FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Porovnajte si FPS Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Porovnajte si FPS   27. 2. 2016 / 17:53
kuma   
Bože, bože, o čem to, prosím, diskutujete?

jak můžete diskutovat o fps, které je lidské oko schopné či neschopné rozlišit - a přitom za "standard" brát normu televizního signálu ???? Vždyť jsme i o tom už před lety diskutovali... Tento problém byl sice vyřešen před cca 130 roky (!), nicméně fyziologické vlastnosti lidského oka se za tu dobu samozřejmě nezměnily.

Takže vynechám oko (18 fps film bratří Lumiérů, kcdyž se pustí správně rychle, je vidět trhaný. Aby nebyl trhaný, pouští se rychleji, proto všichni ve stařičkých filmech běhají. 25 fps film podle patentu Nikoly Tesly ukazuje plynulý pohyb, jen se dlouho neujal. No comment) a zmíním, že právě protože je to o oku s jeho fyziologickými vlastnostmi, které je finálním příjemcem toho, co se děje na obrazovce, samotný údaj "fps" nic neřeší.

Je třeba vzít v potaz rastr (dpi) obrazovky (zobrazení - tedy i vudálenost oka od obrazovky), poměr mezi dobou osvícení a dobou tmy, způsob výměny obrazů (najednou, po řádcích, po půlřádcích), obnovovací frekvence obrazovky, kontrast/jas - a pak teprve řešit něco jako falešný "motion blur".

Nezanedbatelný je individuální přínos oka pozorovatelova - někomu vyhovuje (stačí) 25, pro někoho je 50 málo. Honit si triko, že já mám (potřebuju) 80 fps je iluzorní, pokud mám obnovovací frekvenci monitoru 60. Atd. atd. atd.

Ale pokud si chcete dát navzájem po klávesnici, dál se hádejte.


 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