| | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 18:38 | |
| | Netusite nekdo, jestli Jetstream 31/32 muze pristavat na nezpevneny drahy? Zkousel jsem trochu hledat, ale nic kloudneho jsem nenasel. Vsechny fotky co jsou, tak jsou na betonu, asfaltu a kdyz je nejaka na trave, tak to ma vetsinou jednu podvozkovou nohu ulomenou Pripadne nejaky, tip co hodit do googlu, aby to nejaky info naslo... |
| |
|
| | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 19:17 | |
| | Ono nebude zalezet jen na letadle, ale i na unosnosti drahy a jejim aktualnim stavu. Treba Turanska draha 08/26 ma unosnost 5700kg, takze za jistych podminek by to mozna slo i s Jetstreamem 31 (pokud by ti v pripade Turan stacilo 800m drahy na sednuti..).
Ale jestli Jetstream 31 muze na travu sedat fakt nevim.
Proc to vubec shanis. Mas kontrakty v FSE na trave? |
| |
|
| | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 19:24 | |
| | Tech faktoru pro to sedani na travu tam asi bude vic, ale zatimco 410 vidis na trave bezne, tak proste Jetstreama nikde nic... Ono tam pujde i o bordel litajici od kol, vim za na nejaky era se delaji doplnkovy sady s nejakejma blatnickama, ochranejma deskama atd...
Jinak jo, je to kvuli FSE, nechci tam s tim litat jak prase, ale podle realu Chci stavet FBO a potrebuju dopravu stavebniho materialu a ten Jetstream toho uveze hodne, tak tri, ctyri otocky a je navezeno. |
| |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 20:08 | |
| | 3-4 otočky? FBO se staví jednou zastávkou.
Pokud jsou to špatně přístupné 1-lot airstripy používá se Chinook, jinak je vesměs nejlepší C-130, uveze dostatek BM i na 3-lot s terminálem a servisem... 2-lot a supplies na rok dopředu.
S tím jestli nějaké letadlo zvládne/nezvládne .. FSE neřeší, klidně můžeš vzít Bombardiera a přistát s ním na minuaturním airstripu nebo heliportu nebo jen někde vedle FSE řeší jen koordináty, není třeba přistávat na letištích. |
| |
|
| | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 20:50 | |
| | Ja vim ze to neresi, vim ze ty to neresis, ale ja to resim Proste nejsem takovej leteckej ignorant, abych vzal C130 a pristal s ni na tocny, jenom proto, ze to budu mit na jendu otocku a rychle rychle |
| |
|
| | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 20:57 | |
| | ..jenže ten Herkules je na trávu a různý nezpevněný plochy na rozdíl od toho Jetstreama přímo udělanej, takže to žádný zvěrstvo není a hladce by to zvládl i v reálu. S tím J131/32 ale hrozí průšvih - nízko posazené motory a Garrety jsou háklivé samy o sobě....vezmi si Turbíka nabo Dash 7, další polní éro... |
| |
|
| | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 22:14 | |
| | jasně, herkules s MTOW 70 tun dá hladce točnou. to leda piču, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu - (OT: C-130) 3. 4. 2016 / 22:48 | |
| | S trávou problém nebude, jak už tu padlo. A když dá tohle ( https://youtu.be/ar-poc38C84 ), tak Točná asi problém opravdu nebude. Počítalo se s méně než polovičním užitečným zatížením (14 tun), ovšem zastavil i odstartoval čistě vlastní silou. |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu - (OT: C-130) 5. 4. 2016 / 10:37 | |
| | ale jo, však já neřikám, že to nezastaví na fleku nebo na trávě jen říkám, že dráha na točné herkules fakt neunese |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 15:45 | |
| | ...nesmí být podmáčená trýva, ale jinak mrkni do stromu / na youtube, co Herkules umí, pak si dej studenou sprchu a přiznej, že jsi neměl pravdu, co říkáš? |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 10:35 | |
| | dráha na Točné má únosnost 5,7 tun. takže sprchu si dej ty, prosím |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 13:54 | |
| | Hele jako že když potřebuje armáda provést taktický výsadek materiálu/techniky, tak nejdříve vyhodí nějakého výsadkáře, který udělá vrty a geologický průzkum podloží, zda náhodou může unést maximálně zatíženého herkula, a až ten pán tohle všechno zanalyzuje, tak ukáže pilotovi "ok, můžeš" ? Nebo s tím prostě přistanou na nejbližší možné ploše?
Mám za to že to letadlo je vyvinuté na to aby mohlo přístát v podstatě kdekoli a odstartovat odtud (k dispozici i raketové motory ), ať už jde o krásnou únosnou asfaltovou/betonovou runway, nebo palubu letadlové lodi, trávu, poušť nebo pláž při odlivu nebo prostě nějaký ten border...
