FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tvorba Scenerii v FSX Jeden příspěvek | Celý strom
Tvorba Scenerii v FSX   15. 11. 2015 / 15:32
Greno Zee
Ahoj,
jak uz jsem psal v jinym vlaknu, mel jsem par let pauzu od virtualniho litani. Driv jsem trochu zkousel delat utogen pro jizni chechy...
Koupil jsem si FSX SE a zacal se rozhlizet, jak si pocestit ceske kraje. To me privedlo k pomerne detailnimu pohledu na stav tvorby scenerii. Vysledkem bylo jednak velky prekvapeni, protoze jsem cekal, ze po tolika letech to bude o dost dal, jednak dost velkej brainstorming na tema: jak dostat do FSX co nejlip celou ceskou republiku.
Na internetu je roztahanejch nekolik projektu, ktery to nikdy nedotahly do konce:

VFR Project
http://vfr.meinlschmidt.org/
Mam pocit, ze to uz je hodne zastaraly a zadny novy aktualizace.

Autogen CR
http://vfrautogen.wz.cz/
Tohle urcite byl zajimavej project, ale odsouzenej k nezdaru, protoze naklikat celou republiku je podle me nad sily komunity, jako je tato.

Autogen Pavla Brodskeho
http://www.brodhaq.eu/products/lkaa-autogen-for-ortophoto-scenery-fsx-/
Tohle ma asi tak nejbliz ke globalnimu pokryti, ale porad to neni ono, je tam hodne prazdnych mist...
Autogenovy projekty navic vyzadujou ortophoto...

Takze bych se rad pokusil zavest debatu o tom, jestli se to neda udelat lip.
Ja osobne nepovazuji ortophoto za idealni. Je to sice hezky, ale po chvili na nic. nepodporuje to rocni obdobi, coz me treba docela vadi...
Navic v dobe, kdy na internety jsou k dispozici docela detailni data z ruznych map (napr. OpenStreetMap - a ano, vim, ze treba autogen Pavla Brodskeho je zalozen na tomhle) mam pocit, ze vytvorit relativne presnou repliku cesky republiky do FSX by nemel bejt takovej problem.

Proto bych si rad precetl, co by na na tohle tema rekli zkuseni vyvojari scenerii, jaky jsou v tomhle smeru prekazky a tak podobne.
Dik za reakce!
 

Tvorba Scenerii v FSX   15. 11. 2015 / 16:21
Stew
Pokud ti stačí vektorová replika republiky (přesné lesy, pole, vodní plochy, silnice, železnice, obce, průmyslové zóny z openstreetmaps), tak tam má Pavel B. výborné LKAA_Vector_X
http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=717&menu=
K tomu vyšel ještě zpřesňující balík od Barika
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=480049
Na to už pak můžeš skládat svoje oblíbené scenerky letišť, vfr objektů atd. Proti ortu s autogenem je to samozřejmě méně detailní, ale zase to má výhodu všech sezon, nočních textur a mnohem menšího objemu dat.
 

Tvorba Scenerii v FSX   15. 11. 2015 / 17:45
PB   
Ta tebou odkazovaná verze v2 by již obsahuje i data ze zpřesňujícího balíku od Barika, takže netřeba stahovat a instalvoat separátně.

PB
 

Tvorba Scenerii v FSX   15. 11. 2015 / 16:47
JirkaK
Problém je v tom, kdo by ty miliony objektů někdo sázel ručně. Další problém budou určitě ty sezonní textury...

Komunita je ale strašně slabá aby takový projekt dokázala udělat, zájemců o ni také moc nebude a komerčně se to pro naši malou republiku fakt nevyplatí, zvlášť s velkou mírou pirátství, která tady panuje
 

Tvorba Scenerii v FSX   15. 11. 2015 / 19:15
Greno Zee
Jasne, rucni sazeni nikdy nebude fungovat.
Ja jsem trochu studoval FSX SDK a BGL primo podporuje Generic Building. V podstate to znamena, ze jakejkoliv objekt, kterej ja autogen schopnej vygenerovat, lze primo umistit do scenerie a dat mu pevny parametry.
Takze by teoreticky bylo mozny napsat software, kterej z OpenStreetMap precte XML data a prelozi je do XML, ktery lze pak pomoci XML2BGL zkompilovat do BGL. To by se dalo rovnou zkombinovat s tema vektorama a je solidni zaklad pro realnou scenerku.
Asi nejvetsi problem je, ze OpenStreetMap skoro nikde neobsahuje data o vysce budov, ci poctu poschodi.

Naprosto idealni pristup by byl Zvolit samotnej OpenStreetMap jako zaklad projektu a treba tam pridavat i tagy specialne pro FSX. Napr fsx:rooftype nebo fsx:widthtexture.
 

Tvorba Scenerii v FSX   16. 11. 2015 / 14:49
vladam
V tom se vrta Arno. Jestli ten jeho ScenProc opravdu funguje, nevim. Nezkousel jsem to. Kazdopadne set-up vypada velice komplikovane, nebo jsem uz na to moc starej...
 

Tvorba Scenerii v FSX   17. 11. 2015 / 22:26
Fabo™   
Snad se v tom mota taky Premek. Treba neco rekne, az vypadne z lisu Praha, a hlava mu sfoukne z velikosti balonu
 

Tvorba Scenerii v FSX   19. 11. 2015 / 11:17
vladam
!
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