil) to není moc realistický. Dopraváky jsou v čisté konfiguraci hodně slippery. Tak to začneme trochu "špinit".
- Při klasické low drag approach rychlosti 160kt (flaps 15 na 757/767, nevím co používáte na 737) urazíš každou minutu cca 2.7nm. To už je sympatičtějších 1.500fpm, kterých ale pořád dosáhneš horko těžko bez speedbraků a nezapomeň, že budeš potřebovat dál zpomalovat.
- Gear down Flaps 20 konfigurace a rychlost 160kt (opět uprav pro potřeby 737) bude mnohem lepší varianta. Pořád ale tak tak na hraně - speedbrakes možná budeš pořád potřebovat (to není pro klapky žádnej med, my máme omezení např. max pro Flaps 20 a při 1.500fpm vím, že to bude i na IDLE pořád utíkat), navíc seš v horách, vítr mění často směr, máš stoupáky a padáky se kterýma se musíš poprat, termiku, turbulence, to všechno je pak problém řešit s rychlostí, nezapomeň, že musíš dál zpomalovat při tom sestupu pro finální landing flaps.
- Já osobně bych to celý letěl na final approach konfiguraci Gear Down Flaps 30 (vy máte jestli se nepletu ještě Flaps 40) a na Final Approach Speed - řekněme 130kt podle hmotnosti. Těch cca 1300fpm nutného rate je ale hraničních a myslím si, že spedbraky budou stejně nutný pro to, abys to neletěl celý na idle - což není nejlepší nápad pro případný goaround (pomalý náběh výkonu z idle) - pro to ona speciální certifikace/autorizace.
S tímhle v myšlenkách při přípravě na briefing bych si osobně připravil FMC následovně:
- Sestup až po přiblížení po FAPu je OK, žádný problém. Když dodržíš výšky od GS603 níže, dodržíš i všechny před s dostatečným odstupem od terénu. LEGS page bych tedy po pravé straně nechal bejt, nebo i promazal.
- GS602 210/17000A (zbývá ti 16nm do ALETO, abys stihl zpomalit)
- GS603 180/17000A (zbývá ti 8nm do ALETO na zpomalení ze 180kt na 130kt a vysunutí podvozku a plných klapek, taky celkem OK)
- ALETO 130/16000
A prostě bych to pak letěl celý na plné přistávací konfiguraci a dolaďoval speedbrakes (řekněme, že to mám povolený Boeingem, aerolinkou a úředníkem).
Pokud by to nestačilo, tak se vůbec neboj dát si třeba už GS603 na 130/17000A a zpomalovat ještě dřív. Není nic horšího, když ti utíká rychlost, máš na motorech idle a před sebou perspektivu, že musíš dál vysouvat mechanizaci a přitom držet profil sestupu.
Až do ALETO by si s tím měl VNAV poradit snadno. Pokud to chceš letět na FLCH, tak bych se snažil být na těch 17.000 raději dřív a pak začal brzdit. Když nemusíš klesat a zároveň zpomalovat, život je vždycky jednodušší
Jinak ještě jeden FMC tip - když zadaš do LEGS constraint jen k ALETO a smažeš zbytek předtím, FMC ti spočítá, v jaké výšce a rychlosti bude v těch bodech před tím a zobrazí to trochu menším fontem. Když se ti na tom něco nelíbí, tak mu to tam dej natvrdo. Např. GS602 ti bude ukazovat 240/20000 (tipuju). Tak mu tam dej natvrdo třeba 210/18000 (bez A), čímž ho donutíš zklesat dřív a zbytek poté (GS603 po ALETO a příprava do plné konfigurace) pak bude brnkačka.
Tak zkus a dej vědět. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 16:07 | |
| | Klobouk dolů a vřelé díky
P.S.:Vízej zpět, starý dobrý Péráku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 17:50 | |
| | Právě jsem to vyzkoušel a LNAV/VNAV krásně drží a motory na 60% při flaps 40 a gear down. Tu hlášku mi to taky hodilo, ale ignoruj ji. Z těch 16000 ft plná přistávací konfigurace v poho.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 17:56 | |
| | Vysvětlení parádní, sdílím pocit starého péráku . Díky bakalářce pořád nemam moc čas to zkusit, ale chystám se.
Díky moc |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 6. 6. 2016 / 22:32 | |
| | Právě jsem to zkusil jak psal David. Ty rychlosti jsou mnohem příjemnější. Ale i tak jsem asi "urval" klapky, i s plnou mechanizací se to celkem rozhulákalo a tak přijde při příštím zkoušení na řadu "Pokud by to nestačilo, tak se vůbec neboj dát si třeba už GS603 na 130/17000A a zpomalovat ještě dřív."... Skvělé rady jsou k nezaplacení Co ty, Jiříku, zkoušel jsi to? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 6. 6. 2016 / 23:17 | |
| | Jiřík se učí na tři zkoušky a píše bakalářku, takže si simulátor zakázal . Zkusím snad přes víkend. Mnoho učení škodí zdraví |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 7. 6. 2016 / 09:17 | |
| | To mi povídej |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 10. 6. 2016 / 15:31 | |
| | Tak nejak. Sion jsem letel kdysi s 700, delal jsem pseudoRNP pro PMDG, mozna to mam nekde odlozene doma.