Tady určitě měli taky přesně zjištěnou únosnost a určitě řešili každé smítko v motorech...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 14:15 | |
| | Čéče, nevím, jak s taktickým výsadkem (to se ti asi nějak popletlo), ale plochu pro přistání předem stoprocentně někdo omrkne a řekne "ok, můžeš". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 17:17 | |
| | Obávam sa, že vo "válečních" podmienkach taký prepych, ako je fyzická rekognoskácia terénu nie je možná. Oko a skúsenosti kapitána sú nenahraditeľné. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 17:31 | |
| | Domnívám se, že se mýlíš. Právě dneska, díky dostupnosti rychlých výsadků tam pošlou výsadkáře, kteří prověří terén, vytyčí dráhu a zajistí okolí.
Projdi si předpisy pro zřizování dopadových zón pro vzdušný výsadek, jsou ke stažení na netu.
A to je shoz, ne přistání letadla.
Samozřejmě se bavím o armádě, ne o tlupě vzbouřenců co někde ukradli Cessnu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:00 | |
| | a druha vec... jsou mapy...
v dnesni dobe uz to neni tak znat, protoze mapy, na kterych je pomalu vyznaceny kazdy hydrant, mas zdarma na netu ... ale jinak si myslet, ze potencialni protivnici v potencialnim konfliktu nemaji zmapovana mista, na kterych by se dala ocekavat nutnost pristani vojenskeho transportu atd... vcetne taktickych (takhle se tomu rika? ) informaci o tom, z ceho to je, co tam je, co je k dispozici v sirem okoli atd ... je imho dost naivni. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:13 | |
| | No jasně a při tom udělá všechny rozbory povrchu? Počítám že je to snazší, tam a tam je plac, nejsou tam díry, povrch zdá se dostačující.... počítám téhle definici odpovídá většina travnatých letišť |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 14:17 | |
| | Zas ta ignorace fyziky, co Zkus nekdy vzit svy auto a zajed s nim do pole a pak se pochlub, jak to dopadlo. A ne ze nejdriv z auta vystoupis a pujdes zkontrolovat, jestli to pole je suchy, udusany! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:19 | |
| | Je jasné že v mercedesu S classe do pole jezdit nebudu, ale s takovou H2 si to náramně užiju, pokud to bude pořádná oranice nebo rovnou tankodrom.
Kdyby ta C-130 nebyla dělaná na přistávání na poli, tak tvou poznámku chápu... jenže ona je. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:52 | |
| | Ja sem tim miril jinam a ty si to zas nepobral Pokud unosnost pole bude nedostatecna, tak ta H2 tam proste zapadne a uzijes si kulovy, proste bude viset na brisku a hrabat vsema 4-ma. Nalozena C130 muze mit nejakych 70 tun... to se rozlozi na X kolecek... myslis ze jakakoliv louka tohle unese, aniz by se kola propadly natolik, ze celej herkules zacne drit brichem? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 22:45 | |
| | Předpokládám že to unese kdejaká zpěvněná plocha a nemusí to být právě louka. Samo, když to bude po dešti bude to jiné než po několikaměsíčním suchu. Ale v poho, navoz to tam čím ti vyhovuje. Tou cessnou by to byla docela výzva
A nepodceňuj terénní auta, divil by ses co zvládnou.. najdi si a koukni na Alaska Off-Road Warriors... nutno podotknout že nějaká podmáčená louka je jen takové zahřívací kolo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 6. 4. 2016 / 17:29 | |
| | Tak jsem si teď přečet tuhle větev tady toho baobabu a mám tak trochu dojem, že už to snad ani není pérák... Jsou tu ještě nějací piloti, nebo už jsme všichni už jen zdegenerovaní arkádoví gamesníci??
To co se tu popisuje, je maximálně "výběr plochy pro nouzové přistání" - nedovedu si představit bojovou situaci, kdy by herky s nákladem lidí nebo techniky (a s perspektivním požadavkem na odstartování) jen někde "nad trávou" zakroužil a prostě tam přistál.
Chtěl bych vidět toho pilota (a jedno, jestli C-130 nebo něčehoo jiného), který si řekne "Hlele, dobrá louka, sem s tím fláknu" - bez podrobné znalosti, co to je za plochu, co se v té trávě skrývá atd. atd. atd. To by nebylo létání, to by byla sebevražda. Snad výjimkou jsou bushpajloti piperů a spol, kteří si ale před přistáním na neznámou plochu prohlédnou metr po metru, na co sedají, a do neznámého tak jako tak nejdou.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 6. 4. 2016 / 18:05 | |
| | "bez podrobné znalosti, co to je za plochu, co se v té trávě skrývá atd. atd. atd. To by nebylo létání, to by byla sebevražda. "
Tohle tu někdo napsal? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 16:03 | |
| | Ano a ne.
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=504683&lan=0&style=1
Pokud bys myslel to přistání, o kterém tady píšou všichni, tak co píšeš tady je idiotské až dost. A smysl je stejný (jenom je tam víc slov.
Pokud skutečně myslíš "výsadek" - tak samozřejmě "slovo od slova" má připomínka neplatí - ale to je jen sprostá obezlička.
Takže v souhrnu - jo.
