FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pro inspiraci Jeden příspěvek | Celý strom
Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 18:39
neletec
Trochu práce s plexisklem a výsledek se už rýsuje
34100 B / 750 x 422 / 20160109_135650.jpg
 

Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 18:43
JirkaK
a tak nějak tuším kde se vzala inspirace a layout... ale dorá práce, jen.. plánuješ tolik FIP panelů nebo tam šoupneš monitor?
16618 B / 700 x 457 / Pro-Flight-Simulator-Cockpit-shell-for-PC-and-Mac-01.jpg
 

Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 19:12
iFlyCZ
podle toho co je vidět vlevo na fotce bych řekl že všechno zaplní panelama
 

Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 19:47
JirkaK
to vidíš špatně... je tam switch, multi, radio a ten stavový panel, to dá vpravo do těch čtyř dír, pak tam vidím dva? FIP panely a joke... na tom panelu je ještě spousta místa.
 

Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 19:47
neletec
presně tak Se mi ten od Saiteku hrozně líbí, až na tu šílenou cenu Chci tam všude našoupat FIPy, zatím mám dva a ve spolupráci s spad.next to zatím pracuje hodně svižně. Akorát doprostřed mám připravený dotykový 9" lcd na GTN.
 

Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 19:51
JirkaK
no za 2,5k€ je ten jejich prázdný docela drahý... jsou pak i levnější alternativy, třeba i s podsvícením atp., repráky.
 

Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 20:33
FSPilot   
Mně se ty panely vždycky zdály šíleně vysoké. Nevadí to ve výhledu (např. když sedíš a mácháš beranama, tak musíš mít zakloněnou hlavu, abys viděl mimo ten panel)?
 

Pro inspiraci   9. 1. 2016 / 20:53
neletec
Teď by to určitě vadilo. Snížím o nějakých 15-20cm stůl a monitory dám výše. Jestli si dobře vzpomínám tak v C172 jsem měl při řízení lokty položené na stehnech, tak bych chtěl mít berany zhruba v té výšce a celé to bude tedy nízko.
 

Pro inspiraci   10. 1. 2016 / 17:07
FSPilot   
Mi právě ta plocha nad beranama příjde šíleně vysoká... Ty dvě řady budíků OK, ale nad tím už bych to fiknul - o dobrou třetinu menší, protože ty berany by jinak byly z pohledu reálného panelu někde v pojistkách.

Chtěl bych to vidět, jak u toho někdo sedí, kde je hlava vzhledem k horní hraně panelu
59800 B / 733 x 550 / DSCF9578.JPG
 

Pro inspiraci   10. 1. 2016 / 17:19
biblbrox   
Přesně tak. Já měl monitor viz. druhá fotka zde
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=483110&lan=0
Nakonec jsem monitoru odmontoval stojánek a posadil rovnou na panel, protože koukat tak vysoko bylo dost nepříjemný. Po chvíli lítání mě začínalo bolet za krkem kvůli neustále mírně zakloněné hlavě.
Být tebou, tak radši provedu test. Dej si monitor už teď do výšky jaká ti vychází, pár dní tak lítej a uvidíš.
 

Pro inspiraci   10. 1. 2016 / 23:52
JirkaK
ten saitek je vysoký nějakých sotva půl metru. a prodávají se od jiných varianty, které za tím mají právě vyvýšené stojany na monitor, ale když tam prdneš cca 50" TV tak není vůbec co řešit.

46918 B / 750 x 421 / saitek0.jpg
48828 B / 750 x 421 / saitek1.jpg
26503 B / 640 x 427 / saitek2.jpeg
6812 B / 400 x 232 / Saitek-Cockpit-Unloaded-Monitor-Stand-Combo-Multi.jpg
 

Pro inspiraci   10. 1. 2016 / 23:54
JirkaK
nebo si na to koupit spešl křeslo.
45513 B / 690 x 550 / full-34048-51067-volair_sim.jpg
 

Pro inspiraci   11. 1. 2016 / 01:11
neletec
já mam vejšku 42, o 10 cm snížím stůl a budu ok
 

Pro inspiraci   11. 1. 2016 / 01:14
neletec
Já mám herní stůl docela hluboký, takže monitory budou dost za tím panelem a nebude třeba se tolik zaklánět. Každopádně radu si beru k srdci a vyzkouším. Dvakrát měř jednou řež
 

Pro inspiraci   10. 1. 2016 / 18:33
happypetr   
Zkusím pomoct mou osobou....
26524 B / 733 x 550 / P1030666.JPG
35602 B / 733 x 550 / P1030691.JPG
 

Pro inspiraci   10. 1. 2016 / 18:34
happypetr   
Jo, ještě to hlavní, C 172.
 

