Tohle je odpoved v podstate i pro Jirku...
Autogen z osm dat (a nebo jinych vektorovych formatu) lze do FSX/P3D a FS2004 vytvorit pomoci free programku scenProc od Arno Gerretsena
http://www.scenerydesign.org/category/scenproc/
Neni to ale nic, k cemu by clovek sednul a za dve hodky mel autogen hotovy. Je totiz treba nejdriv sehnat vhodny zdroj (ano... osm data jsou dobra jenom pro nektere regiony a pro jine je treba hledat jinde; nektere staty v USA pry maji docela fajn free vektorova data). Potom pochopit strukturu dat ve zdroji (ja pouzivam free qgis) a nakonec napsat skript ve scenProc, pomoci ktereho scenProc vytvori agn a popripade i bgl soubory pro vyse zminene simy.
Cele to ma docela strmou learning curve, ale da se to
Myslim, ze nejkvalitnejsi CR do P3D (a chapu, ze se bavime jenom o autogenu a nikoli o orthu a nebo objektech) je teda ten "muj" autogen, co je k sehnani na flightsim.com a simviation.com - je to z pulky roku 2015.
Od te doby jsem si vsimnul, ze by se to jeste dalo vylepsit, aby se radove domy nevykreslovaly napr. v industrial areas a nebo farmyards. Zapracovat by se dalo i na lesech, protoze nektere silene multipolygony se blbe zpracovavaji a vysledkem je, ze se nevygeneruji a tim padem nezobrazi. Mozna nekdy v pulce tohoto roku udelam update. Data se porad vylepsuji a i Arno pracuje na scenProc. Je to ale hodne prace a casu malo...
Tolik k autogenu.
Co se tyce orho scenerek, mam vlastni vytvorenou pomoci FSET (stary, ale relativne jednochy free programek). Stejne jako s autogenem je to ale garbage-in-garbage-out takze VELMI zalezi na datech, co do toho cpes (hlavne co se tyce vodnich ploch).
P3D mi naprosto vyhovuje, i kdyz ne uplne vsechno, co slape v FSX, slape taky v P3D. V podstate cokoli, co bylo kompilovane nastroji pro FS2004 a zobrazuje se bez problemu v FSX, se nezobrazi v P3D. Je treba modely objektu (vetsinou cele knihovny) relativne snadno prekompilovat nativnim FSX kompilatorem (pouzivam free ModelConverterX or Arno) a je udelano. Nicmene ne uplne vsechno se povede (z me zkusenosti tak 10% objektu nelze prekompilovat) a je to taky docela zrout casu.
Mimochodem, vyse zmineny ModelConverterX taky umi konvertovat obj soubory z xplane, takze nektere ty bezva hrady a zamky a nebo letiste, ktere se pred nedavnem na peraku objevily, uz zdobi i me P3D
Ale abych to moc nenatahoval - jestli se chce nekdo pohrat se scenProc, tak rad poskytnu ten skript, co jsem pouzival. |
|