FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Palm Springs Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 01:50
JirkaK
Tak si teď v posledních dnech lítám z a do Palm Springs a čerstvě narazím na krásné belly landing

https://www.youtube.com/watch?v=_yo2w_WkcqM
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 08:31
xWing   
Este ze ne belly dance...
Neda sa normalne napisat vo vete pisanej cesky, ze pristatie bez podvozku ?
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 13:49
Instructor
... vždy sa pristáva s podvozkom !!!

Ak má pilot tzv. "ebenové ruky" - nepresunie páčku ovládania podvozku smerom dolu. A podvozok zostane v zasunutej polohe. Keďže Murpyho zákony majú všeobecnú platnosxť - na každého pilota čaká, lepšie povedané číha možnosť pristáť s nevysunutým podvozkom ...

Konštruktéri lietadiel sa snažia pomôcť pilotom a ovládač podvozku zvýrazňujú napríklad kolečkom. Napríklad krásny interier Boeingu zohyzdili neestetickým ovládačom podvozku.

Konštruktéri Moravy použili pomerne esteticky stvárnený združený ovládač podvozku a vztlakových klapiek. Ovládač podvozku v tvare kolečka je opatrený ešte dvomi mechanickými poistkami. Ovládač klapiek je v tvare kvapky. Výborná pomôcka najmä počas nočných výcvikových letov.

Pre prípad, že pilot letí na priblížení so vtlakovými klapkami v pristávacej konfigurácii a "zabudne" vysunúť podvozok - zapracuje výrazná zvuková a svetelná signalizácia. Dalo by sa povedať, že zobudí aj mŕtveho.

Piloti, ktorí sťahujú plynové páky až v záverečnej fáza podrovnania a pristávajú na "malých klapkách" sa vystavujú nebezpečenstvu, že signalizácia v prípade nevysunutého pozvozku - zapracuje neskoro.
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 14:01
Instructor
Pozorne som si niekoľko ráz pozrel video. Skúsenosti sú také, že v cockpite lietadla nepríjemne hučala akustická signalizácia, svietili červené varové kontrolky.

Ak niekto (nejaká posádka) čaká na vstup na dráhu - nič mu nebráni, aby upozornil posádku lietadla, že pokračujú na pristátie so zasunutým podvozkom!
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 14:26
ondras   
Vždy se s podvozkem rozhodně nepřistává! Jednak podvozek nemusí fungovat a druhak letadlo nemusí podvozek vůbec mít. Myslím, že pilot éra na tom videu dobře věděl, že nemá kola venku a posadil to krásně na břicho.
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 15:38
Fabo™   
Samozrejme ze sa pristava s podvozkom.

S podvozkom v zavrenej polohe, to je sice pravda, ale nenechal si ho na letisku odletu
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 15:57
ondras   
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 15:49
MzM   
Existuje minimálně jedna výjimka: Messerschmitt Me 163
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 12:10
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=hrYA2wysyoc tady je video které zabírá ten Hawker ještě chvíli po zastavené - 0.46 letadlo zastaví 10 sekund po tom vybíhá posádka, 15s po zastavení se v záběru objevují první hasiči, pět sekund na to jsou v záběru již tři jedoucí hasičské vozy.

počítám kdyby to byla chyba pilotů tak by možná vzali roha stejně rychle, ale hasiči by tam ještě nebyli...
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 15:47
mano
nvm ako v tom zhone a co mu odislo, ale ked uz by som sadal na brucho tak by som aspon klapky zatvoril
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 16:15
JirkaK
asi na to kluci za řízením viděli s těma klapkama jinak, možná to i jinak vidí checklist.. Těžko říct... Ale předpokládám že postup co se týká klapek se příliš nemění, naopak bych očekával větší klapky, pokud je to možné, s tím letadlem chceš myslím dosednout v co nejnižší rychlosti.
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 19:18
Mike76
Co největší klapky a co největší vítr do čumáku ideálně
 

OT: Palm Springs   8. 12. 2015 / 16:43
Fabo™   
radsej sadnut pomalsie a poskodit klapky ako sadat rychlejsie a poskodit vsetko ostatne...
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 21:06
sander
Načo tam montujú podvozky, keď to pekne ide aj bez neho????
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 12:06
JirkaK
Bohužel po přístání bez podvozku piloti neuposlechnou příkaz "exit next taxiway", je to tedy z provozních důvodů aby se letadla nekupily na runway
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 09:16
kuma   
Pánové, přistání na břicho hezké, to jo, ale nejlepší jsou ty komentáře dole.
Např. od jakéhosi přispěvatele AGL (v ruštině): "Letadlo je podobné Jaku-40, asi je podle něj okopírované".
To je, myslím, hláška měsíce...
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