Pro inspiraci   11. 1. 2016 / 01:06
neletec
Díky za fotky. Přijde mí, že jsem ty berany měl níž, ale když koukám na své fotky, tak je to stejné. Jen asi klam, že jsem trochu vyšší, tak jsem to sedadlo lépe vyplnil
 

Pro inspiraci   11. 1. 2016 / 09:05
FSPilot   
Výška panelu samotného není tak důležitá jako vzálenosti ke vzažným bodům.

1) poloha beranů vzhledem k horní části přístrojové desky
2) poloha hlavy vzhledem k horní části přístrojové desky
3) poloha beranů vzhedem k sedačce

a na simu důležité poloha středu promítání (obvykle střed monitoru - jde to v simu nastavit) v rovině očí (obvykle kousek nad horní části panelu). Neměl by být nad rovinou očí.
 

Pro inspiraci   11. 1. 2016 / 10:49
kuma   
Hodně záleží na konkrétním typu letadla. Třeba mezi C-172 a C-182 je obrovský rozdíl, zatímco u c-172 (podobně jako u C-152) je horní hrana panelu někde v úrovni ramen, u c-182 je to tak nejmíň na úrovni úst až nosu. Samozřejmě u všech těchto letadélek jsou sedačky seřiditelné nejen co do sklonu, ale i výškově, tak si to každý může zařídit podle své tělesné ergonomie a zvyklostí, ale když si sednu do c-182, vždycky mne i po těch letech zaskočí, že vlastně čučím do budíků a ven jakoby jen nakukuju přes horní hranu celého panelu - zatímco u C-172 je na čumák a před čumák vždycky vidět úplně přirozeně. Důvody tohoto jsou různé, to už nebudu spekulovat - ale něco jako "univerzální optimální ergonomie panelu a koukání přes panel pro malá i velká letadla současně" - podle mého soudu neexistuje.
 

Pro inspiraci   11. 1. 2016 / 17:19
FSPilot   
Ale pohled ven je univerzální. V žádné mašině nelítáš se zakloněnou hlavou a nekoukáš při horizontálním letu na horizont nahoru (možná ve vrtulnících, ale o tom včil není řeč). Jak moc tomu zavází přístrojovka je věc druhá. Spousta simptáků ale dělá chybu, že kombinuje velké panely a zároveň perfektní výhled (horizont je vysoko nad panelem). A tak pak sedí, letí, čumí na dráhu někde "pod stropem" a dostávají křeče krčních svalů
 

Pro inspiraci   11. 1. 2016 / 21:52
Aldaran
Jestli můžu s troškou do mlýna, myslím, že je to neřešitelná situace, pakliže nepůjde o move simulator. Na zemi člověk kouká do nebe a palubka je u mnoha stěží líže výhled na dráhu, u ostruh dokonce ani to ne. Schválně si představte Vaši pozici posezu na před vzletem (sedíte v záklonu) a pak to samé po vzletu, resp. při přistání na velkých klapkách. Záklon je výrazně menší a nečučíte nahoru ale před sebe a vidíte mnohem více pod horizont. V obýváku je je to o nalezení kompromisu, který při dodržení reálné velikosti a úhlů nikdy nebude při všech letových režimech odpovídat realitě. Asi by se to dalo částečně řešit celkovou platformou na které by byl sedák + palubka + berany a jeden píst, který by simuloval "natažení" letadla.
 

