FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 11. 2024, svátek má Martin Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
couvání Jeden příspěvek | Celý strom
couvání   25. 1. 2016 / 10:30
kuma   
Já si vždycky vzpomenu na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=4IaWn7kX4Es , i když tohle je odjinud, Švédi to předváděli i na CIAFu.

Co se týká reverzu u pístových strojů a toho co píše Kachna - mohl bys, prosím, upřesnit tu větu co cituješ (zde volně) "reverznní tah lze aplikovat pouze u turbopropů, které mají volnou turbínu" - totiž sama o sobě nedokládá, že to u pístových motorů nejde (a proč).

Pokud vyjdu z režimů vrtule, teoreticky by záporného tahu měla být schopna jakákoliv stavitelná vrtule, jejíž listy lze natočit do požadovaného (záporného) úhlu náběhu. Samotné využití reverzu by pak měla být záležitost pouze konstrukce axiálního ložiska, které přenáší tah (či tlak) vrtule na další struktury letounu. Není mi z toho jasné, proč by písťáky nemohly mít reverz - spíš v době, kdy byly konstruovány letouny s pístovými motory se s reverzem nepočítalo - a zpětně to řešit na starých konstukcích už se nikdo nepokoušel.

Příkladem, kdy je pístový motor létajícího zařízení spojen s vrtulí, která běžně střídá tah a revers je ocasní rotor stroječků jako byly Hiller 12, Bell OH-1 a další.

Ale možná se mýlím, rád se dozvím jak to ve skutčenosti je.

PS: pod obrázkem je i odstaveček o tom, co je "režim beta" u turbopropů a čím se liší od reverzu - ať se v tomhle stromě i něco přiučíme
20120 B / 620 x 454 / Reverz.jpg
45041 B / 750 x 223 / beta.jpg
 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