FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prepar3D v3 Jeden příspěvek | Celý strom
Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 14:50
JirkaK
Někdo jistě zaregistroval. Zítra vychází Prepar3D v3.

Změny ve verzi: http://www.prepar3d.com/SDKv3/LearningCenter/what_is_new/new_v30.html


Jako klíčové změny vnímám:

- Improved memory management reducing overall VAS usage and spikes
- Optimized texture unloading during loads

tohle by mělo ve velkém eliminovat OOM pády, věc co P3D v2 tíží nejvíce pokud se naloží addony.


- Added modifiable saturation effect to HDR enabling greater customization of visual appearance

konečně použitelné HDR?

- Overall shader optimizations for increased performance
- Optimized particle system by better utilizing GPU and system resources by reducing CPU side work, supporting indirect draw calls, and improving sorting algorithms

- že by konečně ta 980tka stačila?

Fixed bug where GPU terrain would shift at high altitudes

- snazší migrace FSX scenérek na P3D se zapnutou teselací..



A jen pro zajímavost komentář beta testera odpovídajícího člověku co pořídit za HW

I'd wait for the Skylake X series processors due out mid 2016 or go with the 5960X now. The 980Ti 6GB VRAM would be a good choice for P3D ... SLI reallly only helps in dense clouds and if you run SGSS AA via nVidia Inspector.

Zřejmě to těch 8 fyzických a 8 HT jader využije, když to doporučuje a taktéž že to na SGSS vyžaduje SLI. Asi taky spadl z višně
 

Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 17:41
beloch
Jo včera jsem zaregistroval, ale bál jsem se sem napsat, aby se na mě nevrhla ta smečka Přijde mi, že ti pánové v LM jsou úplně padlí na hlavu, když u leteckého simulátoru vylepšují a optimalizují grafickou stránku, která akorát odvádí pozornost. O tu nikomu soudnému nejde a vůbec netuším kdo tu sračku bude kupovat

Dále ke komentáři betatestera... Na zahraničních fórech je normální, když se člověk zeptá na informace ohledně SLI, tak dostane relevantní odpovědi se zkušenostmi ohledně nárůstu výkonu. Zatímco zde se na něj sletí jak mouchy na hovno a začnou vymýšlet důvody proč je to zbytečné. Když se člověk nenechá přesvědčit, tak ho pak aspoň pouráží
 

Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 18:17
MadBird
Ja tedy nevim, ale eliminaci OOM by nejvice prospelo, kdyby to cele preklopili do x64...

A to, ze Mrkvo$oft vyhazel celej ACES tym, beru jako male zadostiucineni prave proto, ze u produktu jako je tento, evidentne nikdo nepremyslel a nepsali to jako x64 od sameho zacatku.

Z.
 

Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 19:00
JirkaK
Ani 64bit nezabrání out of memory, příkladem může být naložený X-Plane. padne stejně dobře pokud nemá dost paměti. V P3D/FSX to bude trvat déle dle dostupné paměti

První fáze - optimalizace - hlavně uvolňování paměti o nepotřebné věci rozhodně prospěje.

Mám FSUIPC který mi dává akustícký warning na bližící se vyčerpání paměti. Sim v danou chvíli zabírá třeba 3,9GB RAM. Když let v tuhle chvíli uložím, restartuju simulátor a načtu uložený let, je využité RAM třeba 3GB (záleží na scenérce a letadle). Tzn. v průběhu letu se v paměti nasbírá 0.9GB balastu, který v danou situaci není potřeba. Pokud ten balast dokážeš z paměti vyčistit, problém je vyřešen aniž by bylo potřeba 64bit aplikace.

Neříkám ale že by 64bit byl jistě přínosem.

To že autoři nešáhli na 64bit už u verze 2 bylo vysvětleno - kompatibilita addonů... sice místní borci namítnou že to je blbost že to problém být nemůže, ale víc budu věřit autorům P3D a tvůrcům těch addonů, kteří se vyjadřují jasně - kompatibilita bude problém. Třeba PMDG už řekli že budou muset upravit své letadla aby byla plně kompatibilní s v3 a přitom stále zůstáváme u 32 bitů, co teprve, kdyby se přešlo na 64bit.

