Out of Memory
V případě FSX a P3D není problém s fyzickou pamětí instalovanou v počítači, ale s maximálním adresním prostorem, který je na 64bit systému limitován na 4GB - s větším objemem paměti 32bit aplikace pracovat nemůže.
V defaultu to není problém a 4GB limit je více než dostačující. S velkou náloží addonů, hlavně komplexních letadel, komplexních letišť, ORBX regiony, ruzné náhrady textur, případně stačí i vysoký level of detail (manuálně nastavený výš než umožňuje nastavení uvnitř simu) atd... už ty 4GB nejsou nějaké závratné a díky tomu, že FSX i P3D ve verzích 2 a 1 mají zprasený memory management a neuvolňují dobře paměť od věcí, které už nepotřebují, tak postupně za letu využití paměti roste a až to naroste na kritickou mez, dojde k OOM chybě a simulátor spadne. Zvlášť P3Dv2 trpěla na časté OOM. Lidi to kupují i proto že to vypadá lépe než FSX a logicky do toho cpou více addonů, navíc střední level of detail (ovlivní kolik scenérie se bude načítat do paměti) v P3D odpovídá maximálnímu LOD ve FSX, a i tahle úroveň LOD je velice nízká a chtělo by to jít ještě o dost dále, ale to už by byl problém i pro default.
P3Dv3 radikálně přepracovalo memory management a uvolňuje paměť od nepotřebných věcí. OOM samozřejmě nastat může pokud se to přežene s addony a nastavením LOD, už ale nepadá kvůli tomu, že se paměť postupně naplní balastem. Hodně lidí si myslí že když bude simulátor 64bitový, tak OOM zmizí, protože limit paměti kterou aplikace může využít posunutý na hodnoty, které současné počítače ani neumí adresovat (spotřebitelské PC aktuálně podporují max. 128GB paměti). Je to ale nesmysl, pokud paměť zaplním a budu potřebovat další, kterou už počítač mít nebude, tak to padne stejně dobře jako 32bit aplikace. 64bit pouze umožní lidem mít těch addonů víc.
|
|