Ono asi záleží s čím lítáš a co má ten wheel simulovat.
Např. 737 se trimuje úplně stejně jako na joy cvakáním na beranech, wheel se podle toho sám točí. Předpokládám, že při závadě lze točit ručně, ale pak jsou to ony desítky otáček. Tak že je-li éro bez závad, na wheel nikdy nesáhneš. Aby to bylo opravdu věrné, chtělo by to berany s ForceFeedback, protože za letu trimuješ podle toho jak Tě to tahá za ruce a pak ťukáš do kolíbky. Ideální by tedy bylo aby ten WHEEL byl s motorem a točil se dle toho jak trimuješ na beranech, abychom se tedy přiblížili reálu.
U některých malých či ULL letadel (např. Echo) žádný wheel není, je tam kolíbka či switch na palubní desce ale opět by to to chtělo FF. Třeba na Saitec je možnost vycentrování PITCH osy a jak jsem si všiml, mnoho lidí to používá místo trimu, ale to je zásadní chyba, jelikož to pouze dělá shift hodnoty polohy pitch osy, a nemění to centráž.
Jen tak mimochodem, nemáte někdo praktické zkušenosti s nějakými berany které mají FF? Tohle totiž považuji za poměrně zásadní deficit, protože odezva sil v řízení je v reálu u mnoha strojů dost markantní a pružina vracející JOY do středu to nevyřeší. (na zemi knipl i berany zvadnou v jakékoli poloze také je nic nevrací do středu) |
|