 

Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 19:43
oldboy
Pravdu mas Jiri, ja jsem rozsiril RAM na mem iMAC-u na 32 GB. X-Plane je neuveritelne zravy soft. Pokud si nastavim v nastavenich, ze ma natahnout 4x3 ctverce tak klidne sebere i 25 GB. Je to skutecne jen o tom kolik mu das RAM. Kdyz jsem mel 16 GB tak to take chodilo v pohode i temi ctvercemi 4x3, ale trvalo mu to celem dlouho pokud se spustil.

S pozdravem Karel
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 03:58
JirkaK
Když jsem měl 12GB RAM, tak s HD Mesh jsem si nemohl dovolit něco jako HDR rendering, padlo to na zadek hned při nahrávání nebo krátce po. S současnými 24GB už to běží v poho, co ale nedokážu pochopit je, že X-Plane si alokuje sotva 8GB, k čemuž stačilo i těch 12GB...

Pak je tu vtipné video: https://www.youtube.com/watch?v=DYkW-a7yNSQ

osmijádrové i7-5960X na 4.5GHz s TitanX... maxed out 4k... 7-8FPS Mělo by se zapracovat na výkonu.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 07:07
xWing   
A co tak skusit verziu 10.40
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 08:47
JirkaK
od 10.35 se XP10 4x zrychlil? I na nejvýkonnějším CPU a nejvýkonnější GPU nebo to v max nastavení a 4k stále nestíhá žádná karta?
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 09:07
xWing   
Mas nahovno CPU aj GPU, tak sa nestazuj.
Je niekde v dokumentacii k X-Plane pisane, ze pri 4k mas dosiahnut 999999 FPS ?
4k je dobre akurat na sledovanie filmov zatial.
Je tu niekto, kto uz ma 4k monitor a hraje na nom hry ?



 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 09:11
Vita Zenisek
JirkaK
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 09:12
Vita Zenisek
Nicmene ma pravdu v tom, ze takovy pocitac, ktery by utahl XPL v nastaveni vsechno na max se asi jeste nenarodil. Ale nastesti neni nutny mit vsechno na max, aby to vypadalo dobre.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 09:23
xWing   
Ako som pisal, ked na to nema, tak nech si to nastavi tak aby sa dalo lietat a neotravuje tu.
Alebo nech si zalozi farmu na vyrobu SuperUberDuper CPU a GPU a zalozi studio, kde vyrobi simulator, ktory bude frcat pri 9999K na 9999 FPS.
Nechapem tieto individua, co potrebuju mat vsetko na uberMAX a potom len pindaju ako je to na hovno.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 09:42
JirkaK
"Nechapem tieto individua, co potrebuju mat vsetko na uberMAX a potom len pindaju ako je to na hovno."

stáváš se příkladem klasického uraženého X-Planisty když se o jeho simulátoru řekne pravda... na maximální nastavení není na trhu počítač, resp. grafika která by to utáhla se ctí v 4k.

Na tom není nic hanlivého, není to žádné pindání. Je to konstatování faktu. Pokud víš jak to rozchodit při max nastavení ve 4k aby to mělo aspoň 30FPS, rádi si poslechneme. Do té doby tady jen plácáš.

A uklidním tě... takový Prepar3Dv2 v maximálním nastavení stejný počítač ve 4k taky neutáhne bez ztráty kytičky, byť poběží podstatně rychleji...
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 10:28
xWing   
Placas Ty.
Ak si to nepochopil, tak vytunit na MAX. neznamena, ze Ti to ma behat min.60FPS.
To len Ty si naivny, ze ked to tam autor da, ze to ma behat plynule 60FPS+
A to plati nielen pre X-Plane, ale aj ostatne simy.
Proste vsetci vieme, ze taky hardware este nieje, tak nam tu nemusis stale omielat argumnenty, ako highend na to nestaci. No nestaci.
4k a vsetko na MAX je dobre akurat tak na vyrabanie PR screenov na reklamny plagat.

