| | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 21. 3. 2016 / 23:49 | |
| | Jak je to s maximalním bočákem u tak velké mašiny.
Já vím že pro UL se kterým létám je to max. 10 Kts do boku 24 Kts z předu a 4 Kts do zad. Jak je to u takového B737? záleží jak je naložený a v jakém stavu je dráha? |
| |
|
| | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 00:12 | |
| | | |
|
| | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 09:16 | |
| | Nikde jsem neviděl vyloženě limit. Spíš je to o "demonstrated", tedy předvedené přistání s bočákem. Uvádí se doporučení, ale ne limit. IMHO snažit se sednout i s 33kt bočákem je celkem o hubu... Co se týče protivětru, dokud je stabilní a v ose dráhy, tak je to víceméně jedno i Cessně (teda pokud to není víc jak 70kt, abys na tu dráhu nemusel couvat). Průser je pak, jak se z té dráhy dostat pryč, protože jak se k tomu větru natočíš, tak to začne být to pravé rodeo... U té 737my je pojiždění povoleno do 65kt, což je, bych řek, limit, s jakým můžeš s tím letadlem ještě přistát (aby ses po přistání moh vůbec z té dráhy dostat pryč). Nemyslím si ale, že by se o to někdo chtěl pokoušet
Úplně jiné kafe je vítr v nárazech. Někde jsem se dočet, že to může být až 50kt, ale moc se mi tomu nechce věřit... neví někdo, jak to je? |
| |
|
| | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 11:29 | |
| | Koukám na to teď do příručky - i u toho UL jsou doporučené maximální hodnoty (ale ne limit na tvrdo) a pak už je jen poznámka - "Maximální zkoušená boční složka větru 15 kts"
|
| |
|
| | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 11:52 | |
| | Jinak v tom rusku rikali cca 22 m/s to je cca 43 Kts to je hodne pokud to bylo ciste do boku... |
| |
|
| | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 12:46 | |
| | Tam to bylo skoro v ose (dle METARu 24014G22MPS)... ale hlavně tam byl nárazoý vítr 14-22 m/s, tj. 27-43kt a údajný "medium" windshear. Jen doufám, že se jim podaří vytáhnout info z černých skříněk... |
| |
|
| | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 20:09 | |
| | ... v každým případě se na to měl vykašlat dřív a ne se tam placatit v holding a čekat na zázrak.Ty se v Rusku nedějí.Navíc někde psali, že v takových podmínkách posádka nikdy nelítala a nakonec gerojové z Ajroflotu se na to vykašlali tay....( |
| |
|
| | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 20:42 | |
| | Po funuse je každý generál... Už jsem se naučil, že bychom se měli vyvarovat toho vÚZPLN přístupu, protože nemáme ani zlomek potvrzených informací a faktů, které v tom hrály roli... je tam hodně proměnných a uvidíme s čím komise pro vyšetřování příjde. Mám z toho zatím pocit, že bude po objasnění nehody následovat celkem dost změn... |
| |
|
| | | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 22:51 | |
| | ...myslíš že jako bude potřeba vice a hůře placených odvážných strojníků? kursy MPL v každé dědině? začnu chodit asi raději pěšky...(( |
| |
|
| | | | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 23. 3. 2016 / 07:42 | |
| | houby o tom víš... MPL není případ FD... S Easy Jetem lítáš? |
| |
|
| | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 21:15 | |
| | Ne jen Ruští fligři se ma to vykašlali, jiní taky divertovali jinam... |
| |
|
| | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 23:05 | |
| | Jojo .. nejlepe by udelali, kdyby se kmazdy pilot pred letem zeptal koprika... |
| |
|
| | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 13:01 | |
| | | |
|
| | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 12:51 | |
| | Příručka Cessny to píše takhle:
Take-off direct crosswind limitation 37 km/h - 20 kts.
Landing direct crosswind limitation 28 km/h - 15 kts. |
| |
|
| | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 22. 3. 2016 / 21:18 | |
| | Koukám že 15 knot do boku má vice malých letadel, já už bych v tom nesedal pak už to více připomíná boj než lítání pro radost... |
| |
|
| | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 23. 3. 2016 / 07:45 | |
| | No ono je to problematické hlavně u hornoplošníků. Při takovém bočáku už směrovka nemusí stačit... tam pak musíš na jedno kolečko... Navíc při rychlostech těch mašin na přiblížení se už v podstatě vlezeš napříč dráhy |
| |
|
| | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 23. 3. 2016 / 09:38 | |
| | Když ti nebude stačit směrovka, opakuj. Máš-li kam, leť jinam. Jedno kolečko ti nepomůže. |
| |
|
| | | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 23. 3. 2016 / 09:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 24. 3. 2016 / 09:13 | |
| | A když fouká hodně, tak běž radši na pivo a do letadla nelez A když fouká kurva hodně, tak běž létat do Podhořan na svah, to je to správné vzrůšo |
| |
|
| | | | | | | | | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 24. 3. 2016 / 12:57 | |
| | Jooo, tam jsem se seznámil s paraglidem, slušně fučelo, byla to paráda |
| |
|
| | | Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 23. 3. 2016 / 00:44 | |
| | Boeing ve svých příručkách publikuje maximum demonstrated crosswind (což je nezřídka zkrátka ten největší fičák, který se podařilo během certifikace letadla nalézt), což je skutečně jen referenční hodnota. Limit si zavádí až provozovatel letadla v provozní příručce, zpravidla ale na základě podkladů od výrobce.
Obecně závisí na konkrétním kusu letadla (winglety, certifikace), na stavu dráhy a na tom, jedná-li se o vzlet nebo o přistání, a to v souladu se zásadou, že do vzduchu se může, ale na zem musí: na vzlet jsou limity o něco přísnější. Hmotnost nehraje roli. Winglety jsou naopak zásadní, protože ovlivňují chování letadla lehce negativním způsobem (náchylnost na overcontrolling, větší boční plocha atp.)
Abych uvedl příklad, na suché dráze má jistý provozovatel NGček limity: headwind 60/60 (bez/s winglety), crosswind 36/33, na mokré dráze 25/25, na dráze, kde stojí voda 15/15 atd., tailwind pak 10, resp. 15 kts podle konkrétní mašiny.
Přísnější limity jsou pak pro autoland, tam je to 20 kts crosswind a 10 tailwind.
|
| |
|
|