| | | couvání 24. 1. 2016 / 17:56 | |
| | Ahoj,možná že to je banalita,ale slyšel jsem tolik variant že navím.
Za1 jak couvá a zda-li vrtulák
Za2 jak couvá a zda-li turbo.
Díky Antek |
| |
|
| | | couvání 24. 1. 2016 / 18:42 | |
| | | |
|
| | | | couvání 24. 1. 2016 / 18:54 | |
| | | |
|
| | | couvání 24. 1. 2016 / 21:00 | |
| | klasický pístový couvat nebude, nemá beta. Turbopropy beta mají a mohou díky němu jet dozadu, podobně jako jety.
Zvlášť u těch jetů se to ale běžně nepoužívá, jednak je to hluk navíc, tak jsou to náklady navíc... poplatek za pushback je podstatně nižší než spálené palivo |
| |
|
| | | | couvání 24. 1. 2016 / 22:01 | |
| | Beta ti na couvání nestačí, potřebuješ reverz.
O cenách za pushback vs palivo se klidně rozepiš, to by mě docela zajímalo |
| |
|
| | | | couvání 24. 1. 2016 / 22:21 | |
| | Pane kolego, jak jste přišel na to, že písťák nemá beta? Jak bys pak chtěl nastavit vrtuli na malých otáčkách? Pokud máš hydraulicky stavitelnou vrtuli, která není autonomní, má beta mód.
Reverz není vůbec o palivu. Většina letadel ti zacouvá na režimu okolo volnoběhu. No jo, FSka. Pokud nedáš plnej ceres, tak to se to letadlo nehne. |
| |
|
| | | | | couvání 24. 1. 2016 / 22:35 | |
| | Kachna! Ty se do toho nepleť! Ty o tom víš kulový... Když to tvrdí JirkaK, tak to prostě platí! |
| |
|
| | | | couvání 24. 1. 2016 / 22:42 | |
| | Bych to jenom maličko poupravil "Zvlášť u těch jetů se to ale běžně nepoužívá, hlavně(!!!!!!!) proto, že ti motor může nasát zvířený bordel z plochy a poškodit motor. To co jsem napsal o cenách pushbacku vs. cena paliva berte jako vtip." |
| |
|
| | | | | couvání 24. 1. 2016 / 22:48 | |
| | A on snad jirika nekdo bere vazne? zejmena tedy kdyz blaboli o realu?
Boze, ja uz vidim tu nudli, kde nas bude oresvedcovat, ze to, conrekl, vlastne nerekl, a ze ho nechapeme )) |
| |
|
| | | | couvání 24. 1. 2016 / 23:25 | |
| | Pan pilot promluvil. To se nedá nic dělat! Doteď jsme žili v bludech óóóó nejmoudřejší.... |
| |
|
| | | couvání 24. 1. 2016 / 22:16 | |
| | Vrtuláky:
V chytré literatuře se uvádí, že reverzní tah, který je potřeba k couvání jde aplikovat pouze u turbovrtulových motorů, které mají volnou turbínu. Pokud ji nemají, pak se brzdí tzv. nulákem, čili přestavením listů vrtule na nulový úhel nastavení. A vrtule pak brzdí jako aerodynamická brzda. Prostě z listů uděláš lopaty a ty ti dělají odpor vzduchu.
Z toho vyplívá i proč reverz není na písťácích.
U jetů je to v pohodě. Prostě vysuneš reverz a můžeš couvat. Ovšem se to moc nedoporučuje, protože uděláš z motoru vysavač všechnen bordel, co motor vymete ze země pak úspěšně proženeš motorem.
|
| |
|
| | | | couvání 24. 1. 2016 / 23:31 | |
| | Tuším, že DHC-4 mělo reverz. |
| |
|
| | | | | couvání 24. 1. 2016 / 23:46 | |
| | | |
|
| | | | | | couvání 25. 1. 2016 / 00:06 | |
| | | |
|
| | | | | | | couvání 25. 1. 2016 / 19:15 | |
| | Najs... Já jsem jen tak zběžně mrknul na wiki a nehádám se
Každopádně DHC4 a DC6 Jsou trochu jiné kategorie |
| |
|
| | | | | | | couvání 25. 1. 2016 / 23:34 | |
| | | |
|
| | | | | | couvání 25. 1. 2016 / 23:36 | |
| | na tomhle videu je stejně nejlepší ten spotter v tý lopatě |
| |
|
| | | | couvání 24. 1. 2016 / 23:43 | |
| | Žabaři, na Sluce nám stačí silnější závan větru a už to couvá úplně samo |
| |
|
| | | | couvání 25. 1. 2016 / 10:30 | |
| | Já si vždycky vzpomenu na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=4IaWn7kX4Es , i když tohle je odjinud, Švédi to předváděli i na CIAFu.
Co se týká reverzu u pístových strojů a toho co píše Kachna - mohl bys, prosím, upřesnit tu větu co cituješ (zde volně) "reverznní tah lze aplikovat pouze u turbopropů, které mají volnou turbínu" - totiž sama o sobě nedokládá, že to u pístových motorů nejde (a proč).
Pokud vyjdu z režimů vrtule, teoreticky by záporného tahu měla být schopna jakákoliv stavitelná vrtule, jejíž listy lze natočit do požadovaného (záporného) úhlu náběhu. Samotné využití reverzu by pak měla být záležitost pouze konstrukce axiálního ložiska, které přenáší tah (či tlak) vrtule na další struktury letounu. Není mi z toho jasné, proč by písťáky nemohly mít reverz - spíš v době, kdy byly konstruovány letouny s pístovými motory se s reverzem nepočítalo - a zpětně to řešit na starých konstukcích už se nikdo nepokoušel.
Příkladem, kdy je pístový motor létajícího zařízení spojen s vrtulí, která běžně střídá tah a revers je ocasní rotor stroječků jako byly Hiller 12, Bell OH-1 a další.
Ale možná se mýlím, rád se dozvím jak to ve skutčenosti je.
PS: pod obrázkem je i odstaveček o tom, co je "režim beta" u turbopropů a čím se liší od reverzu - ať se v tomhle stromě i něco přiučíme |
| |
|
| | | | | couvání 25. 1. 2016 / 18:32 | |
| | Moc a moc velký dík za vyčerpávající odpověď.Tak jsem zase chytřejší.
Létám na FSX a tam jsem se s tím nesetkal.Když dám povel couvání tak couvám,ale na aeru se nic nestane.
Dík Antek |
| |
|
| | | | | couvání 25. 1. 2016 / 21:14 | |
| | Musím pohledat ve zdrojích. Snad se k tomu dostanu v průběhu týdne. |
| |
|
|