| | | Jak velké scenerie? 14. 10. 2015 / 16:19 | |
| | Ahoj mám dotaz, jsem začátečník a začal jsem zkoušet vyrobit scenéri do FSX. Ale k věci, nikdy se mi nepovedlo trefit velikost dané scenerie ( objektu ) buď je malý nebo moc velký, nevíte nebo nemáte nějaký tip jak to odhadnout? Díky za každou odpověď . |
| |
|
| | | Jak velké scenerie? 14. 10. 2015 / 19:40 | |
| | Ahoj.
Trošku bližšie to vyšpecifikuj.
V ktorom programe tvoríš ?
|
| |
|
| | | | Jak velké scenerie? 14. 10. 2015 / 20:24 | |
| | Ahoj jo to mě nenapadlo, jinak už jsem dostal typ jak to odhadnout, tak to už by asi bylo, ale jinak tvořim v google sketchup a modelconverterX .
Ale teď mám ještě jeden problém. Když udělám cestu okolo budovy, tak mi buď zachází do povrchu, nebo je naopak nad ním, neměli by jste nějaký typ jak na to? Díky za ochotu . |
| |
|
| | | | | Jak velké scenerie? 15. 10. 2015 / 05:40 | |
| | Jsou dvě možnosti. Jedna přesnější a složitější a to je vytvářet cestu jako objekt podle tvaru povrchu a ta druhá je méně přesná, zato jednodužší a to udělat si pod scenérií rovnou plochu a na ní tvořit tz cesty které ti už pod povrch nezalezou. |
| |
|
| | | | | | Jak velké scenerie? 15. 10. 2015 / 16:09 | |
| | Super díky, to mě nenapadlo
|
| |
|
| | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO 15. 10. 2015 / 16:28 | |
| | Tak jsem jen tak hodím jak probíhá vývoj mé první scenerie do FSX, vybral jsem si letiště Most (LKMO), tak se snad zadaří . Kdyby někdo měl nějaké tipy nebo připomínky tak je s radostí přivítám, abych se zlepšil a aby i třeba scenerka vypadala lépe.
Hangáry a hlavní budova ve stavbě: |
| |
|
| | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO 15. 10. 2015 / 18:33 | |
| | | |
|
| | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO 16. 10. 2015 / 09:41 | |
| | Super díky moc
|
| |
|
| | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO 16. 10. 2015 / 10:15 | |
| | Perfektní, že tvoříš. Už to samo je skvělá zpráva, držím palce.
Co se týká modelů: Trochu mám strach z okýnek, je s nima boj, ale to je věc kterou si budeš muset stejně zkusit.
Pokud jde o měřítko, tak jedna z nejlepších možností v kečupu je, že si nahodíš google satelitní fotku (ikonka mapky, 4. zprava na tvém screenu) a podle toho obkreslíš základní rozměr. Někdy je třeba dát pozor na zkreslení při úhlu focení, př.:
https://www.google.cz/maps/@50.5244447,13.6796858,208m/data=!3m1!1e3
Všimni si, že na fotce vidíš stěny na severozápad. V tvém případě prostě obtáhneš střechu.
Vzhledem k tomu, že už máš budovu v dost pokročilém stádiu, tak nejlepší bude, když si ji na ten podklad natočíš, naškáluješ a potom zase srovnáš zpět. Podkladní fotky se potom dají odemknout a smazat. (Pozor, jsou tam vlastně 2, s terénem a bez něj, je třeba je smazat obě.) Za samozřejmost považuju, že si to napřed zazálohuješ. |
| |
|
| | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO 16. 10. 2015 / 10:50 | |
| | Super díky moc za info , já jsem velikost budovy, hangáru a vzdálenosti objektů od sebe udělal tak , že jsem zašel na mapy.cz a tam jsem si vše změřil ( ruční měření ) a potom jsem to podle toho naměřil v google sketchup .
Co se týče okýnek, tak tam si nejsem jistý jestli je nechát průhledný, nebo tam dát nějakou barvu, ale to mi příjde dost nerealistický...
Jinak díky za pomoc . |
| |
|
| | | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO 16. 10. 2015 / 13:28 | |
| | Ono celkově dávat na plochy objektu jednolitý barvy je dost nešikovný. Ten efekt prostě není tak dobrý, člověk je tak nějak zvyklý na povrchy okolo sebe a jednolitý barvy jsou max na legu. V tomhle je fototextura k nezaplacení. Dáš ji na placku a máš tam plno detailů a třeba ještě fasádní zrnitost. Průhledný skla jsou samozřejmě fajn, ale to musí být něco vidět dovnitř, nebo to potlačit nějakým odleskem oblohy.
http://dk-omsi.4fan.cz/images/Galerie/2015-09-19_00001.jpg
Když se podíváš na tohle, tak ta budova +- působí členitě, ale na štítu vlevo vidíš, že je to placka a nebylo třeba dělat komplikovaný model, dohnala to fototextura. |
| |
|
| | | | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO - Problém 16. 10. 2015 / 14:36 | |
| | Jojo tak jsem to vyřešil , bohužel jsem nemohl najít foto celého ničim nezakrytého baráku, tak jsem to nějak složil Ale teď mám bohužel jinej problém v FSX . Po vložení do fsx mi problikává podlaha v Hangáru a okna a další "obrázky" textury, viz foto. Nevíte někdo co stim? Je to problém při konvertování do FSX? nebo je to chyba někde jinde? Nebo jen u mě v PC? Díky |
| |
|
| | | | | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO - Problém 16. 10. 2015 / 16:05 | |
| | Tohle mi to dělalo taky, myslim, že je to problém konvertování z SketchUpu do FSX... |
| |
|
| | | | | | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO - Problém 16. 10. 2015 / 16:08 | |
| | Blikání země? To je hlavně tím, že je v nulové výšce nad terénem vodorovná plocha v modelu. Máš to tam tak? PC potom do stejné výšky vykresluje 2 plochy a to potom nevyřeší jinak než problikáváním jednoho přes druhé. |
| |
|
| | | | | | | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO - Problém 16. 10. 2015 / 16:16 | |
| | Jojo přesně tak to mám... A jak tam teda dát plochu tak aby to nedělal? Přes ADE? Ale jak na to potom s trávou atd...? |
| |
|
| | | | | | | | Jak velké scenerie? - moje první scenerie LKMO - Problém 16. 10. 2015 / 16:30 | |
| | Okna už jsem vyřešil |
| |
|
| | | | Prosím o foto - moje první scenerie LKMO 12. 11. 2015 / 22:24 | |
| | Ahoj, tak jsem zase pokročil se stavbou mé scenerky LKMO pro FSX a chtěl jsem se zeptat zda by jste někdo neměl fotky části (viz.foto) . Bohužel to mám z Práglu moc daleko a cestu okolo neplánuji. Foto by moc pomohlo v mojí další tvorbě Jinak foto pokroku postnu zítra Všem přeji hezký víkend . |
| |
|
|