Ale uplne v beznych hrach ako su teraz novinky MadMax, Metal Gear Solid, FIFA16, tam verim, ze ked das vsetko na MAX, tam mi stale pojde hra 60FPS (fullHD)
A presne pre taketo typy hier su hlavne robene karty GTX9xx...(o AMD nemam info, tak aby som neurazil)
Cize tym chcem povedat, ze hry x-plane, fsx, prepar su technologicky uplne o niecom inom a nepomozu ti hadam ani 3 karty v SLI (teda neviem ako sa to vola, ked su 3 karty)
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 11:33
JirkaK
To video mělo ukázat jak běží X-Plane 10 v max na 4k, nic víc nic méně. Autor si moc dobře uvědomuje že musí na nastavení ubrat aby to běželo dobře, což můžeš mrknout na jeho jiná videa, ale díky tomu že má opravdu špičkový HW, tedy best i7, best GPU, tak se ho mnohdy lidi ptají jak sviští to či ono. Když mu na Youtobe napíšeš: "hele Robe, můžeš natočit jak vypadá X-Plane 10 v 4k a max nastavení?", rád to udělá. Že toho vzejde nelitatelný SIM není stěžování si nebo hanění X-Plane.

FSX graficky neřeš. Je na grafiku nenáročný, brzdí ho procesor nehledě na grafice. Pokud máš něco jako GTX970 a FullHD, nemáš sebemenší problém i přes 8xMSAA s 8xSGSS.

XP10 a P3Dv2 a dnes i v3 už využívají grafickou kartu více, světla, stíny, teselace, to vše se počítá až na GPU, tudíž je logické že důraz na grafiku roste.

Pokud u současných her pustíš vysoký anti aliasing, což typicky bývá max 4xMSAA nebo 4xSSAA, tak už to dost pocítíš, pokud bys tomu přes drivery nastavil více, nepoběží to výrazně lépe než ty simulátory.

Současné hry ale používají efekty, které často zakrývají kvalitu obrazu například rozmazání při pohybu, lze použít menší kvalitu textur, vypustit nějaký efekt atp. Oproti tomu v simulátorech tohle nepotkáš, naopak obvykle chceme ostré textury u objektů desítky mil daleko a to v pohybu navíc vysokou rychlostí.

Když vypustím DX9 FSX, tak jsou simulátory na stejné technické úrovni jako hry.

P3D má ještě tu výhodu, že LM spolupracují s nVidií na vývoji driverů a optimalizacích, bohužel oproti herním gigantům nemají zdaleka takový vliv, takže změny se prosazují pomalu. Ale několik oprav/vylepšení driverů specifických pro P3D se už našlo, stejně tak se P3D dostal do programů, které mají vlastní SLI profil.




FYI: Současné AMD, konkrétně FuryX jsou výkonově mezi GTX980 a GTX980Ti ale za cenu spíše té 980Ti. R390 pak je mezi 970 a 980, cenou je někde mezi těmito kartami. Slabší karty už neřeším, v zásadě ty nové nepřinesly nějaký výrazný nárust výkonu.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 13:36
Aldaran
No vidíš, tady se přesně ukazuje to, že to co ty považuješ za krok k větší realitě se naopak od reality vzdaluje. Kdybys někdy seděl v opravdovém letadle nikdy bys nemohl napsat takovouto píčovinu:

"...naopak obvykle chceme ostré textury u objektů desítky mil daleko a to v pohybu navíc vysokou rychlostí"

protože bys věděl, že taková situace není reálná. V 99.5% případů je VŽDY více či kouřmo, jsi rád když vůbec vidíš obrysy na 20nm, ve většině případů ve větších výškách vidíš detaily tak maximálně pod sebou a to i v případech, kdy je naprosto modré nebe bez jediného mráčku.