Co je dulezite si uvedomit: ILSka vam nebude slapat v platform altitude, je to proste moc vysoko na limity FSky. Takze je potreba zacit klesat v plne konfiguraci rucne.
Skoda ze sem si nevsim teto debaty driv, ale podobne jako Jirik jsem se ucil. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 10. 6. 2016 / 20:19 | |
| | Ano, ILS "nějako" nešlape. Chytne se, ale začne tak ďábelsky klesat, že to z IAS140 v plné konfiguraci rozhuláká i přes SB, že se v tu ránu dostávám do červených rychlostních limitů. V P3D éro sice letí dál, ale něco mi říká, že jsem asi poškodil tou rychlostí klapky... I s aktuálním AIRAC je problém po bodu MASAB. Až na bod D7, sedí data v FMC s mapou. Působí to na mě tak, že FMC, bude "držkovat" na téhle trase pokaždé, proto, že jak už napsal David, podle počítače jsou za sebou dva body, jejichž parametrů nelze dosáhnout. |
| |
|
| | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 22:08 | |
| | Tak jsem si říkal, že když už jdu kolem, a je to tady výjimečně o lítání, tak taky trochu přispěju do mlejna
Nejdřív obecně - pokud ti FMC ohlásí "Descent path unachievable", je to v 99% případů z toho důvodu, že máš v constraints (natvrdo zadané výšky a rychlosti u waypointů vpravo v LEGS page) požadavek na autopilota, kterého nelze podle počítače dosáhnout klasickými prostředky. Typicky dva waypointy za sebou, které se liší zásadně natvrdo nastavenou výškou, ale není mezi nimi dostatečná vzdálenost pro dosažení oné výškové změny.
Co je ona dostatečná vzdálenost? Cca 3 NM vzdálenosti na 1000ft výšky.
Pro příklad - když máš mezi dvěma waypointy 15 NM a u jednoho FL200 a u druhého FL100, tak je to prostě příliš velký výškový rozdíl na dostupnou horizontální vzdálenost. Typicky potřebuješ v tomto případě cca 30 NM a v dostupných 15NM je to pro počítač prostě moc.
Stručně k VNAV - ber to tak, že tohle je u Boeingů technologie 80. let 20. století a tak má svoje omezení a drobné jobovky, o kterých je potřeba vědět. Na základní věci stačí, ale neumí zázraky, je to pomalý a nedokonalý a i přes různé rezervy a vychytávky to rozhodí kdejaká drobnost (jako třeba vítr).
V prvé řadě - čím komplikovanější úkol po něm chceš, tím horší je výsledek. Proto je nejjednodušší všechny rychlostně-výškové contraints prostě v LEGS smazat a nechat jen tu u RWY, která je nutná (Vref/alt over threshold) a u FAFu (např. 180/platform alt). To úplně stačí pro spočítání plynulého profilu, kterým jde dosáhnout klesání na IDLE z hladiny až na nějakou 4. majli na přiblížení. Pokud jsou nějaká rychlostní a výšková omezení daná místními procedurami, tak ty je samozřejmě taky nutné dodržet (a v FMC ponechat), ale jejich hodnoty jsou v drtivé většině případů pravým opakem tvého problému - chtějí tě obvykle nízko a pomalu příliš brzo a tak vytvářejí suboptimální profil, kde je mezi waypointy nutné přidat výkon pro zmírnění klesání.
V řadě druhé - VNAVu hodně pomáhá zadání DESCENT FORECAST větru v hladinách v klesání (DES page), dokáže pak optimalizovat sestup a nepřekvapí ho tak větší odchylky než které dokáže podchytit rezervou cca +/- 10kt v rychlosti, se kterou standardně počítá.
A v řadě třetí - pokud není místními procedurami daná pro waypoint přímo konkrétní povinná výška a nějaké constraints tam chceš přesto mít (třeba kvůli terénu), zadej je do FMC jako Above (např. /FL200A pokud chceš nechat FMC, ať WPT přeletí min. v téhle výšce), nebo Below (např. /FL200B pokud chceš nechat FMC, ať WPT přeletí max. v téhle výšce) a nenechávej tam fixní hodnoty (/FL200).
V každém případě ale platí, že čím méně, tím lépe Čím jednodušší to pro počítač uděláš, tím snadněji se s tím popere.
