FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tipy pro stavbu PC určeného primárně na letecké simulátory Jeden příspěvek | Celý strom
Tipy pro stavbu PC určeného primárně na letecké simulátory   9. 12. 2015 / 11:33
JirkaK
Může a nemusí být.... Prvně bych vůbec nepřemýšlel nad pamětí 16GB jako rozumný základ je jasný. Nejsem si jistý volbou CPU a GPU... i7 už nestojí o tolik více a GPU... záleží na simulátoru. Jelikož autor zná jen FSX, tak GPU dostačuje.


Klíčové ale je zodopvědět pár otázek:

- Jaký simulátor chceš provozovat. Od toho se bude sestava částečně odvíjet.
- Kolik monitorů a s jakým rozlišením
- Chceš aby to rozumně lítalo nebo aby to rozumně lítalo a zároveň vypadalo hezky. Nastavení totiž může zásadně limitovat výkon, někdy limituje CPU, někdy GPU.
- Budeš na tom PC dělat něco dalšího? Pokud ano co.
- V neposlední řadě... rozpočet... Můžeme stavět PC za 30 tisíc ale i za 100 tisíc.


Obecně....

FSX - doporučuji FSX:Steam Edition který opravil největší boty a je méně náchylný na OOM. Taktéž k němu doporučuji DX10 Fixer, který uleví trošku procesoru a přitopí grafice, dodává například stíny v kokpitu.

FSX potřebuje silné CPU se single thread výkonem. Defaultně nepoužívá hyperthreading, takže i5 je v tomto zřejmě dostačující volba. Procesor bude dobré přetaktovat. Jako cíl bych viděl cca 4.5GHz což jde na Skylake dosáhnout i se vzduchovým chlazením. OC není nutný, ale s vyšším nastavením CPU relevantních věcí to nebude stíhat. Pokud nechceš OC, pak doporučuji jednoznačně i7-4790k které pro FSX bude většinu času držet 4.4GHz a bude mít nejlepší single thread výkon.

Grafika pro FSX není tak důležitá. Ta GTX960 pro FullHD je naprosto ideální za tu cenu. Pokud chceš vysoký antialiasing (8xMSAA +8xSGSSAA tak s velkou oblačností přestane stíhat a chce to GTX970)

Tady je video ukazující jak může výkon ovlivnit nastavení autogenu: https://www.youtube.com/watch?v=CujqkHMjz8Y


Prepar3Dv3 - starší verze nedávají smysl...
Vychází z FSX a velká část addonů je plně kompatibilních a za jednu cenu obsahuje verzi FSX i P3D. Oproti FSX ale prošel 5 lety intenzivního vývoje.

Pokud budeš chtít eye candy simulátor, je to lepší volba než FSX, navíc se stejným nastavením jako ve FSX běží P3D lépe. lépe pracuje s více vlákny.. v současné chvíli má však HT výrazný overload ale ještě v prosinci vyjde update na 3.1 a snad to opraví. Za současného stavu jsou pro něj tedy ideální i7-5820k, i7-5930X a osmijádrové 5960X, na těchto CPU jde vypnout HT a 6+ jader zaručí dostatečně rychlé nahrávání textur, které v případě vypnutého HT není na 4 jádrovém CPU takové. Z toho vyplývá že tady bych volil jednoznačně i7. Buď 4790k nebo 6700k.

i když P3D hodně činností z CPU přesunul na GPU, stále je potřeba vysoký single thread výkon. Není to tak markantní jako ve FSX, ale OC procesoru na 4.5+ GHz rozhodně neuškodí. Díky vyšší utilizace jader procesoru už ani 4790k nedrží plný turbo boost, takže tady vidíl jako lepší volbu 6700k.

Jelikož P3D obsahuje extrémní množství volumetrických efektů, stínů, teselaci + některé výpočty provádí grafika, je pro tenhle SIM důležitý její výkon. Jako rozumné minimum se doporučuje GTX970, jako ideál GTX980Ti. U té 980Ti je jedno zda máš FullHD nebo 4k nebo víc monitorů. Rozlišení není takový výkonostní propad, více dělají právě všechny ty efekty, které tak posovají vizuálně P3D daleko nad FSX i když je použitá tatáž scenérka. Pokud chceš provozovat SparseGridSupersampling (bohužel jediná věc která si poradí se shimmeringem), tak i pro FullHD bude ideální volba SLI zapojení dvou GTX980Ti.

Video z P3Dv3 ukazující jeho výkon: https://www.youtube.com/watch?v=0YrlmQPyjGI
Tady je v 5.3k rozlišení: https://www.youtube.com/watch?v=LO7oQUpP5rk



X-Plane 10 - nejmodernější simulátor z pohledu technologie.
Zcela odlišný simulátor, multiplatformní, z čehož bohužel plyne fakt, že nemůže běžet dokonale na všech platformách a není zde použito DirectX... osobně vidím DirectX jako o chlup výkonnější než použitý OpenGL.

X-Plane není tolik náročný na single thread výkon CPU, takže overclock není tak důležitý jak u předchozích. Na druhou stranu velice uvítá jádra. Tzn. i7 jednoznačně... otázkou je zda bude stačit čtyřjádro, nebo to chce víc

Graficky je také dost odlišný a při max. nastavení včetně rozumného AA bohužel nedokáže běžet v rozumném FPS na žádné grafické kartě na trhu a oproti P3D SLI zapojení zde nepomůže. Stejně tak v CPU náročných situacích - příklad let nad KLAX, KJFK apod s maximalizovaným nastavením žádná pecka a dostává na frak stejně jako FSX nebo P3D. Byť nativně 64bit, tak 64 bit tomu nijak nepomohl.

Problém je že se někomu líbí někomu nelíbí. Je k dispozici jen omezený počet addonů - těch kvalitních - a i placené addony někdy vypadají spíše jako freeware.

Tady je příklad výkonu X-Plane nad New Yorkem, není zde plný autogen, to se pak skoro nehýbe: https://www.youtube.com/watch?v=NuEYuhlT2wA



No a tady jsou nástřely sestav... konkrétní komponenty moc neřeš... http://www.jirikocman.cz/2015/07/pocitacove-sestavy-pro-letecke-simulatory/



 
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