FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 19. 2. 2025, svátek má Patrik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX a co dál Jeden příspěvek | Celý strom
FSX a co dál   6. 12. 2015 / 14:02
kmarciniszyn
Zdravím a přeju dobrého zdraví všem simptákům. Dlouho jsem zvažoval (zhruba 3 minuty) jestli sem dát svůj dotaz/příspěvek. Tak nějak mám už delší dobu FSX. Delší dobu mám už i cosi jako kokpit (univerzal, střídam berany s volantem ) a taky vcelku rozumný HW. (i5 na 4,2GHz, 8GB RAM, 2xSSD, GTX780Ti 3GB). Každopádně FSX mě vcelku často sere...když pominu že cokoli tam změnit je práce na půl dne než to nastavím ve hře, ve DX10 fixeru, nvidia inspectoru atd. tak zjistím že tři večera nastavuju a 30 minut letím...
jako pořád dobrý, občas mě to i baví (i když třeba teď naposledy jsem si vzal just flight canberru a příjde mi, že jako letadlo to fakt jen vypadá...pohybuje se to asi jako kurzor myši po obrazovce nejsem žádný veký odborník na flight model, ale takhle to prostě létat nemůže. Znám omezení FSska a vím jak v něm letadla létat můžou, takže zde to beru jako chybu addonu.
Teď k mému dotazu...Kam dál? Co krom FSX? Prepar? Xplane?
Nemám žádné předsudky a z obecné hlediska vím co můžu od obojího zhruba čekat. Chtěl bych ale vědět co přechod, jak moc "bolestné" to bude? Z xplane mám strach, protože to zase vypadá že budu 3 měsíce nastavovat a pak nadávat na fps, ale nejspíš budu spokojený s tím jak vypadá čr a jak to létá. U Preparu budu rád, že to jde všechno nastavit přímo ve hře, ale pak budu nasraný, že je to vlastně jako FSX a že mě nepůjde půlka addonů (především mi jde o MJC Q400, active sky next, ezdok, orbx, fly tampa st.marten apod., concorde X, Coolsky DC9).
Takže nevím jestli to vlastně má smysl. Navíc počítám s tím, že ze začátku bych měl prepar na jednom PC s FSX...byl by problém nasypat tam znova addony i když už jsou jednou nainstalované v FSX? Suma sumárum...nevim jestli s tím něco dělat, jestli to nebudou "vyhozené" prachy...Jak to vidíte vy? Jen bych poprosil, zkuste komentovat sim který znáte, jeho plusy a mínusy, ne že se tu zase strhne nějaká hrůza jak to bývá, když se řeší v evlákně víc jak jeden sim
btw. asi to bude částečně i o tom co chce čověk létat...FSX a prepar nejspíš pořád lepší pro airlinery...minimálně databází letišť atd. ne? Nebo už je to jinak? Na druhou stranu zaletět si s něčím malým po čr, která vypadá tak skvěle jako screeny které tu kolem z XPL vidím...to by mě taky vcelku sedlo
 

FSX a co dál   6. 12. 2015 / 15:41
Fabo™   
Why not both?

Prepar3D jako prirozeny nastupce FSX rozhodne.

Majestic Q400 fuguje (bez zmeny licence) (v3 podpora v beta verzi)
ASN funguje (staci stahnout P3D instalacku)
EZDok funguje (staci stahnout P3D patch)
Orbx funguje (nativni P3D installery vydavaj postupne)
FlyTampa funguje...

Concorde X nevim.
 

FSX a co dál   6. 12. 2015 / 15:53
PB   
Concorde X ani Coolsky DC9 nejdou. Ba hůř, nejdou ani v FSX Steam, což jsem se dozvěděl až po instalaci FSX Steam.

PB
 

FSX a co dál   6. 12. 2015 / 17:03
kmarciniszyn
Coolsky DC-9 v FSX:SE funguje, je na to patch přímo od coolsky
 

FSX a co dál   7. 12. 2015 / 11:34
Fabo™   
Uz je patch na SE i na Concorde, bohuzel placeny, dle FSL na pokryti nakladu na distribuci.
 

FSX a co dál   7. 12. 2015 / 11:53
kmarciniszyn
kdeee? Pořád se na concorde chystam, tak bych to asi i koupil
 

FSX a co dál   7. 12. 2015 / 12:03
Fabo™   
Podivej se na FSL strankach, nekde to tam bude.
 