Tohles tu jen trochu jinými slovy napsal ty. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 17:00 | |
| | "udělá vrty a geologický průzkum podloží, zda náhodou může unést maximálně zatíženého herkula"
Předpokládám že podrobný geologický průzkum včetně případných vrtů je přeci jen jiná liga a může zabrat týdny či měsíce, než, že někdo fyzicky obhlédne plochu, zjistí zda není podmáčená půda, zkontroluje co v té trávě je... a že to nemusí být jen výmoly a díry ale třeba IED... což může být v závislosti na typu povrchu otázka pár minut či hodin.
Vrty a geologický průzkum vylučuji, tahle to taktické přistání provozovat moc nepůjde, nějaké zběžné prohlédnutí povrchu nebo třeba průzkum pyrotechniky nijak nevylučuji. Budou ale poměrně těžko určovat zda pod jinak nádherně vypadajícím pevným uschlým povrchem na kterém si to mohou svištět těžké tanky není podloží vymleté podzemní vodou a to místo unese namísto 100 tun jen tun 10...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 17:27 | |
| | Problém je, že tys dal dvě možnosti: geologický průzkum (což moc nechápu, co si pod tím představuješ), anebo nic. Prohlídka a zajištění plochy totiž není ani jedno. Takže jsi byl vedle v obou případech a vedeme tady jenom takovou diskusi, kdo umí líp gůglit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 17:39 | |
| | Jak chceš přesně zjistit únosnost dráhy, koukneš na povrch, a vycucneš číslo z prstu?
Jasně charakter povrchu může napovědět, dokud ale neznáš přesnou strukturu podloží, což zjistíš tím geologickým průzkumem, ať už tím že na to použiješ nějaké sofistikované zařízení nebo třeba pokusnými vrty a jejich rozborem, tak nemůžeš svědomitě určit nějaké číslo. Nakonec pak stačí troška vody která jinak pevný kus povrchu podemele a v lepším případě se to pak propadne aniž by na tom muselo cokoli přistávat.
To že nebudu nevynuceně přistávat třeba do trávy kde zhola netuším co v ní je nebo není je common sense, a netušíl jsem že to je v téhle diskuzi neaplikovatelné a musí se exaktně pojmenovat všechny možnosti, jinak je to považováno jako bych tvrdil přesný opak |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 18:03 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 18:18 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 18:20 | |
| | LOL To odpovídám já tobě, ne ty mně. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 10:56 | |
| | Mám pocit, že kdysi v LKPJ při přůletu s C130 shodili jakousi sondu, která se zapíchla do země a vysílala jim věci jako QNH, teplotu, rosný bod (nevím, jestli i vítr), GPS souřadnice, od kterých si mohli vytvořit pak pseudo GPS přiblížení a mj. prý taky únosnost povrchu. Jak moc to bylo přesné, netuším. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 11:23 | |
| | To fakt? Mám občas problém poznat, co je tady myšleno vážně. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 14:03 | |
| | No jasně, existuje to už docela dlouho:
http://www.dtic.mil/get-tr-doc/pdf?AD=AD0744598&Location=U2&doc=GetTRDoc.pdf
ABSTRACT
The aerial penetrometer, an air-droppable indicator of soil strength or related properties, is useful for evaluating the ability of natural soil areas to sustain the loads and traffic of aircraft or vehicles. Several configurations of this device, developed, tested, and demonstrated by the Air Force Cambridge Research Laboratories over many years, are described. They range from simple 'go-no go' flare indicators of soil shear strength, through adjustable devices to indicate a range of determined strength, to sophisticated models which telemeter the depth of penetration upon impact. Penetrometer functions of drop velocity, deceleration, impact force, and depth of penetration, calibration with static and dynamic strength of various soils, and correlation of aerially-determined soil strength to aircraft and vehicle mobility criteria are discussed.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 18:22 | |
| | Z toho je jen vidět, že nevíš o čem vlastně píšeš. Slovíčkaříš abys mohl uhnout někam jinam a akorát se v tom matláš jak v kočičím lejnu. To je právě ta obezlička.
No, každej si to už přebere po svém...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 19:06 | |
| | + 5555555555 Já už na něj nereaguji akorát to čtu a pak se hóóódně bavím, jak se pak chudák koupe ve svých sračkách.... Diskutér |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 7. 4. 2016 / 22:43 | |
| | Tak když se tady stalo sportem dávat mi do klávesnice něco co na ní mé prsty nenapsaly, tak je to holt těžké. Ale ne každý umí číst, respektive správně chápat psaný text. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 06:59 | |
| | Celé fórum je zřejmě banda úplných negramotů, jenom ty si raketa. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 09:42 | |
| | Spíše to bude tím, že je tady pár afektovaných jedinců, kteří mají k číslu "celé forum" hodně daleko, alespoň z pohledu celkového počtu. Ti vidí rudě už jen když někde vidí JirkaK, těžko chtít aby si pak přes ten hadr vůbec něco, natož pořádně, přečetli a hlavně to pochopili. Vzhledem k argumentační schopnosti některých se pak ani nejde divit že to nepochopí...