Jediné vysvětelní je že musíš lépe specifikovat koho myslíš tím "obvykle CHCEME" Pak by věta měla znít:

"...naopak my arkádisti, který o realitu nejde obvykle chceme ostré textury u objektů desítky mil daleko a to v pohybu navíc vysokou rychlostí"

Pro doplnění typický obrázek jak to reálně v těch 99.5% vypadá:

16831 B / 500 x 375 / real.jpg
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 13:58
JirkaK


Až budeš sledovat požadavky, které uživatelé simulátoru mají, možná pochopíš.

U P3Dv2 největší problém: OOM, druhý velký problém "nízký" LOD detail, což jde trošku ruku v ruce s OOM, vyšší LOD, dřívější OOM.

Nížký lod detail = neostré textury blízko kameře. "my chceme" = uživatelé P3D, ale i FSX... přečti si na co si lidé stěžují, kromě výkonu.

OOM v defaultu nevidíš, když ho naložíš addony - ORBX scenérky, komplexní letadla a systémy... OOM přijde ani nevíš jak. To jen podtrhuje fakt, že na P3D lidi přechází kvůli jeho vizuální stránce.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 15:05
Aldaran
... Nížký lod detail = neostré textury blízko kameře.... = ... ostré textury u objektů desítky mil daleko...

Jestli považuješ "desítky mil" blízko kameře pak se tím ledacos vysvětluje. Netušil jsem že se také zabýváš astronomií.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 15:37
JirkaK
Sice si do kontextu připojil dvě věci ale přesně tak

nízký Level of Detail = méně detailní textury budou zobrazeny blízko kameře/letadlu,

vysoký Level of Detail = méně kvalitní textury budou použity podstatně dále od letadla/kamery



Koukni na níže přiložené obrázky a na barevné kruhy. Textury v nejvyšší kvalitě byly nahrazeny bílým bodem, nejhorší zeleným...

První obrázek je small LOD, druhý large LOD. LOD v P3D je ještě nastaven výše (max FSX: 4.5, max P3D: 6.5, manuálně můžeš navyšovat dál, někteří používají i LOD 12-13, ale čím víc a čím kompexnější scenérka tím rychlejší OOM)

Všimni si velikost bílého "oka" zvětšilo se.

Pro lepší představu jak vypadá to samé z kokpitu slouží druhá dvojice obrázků. Na prvním vidíš nejlépe modrou, na druhém vidíš fialovou a vůbec nevidíš zelenou.
46468 B / 624 x 489 / lod1.jpg
44952 B / 624 x 489 / lod2.jpg
30339 B / 624 x 489 / lod11.jpg
30570 B / 624 x 489 / lod22.jpg
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 16:18
Aldaran
Blábolíš nesmysly, najednou už ostré textury 20nm nejsou důležité zatím co jsi po nich před chvílí toužil a tvrdil jak to všichni strašně potřebují a otáčíš to na na blízké detaily...

Děláš si z huby větrník a působíš tu jako dvorní šašek.

A to co "všichni chtějí" chtějí raději nezmiňuj (a že o tom někde píše nějaký tobě podobný úchyl na nějakém fóru na to nic nemění) .

Pochop, že jsou lidé, pro které je třeba důležitý jakýkoli posun ve fyzice letu či dokonalejší simulace procedurálních záležitostí a nějaké 4K nebo jestli to jede 100fps nebo jen 60fps je nechává naprosto chladnými, protože očekávají od simulátoru něco více než nerealisticky dokonalé omalovánky.

