FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zkouška FreeMeshX Jeden příspěvek | Celý strom
Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 11:08
happypetr   
Tak jsem vyzkoušel tohle free náhradu za FS Global a spadla mi brada...
Je to přesnější jako zmíněný FS Global 2010, akorát je to poněkud větší, co se týče prostoru. FS Global má pro FSX 19,2 Gb dat a FreeMeshX 42,1 Gb. Určitě ale doporučuji stáhnout a vyzkoušet. U mně půjde FS Global 2010 asi na chvíli do šuplíku, protože FreeMeshX je sice větší ale daleko přesnější. Zde je stránka s odkazy na stažení:

http://www.avsim.com/topic/469368-freemesh-x-global-for-fsx-and-p3d-original-release-announcement/

Doporučuji stahovat přes torrent. Rozjel jsem najednou všechny vlákna a při průměrné rychlosti cca 4 - 5 Mb/s to bylo vše za dvě hodinky doma.
Zde je odkaz na fotky v původním rozlišení ať můžete posuzovat. Dal jsem tam vždy tři fotky různých krajinek, jako Default, FS Global 2010 a FreeMeshX.

http://uloz.to/xgp3dszx/pokus-fsx-zip

Konec hlášení.
38102 B / 750 x 413 / Sopka1.jpg
38897 B / 750 x 413 / Sopka2.jpg
38328 B / 750 x 413 / Sopka3.jpg
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 11:23
vojtas06cz
Určitě vyzkouším
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 13:26
Speedfoot   
Jen dotaz. Je to nějak rozdělené na menší bgl aby se dala použít jen nějaká oblast? Protože pokud nebudu létat kolem zelé zeměkoule, tak tam všechna data nepotřebuji.
Dík za info.
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 13:35
neletec
Je to rozdělené na jednotlivé světadíly. Pro info evropa má necelé 4GB. Patche se tam dávají jako samostatná scenérie, nyní ve verzi 1.04 má adresář s patchi 6GB.
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 14:19
Algy   
No hlavně se pak na multíku nediv, že vidíš něčí letadla pod zemí, nebo zaparkovaný ve vzduchu.
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 14:35
happypetr   
Do multíku to budete mít všichni povinně a basta!
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 14:43
Algy   
To čekej!
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 14:44
JirkaK
Gratuluji k objevení kola

Předně je lepší použít oficiální stránku FreeMeshX: http://xtrnets.com/evntech/freemeshx/ nikoli diskuzi.
Dočteš se třeba to co připravují:

– FreeMeshX 1.05 patch to clean up a few mesh errors reported over the summer
– Middle East update – updates mesh tiles with new high resolution data released last month by NASA
– FreeMeshX – USA expansion that bring the USA up to LOD12 (10-m)


Když si člověk přečte co FreeMeshX je, tak se nemůže divit tomu že ve velké části případu je FS Global 2010 méně přesné.

Jednak je tu aktuálnost - rozdíl 5 let.
Dále FreeMeshX je LOD10 (38m), Global 2010 je LOD9 (76m) a jen výjimečně LOD10-12 (až 10m) - typicky v horách.

FreeMeshX neobsahuje USA protože to je už v default FSX LOD10.


Používání FreeMeshX může působit porblém s ORBX. Autoři FS Global 2010 dělají také ORBX Vectors. úzce spolupracují, Global 2010 mesh je kompatibilní s ORBX scenérkama.

Jednak full regiony krom AU obsahují vlastní mesh který je kompatibilní s FS Global 2010 (pokud máte verzi z roku tuším 2013+).
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 18:37
Tragédie v JRD
Mohu se zeptat... Aktualnost (5 Let rozdil)... To se na meshi projevuje jak? Hory jsou vyssi, neznpred peti lety? Nebo mt. Everest za tech pet let se presunul do Japonska?

Jinak dekujeme ze jsi nam tunpredvedl, ze umis cist.
 

Zkouška FreeMeshX   17. 10. 2015 / 20:23
JirkaK
Eroze asi opravdu výrazně výšku hor za tak krátké období nezmění, drobné odlišnosti se ale mohou najít, támhle se kus kopce vytěží, jinde zas kus kopce naveze, někde se sesune, odstřelí... někdy se protáhne dálnice tak že se výškový profil okolí upraví.... jsou to samozřejmě minimalistické změny.

Tady právě mohou nastat problémy... například ORBX pro Norsko nedoporučuje jiný mesh než ten z regionu, protože nemusí například sedět umístění mostů - budou někde zanořené do kopce nebo naopak budou viset ve vzduchu.

Další odlišností může být zdroj dat. pro ten FreeMeshX je to Nasa, ORBX třeba pro své regiony čerpá z různých zdrojů... například pro to Norsko koupili 30m data které si pro sebe nechala vyrobit Norská vláda.