Ale to není ostuda, každý jedinec nemůže být chytrý.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 10:33 | |
| | ano, ne každy muže byt chytrý... Ale tím svou hloupost neomluvil. Většího hnupa tohle formu ještě nezažilo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 11:07 | |
| | Alespoň ukázal sklon k sebereflexi a krásně se popsal. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 14:02 | |
| | Pche, keby len toto forum.
Idiota robi aj na inych forach...napr. diit.cz
Tam ho tiez maju za dobreho vola.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 14:10 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 15:22 | |
| | A to přitom o IT obecně ví JirkaK 100x víc, než o létání, a i tam je víc než často za vola. Ale na druhou stranu se mu tam nedaří zakládat takové baobaby, jak tady - asi širší komunita a jiné prostředí, kde je snazší ho ignorovat (velká část jeho příspěvků je "slepá", výkřiky do tmy bez reakce, protože těm lidem tam ty jeho bláboly nestojí ani za dočtení ). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 16:10 | |
| | Dejte si do googlu "diskuze JirkaK" a spadne vám brada... Ten šílenec je v diskuzích od běžeckých hůlek po ponorky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 16:34 | |
| | Takovýhle sportovec nejsem
běžky jsem v životě neměl na nohách, se Šumperským pohárem horských kol také nemám co do činění, stějně jako s Beremese.cz, antiradarech, modelové železnici... vlastně celá první stránka po vyhledání není relevantní a na prvních třech stranách jsem našel asi tři nebo čtyři relevantní kousky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 18:41 | |
| | Chlape, skus rozlisit "běžecke hůlky" od klasickych "běžek" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 18:48 | |
| | Nauč chápat psaný text a hlavně jeho celý kontext.
Poradím ti...
použij google přesně jak psal Petr, podívej se co bude za prvních pár příspěvků...
pak se koukni zpět na to co reaguješ, poskoč si a třeba ti konečně docvakne že nekomentuji žádné běžecké hůlky ale to že jako první je odkaz na server bezky.net a řeší se tam mazání běžek |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 18:55 | |
| | Ale mna nezaujimaju nejake stranky.
Peter pisal, ze je tam forum od bezeckych hulek po ponorky.
Este raz BEZECKE HULKY a Ty napises nieco o bezkach.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 18:59 | |
| | Mě se líbí jak rozliknu téma o Jetstreamu a dostanu se k diskuzi o mazání běžek v ponorce nebo o co vlastně jde |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 20:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 20:21 | |
| | Vidíš a mě nezajímají ani ty běžky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 20:50 | |
| | A vies o tom, ze pre "cele forum" si uz dlhsiu dobu aj Ty nezaujimavy ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 9. 4. 2016 / 01:44 | |
| | Tak proč furt odepisujete blboni! Nechte ho být a za čas ho ta grafomanie přejde |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 8. 4. 2016 / 23:33 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 9. 4. 2016 / 03:24 | |
| | JJ 100x0 mě živí od doby, kdy tys ještě tahal kačera |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani naslepo do pole 6. 4. 2016 / 18:30 | |
| | A tak jako výjimky (potvrzující pravidlo) se najdou, když není zbytí Třeba v zajímavém dokumentu Frozen in time ( https://youtu.be/xRruUOjoeVc ) v čase cca 7:30 sedá do neznámého terénu DHC-4 (kontrola povrchu letmým přistáním), v čase cca 12:00 při pojíždění v písku "zuje" přední pneumatiku (po vyproštění dofouknou propan-butanem ), v čase cca 14:20 DHC-4 opět přistává, tentokrát přetížená a bez klapek a zaboří se. Krom hlavního tématu filmu zajímavý, i když jen letmý, pohled na práci bush pilota.
Jinak je samozřejmě jasné, že každé těleso vyvozuje nějaké zatížení na jednotku plochy a každý povrch má na jednotku plochy nějakou únosnost. Jakmile je to první číslo rovno nebo větší, než to druhé, nastávají problémy. O tom opravdu nemá smysl diskutovat.
Zatížení konkrétního letadla tvoří jeden z jeho technických parametrů, u letiště je to s únosností dráhy a pojížděček stejné. Pro nezpevněné plochy budou jistě nějaké orientační tabulky a normy, podle nichž se možnosti letadla přistát na nich posuzují, nehledě na zkoušky při certifikaci. |
| |
|
| | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 21:07 | |
| | Jen ti říkám jak se to řeší.