FSX a co dál   7. 12. 2015 / 12:33
kmarciniszyn
tak zatim jenom beta...koupit to ještě nejde
 

FSX a co dál   8. 12. 2015 / 16:42
Fabo™   
Tak jsem to asi spatne pochopil, mel jsem za to, ze to uz je venku
 

FSX a co dál   6. 12. 2015 / 15:56
jansams
Tohle jsem taky řešil před cca 1/4 rokem. Trochu jsem obměnil železo (i7, 16 GB RAM, 500GB SSD a GTX970) Z původního mě zbyl jen TrackIR5. Mám FSX box i za 7,5 € steam verzi, no šel jsem do P3D. Postupně jsem investoval do ORBX, ezdok, REX4, a PMDG. Vše zatím postupně ladím a musím říct, že změna je vidět a to jsem od toho očekával. Dalším krokem bude nějaké létání po síti a v době klidu řídících i něco off-line. Zatím se nemohu rozhodnout jak řešit AI provoz. Máte někdo s P3D v3 tip ??
 

FSX a co dál   6. 12. 2015 / 18:08
JirkaK
Děláš chybu že pořád něco nastavuješ... tohle je cesta do pekel, nejlepší je nešahat na to



Pokud chceš použít současné addony, máš smůlu X-Plane pro tebe není. X-Plane je velice náročný a pro Windows nepříliš optimalizovaný, v budoucnu nelze očekávat využití DX12 neb prostě musí běžet na více platformách a že to není ideální víme všichni, navíc ani ne každý vývojář addonů dělá pro všechny platformy. Raději software optimalizovaný na jednu platformu, kde může běžet lépe než něco univerzálního co musí brát ohledy na jiné

O tom jak to vypadá bych ani radši nemluvil. Je to každého osobní vkus, někomu se líbí někomu ne, co je problém, že většina i placených letadel vypadá otřesně oproti těm z FSX/P3D. Pokud chceš eye candy simulátor. X-Plane to zřejmě být nemůže a dloho ani nebude.

Příští rok tu bude DTG Flight Simulátor, třeba to bude alternativa, třeba ne. Určitě to bude blíž FSX než X-Plane.


FSX už velká budoucnost nečeká, I DTG už přestalo aktivně připravovat další patche a zřejmě se soustředí na svůj nový sim.

P3D je fajn, sice drahý, ale tady je jednoznačné že se bude pokračovat. Mnoho problému FSX vyřešeno už dávno, kompatibilita s FSX vysoká. Vypadá to parádně. Pro lidi co odchází z FSX a mají nějaké ty adddony, tak je to nejlepší cesta k nové platformě.

FSX a P3D může běžet vedle sebe, dokonce jednotlivé verze P3D mohou být na jednom počítači. Běžet může ale jen jeden.

A zda je FSX/P3D lepší pro airlinery? Osobně mi přije lepší i pro GA... pěknější letadla, spousta scenérek...
 

FSX a co dál   6. 12. 2015 / 19:32
Aldaran
Předpokládám, že Ti tu dost lidí napíše svoje zkušenosti, JirkaK Ti rovnou sdělí co je pro Tebe to nejlepší. V situaci, kterou popisuješ jsem byl tak před 2-3 lety, v té době jsem byl dost aktivní na IVAO. Pak jsem si objednal XPL a celkem se situace i mé preference změnily.

Po určitou dobu jsem měl souběžně nainstalované obojí. První co mne překvapilo je, že tam letadla nejezdí po kolejích jak jsem byl zvyklý. Další ranou do vazu byla instalace VFR ČR. Nastala tady situace kdy jsem musel rozhodnout jestli si dnes večer střihnu LKPR-LOWI-LKPR (tedy 2 starty a 2x klikačka FMC) a následně sem tam popovídat s ATC, nebo si dát VFR v teplecjch LKCR-LKBE-LKTC-LKVR-LKCR. Čím dál víc jsem volil spíše druhou variantu, až to skončilo tak, že jsem při přeinstalaci již FSX neinstaloval.

Záleží co koho baví, není univerzální doporučení. Momentálně jsem si dal trip "furt na západ na klasiku (VOR-NDB, kalkulačka a mapa https://skyvector.com/)" S B1900 jsem to vzal přes Island, Grónsko, Aljašku a aktuálně jsem před chvílí přistál v Jiuquan (ZLJQ).

Každý svého štěstí strůjcem. Šťastnou volbu.

 

FSX a co dál   8. 12. 2015 / 18:08
JirkaK
"JirkaK Ti rovnou sdělí co je pro Tebe to nejlepší"

nekonalo se...

Nicméně pokud chce používat addony které zmínil tak mu XP10 příliš nepomůže... Ty mu poběží jedine ve FSX, který chce opustit a nebo v P3D... výhoda je, že krom DC9, které sice ofiko na P3D nejde, lidi rozchodili, a platit bude jen za Concorda až vyjde, zbytek má podporu P3Dv2 a v3 a není třeba kupovat novou licenci.

