| | | ifly 737 autopilot 15. 1. 2016 / 22:38 | |
| | Ahoj,
prosím vás poradíte mi proč nefunguje opětovná aktivace CMD A u ifly v případě, že omylem zmáčknu "z" na klávesnici (podotýkám, ze FMC nastavené nemám). Někdy mi to jde, ale teď u posledního letu už prostě CMD A nešlo aktivovat. Pouze jde aktivovat automat tahu, ale autopilot nejde. V jakým výchozím stavu musí letadlo být aby to šlo opět aktivovat? Třeba není problém ve vyvážení a případně jak se ifly vyvažuje. Děkuji za pomoc. |
| |
|
| | | ifly 737 autopilot 15. 1. 2016 / 23:27 | |
| | pokud jsi měl zapnutý CMD A už předtím, tak by nemělo bejt potřeba nic vyvažovat. Autopilota Zetkem nevypínam, ale zkus se podívat jestli se ti po zmáčknutí vyklopí tzv. autopilot disengage bar, taková ta bílá packa pod čudlíkama autoflightu (CMD A, CMD B, CWS A a CWS B), protože abys mohl autopilota znova zapnout tak musíš tu packu zase zastrčit zpátky.
na obrázku je vidět ta packa zrovna vytažená (PS: Obrázek není můj, našel jsem ho rychle na googlu) |
| |
|
| | | | ifly 737 autopilot 15. 1. 2016 / 23:57 | |
| | díky za reakci. Ta klapka myslím, že ani nevypadla, ale zkoušel jsem to třeba vysunout a zase zavřít a pak zkusit zase nahodit autopilota přes CMD A, ale ono se to prostě stejně nerozsvítí a já můžu jen letět na ruku. Sice si můžu vše nastavovat a letět ručně přes flight direktor, ale CMD A prostě nenaběhne a trim kolo prostě neběhá
Díky za případnou další pomoc |
| |
|
| | | | | ifly 737 autopilot 16. 1. 2016 / 00:00 | |
| | Kromě toho je taky potřeba mít berany v neutrální poloze, mám dojem že iFly je na to extra náchylné. Máš? |
| |
|
| | | | | ifly 737 autopilot 16. 1. 2016 / 08:26 | |
| | Pošli screen PFD a MCP |
| |
|
| | | | | | ifly 737 autopilot 16. 1. 2016 / 14:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | ifly 737 autopilot 16. 1. 2016 / 17:56 | |
| | Musíš mu nejdřív říct, co má dělat. Podle obrázku nemáš žádný mod na MCP (mrkni na prázdné FMA).
Takže:
- něco na pitch mode (LVL CH, VS, V NAV, ALT HOLD...)
- něco na roll mode (HDG SEL, L NAV, LOC nebo cokoliv potřebuješ)
a pak ti to připnout půjde. |
| |
|
| | | | | | | | ifly 737 autopilot 16. 1. 2016 / 18:45 | |
| | LNAV a VNAV mu stejně nepůjdou, pokud jak píše výše, nemá nakrmené FMC. |
| |
|
| | | | | | | | | ifly 737 autopilot 16. 1. 2016 / 19:00 | |
| | Dal jsem jen příklady |
| |
|
| | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 16. 1. 2016 / 21:57 | |
| | S dovolením se přidám s podobným dotazem ohledně PMDG 737 NGX, i když to bude spíš obecně pro 737. Když klesám k letišti na autopilota v ILS a dejme tomu 2000ft nad výškou letiště se rozhodnu, že třeba z důvodu větru chci přiblížení přerušit a udělat okruh na druhý směr dráhy, tak pokud je zachyceno LOC a G/S, není možné přepnout na ALT HOLD a HDG. Jedinou možností je úplné vypnutí autopilota a letět okruh na ruku. Nejsem schopen "utrhnout" FD (a tím i AP) z ILS, FD mi pořád ukazuje podle ILS a tlačítka na MCP nereagují. Neví někdo, jak správně deaktivovat autopilota, když jsem na ILS, abych ho mohl následně zase zapnout už v režimu ALT HOLD a HDG? |
| |
|
| | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 16. 1. 2016 / 22:43 | |
| | V zásadě se asi předpokládá, že když už jsi usazen v ILS, tak buďto přistaneš, nebo jdeš G/A. Teoreticky bys to deaktivoval vypnutím obou flight directorů, ale zase si tím vynuluješ data ve FMC. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 16. 1. 2016 / 23:29 | |