Pořád tam máš toho Chinooka ale 2-lot musíš otočit dvakrát. Zavážet letiště něčím co nemá nosnost 12- tun je pakárna. Můžeš si na to najmout piloty. Klidně ti to tam tou C-130 hodím |
| |
|
| | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 21:20 | |
| | Ono taky jde o to, co je dostupnyho do XPL... Byt by treba existoval nejaky free model, tak bude pravdepodobne dost hnusnej a me jde primarne o to litani v simu Ne o to byt ve FSE co nejdrive milionarem Takze radsi to 4x otocim s pekne udelanym Jetstreamem, nez jednou s necim buh vi cim, jenom aby to bylo rychle. |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 21:27 | |
| | Tak to zkus v X-Plane a jak to půjde tam, tak to stopro půjde i v reálu, no ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 21:46 | |
| | Ukaz mi sim, kterej simuluje nasati sutriku a kusu travy do motoru a pripadne nasledne problemy |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 08:44 | |
| | No dyk jo, však říkám, zkzs to v X-P a jak to půjde, tak to musí jít i v reálu, ne? Než se ti dostane odpovědi, tak bys to už odlítal 30x |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 22:05 | |
| | Jak říkám, dovezení, či i vybudování FBO se dá objednat na klíč. Nemusíš to točit ani jednou. |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 22:17 | |
| | nechci se michat do tvy debaty s JM ... ale proc o uz v patem prispevku prevedcujes, aby to udelal jinak, nez chce? Rozhodl se, ze to udela jetstreamem ... a ptal se na to, jestli s tim jde placnout do travy..
a ty tady uz v patym prispevku mektas, at si veme chinooka a nebo ze se nemusi tocit.. Pochopils vubec, ze zjevne se chce JM otocit a ten matros si tam dovizt sam? nebo te nenaucili cist? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 3. 4. 2016 / 23:24 | |
| | Proc? Takove blbe dotazy. Protoze to je JirkaK a ma preci pravdu, ne?
Mam pocit ze by si hezky rozumel s panem ministrem |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 10:39 | |
| | Kde ho přesvědčuju, uvádím možnosti. Je na něm jak si to udělá, kdyby se zeptal na FSE forech, dostane stejné možnosti i nabídky že mu to tam lidi dopraví. |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 08:51 | |
| | Chce si to odletět sám, a chce to udělat ARAIG (as real as it gets) a ne ASAJK (as shitty as Jirka K) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 10:46 | |
| | 1. tím letadlem co chce mi to přijde daleko méně reálné a pokud se baví o 2-lot letišti, kde chce postavit servis i terminály, tak jen na odvození materiálů těch otoček potřebuje 7, pokud to letadlo bude nádržemi u dna. Stihne při tom odvézt i trošku zásaob. 3-lot chce ještě dašlší 3 otočky
2. jestli je to 1-lot, nejlepší je ten vrtulník, co je na něm nereálného? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 10:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 11:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 11:10 | |
| | Tam byl jeste dodatek o Tocny nebo podobnym letisti, ktery ma drahu +/- treba 800 m Na videu je trava od nevidim do nevidim, to samy nejaky plaze... Tim nerikam, ze to neda 800 m, ale urcite asi ne plne nalozeny maltou a cihlama |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 00:25 | |
| | Tak pro XPLANE máš komerční C17ku. Podle mých papírů přistane na kratší dráze než J31, nepochybně i poloprázdná uveze víc než přeplněná J31ka a tráva je pro ní zbytečný přepych Otočíš ji na dráze a pokud nepotřebuješ papíry podepsat, tak to můžeš vyhodit na dráhu během průletu těsně nad dráhou, což ti ale asi ten systém neakceptuje. Ono to je stejně na štíru s ARAIG - to letadlo to sice umí a testovalo se to, ale minimálně Američani to mají zakázaný (a ostatní to asi ani nezkoušeli). |
| |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 08:58 | |
| | Hledal jsem a nenašel, JS-31 asi opravdu není připraven na přistání na nezpevněnou dráhu.
Jinak jestli to chceš ARAIG a nechceš to dávat nějakým pomalým mikrobusem (aka Cessna Caravan), tak mám soukromý tip - Pilatus PC12. Ten na trávu apod. může, a neuveze až o tolik míň, co JS-31, měl bys to jen o pár otoček navíc. |
| |
|
| | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 09:36 | |
| | | |
|
| | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 17:14 | |
| | Tu 146ku jsem našel taky, ale ten J41 ne-e. Zajímavé. Možná nějaká speciální úprava podvozku a jiné gumy? A další, co by mě zajímalo je, jak se ten J41 popere s bordelem při reverzu. Nechtěl bych v tom sedět |
| |
|
| | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 09:15 | |
| | Myslím, že pokud není schopnost přistávat na nezpevněné plochy přímo uváděná ve vlastnostech stroje, klíč zjednodušeně najdeš v porovnání vlastností a huštění konkrétních pneumatik a únosnosti dané dráhy v kg/cm2 (nebo nějakých převedených jednotkách). Jetstream, pokud vím, má pneumatiky dost úzké, skutečně asi není konstruován na nezpevněné plochy. Ale já ta čísla nehledal a neporovnával - to ať si každý nahledá sám. |
| |
|
| | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 11:55 | |
| | Tady jde jeden na trávu...
|
| |
|
| | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 12:21 | |
| | Konecne nekdo neco kloudnyho nasel, dik |
| |
|
| | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 12:40 | |
| | | |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 15:07 | |
| | Ten s tím skáče jako já s Trenérem |
| |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 20:39 | |
| | Nac startovat? Vylozis letiste, smontujes, a letadlo tam nechas treba jako restaurant |
| |
|
| | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 19:59 | |
| | Já si myslím, že je to jenom na tobě, jestli se ti chce sednout s tím érem na trávu. Pokud vím, tak to FSka neřeší a proč bys to měl řešit ty? Ty jseš kapitán letadla a ty rozhoduješ kde přistaneš. Jestli s tím někdo bude mít problém, tak ať ti dokáže, že to éro na trávu nesmí. A jak tak sleduju, tak to zřejmě nevygooglí.
