FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 21. 11. 2024, svátek má Albert Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :) Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   22. 10. 2015 / 22:52
OKMAR
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1605873-ridici-mhd-jsou-ve-vetsim-stresu-nez-piloti-dopravnich-letadel
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 09:16
MiG-21MFN
já jsem koukal před lety na nějakej dokument o práci v docích. a tam říkali, že práce ještěrkáře v doku vyžaduje nervy stíhacího pilota
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   24. 10. 2015 / 20:23
Flyingfox   
To jako nervy pilota, co nestíhá?
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 09:31
Tragédie v JRD
Tak hele... proč ne ... Odůvodnit se to dá ...
... když si to vemeš, tak v případě "bezproblémového" letu je ta míra stresu dopravního pilota asi opravdu minimální - eroplan si leti sam, jen obcas neco pindne pilot do radia, a vicemene celou dobu tak maximalne monitoruje pristroje, a jinak .. vlastne asi nuda. Navic je odfiltrovany od lidi za sebou.

ridic autobusu jede casto v divokem mestskem provozu, kdy ho pulka aut predjizdi, pulka aut blokuje, od lidi neni nijak oddelen, takze je na rande "mene spokojenych" ...takze s tvrzenim ze mira stresu je u ridice mhd je vyssi, nez u dopravniho pilota, pokud se budeme bavit o beznych podminkach, se da do jiste miry i souhlasit.

prirozene, v pripade, ze se vyskytnou v letadle nejake potize, nebo treba v hodne spatnem pocasi apod.... se to preklopi, a ridic MHD se muze jit se svym stresem klouzat...
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 09:48
Aldaran
Pravdu díš... Míra stresu je velmi individuální věc. Když jsem kopal přípojku na vodu v místech, kam se nedalo dostat bagříkem a narazil na oblast kde byl jíl, který se lepil na rýč lépe než vteřinové lepidlo a současně tam byly kameny o velikosti bochníku chleba, opodál čekali vodaři s trubkou, stres by větší než za knipelm v hnusným počasí.
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 11:11
mirda   
a já Ti to věřim! Nicméně bych radši seděl v tom bagříku než v éru v děsnym počasí a s vynechávajícím motorem
A soráč kolegové, ale můj názor je ten, že řídič MHD je ve stresových situacích denně podstatně častějc než pilot v A či B.
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 12:39
Lowmick   
To je dost relativní.
Vem si zase opačný pohled - řidič MHD lidi řešit nemusí, jsou odděleni sklem, on má daný jízdní řád. Za dopravní kolaps ve městě nemůže, takže si klidně stojí ve frontě a až se to pohne, tak se to pohne, je na stejné lodi jako ostatní okolo. Počasí ho prakticky nezajímá, postupů a předpisů tolik není, v případě problémů (s motorem) prostě jen zastaví u krajnice a zavolá si odtah.
V éru koumeš den dopředu počasí, protože cestující chce doletět tam a tam a v žádném případě ho nezajímá divert. Vychází ti to tak tak na minima a přemýšlíš co ti předpis vlastně přesně povoluje a co ne při přiblížení, kdy je počasí kolem tvých minim. Po přistání musíš zajišťovat transport cestujících, řešit proč na ně nečekalo taxi, kde je cisterna, proč palivář nebere kreditky ani carnety, počítáš kolik tankovat, protože nevíš jak se vyvine počasí doma, v případě divertu nechceš brát další ale zase ho nechceš moc navážet domů, handlingář moc nemluví anglicky, nejde mu vytisknout faktura, nefunguje terminál na placení, tlačí tě čas kvůli odletu nazpět, když ti přijdou cesťáci tak on zrovna odběhnul k jinýmu éru, počasí se začíná kazit, dostáváš slot za další 2h, nestíháš sunset v destinaci, po vzletu ti nejde zavřít podvozek, do destinace ti palivo nedá a počasí na letišti vzletu se neočekávaně zhoršilo pod minima atd atd.

