FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Maximalní slozka větru u Boeing 737-800 Jeden příspěvek | Celý strom
Maximalní slozka větru u Boeing 737-800   23. 3. 2016 / 00:44
Filipos
Boeing ve svých příručkách publikuje maximum demonstrated crosswind (což je nezřídka zkrátka ten největší fičák, který se podařilo během certifikace letadla nalézt), což je skutečně jen referenční hodnota. Limit si zavádí až provozovatel letadla v provozní příručce, zpravidla ale na základě podkladů od výrobce.

Obecně závisí na konkrétním kusu letadla (winglety, certifikace), na stavu dráhy a na tom, jedná-li se o vzlet nebo o přistání, a to v souladu se zásadou, že do vzduchu se může, ale na zem musí: na vzlet jsou limity o něco přísnější. Hmotnost nehraje roli. Winglety jsou naopak zásadní, protože ovlivňují chování letadla lehce negativním způsobem (náchylnost na overcontrolling, větší boční plocha atp.)

Abych uvedl příklad, na suché dráze má jistý provozovatel NGček limity: headwind 60/60 (bez/s winglety), crosswind 36/33, na mokré dráze 25/25, na dráze, kde stojí voda 15/15 atd., tailwind pak 10, resp. 15 kts podle konkrétní mašiny.

Přísnější limity jsou pak pro autoland, tam je to 20 kts crosswind a 10 tailwind.


 
Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