FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Palm Springs Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 13:49
Instructor
... vždy sa pristáva s podvozkom !!!

Ak má pilot tzv. "ebenové ruky" - nepresunie páčku ovládania podvozku smerom dolu. A podvozok zostane v zasunutej polohe. Keďže Murpyho zákony majú všeobecnú platnosxť - na každého pilota čaká, lepšie povedané číha možnosť pristáť s nevysunutým podvozkom ...

Konštruktéri lietadiel sa snažia pomôcť pilotom a ovládač podvozku zvýrazňujú napríklad kolečkom. Napríklad krásny interier Boeingu zohyzdili neestetickým ovládačom podvozku.

Konštruktéri Moravy použili pomerne esteticky stvárnený združený ovládač podvozku a vztlakových klapiek. Ovládač podvozku v tvare kolečka je opatrený ešte dvomi mechanickými poistkami. Ovládač klapiek je v tvare kvapky. Výborná pomôcka najmä počas nočných výcvikových letov.

Pre prípad, že pilot letí na priblížení so vtlakovými klapkami v pristávacej konfigurácii a "zabudne" vysunúť podvozok - zapracuje výrazná zvuková a svetelná signalizácia. Dalo by sa povedať, že zobudí aj mŕtveho.

Piloti, ktorí sťahujú plynové páky až v záverečnej fáza podrovnania a pristávajú na "malých klapkách" sa vystavujú nebezpečenstvu, že signalizácia v prípade nevysunutého pozvozku - zapracuje neskoro.
 
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