Pro inspiraci   12. 1. 2016 / 05:36
FSPilot   
To souhlas, ale s ohledem na možnosti většiny lidí je lepší (pro tvoji páteř) si to postavit tak, že při režimech, kdy koukáš ven (přistání, vodorovný let) je horizont v takové úrovni, že nemusíš zaklánět hlavu. I v té kyssně při přistání ten úhel dolů není tak hrozný a já se teda vždycky trošku natahuju nad palubku, abych z toho něco před sebe viděl a udělal bych to podobně na tom statickém domácím simu. V letu koukám na horiznt lehce pod úrovní roviny očí, na přistání bude ten horizont o trošku výš (ten rozdíl není až tak obrovský, pokud s tím na finále nejdeš střemhlav), což by mohlo být plus mínus úroveň očí a na vzlet... tam toho člověk stejně před sebe moc nevidí, nicméně je možnost mít obraz níž, takže když vytáhneš hlavu, tak tam dolů za palubovku uvidíš Na statických simech se takhle lítá nejlíp.
 

Pro inspiraci   13. 1. 2016 / 10:06
kuma   
Samozřejmě - proto jsou ty sedačky štelovatelné. Koukat nahoru je blbost - "horizontální" pohled při letu dopředu musí být vždycky přes horní okraj palubky - a ještě pár stupňů dolů před čumák letadla vidět musí být. Ale v tom je právě ten rozdíl, že třeba u kolobrndy (c152) například vidíš skoro na přední kolečko (to je dáno spíš poměry velikostí, krátký čumák a tak) , u c-182 to je tak-tak vidět na ten čumák. A proč to píšu - uspořádání monitoru a palubky by si měl každý upravit jednak podle sebe, ale hlavně podle letadla, ve kterém jakoby sedí.
(extrémní případ - Ryan-NYP, že... tam se za velký monitor dost ušetří... )
 

Pro inspiraci   13. 1. 2016 / 10:09
kuma   
... a drobnůstka - v některých letadlech je ergonomie pohledu řešena tak daleko, že kokpit má všelijaké pomůcky, podle kterých si pilot musí naštelovat sedačku (rozuměj pohodlnou polohu hlavy), aby viděl všechno (včetně výhledu ven, tedy i výšky horizontu) tak jak má - to jsou například ty barevné kuličky na středovém sloupku u ATR... (ale to jsme tu už před lety taky probírali)
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 00:05
neletec
Tak jsem trochu pokročil a osadil nějaké panely. Od kámoše jsem dostal polici pod monitory a nyní z toho opravdu bolí za krkem - chce to ty monitory níže Tak počkám až dorazí nová židle a monitory snížím pěkně na míru...
20712 B / 750 x 419 / IMAG4026.jpg
18404 B / 750 x 419 / IMAG4031.jpg
34553 B / 750 x 419 / 12528025_10205193046768127_1676197638_n.jpg
22486 B / 750 x 419 / 12527582_10205193048008158_1370385732_n.jpg
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 00:46
JirkaK
paráda, prosím, jaký konkrétní monitor si koupil na tu gtn?
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 00:57
neletec
http://www.sainsmart.com/raspberry-pi/7-inch-tft-lcd-monitor-for-raspberry-pi-touch-screen-driver-board-hdmi-vga-2av.html
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:03
JirkaK
Dík za tip, tak cena je naprosto libová oproti dotekovým monitorům co se prodávají, jen to naprosto OEM provedení je pro mě nepoužitelné, takhle to na stole ležet rozhodně nechat nemůžu a na výrobu něčeho do čeho to celé zabalím nemám, v každém případě nažhavím nějaké ty deal extreme a zkusím něco kompletního sehnat

Mimochodem, včera jsem po tvé inspiraci alespo%n připojil druhý monitor a použil ho na přetažení GTN (v P3D jsem to udělal poprvé )...

Překvapilo mě, že ve chvíli když mám undock window, dokonce na main monitoru, FPS v některém případě atakovalo hodnotu i 120 (vymalovaná obloha, let v pustině na severu Kanady), jinými slovy.. deaktivoval se VSync, což mě docela štve, ani frame lock nepomohl, naprosto to ignoruje. Jako v těch FPS mi to nevadí, ale se složitější scenérkou/počasím to začne klesat... pod 60 to začíná být bey VSync problém a povězme si že 30-50FPS je asi nejtypičtější rozsah.. a hlavně ve chvíli kdy použiju TrackIR... když to pak jde pod 30 (extrémní oblačnost, složité scenérky), tak je to už tragické.

Máš aktivní VSync, když máš tu GTN hozenou na ten dotekáč?
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 17:06
neletec
Na vsync se podívám večer, nějak jsem na fps vůbec nekoukal. Defaultně ho mám zapnutý.