A výrobci SW se logicky více či méně snaží uspokojit všechny. Bohužel z mého pohledu jsou lidé jako ty zhouba, protože místo toho aby měli vývojáři čas zabývat se tím to proč se simulátor nazývá simulátorem musí věnovat část energie nesmyslům. Nicméně uznávám, že právě tato skupina tvého ražení kde si mezi sebou popotahují pindíky a navzájem se ohromují kdo má nadupanější komp a kdo koupil víc addonů dělá velký obrat, proto je nehodí přes palubu.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 17:35
JirkaK
"Blábolíš nesmysly, najednou už ostré textury 20nm nejsou důležité zatím co jsi po nich před chvílí toužil a tvrdil jak to všichni strašně potřebují a otáčíš to na na blízké detaily... "

Nauč se nejdříve číst a rozumět psanému slovu, i když to bude těžké když nechápeš ani obrázky

LOD radius na LOW = detailní textury max do cca 2nm od letadla
LOD radius na EXTREME = detailní textury do cca 10nm od letadla
LOD ručně nastavený na hodnotu > 6.5 znamená že detailní textury se použijí klidně do vzdálenosti 100nm

Najdou se scenérky kde autoři doporučují nastavit LOD radius na něco jako 8.5 aby si člověk té scenérky skutečně užil.



"Bohužel z mého pohledu jsou lidé jako ty zhouba, protože místo toho aby měli vývojáři čas zabývat se tím to proč se simulátor nazývá simulátorem musí věnovat část energie nesmyslům. "

Z toho jde říct jen to že jsi strašně sobecký. Kdyby totiž nebyli "ti lidé jako já" tak by vývojáři neměli vůbec co dělat, neb by se neuživili.

Zjevně je mezi simmery hodně lidí, kteří nejsou masochisté a dobrovolně se nepřipravují o detaily a parádu kterou mohou mít a ta paráda nijak nevylučuje tvou realitu.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 14:09
JirkaK
Mimochodem ..

"Optionally load 4×3 DSFs for less blurry long distance viewing from airliners."


citace z X-Plane 10.40 changelogu.

Proč by tam takovou cituji "píčovinu" dělali, když je to dle tvých slov absolutně nereálné a X-Plane je relaita sama

Zjevně vývojáři uvažovali.... "nikdo to nechce, ale je to snadné k implementaci, tak to tam vrznem, aspoň uděláme čárku že jsme do našeho simu přidali další feature a to se počítá"

 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 15:21
Tragédie v JRD
Hele, fakt, na rovinu .. nechceš s těma blábolama doprdele?
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 15:41
JirkaK
Pokud máš chuť na fekál, můžeš tam jít sám

Dokud bude někdo tvrdit že uživatelé nepožadují detaily ve větší vzdálenosti, pak nerozumím tomu, proč se obden toto téma řeší na supportu P3D, nebo proč nejmodernější simulátor - X-Plane v čerstvě releasnuté verzi to samé zavádí. Vývojáři přidávají funkce z nezmaru?

Ale beru to jako řečnickou otázku protože na takto jednoduché otázky odpovědět stejně neumíš.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 16:15
xWing   
A tu niekto pisal, ze nechce detailnejsie textury ?
Ja osobne sa tu bavim o tom, ze teda tie detalnejsie texury mne uplne postacia vo fullHD a nepotrebujem ziadne 4k
A neviem o tom, zeby X-Plane 10 podporoval 4k textury/
Vies vobec preco pridali do X-Plane 10 tie dalsie extra stvorce textur ?
Letel si vobec v X-Plane 10 nad 30000ft ?
Tam je (vlastne teda uz bol) bug, ktory tam vytvaral taku akoby stenu z hmly a vyzeralo to dost blbo.
Takze LR vlastne len opravil BUG.

 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 16:54
JirkaK
Nereagoval jsem na tebe, nebyla řeč o 4k ani jakémkoli jiném rozlišení.

a ano psal to tu Aldaran... konkrétně tento můj výrok "..naopak obvykle chceme ostré textury u objektů desítky mil daleko a to v pohybu navíc vysokou rychlostí" označil za "píčovinu"

Možná to považuješ za souhlasné stanovisko, osobně to chápu naopak.. viz: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=499143&lan=0