Jen tak mimochodem, si vzpomínám na jeden pořad na ČT2 o téměř katastrofách letadel, kde se zcela mrtvými motory sedli na trávu s B737. Po výměně vadných motorů a odčerpání palima na minimální potřebnou hmotnost s tím odstartovali a přeletěli na nejbližší letiště. Vzpomínám si, že tráva byla hodně mokrá a dost pospíchali se všemi opravami, protože se jim milá 737 bořila do trávi jak do medu.
Takže když to zvládli se 737, tak nevidím důvod, proč by to nemohl dokázat ten Jetstream. V reálu to nikdo nedělá asi z preventivních důvodů poškození, ale dnešní letadla vydrží víc, než si dovedeme představit.
Jarda |
| |
|
| | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 20:03 | |
| | Ještě jedna poznámka.
Za války se na trávu naskládaly kovový rošty a už tam frčely i B29. Tak můžeš tvrdit, že sis je na to stěhování na chvilku půjčil. |
| |
|
| | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 4. 4. 2016 / 22:57 | |
| | Protože pak by tady někteří nemohli psát jak to jako jediný prasím jak se mi zlíbí
Ale přesně jak si napsal jen ten kdo u toho sedí je svým pánem a platí jeho pravidla a na FSE se s tím taky moc nepářou, nedávno někdo kritizoval jaké že to udělují systémovým letadlům registrace a že to není podle FAA. Opodvědí bylo že jsou naprosto v souladu FSE AA a to je jediná autorita která rozhoduje |
| |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 00:18 | |
| | "Protože pak by tady někteří nemohli psát jak to jako jediný prasím jak se mi zlíbí ..."
ale mohli! Už jen proto, že to je pravda To co předvádíš je létání asi jako střílení březích prasnic z katapultu. Je to dané nikoliv absencí talentu, ale totálním ignoranstvím a arogantním nezájmem o to podstatné.
A na tom fakt nic nezmění, jestli JM nakonec poletí na svoje FBO s J31
|
| |
|
| | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 04:37 | |
| | "nezájmem o to podstatné"
nechápu jak můžeš zpochybňovat mou zábavu. To je totiž absolutně to nejpodstatnější. |
| |
|
| | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 08:14 | |
| | Uplne stejne jako ty zpochybnujes zabavu odtatnich....
Inu, jak se do lesa vola... |
| |
|
| | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 10:00 | |
| | Mám za to, že na rozdíl od některých místních, jsem si nikdy nikoho nedovolil urážet za to jak si doma hraje počítačovou hru. Kdežto pár místních nadlidí tady nejen že dostávám každou chvíli lekci jak se to nedělá a jak se to dělat má, dokonce mi kvůli jinému stylu hraní počítačové hry, než který sami mají nadávají.
Chce to trošku přemýšlet |
| |
|
| | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:24 | |
| | Přesně, jak praví staré pravidlo: Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozve střelba. |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 23:42 | |
| | Já to znám tak, že jak se do lesa volá, tak vyleze myslivec a rozbije ti držku |
| |
|
| | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 09:41 | |
| | Tvoje zábava je absolutně nejdůležitější pro tebe, já ti třeba na tvojí zábavu víš co
Z hlediska komunity okolo LETECKÉHO SIMULÁTORU je nejdůležitější SIMULACE LÉTÁNÍ / LETECTVÍ. A to že ty SIMULÁTOR používáš ke své ARKÁDOVÉ zábavě je tvoje věc, a když ji té komunitě nebudeš takhle otravným způsobem pořád dokola cpát, tak ani nebudeš mít problém. A že ho máš je tady na fóru myslím víc než jasně vidět.
|
| |
|
| | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 10:20 | |
| | "A že ho máš je tady na fóru myslím víc než jasně vidět"
vážně? tvrdíš něco co není pravda, já se bavím, rozhodně si nemyslím že mám s tímhle fŕem problém. Ale to že s tímhle fórem už měl nejeden vážený člen problém a přestal sem chodit už jsem četl mnohokrát. Zřejmě to bude tím, že je tady vidět do velké míry jen výkvět arogantních a netolerantních troubů, co si nevidí do pusy a na slušných forech by byli dávno vyhozeni.
"Z hlediska komunity okolo LETECKÉHO SIMULÁTORU je nejdůležitější SIMULACE LÉTÁNÍ / LETECTVÍ"
Mluvíš za 100% všech co lítají v leteckém simulátoru mínus já? Byl bych vážně opatrný v tak radikálním tvrzení.
