| | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 11:14 | |
| | Zaujímalo by ma, že kedy by malo byť lietadlo (dopravak, malý vrtulák) v pristávajúcej konfigurácii, klapky, podvozok, teda kedy musí byť podvozok už vonku. Pred zachytením ils, alebo až po zachytení, alebo to záleží od situácie a pilota? Ďakujem, za odpovede. Letu zdar.... |
| |
|
| | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 11:25 | |
| | Záleží na situaci/procedůře, jakou děláš... např. pokud letíš po okruhu, měl bys dát podvozek dolů před třetí zatáčkou. Pokud děláš nějaké to přímé přiblížení, tak buď před dosažením FAFu být v přistávací konfiguraci a nebo v případě decelerovaného přiblížení obvykle při usazení na sestupovou rovinu.
U 737my v ILSu se to např. dělá tak, že postupně zpomaluješ, jak zachytíš glide slope, dáváš klapky 15+ podvozek a po zpomalení pod limit dáváš klapky 30 (za normálních podmínek). Nevím, jestli je to nějaké psané pravidlo, ale na 4NM od prahu bys měl být v přistávací konfiguraci. Na to je callout 1000ft AGL (z GPWS) odpověď "stable", tj. přistávací konfigurace + na přibližovací rychlosti.
Každé éro to ale může mít trošku jinak, taky záleží na SOP. Jak je to u malých letadýlek se zatahovacím podvozkem nevím, ale nečekal bych to nějak zásadně jinak (jen ty výšky/vzdálenosti budou asi menší). |
| |
|
| | | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 11:31 | |
| | | |
|
| | | | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 11:49 | |
| | Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď.... |
| |
|
| | | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 12:20 | |
| | maly motorak, vysuva podvozok pred rovinou Tcka.. nakolko na Tcku sa uz hlasi podvozok vysunuty atd .. ale zjednodusene povedane pred 3tou |
| |
|
| | | | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 12:28 | |
| | Prostě důležité úkony v poloze po větru |
| |
|
| | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 14:24 | |
| | Nejlepší odpověď najdeš v praxi, takže se mrkni na Youtube a tam sleduj cockpit videa letadel, která tě zajímají a budeš to vědět hned |
| |
|
| | | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 17:31 | |
| | UAE GCAA SOP které jsme nasadili u EK jsou jednoduche. 1500 AGL Full landing config, 1000 AGL landing check call out and confirmed by both pilots, at minimum decision height confirm itentions and confirm by both pilots. |
| |
|
| | | Gear down, kedy? 4. 5. 2016 / 13:04 | |
| | My to sypem někde mezi 3-4 NM u decelerovaného přiblížení. Stabilizované jsem letěl naposledy při nějakém přezkoušení, tam to dáváš před FAFem. U vizuálu nejlépe ne na finále. |
| |
|
| | | | Gear down, kedy? 4. 5. 2016 / 15:52 | |
| | ale občas se stane, že to někdo neubrzdí a nebo zapomene na kola, že jo |
| |
|
| | | | | Gear down, kedy? 5. 5. 2016 / 06:05 | |
| | ... jo !!!
Veľmi neskoré otvorenie podvozku s následným pridaním "plného plynu" cca výške výdrže spravidla podžalujú konce listov vrtule, ktoré sa na krátky okamžik dotkli povrchu VPD.
Listy vrtule sú potom ohnuté smerom dopredu. Na VPD zostanú záseky vrtule do asfaltu alebo výrazne škrabance na betónovom povrchu dráhy. |
| |
|
|