Někdy je to dáváčka na obou frontách, někdy se kazí co může a je pěkně na bednu vše zprocesovat, aby to šlapalo jak na drátkách. Spíš je to o lidech, kolik toho unesou, než se začnou sypat.
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 13:08
JM   
No co pozoruju v tom MHD, tak mi prijde, ze se stresujou uplne zbytecne a kvuli kravinam
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 14:39
mirda   
Jjj. Spíš je to jak píšeš na konci. Je to v lidech co unesou a jak k tomu přistupujou.
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   25. 10. 2015 / 20:37
Mike76
A ještě tam má pěkný letušky!!! Teda někdy no...
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 12:39
Luděk Ch.
Ona je to ale po většinu času pravda Řidič MHD ve městě je permanentně ve stresu, odpočine si vždycky jen chvíli na konečné, jinak pořád plné soustředění. Pilot má za běžné situace stres chvíli při plánování letu, potom chvíli během startu a chvíli během přiblížení, jinak mu vystačí jen lehká pozornost. K tomu se může odreagovat hovorem s kolegou a navíc mu letuška donese kafe. O tom se řidiči ani nezdá A to ještě vynechávám faktory, jako chybějící klimatizace v mnoha vozech MHD atd. Jistě piloti zažívají intenzivnější stresy za blbého počasí, na vytižených letištích a při závadách, ale je to jen malá poměrná část jejich pracovní doby. Samozřejmě tím nijak piloty nedeklasuji pod řidiče MHD, ale ten článek je fakticky zcela v pořádku.
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 15:54
garfild
Ach jaj Marian, oni neporovnávajú odbornú náročnosť ale stresové zaťaženie . A ver že to ty vodiči v MHD nemajú vôbec ľahké. Ty si bol v strese keď si mal s tvojim Yarisom vyliezť spred chaty do toho kopčeka a to máš auto čo má 2metre. Tak si ich zapni 8 za seba a ťahaj to cez Brno! Potom uvidíš čo je to stres. Priemerný pracovný mesačný čas vodiča MHD je 220 hodín. Tak ako pilot aj vodič MHD pracuje v turnuse - čiže nepravidelný režim. Ráno začínaš cca 3:40 a odpoľudnajšie končia tak hodinu po polnoci, niekedy až ráno(ak je nočná).
Drzosť až arogancia je na dennom poriadku. Je dopravná nehoda a vypadne spoj, ty prídeš ako prvý voz dostaneš vynadané, je teplo alebo zima ,dostaneš vynadané. Urobíš nehodu s tvojej viny a príde k zraneniu ,ideš sedieť...teplota v kabínke ide cez 40°C .Je toho veľa. V dnešnej dobe je o prácu pilota záujem a kto má šťastie alebo prachy tak lieta. Vodičov chodia robiť často ako len z núdze. Tak 3-5 rokov a preč. Ty čo vydržia sa v poslednom čase dôchodku nedožívajú lebo žijú práve v tom strese......! Vodič autobusu bude o pár rokov vzácny artikel. Lebo finančná a odborná náročnosť na získanie vodičáku skupiny D bude (už je) taká že si to nebudú môcť dovoliť ak im to firma nezaplatí. A za to všetko dostaneš na Slovensku tak 750-800€ čistého
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 19:24
OKMAR
Ech, ggggrrrrrrrrr, já věděl, že sem nic nemám psát
Tož Milan, nechcel som tě nahnevat Však nehovorím, že ten článok nemá pravdu, ale že len srovnávají nesrovnatelné.
Jen si vezmi, kolik toho musí znát řidič šaliny a kolik pilot B747
A v kolika případech hrozí řidiči za volantem šaliny nebo pilotovi za kniplem, že to nepřežije?

A mojho Yariska nehaj na pokoji, aby ještě ta poonďata spojka vydržala do predaja, jo a prečo som mal stres? Pretože je to automat s blbou spojkou, keby to auto bolo v poriadku, tak odfrčím bez jediného slova obav
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 21:39
leonell
>A v kolika případech hrozí řidiči za volantem šaliny nebo pilotovi za kniplem, že to nepřežije?

No, statistiku nemám, ale troufnu si odhadnout že řidič hromadné dopravy (autobusy, ...) má tu pravděpodobnost úrazu při výkonu povolání podstatně vyšší než pilot dopravního letadla.
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 21:57
garfild
len zopakujem asi si to nepochopil,neporovnávajú odborné vedomosti!!!!!!
 

OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :)   23. 10. 2015 / 22:08
mirda   
A co je zas nesrovnatelný?? A pro tebe evidentně nepochopitelný?? Jakou má souvislost ohledně stresu a stresovejch situací to kolik toho musí vědět pilot B747 a řidič autobusu? Jako že ten jeden z nich dal za papíry podstatně jinej balík peněz a dal tomu podstatně víc času je tím pádem nadčlověk a musí i tím pádem bejt "on" chudinka pilot ve větším stresu než ostatní profese?? A tím pádem nedej bože si dovolit profesi pilota s něčím porovnat?? No to jsou mi věci.
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