Tak jak tak stále je zde World Detail Distance, což je to samé co LOD u FSX/P3D. Proč by tam to nastavení bylo kdyby lidi s lepším HW toto nastavení nenavyšovali
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 17:21
petuna1
Opravdu bych nechtěl být Jirkuv zaměstnavatel. Celý den v práci má čas psát kravoviny na netu. A ještě dostávat královský plat.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 17:36
JirkaK
zajímavé jak znáš výši mého platu, možná jsi větší optimista, jsem rád že ze svého platu nějak vyžiju
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 20:34
Fabo™   
lidi s přijmy, o kterých si tady asi většina může nechat zdát, a samozřejmě do toho počítám sebe,
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 20:53
Tragédie v JRD
Hele, to se nevylučuje... Kdyz měsíčně nacpe pade do hw, aby přidal pul FPS, tak i příjem, o kterých si většina muže zdát, je málo...

Ale jinak... Cvičeny opicky na dohledu koukajíci na stav serveru, zas takový peníze nemaj... Ostatně... Median mzdy je cca 22 klacku... Takže i 30 jsou peníze o který se většině zda...
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:07
JirkaK
akorát si asi taky nepochopil že i já se řadím do kategorie těch co si nechávají zdát, nikoli k těm o kterých se zdá jiným
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:20
Fabo™   
Ja vim, par let jsem jako takova opicka zil, a to jeste mimo Prahu resp. CR obecne
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:06
JirkaK
ano, počítám se do skupiny místních lidí co si o platech některých lidí mohou nechat jen zdát. O královském platu tady řeč rozhodně nebyla
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:18
Tragédie v JRD
Nooo ... tím, kdo tady machroval, kolik bere, a co si muze dovolit.. jsi byl první ty, milej zlatej ...

.. ... dodnes se musím smát hlášce, cos tu pred casem vygeneroval, kterak jsi popisoval, ze sis jednoho dne vecer rekl, ze si koupis oktávku ... a druhej den jsi ji měl .. či co to bylo za blaboly ...

Takze... ne, my nezacali .. stejne jako u mnoha dalsich temat, ktera jsi sem pritahl ty, ale velmi trapnym pokusem o obrácení vyznamu jsi to zacal pripisovat jinym ...

Jen tak naokraj
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:21
Fabo™   
Ano, takze i ty si vzpominas na oktavku, kterou kousek vedle dneska vehementne poprel
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:28
JirkaK
jednak jestli to nebyla fábie a druhá věc byla o tom že to auto mám dnes, což nemám, alespoň do chvíle pokud VW Passat není Škoda Octavia.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:32
Tragédie v JRD
hele, tak mozna to oktavka nebyla... ale bylo tam neco o autě... až uz cokoli ... a hlavně o bytě... vzal první, co viděl ))
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:48
JirkaK
Asi si myslíš že se nemůže stát že zrovna první byt, který ti byl nabídnut shodou okolností sedí nejlépe a žádná další nabídka prostě nebyla tak výhodná buď finančně nebo dispozicí či lokalitou.

Po šesti letech bydlení jsem naprosto spokojen. I když sídliště, tak staré z přelomu 50/60 let, takže to není panelák, chodník, ulice, panelák, mezi domy je spousta prostoru a všude okolo koukám do stromů. Parkování oproti jiným městským částem naprosto parádní, sousedi v pohodě... v okruhu 500m od baráku 3 školky a dvě školy což brzy začne být aktuální luxusní bydlení.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:39
JirkaK
Určitě jsem nikde nenapsal že jsem to platil cash či převodem.

Prozradím ti že existuje úvěr nebo leasing, buď finanční, který už dnes pro fyzické osoby moc leasingovky nedávaj nebo operativní, což naopak ve velkém razí... třeba právě ta Škodovka. Tudíž opravdu můžeš přijít do autosalonu, zaplatit nějaké 1% rezervační zálohy, případnou akontaci, která může být jen pár tisícovek a když je to skladovka tak po schválení úvěru/leasingu odjet ještě tentýž den.