Jinak k tomu monitoru sem kupoval tento rámeček a pak to stačí ze zadu k něčemu přišroubovat.

http://www.papouch.com/cz/shop/product/ramecek-na-displej-7p/
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 18:04
JirkaK
s integrací do nějakého panelu to určo problém není, jelikož ale neplánuji žádný takový panel, tak mít rozházenou kabeláž po stole rozhodně ne. Koukal jsem po nějakých hotových řešeních, ale cenově přes 100USD za kus..
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 18:22
Speedfoot   
Ahoj.
Jen bych se chtěl zeptat, jestli existuje taky nějaká možnost připojení tabletu jako dalšího displeje. To by bylo taky levné řešení.
Jarda.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 20:03
JirkaK
Ano existuje aplikace která rozšíří desktop o display tabletu a můžeš tam tahat normálně aplikace, zkoušel jsem to ještě s FSX, ten se nechtěl vůbec spustit, když byl ten monitor aktivní. Zřejmě na tom nemůže běžet DX aplikace, nějaké obyč okna problém nejsou
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 07:38
FSPilot   
Vypadá to hezky! Monitory by měly být ve stejné úrovni, jak jsi zvyklý na PC běžně. IMHO pokud dáš obrazovky níž, aby to bylo OK, ale bude ti zavázet ten panel, tzn. musíš dát níž i panel a pak budeš mít berany podle mně moc nízko, tj. ten panel je prostě moc vysoký
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 10:12
neletec
Ony ty fotky trochu zkreslují, já jsem trochu snížil ten stůl a nyní mám vršek panelu někde v úrovni brady, takže monitory mohou jít dolů. Ale pořeším na míru až mi přijde objednané playseat.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 11:20
pawlick
Moc pěkný Na kolik to přibližně vyšlo?
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 11:51
JirkaK
Ten rám asi moc drahý nebyl, když se zapojila domácí tvořivost...

Problém je to osazení...

samotné Saitek Panely (2xFIP, BIP, radio, mcp, switch) vychází dohromady na 24 tisíc
yoke+plyny+pedály - což je ale základ - necelých 9 tisíc pokud jsou to ty základní, Cessna provedení yoke a pedálů (yoke má osu 180° ne 90° jak základ) je o 3 tisíce navíc.

Lze přidat Cessna trim... byť trim je už na MCP panelu a tím je užitečný i pro letadla bez AP.

A kvadrant není pro malé GA letadla moc typický, klasícké táhla (power, prop, mix) nebo jak se tomu říká, se dají koupit, má to na sobě ještě 9x programovatelný přepínač a vyjde to na 4300.

Display na GTN dle odkazu vyšel s poštovným i případným DPH a celním řízením asi 1600


Nutno podotknout že tam kolegovi chybí ještě hodně FIPů, řekl bych že 4 tam jistě ještě budou, tzn dalších 17 tisíc... k tomu je tam prostor pro druhý radio panel... což mi přijde už poměrně zbytečné, ale, když už osobně bych si tam udělal držák na kafe nebo vysovací popelník
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 11:57
pawlick
Plus výkonný počítač, to bude tak sto litrů? Ale vypadá to moc hezky. Až mi seberou medical, tak si taky postavím něco takového Ale ještě k tomu mít nějakou sličnou letušku. Nebo alespoň letušáka
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:07
Pips   
Zaplať Kakamile PPLko a bude tě vozit a třeba ti to i půjčí. Bude to asi za stejný prachy, ale s intenzivnějším zážitkem
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:16
pawlick
No vidíš, to není špatný nápad. Ale tady hrozí poté zvýšená útrata u Evy v hospodě. Pamatuj na to, že v rodině může chlastat jenom jedna osoba
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:26
Pips   
Já jsem Kakamilu ještě neviděl chlastat, takže... kde je vlastně problém? Že by zbořila mýtus, že jediný nepijící pilot je autopilot?
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:27
JirkaK
PPL za 100 asi někde půjde udělat... Ale to budeš mít papíry na které se tak akorát můžeš koukat a klepat se na rameno jaký seš to borec že si udělal piloťák. Každý let navíc si už budeš draze platit

Na tom počítači si pak zalítáš tak za 2 koruny za hodinu (cena elektřiny) a v závislosti na denním náletu s ním nalítáš tisíce hodin než začne být nějaký problém nebo čas upgradu.