Měl jsem totiž za to že primární je zábava, ale jak tak vidím z místní diskuze, tak opravdu existují lidi kteří musí mít napsané procedury a checklisty i na to jak jít na záchod a kolik kousků toaleťáku mohou použít.
"té komunitě nebudeš takhle otravným způsobem pořád dokola cpát"
Pokud má někdo pocit že mu něco cpu, tak je snad svéprávný člověk. Nemyslím si že někomu něco cpu, ale už jsem si zvykl, že tady subjektivní pocit a konstatování v diskuzi může být chápáno jako prezentace "nezvratné" pravdy.
Ale budu si psát jak se mi zlíbí a holt někteří jedinci budou mít po případném přečtení vyšší tlak. Jejich boj, mají plné právo to nečíst, když to číst nechtějí |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 14:10 | |
| | Nevím, jestli to chápeš, ale problém není, že si to hraješ jako hru. Problém je v tom, že se dokola dožaduješ toho, aby s tím ostatní souhlasili. Přišels mezi lidi, co řeší, kterým letadlem se v reálu dá přistát na trávu, a jakou únosnost má dráha na Točné, a vykřikuješ, že tebe to nezajímá a my to musíme respektovat.
Nemusíš donekonečna opakovat, že jseš jinej, my už jsme to všichni četli. A my ti zase nemusíme psát, že tě chápeme. |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 14:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:11 | |
| | A návrh byl letět tam letadlem co to zvládne, ba dokonce něčím co se v reálu té dráhy nedotkne - Chinook... Popřípadě si na to někoho najmout, už by to mohl mít 10x hotovo a nemusel řešit |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:17 | |
| | Ty porad nechapes, ze ja to chci resit zdlouhave, dozvedet se neco z realnyho litani co s tim souvisi a tak... A porad tu akorat opakujes, ze sem to davno mohl mit hotovy. Ano, nemam to hotovy, ale vim unosnosti drah na letistich okolo prahy, vim ze jetstream na travu asi ne, vim jaky upravy se na letadlech delaj pro pristavani na nezpevnenych drahach... Pro me osobne zajimavejsi veci jak to, ze budu mit FBO o tyden, 14 dni, mesic driv |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:20 | |
| | Tak si vem tu C172 se kterou lítáš a máš to zdlouhavé naprosto dokonale
Aby to FBO nepostavil někdo jiný |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:56 | |
| | To si mam prelozit jako posmivani? Debile, tak si tam litej rok s blbou C172 s kterou litas, ja borec bych to dal s C130 na jednu otocku? A jestli si nenechas poradit, kurva, tak tam FBO postavi JKO Services a jakej budes! Achjo... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 20:29 | |
| | len tak dalej nech naserie aj tebe a bude tu klud |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 20:49 | |
| | +1 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 21:37 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 22:48 | |
| | "ze ja to chci resit zdlouhave"
Cesnou to bude zatraceně dlouhé, nebo ne?
Stavět to bude JKO Rentals, Services jsou spojené s evropskými FBO |
| |
|
| | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 10:25 | |
| | Tak problem Jetstream, trava a FSEconomy zda se diky Vitovi Zeniskovi vyresen Jetstreama proste na trave trapit nebudu, protoze jsem nikde nenasel, ze by se tak v realu delo. Byl mi ale doporucen alternativni stroj, ktery se mi neprici z pohledu reality a na tu prepravu jde pouzit skoro jeste lip, jak ten Jetstream. Navic v XPL existuje ve slusny kvalite a zadarmiko... Il-14... |
| |
|
| | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 11:14 | |
| | da sa zohnat v europe IL-14 ? to bude trosku drahe na prepravu, ale zaswe dokonale |
| |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 11:18 | |
| | Jako nejaky tu jsou, polsko, ukrajina, rusko, madarsko... blby je, ze vetsinou soukromy a rozbity |
| |
|
| | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 17:49 | |
| | A má Il-14 R-NAV, vyžadovaný v evropskem prostoru? Když už to chceš mít araig... |
| |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:22 | |
| | Pro VFR let? |
| |
|
| | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 19:23 | |
| | Na R-NAV ti stačí obyčejná GPSka, se kterou to zaletíš. |
| |
|
| | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 20:57 | |
| | A vám u té IL-14 funguje avionika a přístroje v kokpitu? Mně se to nedaří zprovoznit, přístroje jsou černé a nic neukazují, i když je letadlo nahozené a avionika zapnutá. Je to pro X-Plane 9 a já mám 10, takže jsem doteď předpokládala, že to je ten problém a dál jsem to neřešila.