Na závěr trochu k tomu dopravnímu klesání. Už jsem tady o tom kdysi obšírně psal, ale nemůžu to najít Takže stručně:
- Nejjednodušší metoda - ze standardních letových hladin (FL350 apod. ), za standardního větru v hladinách v klesání (+/- cca 40kt) a na standardní letiště (elevation do cca 2000ft) si zapamatuj standardní hodnotu 120NM - to je vzdálenost od letiště, během které bez problému a nějakých dramat dosáhneš včas správné výšky pro přiblížení a přistání. Pokud budeš ve vyšší hladině, bude to o třeba o 10NM víc, pokud ti bude foukat do zad, tak taky. Pokud bude letiště vysoko položené, nebo ti bude foukat vítr proti, tak to bude zase třeba o 10-20NM míň. Pokud ti ale FMC ukáže, že ti na letiště zbývá cca 120NM a pořád se neblíží T/D počátek klesání, není něco v pořádku a je lepší to zaletět v FLCH a nechat VNAV VNAVem.
- Klasická matoda z hlavy, kterou používáme hodně a často - 3 times rule. 3NM vzdálenosti na 1000ft výšky, to je za normálních rychlostí v čisté konfiguraci a na IDLE výkonu to co éro potřebuje na zklesání. Máš FL200, potřebuješ být ve FL100, zabere ti to 30 NM (20.000-10.000=10.000/1.000=10x3=30). Řídící ti dá "25 track miles" na přiblížení, děleno třemi je cca 8, z toho plyne pokud seš v 8000ft, je to tak akorát na letiště s nějakou standardní drobně nadmořskou elevation (stovky ft). Pokud seš výš, zvýšíš rychlost klesání, pokud níž, srovnáš to dočasně pomocí V/S (třeba 1000 nebo 500), nebo přidáním výkonu.
- Když si vezmeš FL350, tak 35x3=105, proč teda 120? Při klesání na letiště je potřeba taky zpomalit. Z klesacích cca 290kt na 250kt (standard pod FL100 nebo na SLP) to zabere nějakých 10 NM. Zbývajících 5 NM je pak na zpomalení na klapky. To je nějakých 15-20 extra majlí navíc.
Pro výpočet vzdálenosti klesání z hladiny na přistání je tak z důvodu nutnosti zpomalení pro jednoduchost lepší použít 3.5 násobek letové hladiny.
- Šedá je teorie, zelený strom života - Pokud je v klesání hodně výškových omezení, nebo fouká 100kt vítr až do FL100, nebo VNAV nestíhá nebo blbne, nebo je to z hlediska ATC komplikovanější klesání, pak to prostě bereme, tak jak to přichází a neprovádíme jako piloti žádné komplikované matematické brikule (standardně zvládáme jen jednoduchou aritmetiku ). Když potřebujeme klesat rychleji, zvýšíme dopřednou rychlost, případně vysuneme speedbrejky. Když potřebujem klesat pozvolněji, přidáme výkon. Je jedno, jestli použijeme VNAV ve SPD intervene režimu (VNAV SPD), nebo FLCH, nebo V/S. Když nás ATC nechá držet dlouho hladinu (třeba kvůli provozu v protisměru v hladině pod námi, nebo protože zaspal), tak stáhneme na chvíli rychlost - to má za efekt snížení vzdálenosti, kterou urazíme bez klesání a navíc nám pak umožní náhlým zvýšením rychlosti při zahájení klesání snadněji "dohnat profil" (zvýšením vertical rate). To je takový to příjemný hraní si v dynamických situacích v klesání a na přiblížení, každej den je jinej.
Na závěr je nutno říct - jestli je nějakej addon prostě jenom blbě udělanej a tohle základní v něm neplatí, tak máš holt smůlu a musíš si vyrobit svoje vlastní pravidla |
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 22:25 | |
| | Balzám na duši v tom marastu - vítej |
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 22:34 | |
| | Abych nezapomněl - ona 3 times rule je takovej konstatní mentální proces v klesání a na přiblížení.
- Kouknu na výškoměr, mám třeba FL220. Krát tři potřebuju 66 majlí + nějakých 15 na zpomalení. Mrknu na PROG page v FMC kolik mi zbývá na letiště. Pokud míň, zvýším rychlost klesání, obvykle nejdřív zvýšením dopředné rychlosti, speedbrejky mají čas Pokud víc, zatím to nechám bejt, v nižších výškách posunu thrust levers trochu dopředu (zvýšení výkonu má za výsledek snížení rychlosti klesání), nebo použiju nižší V/S než je aktuální.
- Kouknu na PROG page v FMC, zbývá mi 45 NM na letiště. Děleno třemi je 15. Pokud jsem +/- v 15.000ft, je to OK. Pokud ne, viz výše.
