| | | GTN750 1. 1. 2016 / 16:36 | |
| | | |
|
| | | GTN750, Mindstar aviation 1. 1. 2016 / 18:47 | |
| | Ahoj, přeju vše nejlepší do nového roku. Uvažuji o koupi právě zmíněného GTNka a jako správný kupující se chci podívat také na konkurenci a jediné co jsem našel tak je gs430,530 od Mindstaru a ta se mě docela líbí protože je jak na fsx-se což zrovna používám tak pro p3d budoucí upgrade. Používá někdo z vás ten Mindstar?a jak je spokojený?Díky David |
| |
|
| | | | GTN750, Mindstar aviation 1. 1. 2016 / 19:12 | |
| | Ano, Mindstar jsem u nás ve škole ve "velkém" simulátoru instaloval a rok a půl provozoval. Kvalitou zpracování je to výrazně nad jakoukoliv jinou 430/530 pro FSX - jde do toho naťukat letový plán bod po bodu, má to aktualizovatelný AIRAC, matně si vzpomínám že snad SID/STAR to taky zvládalo. Takže na to, abys s tím doletěl z bodu A do bodu B po validní trati, zaletěl libovolnou instrukci od ATC a přistál to stačí. Ale tím chvála tak končí - neumí to přiblížení, některé věci se chovají trochu jinak (přepínání citlivost ENR/TERM/APP/LPV téměř nefunguje), nemá to spoustu reálných funkcní (nastavování co má být zobrazeno na mapě, SBAS, checklisty, plánovací nástroje...), občas nějaký bug s přetečením textu mimo textové pole, atd. Bohužel pro fsx:se/P3D nejde RealityXP (které pro původní FSX funguje naprosto famózně, a na které jsme z Mindstaru rádi přešli), takže pokud chceš 430/530 tak nemáš na vybranou. Pokud na 430/530 netrváš, tak bych šel spíš do GTN 750, která je stejně dobrá simulace, jako RealityXP 430/530.
PB |
| |
|
| | | | | GTN750, Mindstar aviation 1. 1. 2016 / 22:51 | |
| | Souhlasím s tím že RealityXP je kvalitou stejná jako Flight1, oboje na pozadí používá software garminu (ve free verzi). Data nejsou zcela aktuální ale dají se objednat, pokud je třeba z Garminu, je to tuším cca 20-30 USD. Bohužel u té RealityXP na to prdí a mimo boxovaný FSX neběží.
Mindstar nemá úplně podporu výrobců letadel, z velkých, pokud vím ho implementuje jen A2A, GTN750 je dnes běžná záležitost podobně jako ta RealityXP. Výhodou těch externích GPS je to, že běží jak z praku. Refresh integrovaná je šnek co se někdy obnovuje 1x za pět sekund.
Výhody GTN proti GNS určitě budou v integrovaných chartech, které lze navíc prolnout do mapy, další výhoda je "dotekové" ovládání. Není třeba točit kolečkem ale stačí klikat na poměrně velké "klávesy", takže nacvakat ve VC něco do GPS při turbolenci je pohoda. Když si koupíš malý dotekový monitor, tak to na něj vytáhneš a používáš jako skutečné zařízení.
Problém je, a ten je zřejmě i u té realityXp že neobsahuje všechny procedury ani charty. Jednak pro mnohé letiště tam není zhola žádná procedura, ale u velkých často něco chybí, takže to pak musíš podle mapy někde vedle přecvakávat bod po bodu.
Škoda je že to neumí weather radar a co jsem četl s jeho implementací ani nepočítají. |
| |
|
| | | | | | GTN750, Mindstar aviation 2. 1. 2016 / 10:41 | |
| | No, aktualizace lze řešit chytře tak, že Garmin ve svých free trainerech aktualizuje cca každé 3 měsíce databáze. Takže když chci novější "AIRAC", stačí stáhnout reálný trainer, a z jeho složky DB vykopírovat příslušné .bin soubory, a přepsat je ve složce s RXP (a přepokládám i Flight 1 GTN750). Sympatické je, že mezi reálnou GTN a GNS430/530 jsou ty soubory kompatibilní (samozřejmě až na ty, které GNS nevyužije, třeba Safe Taxi), takže jsem z reálného traineru GTN 750 aktualizoval databázi v RealityXP 430/530 zcela bez problémů. Zatím jsem se nesetkal s ničím, co by v GNS430 po takovéto aktualizaci chybělo.
PB |
| |
|
| | | | | | | GTN750, Mindstar aviation 2. 1. 2016 / 19:17 | |
| | Diky moc za rady,půjdu do gtnka. Ještě bych měl dotaz,má nějaké omezení třeba do kolika letadel to jde nainstalovat? |
| |
|
| | | | | | | | GTN750, Mindstar aviation 2. 1. 2016 / 20:05 | |
| | do každého... jako 2d panel.
Ale dost letadel umožňuje integraci do virtuálního kokpitu. Umí to například velká A2A čtyřka - C172,C182, Cherokee a Comanche, RealAir Turbine Duke umí hned dvě a až vyjdou nové verze piston Duka a Legacy, měly by tam být taky. Carenado/Alabeo, u novějších letadel integruje GTN pokud nemají G1000 nebo FMS. Příkladem je C404, PA31, F406...
Neoficiálně se dá přidat třeba do Carenado Hawkera, Phenom 300 a Phenom 100 (můj mod), tak že jsou plně integrované, do mnoha dalších lidi nacpali GTN do rámečku původní navigace, například do Twin Ottera, starších Carenado letadel... |
| |
|
| | | | | | | GTN750, Mindstar aviation 2. 1. 2016 / 19:58 | |
| | jj to jde, ale nejsem si jistý tou četností.
Poslední trainer je s AIRAC 1504 a ten je v poslední verzi GTN (1.13) vyžadovaný. Takže nic novějšího free není. Do v1.12 se to ale dávalo jak píšeš.
A co chybí, z hlavy vím že určitě Palm Springs approach procedury, je tam jen jedna a to ještě VOR/GPS, žádný RNAV. A takových je víc... a hlavně, není tam spousta airstripů, které si tam přidávám jako custom body... spawnu se na něj a na aktuální pozici dělám user waypoint |
| |
|
|