U lidí, kteří za addony platí je to velice pádný argument proč zvolit P3D. I kdybych vzal v potaz možnost že člověk bude chtít vyhodit stovky či tisíce dolarů v addonech a přejít na X-Plane, tak má problém že nemá adekvátní náhradu i kdyby chtěl utratit vyšší částku než dosud za addony utratil.

Příklad... sice je rozdíl v ceně - cca 690 vs 910 korun, ale to první nestojí ani za polovic (pominu že tam některé věci nefungují).

Bohužel takhle fádně vypadá většina placených letadel v X-Plane, přitom kokpit je to co vídáme v simulátoru nejčastěji

37649 B / 750 x 441 / Duke_Royal_Turbine_16.jpg
49568 B / 750 x 385 / duketv2_ss_30.jpg
 

FSX a co dál   11. 12. 2015 / 16:21
Lejzy
Nojo, stiny kolem sroubky sedi, to se musi nechat.
 

FSX a co dál   11. 12. 2015 / 16:37
JirkaK
Se šroubkama už asi moc cool nebudeš

Jen barevnost budíků a rádií (pomiňme navigaci) je vyšší v RA implementaci, o smyslu pro detail nemluvě. RD verze má špatnou čitelnost z budíků a celkově je to plochší, o hloupém tlačítku kterým odklikneš alarm nemluvě, fuel flow = 0 snad patchi před pár dny opravili....

Plochost VC je ale velice typická pro drtivou většinu X-Plane letadel.

A až budeš chtít narážet že to není o barvičkách, tak ti tady ukážu jak je to ve skutečnosti.... která verze - RA nebo RW - se blíží reálnému kokpitu více asi netřeba říkat...

71430 B / 750 x 508 / TurbineDuke.jpg
58976 B / 750 x 500 / TurbineDuke_Glasscockpit.jpg
61117 B / 733 x 550 / RoyalPanel001.jpg
 

FSX a co dál   11. 12. 2015 / 17:00
xWing   
Ten druhy obrazok je asi z X-Plane, vypada hodne dost plocho.
 

FSX a co dál   11. 12. 2015 / 14:00
kmarciniszyn
Po včerejším poletu s Q400 v FSX kdy jsem si chtěl prostě jenom hodit jeden okruh a stálo mě to zase hromadu nervů jsem se rozhodl, že už dál ně. Koupil jsem Prepar3D. Teď je nainstalovaný a večer lehce poladím. Hodim FSUIPC, ASN, SoftClouds, ORBX global a ORBX England...a uvidíme. Musím najít nějaké nastavení grafiky které mi bude sedět, každopádně zatím se mi zdá, po prvních pokusech, že na grafice to fakt neleží. Je to o procáku. Tak uvidím jestli nezkusím příští rok nějakou i7 místo té i5 co tam mám teď.
 

FSX a co dál   11. 12. 2015 / 14:44
JirkaK
Záleží jaké nastavení zvolíš. Jde snadno zabít CPU, jde snadno zabít grafika...

Když nastavíš stíny na 80km, dáš všemu cast+receive, dáš kvalitu na ultra tak se z toho grafika dokáže podělat. Pokud si pamatuji správně, poměrně výrazně ubírají terrain shadows s vyšším shadows quality.. v ultra se terén musí počítat postupně 12x, na low tuším jen 2x!

Čím více stínů dáš na autogenové věci - stromy/budovy, čím větší reflexe na vodě, tím více shimmering a tím i více nutného AA k potlačení. Teď jak lítám na severu s podzimními texturami, holými stromy, případě v našich klimatech v zimě, tak holé stromy a stíny generují opravdu velkou porci shimmeringu. V létě/jaře/pozdimu v mírných klimatech shimmering na krajině normálně nevídám. Musel jsem teď pro vegetaci stíny vypnout abych to vrátil do přiměřených kolejí.

Procák zas zabíjí komplexní letadla a extreme autogen a scenery complexity, případně traffic. Zaměřil bych se tedy v tvém případě na tohle.

Osobně mám bez HT problém se stuttery, ale vyšší performance celkem a nižší nárok na paměť. Takže teď, pokud tě netrápí stuttery tak i5 je fajn, ještě letost LM slibují v3.1 a o problému s HT on/off + VAS overheadu ví, tak to snad kluci pořeší.. v2.5 tohle nedělala. Tzn v aktuálním stavu ta i7 není až takové terno, jakmile opraví HT bude to hodně rozdíl.

