|  |  | FTX Central 2 19. 5. 2016 / 11:37 | |
|  | Ahoj,
jelikoz me slevy ORBX v tomto mesici nenechaly chladnym, resim nasledujici hlavolam:
Co se presne stane, kdyz v FTX Central 2 prohazuju FTX Global a FTX Regiony (mam akorat North America)? Cekal jsem, ze to bude automaticky aktivovat a deaktivovat scenerky v Prepar3D, ale neni tomu tak. Je jedno, co mam aktivovane v FTX Central 2, scenerky spojene s regionem North America jsou v Prepar3D aktivovane porad.
Vypada to, ze to prepisuje definici autogenu (to jsem si vsimnul).
Diky
Milan |
| |
|
 |  |  | FTX Central 2 19. 5. 2016 / 12:28 | |
|  | Ideální je asi aktivovat Global a zaškrtnout Hybrid mode. Mělo by být aktivováno všechno. |
| |
|
 |  |  |  | FTX Central 2 19. 5. 2016 / 13:40 | |
|  | Aktivováno ano, ale kvalita horší.... |
| |
|
 |  |  | FTX Central 2 19. 5. 2016 / 13:45 | |
|  | Mění to lclookup..
alternativa je ten kolegou zmíněný hybrid mode, ale trpí tím kvalita... region není zobrazen zcela tak jak byl zamýšeln, někde se dají najít i srovnávací fotky...
během pár dní má být vypuštěný "mega update", který právě vše tohle překopává a bude unifikovaný lclookup - už nebude potřeba přepínání regionů... jednak bude potřeba nové ORBX libs, které budou mít tuším 1,4GB a následně nechat FTXCentral provést migraci na nový systém..
Více o tomhle a diskuze k tomu: http://www.orbxsystems.com/forum/topic/114988-unified-lclookup-and-what-to-expect/
|
| |
|
 |  |  |  | FTX Central 2 19. 5. 2016 / 20:40 | |
|  | To jsem zvedav, jak to bude fungovat v praxi.
Na spravu scenerek uspesne pouzivam SceneryConfigEditor, ktery umi seskupovat scenerky a jednim klikem si tak zapnu treba "VFR Benelux" a nebo vypnu "VFR Austria". Hlavni myslenka je, aby nebyly zbytecne aktivovane (a tedy i nahrane do pameti...?) scenerky (letiste, ortho), ktere pro dany let nepotrebuju.
No a jestli to novy FTX Central vyresi tak, ze ORBX bude zapnuty permanentne, tak to mi vrasky na cele neubere. Nekde jsem cetl, ze pro prepinani ORBX scenerek doporucuje delat to pres FTX Central a nikoli pres scenery manager v Prepar3D / FSX.
Uz ted se FTX Central 2 nema rad se SceneryConfigEditor a je to docela opruz. |
| |
|
 |  |  |  |  | FTX Central 2 19. 5. 2016 / 21:03 | |
|  | FTX Central nikdy nezapínal/nevypinal žádný záznam ve scenery library a ani to dělat nebude.
Přepisují to zmíněné bgl... a snad ten autogen jak si psal
Zapni NA geo region a běž se proletět do evropy, pokud máš openLC... uvidíš co to dělá za problém, když máš global nebo hybrid, je to ok. Pokud je zapnutý hybrid, bere to nějakou alternativní konfiguraci a pochopil jsem že se některé landclass sdílí mezi georegiony, tudíž samotný region nemusí být zobrazen tak jak autoři zamýšleli.
Teď to celý chtějí sjednotit, odpadne přepínání v centralu. Na zapínání/vypínání scenérek to nemá vliv, to je plně v tvé režii |
| |
|
 |  |  |  |  | FTX Central 2 20. 5. 2016 / 06:15 | |
|  | Milane. Podle mého názoru u FSX je jedno kolik máš aktivovaných scenerek. Do paměti se ti nahrává to, kde zrovna letíš. Pro paměť je největší žrout LOD radius a autogen a pro rychlost načítání FS zase počet nainstalovaných simobjects. U scenerek je nejvíc důležité dodržovat jejich prioritu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | FTX Central 2 20. 5. 2016 / 09:45 | |
|  | Souhlas, množství scenérek ale může ovlivnit dobu nahrávání, takový ten klasický zákys na 6%. V FSX je to docela zásadní, V P3D to bylo podstatně rychlejší a vposlední verzi/dvou se to ještě urychlilo
Když jsem kdysi sledoval co se v počítači při nahrávání děje, viděl jsem že FSX šahalo snad na všechny soubory z knihovny (díky tomu brutální urychlení na SSD) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 20. 5. 2016 / 10:14 | |
|  | Ahoj Jiri, ja mam FS X:SE na SSD (500 GB) presto vzhledem k mnozstvi scenerek ORB X a letist z CR, SR a MR prvotni spusteni FS X trva radove minuty. Potom po vyberu letiste to zase nahrava nejakou dobu nez se spusti vlastni simulator. Me uz ta doba spusteni zacina pripominat X-Plane-10 kde se scenerky s orto podkladem take nahravaji pomerne dlouho (X-Plane mam take na 500 GB SSD). Snad ten novy FTX central to trosku urychli. Jak to funguje v Prepar zatim nemohu potvrdit, protoze jsem ho kvuli staremu HW odinstaloval. Snad bude i novy HW.