Jinak pro zajímavost jedna vyřazená od Československého letectva stála nějaký rok v Brně (pro mne srdeční záležitost, protože to bylo asi 200 metrů od mého domu). Bohužel shořela. Mohu v případě zájmu poskytnout livrej.
|
| |
|
| | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 21:02 | |
| | lietadlo je upravene pre XPL10.. teda mne funguje dobre .. |
| |
|
| | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 21:33 | |
| | Ty jo, mas pravdu, ted jsem to zkusil, taky mam cerno. Ja Il-14 mel v XPL10 hozenou a mel jsem za to, ze mi tam funguje... Tak mi to nedalo, zavrel jsem 64bit, pustil 32bit a tam ty pristroje fungujou Nevim jestli existuje nejaka 64bit kompatibilni verze, kazdopadne pod 32bitem to vypadalo, ze to normalne funguje. |
| |
|
| | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 21:39 | |
| | A když už ti tady radí plně každý a nakonec volíš stroj a hvězdocovými motory, nechceš si to tam dovézt dakotou? Stará paní by to tam dovezla spolehlivě, tráva jí nevadí a těch 800m dráhy by jí nejspíš taky stačilo (a jak bylo prokázáno na podzim roku 1948 na THF, dakota neuveze najednou jen 4 tuny, jak je v POM, ale ve skutečnosti bez větších problémů pobere až 6 tun, pokud je potřeba)
|
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 21:51 | |
| | Jo, na tu taky prisla rec, ale nejak nemam zadnou peknou v XPL |
| |
|
| | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 22:39 | |
| | Ve FSE z ní vytřískáš jen něco málo nad 4 tuny a nesmíš letět moc daleko a na cílovém letišti musí být k dispozici palivo na cestu pro další várku, pořád to jsou nejméně 4 otočky na 1-lot, na 2-lot 6 a na 3-lot dokonce 9... |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 22:46 | |
| | debil, koho tu zaujima kolko krat to otoci ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 22:52 | |
| | Pinta příspěvku je že dakota ve FSE neuveze víc než ty cca ty 4 tuny, resp. s prázdnými nádržemi má nosnost 4584kg a přes tu nejede vlak, pak záleží jakou štreku s tím letíš, jsou místa kde koupíš nejbližší BM i 400 mil daleko a v cílové oblasti není ani systémové palivo. |
| |
|
| | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 22:52 | |
| | Já nepsal o nějaké pitomé simulaci, o které nic nevím a ani mne to nezajímá.
Jak někteří pochopili, psal jsem, o skutečném letadle skutečně pracuícím a skutečně náklad převážejícím. A nevím co je "ne moc daleko", těch zmiňovaných 6 tun ta dakota dovezla bez újmy na svém zdraví ca 480 km (Frankfurt/Wiesbaden -> THF).
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 22:55 | |
| | Však to ti nijak neberu, jen jsem upozornil že i když to letadlo třeba nakrásno těch 6 tun unese, tak to je JM v případě využití DC3 na FSE k ničemu protože to tam jednoduše nedovolí naložit. Dakota s 6 tunovou náloží by byla skvělá, zásoby na 5 měsíců |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 23:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 5. 4. 2016 / 23:16 | |
| | Zřejmě autoři těch DC-3/C47 které se ve FSE schovávají pod jeden model počítají s těmi cca 4,5 tunami a ne se 6. o podobné zátěži hovoří třeba i wiki...
No ale pro JM a točnou s únosností necelých 6 tun jak tu padlo se nechytá ani tohle letadlo, prázdné má přes 8 tun.
Ono bude problém v podstatě jakékoli letadlo pokud chce řešit únosnost dráhy a bude mít náklad kolem 4-5 tun. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 09:12 | |
| | A to by mě právě zajímalo. Jak bys to tam doporučoval dovézt ty, aby to bylo co nejlevnější a na co nejmíň letů? Nebyl by vhodný třeba C-130 Hercules? Nebo myslíš, že by bylo lepší, kdyby si na to JM někoho najmul? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 10:35 | |
| | Myslíš, že se zacyklí a chcípne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 21:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 12:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 13:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 12:51 | |
| | Vy ho snad vubec neposlouchate. JAsne nekde psal, ze je vhodnym prostredkem Chinook! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 13:50 | |
| | Hmm... a s chinookem ... kdyz budu chtít 60ti lotový FBO .. tak to dam na kolik otoček? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 15:16 | |
| | Nevim. Me FSE nezajima a v zivote jsem to nevidel. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 16:25 | |
| | Kdyby takové bylo, tak už z podstaty věci se bude jednat o velké letiště, které nebude mít problém unést násobky hmotnosti C-130... v každém případě kromě letadel učených pro All-In assigmenty, tedy nepoužitelné pro transfer BM je letadlem s nejvyšším možným nákladem právě C-130.
Na vybudování s terminálem a opravnou potřebuješ dopravit 604 tun materiálu. Otočky získáš prostým dělením.
Provoz 60-lotteru by stál denně něco přes v$180000 , takže člověk by byl nucený být milionářem - což JM není a být nechce - aby ho udržel alespoň pár dní v provozu, protože takové FBO by si na sebe nevydělalo. Vlastnictví sítě FBO, pokud za tím nestojí aktivní skupina pilotů si na svůj provoz ve většině případů nevydělá. Udržet výdělečný 60- lot FBO znamená aby tam lítali všichni aktivní piloti FSE denně |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 17:21 | |
| | Vidím, že jsi opravdový odborník. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Jetstream 31/32 - pristavani na travu 6. 4. 2016 / 17:54 | |
| | | |
|
|