Nazdar důchodče se definitivou.
Koukni na tlak vzduchu. Je to dost častej problém zvýšení teploty turbín při spouštění. Pokud vyletí nahoru, přeruš spouštění.
Jinak všeobecný postup:
Koukni na plak v potrubí, na takhle velkejch motorech by měl bejt alespoň 30PSI. Občas na některejch letadlech, jako je NGéčko je běžné, že je nižší a APU přidá tlak v momentě, kdy start selector na Ground. To se chce mrknout. Když je malej tlak, tak ti motor nabíhá pomalu a přehřejvají se turbíny.
Jakmile začneš spouštět, tak koukni na otáčky hřídele, která je nejblíž spalovací komoře (N2, N3) Jakmile ta se roztáčí, koukni na rychlost akcelerace, + omrkni jestli vzrůstá tlak oleje. V předepsaných otáčkách, tam jebni palivo (pokud to éro nemá automatiku). Kuk na Fuel Flow (průtokoměr paliva). Po 7 vteřinách od FF by měly jít ITT(EGT) nahoru (teplota výstupních plynů) tady je dobrý znát hodnoty daného motoru. Ale ve směs platí, že pokud letí nahoru jak splašený, přes 500°C, tak na 600°C i dřív vypnout palivo. Ony stejně dolezou k maximu.
Pak by motor měl naběhnout +/- do dvou minut (nejběžnější limit startéru) Pokud ti motor nedoleze do volnoběhu, nebo má moc pomalej náběh, přeruš spouštění (zas palivem). Pokud ti zůstane "připnutej" startér, tak mu vem vzduch a pokud i přesto je ventil otevřenej, tak přeruš spouštění. No a tak bych mohl povídat celej den
|
|