Od 22. prosince mám v simulátoru nalítáno 201 hodin, stálo mě to cca 4 kila za elektřinu, lítal jsem různě po světě, různými letadly, většinou mezi 10 večer až 3 ráno. Kde si v tomhle čase zalítám v reálu? A kolik toho za 4 kilča nalítám, dokonce i když si budu platit jen palivo, tak na to dám možná dva okruhy kolem letiště
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:35
Pips   
Mě to nemusíš vysvětlovat, jak to s placením si lítání chodí. Ty za to dáš sice míň, ale nalítáš za to kulový. Máš jen předražený sezení doma na židli.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 13:14
JirkaK
no to nezpochybňuji...

ale jen že s tím PPL to není až tak jednoduché, pořídit papíry je jedna věc, financovat pravidelné lítání několik hodin týdně už stojí nemalý peníz a nějaká cena papírů přestává být zajímavá, o tom že bys za lítáním cestoval po světě, látal v různých malých i větších letadlech už ani nemluvě.

Tvé PPL nemá žádnou hodnotu - neprodáš to, počítač i když se ztrátou zpeněžíš rychle, pokud je potřeba.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 13:23
mano
preco blaboces stale o tom istom? tvoj nazor sme uz poculi nemusis ho tu opakovat
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 14:44
JirkaK
Proč bych se neměl opakovat, když opakovaně tady lidé mluví o tom jak by za ty peníze měli PPL.. Jako by ti co mohou dát 100 tisíc do počítače a vybavení na ten PPL neměli, kdyby ho chtěli... jenže oni ho nechtějí, nebo si mohou dovolit oboje.

Nicméně papíry na letadlo nejsou problém, problém je to letadlo živit. Stejně jako řidičák, ten má kde kdo, ale mít auto a jezdit s ním už vyjde obvyle daleko dražejc než řidičák.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 14:52
mano
pips a pawlick v reale lietaju, tak preco im do toho kecas o dakom pplku ? ani tebe nikto nepise 100krat aby sisi kupil p3d
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 15:20
JirkaK
Oni říkají že za cenu počítače a výbavy máš PPL. Já říkám že má pravdu ale to že máš PPL neznamená že lítáš.

Prostě udělat papíry nestojí moc, daleko více stojí samotné lítání, stejně jako řidičák stojí pár tisícovek, ale tu sumu co dáš za řidičák v klidu projedeš za pár dní. Stejně tak základ PPL ti neumožní lítat IFR, v noci, vícemotorové letadla natož nějaké velké stoje... tohle též něco stojí, provoz letadel s vyšší výbavou, výkonnější, s více motory také stojí o dost více.

No a nakonec... vím o lidech co mají high end mašiny (myšleno extreme intel procesory a několik karet ve sli, tedy opravdu v cenách 100k+), mají kvanta addonů (další desítky tisíc), kvantum vybavení (opět desítky tisíc), úžasně jim to vypadá a chtějí aby to vypadalo a hýbalo se svižně... no a vedle toho počítače jim leží ty tady strašně vychvalované PPL papíry a v logbooku je max pár dní starý poslední záznam.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 14:39
Aldaran
Je to argumentace panice, který má biceps na pravé ruce, jenž přesvědčuje zkušeného proutníka, že místo pořádné soulože je nejlepší je mít ty a ty pornokazety s konkrétními dámami shlédnuté na konkrétní nejlepší TV sestavě. (kazety a TV můžeš prodat, ale investice které jsi musel investovat do vztahu s úžasnou kočkou vyletí komínem)
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 15:38
pawlick
Tesat do kamene Je to opravdu stejné, jako se šukáním. Jak si jednou pořádně vrzneš, tak už ti ruka nestačí
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 18:35
happypetr   
... jak vrzáš několik desetiletí furt tu samou, tak zlatá ruka...
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 18:56
Speedfoot   
Dneska umí plastická chirurgie divy. Je na každém z nás, jestli vrazí poníze do leteckých papírů, počítače, nebo do nových koz manželky.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 19:47
happypetr   
Škoda peněz, furt je to ta samá...
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 20:03
pawlick
Než nový kozy, tak radši ASK 21, s tím si člověk užije mnohem více srandy. A pak to zavres do hangáru a máš klid
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 22:28
kuma   
Svatá slova !!!
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 16:30
JirkaK
Jako levák budu rád za vypracovaný pravý biceps