| | No to bych nerad S tím předpokladem to je ve většině případů pravda, nicméně jsem kdysi v nějaké chytré knize tuším četl, že existuje postup ILS přiblížení s okruhem na protější dráhu. Viděl jsem to v Brně od TVS i na vlastní oko, že klesal po ILS na RWY 27, aby se dostal pod oblačnost, ale foukal poměrně silný vítr od východu, takže se asi 1000ft nad zemí z ILS odpojil a vzal to pravým okruhem na RWY 09. Nejspíš to asi letěl na ruku. Jen mě zajímalo, jestli je to bug PMDG nebo je to standardní chování 737, že když je usazený v ILS, tak jedinou možností "utržení z něj" je úplné vypnutí AP nebo provedení G/A. Tak třeba ještě někdo nějaké info přidá |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 00:23 | |
| | Přiblížení okruhem je vizuální, to na autopilota nedáš, jen tu počáteční fázi. Jestli ti dobře rozumím, tak ty bys chtěl na autopilota přeletět z jednoho ILS do protějšího? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 07:57 | |
| | Priblizenie okruhom je priblizenie na drahu bez ILS.
Priklad LZIB:
Chces pristat na 13, ktora nema ILS.
Takze priblizis sa pomocou ILS k drahe 22 a v predpisanej minimalnej vyske, pokial mas drahu v dohlade, das otocku vpravo a si po vetre drahy 13 a dokoncis okruh az do finale.
BTW...co som si skusal tieto priblizenie okruhom, tak stalcenim ALT HOLD sa mi vyska ustalila, ale nie som si isty, ktorym erom to bolo a navyse v X-Plane. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 09:42 | |
| | Jelikož na spoustě menších letišt je jako v Brně ILS jen z jedné strany dráhy (27) a z druhé strany (09) nepřesné přiblížení VOR/DME, tak může nastat situace, že z důvodu nízké oblačnosti je vhodné použít ILS, ale současně fouká vítr, že je nutné přistávat v opačném směru, tak se právě může hodit ILS k proklesání mraků a pak už za viditelnosti země okruh na 09. Celkem nevidím důvod, proč by aspoň část nemohla jít na autopilota, i když samozřejmě není problém to uletět na ruku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 08:06 | |
| | odpojením FD zcela určitě nevynuluješ FMC. Max tím vyresetuješ FMA, ale to jen, pokud je AP off, protože ten letí podle FMA a FD ho nezajímají
Řešení bych viděl v odpojení AP a vyresetování FMA a pak co chceš a nebo TO/GA a pak připnout ALT HOLD (což se spíš bude dělat na nějaký LVL CH nebo V/S do výšky na alt selectoru). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 09:43 | |
| | No budu si s tím hrát, určitě nějaký postup na to existovat bude |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 10:05 | |
| | pokud vehementně musíš letět na AP, tak si dej jen LOC a klesej přes V/S podle glidu a na alt selectoru si nastav minima, popřípadě výšku okruhu a LOC pak změn na HDG SEL.
Ale je to jak jezdit v koloně s tempomatem... nějak to pojede, ale budeš mít víc práce s klikáním než kdybys to vzal do horkých |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 13:05 | |
| | Však jasně, ruce to jistí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 10:07 | |
| | Tohle se mimo jiné píše v FCTM: |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 13:07 | |
| | Tak tím se to vysvětluje, díky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | ifly 737 autopilot + PMDG 17. 1. 2016 / 13:09 | |
| | ...a potvrzuje to, že to není bug u PMDG |
| |
|
|