| | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 01:50 | |
| | | |
|
| | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 08:31 | |
| | Este ze ne belly dance...
Neda sa normalne napisat vo vete pisanej cesky, ze pristatie bez podvozku ?
|
| |
|
| | | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 13:49 | |
| | ... vždy sa pristáva s podvozkom !!!
Ak má pilot tzv. "ebenové ruky" - nepresunie páčku ovládania podvozku smerom dolu. A podvozok zostane v zasunutej polohe. Keďže Murpyho zákony majú všeobecnú platnosxť - na každého pilota čaká, lepšie povedané číha možnosť pristáť s nevysunutým podvozkom ...
Konštruktéri lietadiel sa snažia pomôcť pilotom a ovládač podvozku zvýrazňujú napríklad kolečkom. Napríklad krásny interier Boeingu zohyzdili neestetickým ovládačom podvozku.
Konštruktéri Moravy použili pomerne esteticky stvárnený združený ovládač podvozku a vztlakových klapiek. Ovládač podvozku v tvare kolečka je opatrený ešte dvomi mechanickými poistkami. Ovládač klapiek je v tvare kvapky. Výborná pomôcka najmä počas nočných výcvikových letov.
Pre prípad, že pilot letí na priblížení so vtlakovými klapkami v pristávacej konfigurácii a "zabudne" vysunúť podvozok - zapracuje výrazná zvuková a svetelná signalizácia. Dalo by sa povedať, že zobudí aj mŕtveho.
Piloti, ktorí sťahujú plynové páky až v záverečnej fáza podrovnania a pristávajú na "malých klapkách" sa vystavujú nebezpečenstvu, že signalizácia v prípade nevysunutého pozvozku - zapracuje neskoro. |
| |
|
| | | | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 14:01 | |
| | Pozorne som si niekoľko ráz pozrel video. Skúsenosti sú také, že v cockpite lietadla nepríjemne hučala akustická signalizácia, svietili červené varové kontrolky.
Ak niekto (nejaká posádka) čaká na vstup na dráhu - nič mu nebráni, aby upozornil posádku lietadla, že pokračujú na pristátie so zasunutým podvozkom! |
| |
|
| | | | | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 14:26 | |
| | Vždy se s podvozkem rozhodně nepřistává! Jednak podvozek nemusí fungovat a druhak letadlo nemusí podvozek vůbec mít. Myslím, že pilot éra na tom videu dobře věděl, že nemá kola venku a posadil to krásně na břicho.
|
| |
|
| | | | | | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 15:38 | |
| | Samozrejme ze sa pristava s podvozkom.
S podvozkom v zavrenej polohe, to je sice pravda, ale nenechal si ho na letisku odletu |
| |
|
| | | | | | | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 15:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | OT: Palm Springs 7. 12. 2015 / 15:49 | |
| | Existuje minimálně jedna výjimka: Messerschmitt Me 163
|
| |
|
| | | | | OT: Palm Springs 7. 12. 2015 / 12:10 | |
| | https://www.youtube.com/watch?v=hrYA2wysyoc tady je video které zabírá ten Hawker ještě chvíli po zastavené - 0.46 letadlo zastaví 10 sekund po tom vybíhá posádka, 15s po zastavení se v záběru objevují první hasiči, pět sekund na to jsou v záběru již tři jedoucí hasičské vozy.
počítám kdyby to byla chyba pilotů tak by možná vzali roha stejně rychle, ale hasiči by tam ještě nebyli... |
| |
|
| | | | | | OT: Palm Springs 7. 12. 2015 / 15:47 | |
| | nvm ako v tom zhone a co mu odislo, ale ked uz by som sadal na brucho tak by som aspon klapky zatvoril |
| |
|
| | | | | | | OT: Palm Springs 7. 12. 2015 / 16:15 | |
| | asi na to kluci za řízením viděli s těma klapkama jinak, možná to i jinak vidí checklist.. Těžko říct... Ale předpokládám že postup co se týká klapek se příliš nemění, naopak bych očekával větší klapky, pokud je to možné, s tím letadlem chceš myslím dosednout v co nejnižší rychlosti. |
| |
|
| | | | | | | | OT: Palm Springs 7. 12. 2015 / 19:18 | |
| | Co největší klapky a co největší vítr do čumáku ideálně |
| |
|
| | | | | | | OT: Palm Springs 8. 12. 2015 / 16:43 | |
| | radsej sadnut pomalsie a poskodit klapky ako sadat rychlejsie a poskodit vsetko ostatne... |
| |
|
| | | OT: Palm Springs 6. 12. 2015 / 21:06 | |
| | Načo tam montujú podvozky, keď to pekne ide aj bez neho???? |
| |
|
| | | | OT: Palm Springs 7. 12. 2015 / 12:06 | |
| | Bohužel po přístání bez podvozku piloti neuposlechnou příkaz "exit next taxiway", je to tedy z provozních důvodů aby se letadla nekupily na runway |
| |
|
| | | OT: Palm Springs 7. 12. 2015 / 09:16 | |
| | Pánové, přistání na břicho hezké, to jo, ale nejlepší jsou ty komentáře dole.
Např. od jakéhosi přispěvatele AGL (v ruštině): "Letadlo je podobné Jaku-40, asi je podle něj okopírované".
To je, myslím, hláška měsíce...
|
| |
|
|