Když poladíš základ, tak si pak asi poměrně dlouho budeš hrát s HDR, pokud ho budeš vůbec používat. Osobně jsem téměř zcela snížil bloom, trošku potlačil světlo a naopak namaxoval saturaci. Ale tady je strašně velký chlívek na hraní si a zkoušení co se ti líbí nebo ne.


v každém případě vítej mezi uživatele P3D, myslím že budeš spokojený
 

FSX a co dál   11. 12. 2015 / 22:16
kmarciniszyn
vzhldem k tomu, že celé nastavení je ve hře tak se to dobře testuje. btw. máš v Preparu EZCOK? To je addon bez kterého to moc nedávám...viděl jsem že se po netu povaluje x všelijakých návodů jak to tam dostat...máš nějaký osvědčený?
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 00:11
JirkaK
Zatím si vystačím s TrackIR, zvažuju to, ale ještě jsem se k tomu nerozhoupal. Teď je snad nějaká verze 1.18.7. Nejspíš se k tomu dopracuju někdy na vánoce. Zatím tedy poradit nemůžu
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 10:54
Fabo™   
EZdok oficialne vydal update na verzi ktera podporuje P3D
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 13:38
kmarciniszyn
jj, díky moc. Mám to tam a je to fakt v pohodě. Není to něco úplně jiného než FSX, ale líp se to hýbe, líp to vypadá, menu je příjemnější...teď ještě rozjet dobře MJCQ400, případně DC9...
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 13:46
JirkaK
A přesně o tom P3D je, vypadá lépe a běží svižněji. Hodně lidí tím směrem od FSX odchází. Pokud má člověk nějakou rozumnější mašinu, tak by si měl P3D koupit a vyzkoušet. Když mu to nebude sedět, tak si nechá vrátit peníze a měl tak k dispozici dvouměsíční demo.

Držím palce s doladěním
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 18:00
oldboy
Souhlasim Jiri, ja jsem zjistil, ze na mem 5 let starem iMAC-u to P3D v.3 nefachci tak jak jsem si to predstavoval, tak jsem ho odinstaloval do te doby kym nekoupim novy iMAC, anebo si nepostavim PC pocitac. Penize mi vratili.

S pozdravem Karel
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 18:11
JirkaK
Brzdou je hlavně ta grafika... ten Radeon 5750 je cca 5x pomalejší než GTX970 která se pro P3D doporučuje jako ideální vstupní karta za málo peněz a 8x pomalejší než GTX980Ti která je považovaná za nejlepší volbu.

Bohužel ani nové iMacky nemají ty grafiky nějak výkonné zato mají obrovské rozlišení, což výslednému výkonu nepřidá.
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 18:40
oldboy
Proto jsem Ti psal, ze jako dalsi, hlavne levnejsi varianta je, ze si postavim zcela specificky pocitac s vodnim chlazenim. Jednak mam s tim skusenosti a take mam v supliku nejake chladice, vymenniky a take velkeho Zalmana (vymennik tepla s cerpadlem v podobe veze). Jen sehnat dobrou grafickou kartu uz s vodnim chlazenim aspon 980 se 4 GB RAM.

Karel
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 19:01
JirkaK
To vodní chlazení není třeba hrotit.

Na procesor jo, ten nejspíš chce každý přetaktovat, ale na to stačí nějaké ty All In One, umí být i poměrně tiché.

Přetakování mé karty na vodě přineslo posun z 1497MHz na 1509MHz, což je rozdíl rovný 1% z referenční varianty. žádná sláva... Teď jsem nedávno četl recenzi na novou verzi GTX980Ti od Asusu(tuším), jsou to výběrové čipy a na vzduchu v boostu dokáže běžet nějakých 1460MHz (cca o 25% oproti referenčnímu řešení) na vodě z toho člověk možná vytáhne další 3-4%, ale za ten posun už to nestojí. Navíc GTX980Ti nejsou ani nikterak hlučné karty. Ale je fakt že se dělají hybridní karty, které mají all in one vodní chlazení už na sobě z výroby. To je rozumné řešení z pohledu ceny i výkonu, ale trošku se obávám toho že až po pár letech odejde čerpadlo nebo se nějak okruh poškodí, bude karta nepoužitelná

Custom vodní chlazení kvůli 3% na grafice za tu investici nestojí. Leda že člověk chce opravdu "ticho" nebo si s tím nechce hrát a vystavovat to, což je často jeden z primárních důvodů proč se voda v počítači dělá.

Pokud by těch grafik bylo víc, ideálně víc než 2, pak ta voda smysl dává, když se nacpou do počítače tři nebo čtyři karty tak už mezi nimi není moc prostoru a teplota mezi spodní a vrchní se může v provozu lišit o 10-15°C, což už pak hrozí že se horní karty začnou zpomalovat kvůli teplotnímu limitu.
 

FSX a co dál   12. 12. 2015 / 15:11
Fabo™   
MJC v mem pripade stacilo stahnout z jejich stranek P3D3 beta patch a jelo to. Teda alespon u pro verze. DC-9 neznam, nemam, nepouzivam.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