S pozdravem Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 20. 5. 2016 / 11:47 | |
|  | Mluvím hlavně o nahrávání letu tedy po výběru letiště jak píšeš. Tam je P3D o notný kousek rychlejší než FSX se stejnou náloží.
Dost potom záleží zda a jak máš nastavenou affinity mask. U toho nahrávání jde zatraceně poznat zda máš zapnutý HT v biosu nebo pomocí AM povolené HT (FSX:SE defaultně nepoužívá, P3D defaultně ano). Nahrávání využívá všech jader velice efektivně, to se nedá ale říct při samotném běhu, hlavně u P3D hyperthreading ve většině instalací znamená výrazný overhead a výkon bez použití HT jader je vyšší.
Dokonce jsem to nedávno řešil na AMD procesoru z FX9xxx řady - osmijádro. Tomu se nastavila AM tak aby P3D používal jen poslední tři jádra a i když to samotnými FPS nějak viditelně nehlo, zlepšila se plynulost, zmizely mikro stuttery.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 20. 5. 2016 / 18:15 | |
|  | Mozna pro to neni racionalni duvod, ale tak nejak mi prijde lepsi neaktivovat scenerky, ktere momentalne nepotrebuju.
Vidim to teda tak, ze necham FTX Central delat svoji praci a pak to jeste "pojistim" SceneryConfigEditorem.
Jinak musim uznat, ze borci z ORBX jsou fakt frajeri.
A taky jsem zjistil, ze mam pomaly kompl |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 20. 5. 2016 / 22:46 | |
|  | Jj, lidi to tak praktikují, centralem zapnou co chtějí lítat a deaktivují co netřeba. Na P3D 2.5 to má i racionální důvod pokud deaktivuješ třeba letiště v okolí ve kterém lítáš ale nehodláš na ně letět. Ušetříš VAS a u 2.5 na to myslet musíš. Ale jak jsem linkoval, bude tu update který to celé zjednoduší
Ano ORBX jsou náročnější než default, samotné regiony nejsou až tak hrozné, záleží na konkrétní lokalitě, ale u letišť to už není žádná sranda, když zapneš všechny volitelné featury. Z toho PNW co jsem doporučoval tomu dává docela záhul Portland a Seatle..., odlehlejší místa už docela v pohodě.
Je to o tom co tady tak porůznu píšu, že to chce silný procesor a na trhu není dostatečně silný... takže taktovat, taktovat a taktovat... pro chlazení použít LN2, ať se dá ještě víc taktovat 
A bacha, ORBX je návykový  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 21. 5. 2016 / 11:08 | |
|  | Po nekolika testovacich letech jsem asi znovu objevil kolo, ale stejne mam radost, ze jsem se cosi noveho priucil.
Testovaci let: Speyer do Meinz se scenerkama od flightport.de (super detailni a zadarmo ). Scenery nastaveni na max (ano, vcetne autogenu vegetace a domu) - cestou jsou na autogen a objekty dost narocne oblasti Speyeru, Mannheimu a Frankfurtu. VFR Germany od Aerosoftu a ASN s nejakou oblacnosti.
Kdyz jsem mel aktivovane vsechny scenerky kolem (tzn. spoustu dalsich letist od flightport.de v regionu), tak mi VAS zvonil na poplach uz nekde u Mannheimu a do Meinz jsem obvykle nedoletel.
Kdyz jsem nechal aktivovane akorat ortho a scenerky Speyer a Meinz, doletel jsem, i kdyz jenom s VAS na 120k 
Takze diky panove za rozumy Je treba to aktivovani / deaktivovani delat detailneji. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 5. 6. 2016 / 12:33 | |
|  | Ahoj Milane, mam tomu rozumet tak, ze pokud vim, ze budu letat na CR anebo nad SR mohu vsechny zbyvajici scenerky odkliknout a nechat jen ty ktere jsou v zaujmovem prostoru. Pomuze mi to usetrit VAS (I kdyz nemam paru co to je)? a ma to zrejme i vliv na rychlost nahravani scenerek a spousteni FS X:SE?
Dobre tomu rozumim? Klidne mi vynadejte pokud je to blbost anebo ze jsem to uplne zle pochopil.
S pozdravem Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 5. 6. 2016 / 13:36 | |
|  | Ahoj,
rychla odpoved je "ano".
Chapu to tak, ze odkliknuti scenerek ti usetri nahravaci dobu a VAS (pamet) ti usetri odkliknuti scenerek letist, ktere sice jsou v "zajmovem prostoru" a kolem kterych poletis, ale nebudes tam pristavat.
Odzkousene to mam ale v P3D. Snad to plati i pro FSX SE.
Predpokladam, ze nekdo vice fundovany to dokaze vysvetlit detailneji. Ze me mluvi zkusenost. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | FTX Central 2 5. 6. 2016 / 16:03 | |
|  | Milane dekuji Ti mnohokrat. Vyzkousim.
S pozdravem Karel |
| |
|
|