Jinak na takové věci máš profesionály/ky, těm dáš prachy a můžeš je obměňovat dle libosti a aktuální chuti. Krom předem známé platby to ale nic nežádá, nedožaduje se pozornosti atd... investice lze plánovat snadno, časově je to naprosto nenáročné oproti jiným modelům, které se hůře mění. Pokud pak potřebuješ nějaký praktičtější model do kuchyně a na úklid, zvolíš jiný model profesionála/ky
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 16:43
kuma   
Aldaran tady výše zvolil velmi vhodné a výstižné téma. MYslím, že názor na užitečnost profesionálek zde sdělený vysvětluje úplně všechno. Úplně, úplně všechno...

PS: pro JirkuK: říkaval můj švagr (pravák) "levajdou je to jak vod kamaráda" - takže jestli chceš biceps i na pravé, je to pouze a jen na tobě!
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 16:53
JirkaK
Jj, pravá se musí trénovat
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 17:15
FSPilot   
Tyvole, to je slušná nálož
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 18:25
neotryx
+ 100 bodů
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 17:26
neletec
Co se týká PPL za 100, já myslím, že to tak nereálné není. Co jsem sondoval tak není problém aby letecká škola fakturovala místo výcviku firmě nějaké letecké fotografování a podobné věci. Tím pádem dostaneš celou částku do nákladů firmy a jak jsem psal v předešlém příspěvku tak rozdíl mezi superhrubou a čistou mzdou je zhruba 2x. Mému zaměstnavateli je jedno jestli mi dá 10 a dalších 10 odvede nebo jestli místo toho zaplatí fakturu za 20.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:19
JirkaK
Pokud myslíš 100 za počítač tak ne

ten počítač je za cca 50...

i7-6700k 10 tisíc
GTX980Ti... 20 tisíc
deska, paměti, disk (počítám 500GB SSD), zdroj, case, nějaké chlazení, OS .. cca 20

součet 50... plus monitory... když koupíš nějakou i5 + levnější mainstream grafiku (ala GTX950) možná někde ubereš na nějaké komponentě, tak tě to stejně vychází na 30.


takže ano, počítač + monitory + herní ovladače .. součet bude myslím přes 100.

A to jsme jen u HW... Ted simulátor, nějaké tetadla, scenérky... klidně dalších 50.


50 se zdá moc, ale fakt v tom toho zas tolik není. Například... mám teď tuším přesně 40 ORBX letišť, když vezmu že bych všechny kupoval ve slevě (což nekupoval), tak je to cca 16 tisíc, další 10 tisíc za všech 16 ORBX regionů, k tomu base, vectors a openLC... tohle jsem kupoval mimo slevy... další 4 tisíce... takže jen 30 šlo do ORBX. K tomu nějaké ty letiště mimo (Aerosoft, FlyTampa, LatinVFR, CieloSim, TNP...), nějaké to letadlo... PMDG NGX, A2A C182,Comanche250, RealAir TDuke, Duke, Legacy, X věcí od Carenada/Alabea to bude nejméně dalších 15... a nějaké ty udělátka jako GTN už jsou třešnička na dort.

Když to chce mít člověk hezké, chce mít nějaké vybavení a nechce aby to běželo mizerně (nebo vypadalo mizerně), tak to není žádná levná sranda.
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 13:49
Matyx   
Jo, není to levná sranda. Svého času jsem do počítače nacpal během dvou let přes 80k, k tomu periferie (ty jediné zůstaly a stále fungují) za dalších 20k, a addony do FSX za víc než 30k. A pořád se s tím nedalo pořádně lítat. Takže FS9 + addony do FS9 za nějakých 15k a najednou paráda, už to frčelo a já byl spokojený.

Nyní mám xplane, addony za odhadem 4k, počítač jen upgradnutý za necelých 30k, a jsem stejně spokojený, jako jsem býval kdysi s FS9 (jasně, líp to vypadá, monitory mám větší apod., ale to už jsou niance, které moc nevnímám), jen ta simulace fyziky u běžných GA letadel je tam lepší (nepočítám teď "dopočítávání" u A2A, LevelDesign apod.).