- Jsem ve FL250 a řídící mi dá "descent FL160, reach by MAY". 25-16 je 9, x 3 = 27. Kouknu jak daleko je MAY VOR....20NM. Tak zvednu rychlost a vysunu speedbrejky, abych to stihl.
- Letím standardní ILS přiblížení a podle DME mi zbývá 9NM. Děleno 3...měl bych být cca ve 3000ft. Pokud jsem, zachycená G/S je správná a jsem na profilu (ono to není úplně přesně 3, ale to je detail).
Atd... |
| |
|
| | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 20:26 | |
| | A pokud se ti nechce dělit a násobit tak si zapni ALT v metrech a jen koukej na track vzdálenost a výšku a pokud je výška nižší, tak jsi v pohodě.
Například: track miles 50 = 5000 m a méně. |
| |
|
| | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 22:12 | |
| | to je vychytávka pro lenochy, paráda! |
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 31. 5. 2016 / 23:52 | |
| | Moc hezké! Dík!
|
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 00:21 | |
| | Díky, a kde se dají zjistit ta data pro DESCENT FORECAST? |
| |
|
| | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 08:51 | |
| | noo, to uz zalezi na tom, jaky plulgin pouzivas do FSky od pocasi, a jestli ti tahle data nekde poskytne ...
kdyz jsem mel chut se s tim vyplnovat , a nebyl jiny zdroj, tak jsem vychazel z vetru v destinacy a pomoci pisvejcovy konstanty ho zvysoval.. . |
| |
|
| | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 00:25 | |
| | Jo, dříve jsem používal starý Active Sky, který něco podobného vyblil. Spíše mi šlo o to, kde si to zjišťují reální dopravní piloti. |
| |
|
| | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 09:27 | |
| | tak ti to dostanou nejspis na brifingu pred odletem |
| |
|
| | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 16:29 | |
| | No, to je trošku složitější. Plánovací oddělení používá nějaký ten plánovací softík, co má příslušný datový model, který udělá průnik mezi globální databází výškového větru od poskytovatele onoho softu, s body po trati. Výsledkem je pak stránka, kterou máme na zadní stránce PLOGu (viz první obrázek). Kdybychom i byli aerolinkou 21. století, tak nám to ACARSem přijde automaticky do FMC a nemusíme to tam ručně datlovat (vopruz, ale užitečnej pro optimalizaci letu s ohledem na hladiny)
Zdroj oné globální databáze v nějaké tabulkové a náležitě detailní podobě bohužel neznám. Nějaký lokální se dají najít, ale o něčem užitečném opravdu nevím.
Jednou z možností je tam něco nadatlovat podle WIND/TEMP charts, který najdeš u většiny poskytovatelů SIGMET apod. leteckých počasních informací. Např. Americká NOAA:
https://aviationweather.gov/iffdp/
https://aviationweather.gov/data/iffdp/2903.gif
Rozlišení 5º není pochopitelně nic moc.
To vše za přepodkladu, že máš v FSce počasí, který má něco společnýho s reálem.
Druhou možností je využít něco, co ti poskytne tvůj Weather Addon.
Třetí možností je do toho nadatlovat něco, co je interpolací mezi aktuálním výškovým větrem před zahájením klesání a větrem na letišti. To bude samozřejmě realitě vzdálené (někdy hodně), ale asi blíž než calm winds.
Např. tam dej FL350, FL310, FL200 a FL100 a postupně snižuj rychlost větru.
Směr odkud v nižších hladinách fouká už je složitější problematika, záleží na hodně parametrech a lokálních podmínkách a není tak snadný najít nějakou univerzální poučku. Pokud bychom ale brali standardní atmosféru bez front, vertikálního prodění a teplotních rozdílů apod., tak se dá obecně říct, že na naší polokouli se s klesající výškou stáčí směr větru doleva (takže třeba uber 10º ze směru každých 10 tísíc ft). Ale to jen zcela obecně. |
| |
|
| | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 7. 6. 2016 / 02:17 | |
| | Aj ja dakujem za super vysvetlenie problematiky.
PS: konecne sa bavime o lietani....
m. |
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 07:53 | |
| | Nevím, jak poděkovat, doufal jsem zrovna v tvojí odpověď .
Děkuju! |
| |
|
| | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 19:18 | |
| | | |
|
| | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 2. 6. 2016 / 19:54 | |
| | Smekám a díky... možná... za návrat péráku do starých kolejí. |
| |
|
| | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 3. 6. 2016 / 09:04 | |
| | Jo, je to taková oázička uprostřed pouště |
| |
|
| | | | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 3. 6. 2016 / 09:33 | |
| | A móóc příjemná |
| |
|
| | | | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 3. 6. 2016 / 10:33 | |
| | taky díky za super informace! |
| |
|
| | | | PMDG 737-800 - Descent path unachievable 1. 6. 2016 / 21:38 | |
| | Díky a choď kolem častěji |
| |
|
|