 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 13:30
Matyx   
Co si pamatuji genezi produktu FS Global, tak se to lišilo tím, jak se dařilo postupně sehnat (popř. "vyrobit" - rozuměj změřit) přesnější zdrojová data.
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 13:59
happypetr   
Zatím naprostá spokojenost, na eventu bylo výškově vše v pořádku a krajina nádherná...
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 14:37
ondras   
Tak pokud máš ORBX Global Vector, tak by to sedět mělo!
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 14:49
JirkaK
Jak souvisí vektory s meshem? Každý se stará o jinou vrstu
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 15:34
ondras   

Protože s Happym lítám, tak vím, že myslel výšku letišť na kterých jsme při Eventu byli. Takže nástroj Airport elevation correction který je součástí FTXVectoru, umí opravit elevace letišť. Toš tak.
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 15:57
JirkaK
Ten nástroj naopak vypíná opravy elevací letišť, které vektory zavedly (přejmenováním patříčného bgl na bgl.inactive)

Tzn FreeMeshX bez vektorů je na tom stejně jako FreeMeshX s vektory a vypnutou opravou elevace provedenou pomocí FTXVector configuration toolu. První verze Vectorů dokonce měla možnost ty opravné BGL vůbec neinstalovat.

Použití FreeMeshX může přinést problémy s výškou, stejně jako kterékoli jiné mesh addony. Scenérky s nimi nemusí počítat, nebo mohou obsahovat i vlastní mesh, který ale díky nevhodnému nastavení nebude použitý nebo v případě, kdy budou různé kvality, tak v závislosti na nastavení LOD radiusu může docházet k "popping mesh" - https://www.youtube.com/watch?v=PwvgymOthWs patrné je to nejvíce v 1.21 a 1:42, krajina žije... v tomto případě šlo o konflikt default mesh, FreeMeshX a mesh z regionu.
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 16:09
ondras   
Ale Ty ses ptal jak souvisí vektor s meshem. Já jsem nepopsal detailně funkci Vectoru ale jen jsem odpovídal.
Jak tedy doporučuješ nastavit Mesh fsglobal2010 aby se netloukl s defaultem popřípadě s regionama FTX?
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 16:28
JirkaK
Konkrétně k problému toho videa a odpovědí v support fórech:

I think what you are talking about is the "popping" in of mesh terrain. If I'm not mistaken the issue is partly how FSX is "constructed" and the best way to minimize this is to have very good mesh terrain addons the provide several levels of detail from a base mesh of LOD 9 up to detailed mesh of LOD 11, or 12. I don't know the technical details related to this but some other may have a better way of describing the problem and how to minimize the issue.

V tomto případě myslel Pilots Ultimate s přesností až 5m což potvrzuje i jiný:

For what it is worth the mesh popping is quite normal if you only have default or default plus mesh that is included in the FTX Regions. It was one of the reasons I lashed out a large sum of money for Global Ultimate (I am NOT advertising here). I assume some other brand of mesh to such layered detail will also be most suitable, but since I installed it I have hardly any popping at all and incredible detail, "transforming" in fact.

FreeMeshX v tomto případě nehraje roli, neb není tak podrobný jak Ultimate.

A nakonec reakce mesh "guru" Holgera, který je mimo jiné autorem toho norského...

I suppose the "popping" may be more obvious in the Norway terrain mesh because it's actually the most detailed and accurate of the three: it uses current high-resolution (10m) Norwegian government data as opposed to the 30-m or 90-m Shuttle Radar sources used by the others. Thus, the often steep slopes along fjords and valleys are more defined, which makes the LOD jumps more obvious when flying towards an area.

If you decide to use a different terrain mesh than the one that ships with NOR be aware that you may have (minor) display issues at airport perimeters and waterbodies because their elevations are dependent on the elevation data provided by the NOR terrain mesh. Moroever, the placement of NOR custom objects, in particular the long bridges, may also be affected.


Dost tomu pomohla manuální změna LOD radiusu z 4.5 na 8.5, ale pak FSX rychle padne na držku kvůli OOM, bodejť by, když má načtené skoro celé norsko

V P3D ve stejné konfiguraci jsem ten problém neviděl, takže to zřejmě souvisí s tím co psali: how FSX is "constructed"


 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 17:16
ondras   
No je pravda že v P3D to problémy nedělá
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 18:03
Teflon_490   
S LOD radiusem 8.5 sem odlital celou world touru s orbxem, ani jednou mi to nespadlo na hubu. Udelej si revalidaci toho co v te FSce pouzivas, protoze ona sama jen tak na hubu s OOM rozhodne nespadne.
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 18:44
JirkaK
A určitě máš vše nastaveno stejně, máš všechny addony co já, stejné počasí a lítáš ve stejném letadle, ve stejných výškách a rychlostech, máš stejné nastavení DX10 Fixeru... a dalo by se mluvit dál.