Jasně, mohl bych přejít na P3D, narvat do toho zase desítky tisíc navrch, aby to vypadalo o fous hezčí, ale proboha proč? Pro koholiv, kdo se zajímá o létání a nešťourá se v každém pixelu na obrazovce, to bohatě stačí. Když si to tak vezmu, tak za rozdíl samodomo napůl domácího kokpitu a vydupaného P3D jsem si koupil motorku, několik letních a zimních dovolených, o společenském životě (aby ze mě nebyl úplný asociál jako někdo) nemluvě. Nebo jsem za to mohl mít piloťák, pokud bych to s lítáním myslel smrtelně vážně.

Ale jo, vyhrát ve sportce a nevědět co s penězi a časem, tak si udělám jak piloťák, tak si klidně doma nechám postavit kokpit za půl mega, abych měl kde trénovat nouzáky
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 15:10
JirkaK
To co do čeho kdo vrazí je jeho věc.
Ty máš třeba motorku, což je věc do které bych nedal ani kačku, někdo to prochlastí nebo profetuje, někdo prohraje v automatech, někdo procestuje, někdo potuní auto...

Měl jsem například dost MTG karet, jen v černém Rytíři mám nákupy a prodeje oboje v objemu několika set tisíc... jednoduše porůznu nakoupil, prodal... mnohé karty i s několika sty procent zisku, některé byly shorttermy (koupíš za levno v pátek, v sobotu se na velkém turnaji prosadí, v pondělí prodáš za draho), některé longterm (hraná karta které je málo v oběhu)

Z toho jsem financoval většinu FS stuffu. Karty jsem zas koupil z peněz co jsem získal z prodeje warhammeru....

Jinými slovy priority mé zábavy se různě v různých intervalech mění, jednou je v kurzu to, podruhé zas ono a vzájemně se to financuje a do "ohně" se přílivá už jen decentně (támhle to byla nová figurka, zajímavá karta... teď jsou to zajímavé addony)... Ano FS stuff je v podstatě neprodejný, oproti relativně prodejnému (ale dost ztrátovému warhammeru) nebo velice snadno prodatelnému MTG (kde záleží co a kdy prodáváš, mít na to čas, koule, tak se dá slušně uživit nákupem a prodejem.. chce to ale velký kapitál na longtermy)



O tom jaký je potřeba HW na simulátory nemá smysl polemizovat, stačí se podívat co samotní vývojáři či testeři navrhují (pro P3D je to 5960X + GTX980Ti).. oproti tomu jsem dost žabař.

Když to bude náročné jak miny tak klidně doporučím nějaký chytrý telefon za pár korun
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 17:20
neletec
Přístroje samotné jsem kupoval v akcích a nějaké mám bazarové, takže ty ceny jsou podstatně níže

Co se týká zbytku, tak to beru přímo od dovozce za velkoobchodní ceny a navíc ty fipy nám fakturují jako lcd display, takže zůstávají ve firmě. Bez DPH mě tedy jeden FIP vyjde na cca 2600kč a tím, že je to nákladová položka, tak si cenu zaplatím ze superhrubé mzdy a rozdíl mezi čistou a superhrubou je cca 2x. Takže bych řekl, že jeden fip mě vyjde na 1300kč čistého

Akorát dokoupím ještě jeden radio a TPM a 10xFIP
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 18:10
JirkaK
když je možnost tak je to fajn, ale ne všude jsou ochotni něco takového dělat, dříve jsme ve firmě taky mohli nakupovat podobným způsobem, ale když máš ve firmě s 40 lidmi 150 tiskáren, 200 notebooků, 500 telefonů tak to případné kontrole může přijít divné

pokud to chceš z fleku postavit, tak ty ceny jsou reálné, to zda někde něco vyšmelíš, obejdeš, tak je to bonus který každý nemá k dispozici
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 17:14
neletec
Díky, když vezmu jenom ten samotnej cockpit bez přístrojů,tak akorát nějakejch 2000 za to plexisklo. Práce a vyřezání na leserové gravírovačce za flašku
 

Pro inspiraci   14. 1. 2016 / 12:30
happypetr   
Moc hezký! Tiše závidím....
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