Každá instance je trošku jiná. Norsko mi padalo v T dukovi, s LOD radiem 8.5 do cca 30 minut letu.

S LOD radiem 4.5 mi docela běžně padalo NGX po přistání (nejtypičtější situace) když jsem letěl na nějaké větší payware, ideálně z nějakého většího payware přes payware region...

https://www.youtube.com/watch?v=6vwYk-wI2qU v 24:00 začne co 10s pípat VAS výstraha z FSUIPC. Po skončení natáčení jsem přepl na externí pohled a bylo OOM. Tady máš další příklad https://www.youtube.com/watch?v=OUxjBd4xz58 boxed chcípne rychleji než SE, SE mělo namále.. VAS 4.014.000kB po touchdownu, stačli by switch do externího pohledu.

Je to zcela normální chování FSX i P3Dv2 (v3 má opravené uvolňování paměti), čím víc addonů a čím vyšší nastavení... v mém případě vše max, vše on vyjma bloom a scenery shadows protože to vypadá divně... k tomu různé reflexe a maximální stíny v DX10 fixeru o 32xAA nemluvě.
 

Zkouška FreeMeshX   21. 10. 2015 / 00:06
Teflon_490   
Kdyby sis poradne precetl tech par slov co sem napsal, mohl sis usetrit opotrebeni klavesnice. Nikde nepisu ze mam to stejny co ty, ale naopak, ze ty si mas udelat revalidaci toho co tam pouzivas. Pokud ti to tvymi 235 addony pada, tak to neni fskou, ale tim, ze tam mas 235 addonu, na coz fska neni stavena.
Navic, pises, ze neni divu, ze to s ORBX na LOD 8.5 pada, kdyz to musi nacist cely Norsko - v tom je jasne citit, ze to davas za vinu ORBXu, coz neni pravda, tim to opravdu neni. Ale kombinaci addonu jo, to mas pravdu.
 

Zkouška FreeMeshX   21. 10. 2015 / 00:39
JirkaK
Samozřejmě že je to vinou toho že té FSXce nakládám víc než je zdrávo, proto jsem taky přešel na P3D, který zvláště teď ve v3 korektně uvolňuje paměť od nepotřebných věcí. To celé norsko tam nepotřebuješ... Holt těch lidí co chtějí kupy addonů a maximální kvalitu je dost, takže ta oprava byla nutností a DTG u FSX:SE cílí víc na lidi s méně addony, takže pro ně řešení OOM není klíčové, navíc dle posledních vyjádření je více než patrné že teď na FSX pečou a věnují síly do svého vlastního simu.

V P3D je OOM až na nějaké extrémy dávná minulost, a to je max LOD radius 6.5, tedy o dost vyšší proti FSX, drží při stejném nákladu addonů.
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 16:00
Speedfoot   
Mně třeba, když zapnu originál vektorová data, se hrabou řeky do meshe. Objeví se kaňon jako prase tam kde být nemá jenom proto, že tam je generovaná řeka. No a ta by snad měla být ve vektorových datech ne?
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 16:11
ondras   
To mi taky někde dělá a nevím co s tím.
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 17:25
Speedfoot   
Já to řešil tak, že jsem originál data vypnul. Pokud lítáš ofline a VFR a používáš orto podklad, tak to moc řešit nemusíš. Vše je na fototexturách vcelku dobře rozeznatelné. Bohužel přijdeš o informace o letištích, silnicích apod. ve FSce, které používá AI provoz a jsou potřebná i pro IFR. S těmito případy, co jsou popsány výše to ale potřeba je a pak se nedá nic dělat a musíš to zapnout, pokud neseženeš nějaký addon, který ta data nahradí a budou kvalitnější.
 

Zkouška FreeMeshX   20. 10. 2015 / 16:12
JirkaK
Ne.

vectory říkají kudy to vede v 2D, mesh tomu přidává třetí rozměr. Viz rozložení vrstev v ORBX ultimate guide

Vectory mají s mesh jen to, že opravují výšku defaultních letišť, což nemusí sedět různým scenérkám, když si autoři tu elevaci do scenérky nedávají a spoléhají na default (vectory mají být pod všemi addon scenérkami). Ten nástroj pak projde scenery library, identifikuje addon letiště se kterými jsou vectory v konfliktu a svou opravu vypne přejmenováním bgl. Stejně dobře to uděláš ručním přejmenováním bez nástroje.

 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