Pokud si dobře pamatuju tak na Fábii jsem musel nějakou dobu čekat což mě překvapilo že se to nekupuje jako rohlíky - přijdu, odjedu... Passat byl na druhý den, neb jsem přišel večer, kdy už leasingovka nestihla potvrdit leasing. Jako akontaci jsem jim tam nechal 3.5 roku starou fábii a doplácel asi 900 stovek v hotovosti. Strašná raketa na kterou potřebuješ královský plat


To jen tak na okraj.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:43
petuna1
On je to vskutku brouk Pytlík. Teď dostaneme přednášku o úvěrech a leasingu.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 22:45
Aldaran
Osvěžím Ti paměť... :

Skromný JirkaK operátor na dohledovém centru jenž musí omezovat počet dětí na základě toho kolik si pořídí addonů píše:
.....
Stejným způsobem nakupuji v podstatě cokoli. Při koupi bytu jsem koupil hned první do kterého jsem přišel... Jeden večer jsem se rozhodl vyměnit auto, druhý den odjíždím z autosalonu s jiným... pravda, jednom mě vypekli, že chci konfiguraci na kterou budu muset měsíc čekat, tak jsem musel slevit z požadavků abych ho dostal rychleji
.....
a dále ještě několik perel:
......
Jinak ano elektroniku typicky kupuju jako rohlíky, když dostanu chuť na nějakou hračku, tak si ji prostě kopím po cestě domů, pokud mi to do té práce nepřivezou
.......
Pokud sis udělal tři děti, je to tvůj kšeft a jako rodič se o ně máš postarat. Osobně si udělám tolik dětí, kolik pro mne bude ekonomicky únosné a zároveň se nebudu omezovat ve svých koníčcích. Pro někoho to nemusí být žádné, pro někoho klidně 10.
........
Závidím že si vystačíš s málem. Osobně chci pokud možno to nejlepší a bohužel si uvědomuju že těch 10 procent navíc kvality bude stát klidně 100, 200 procent navíc, tak to holt bývá...
........
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 23:25
JirkaK
"Skromný JirkaK operátor na dohledovém centru jenž musí omezovat počet dětí na základě toho kolik si pořídí addonů píše:"

Mimochodem že dělám na dohledovém centru je zase jen výplod fantazie... zmínil jsem ho, připouštím, ale že bych tohle dělal jsem nikdy nenapsal



"Stejným způsobem nakupuji v podstatě cokoli. Při koupi bytu jsem koupil hned první do kterého jsem přišel... Jeden večer jsem se rozhodl vyměnit auto, druhý den odjíždím z autosalonu s jiným... pravda, jednom mě vypekli, že chci konfiguraci na kterou budu muset měsíc čekat, tak jsem musel slevit z požadavků abych ho dostal rychleji "

Jj, byt byl nejlepší, které mi byly nabídnuté, nemůžu za to že to nejlepší bylo právě první... Měl jsem štěstí...

Auto jsem tu taky rozvedl, řekl jsem si že mi fábie nestačí a koupil si passata, fabie byla použitá coby akontace... Auto z autosalonu na kterém mne vypekli byla ta fábie. Ani jedno není žádné luxusní auto.



"Jinak ano elektroniku typicky kupuju jako rohlíky, když dostanu chuť na nějakou hračku, tak si ji prostě kopím po cestě domů, pokud mi to do té práce nepřivezou "

Přesně tak, jednou mě tak naštve mobil že ho chci okamžitě vyměnit, najdu si nový model a prodejce někde v okolí co ho má skladem že se tam po cestě z práce zastavím... Stalo se že mi krátce před odchodem z práce nepřišlo potvrzení k vyzvednutí... volám tam a že prej to bude zítra, tak si nechám vrátit platbu a jdu holt do jiného krámu, protože už dnes večer si s tím telefonem chci pohrát...

Přijde ti to divné? Je to zcela normální tendenční nakupování, něco tě právě napadne, tak si to koupíš.



"Pokud sis udělal tři děti, je to tvůj kšeft a jako rodič se o ně máš postarat. Osobně si udělám tolik dětí, kolik pro mne bude ekonomicky únosné a zároveň se nebudu omezovat ve svých koníčcích. Pro někoho to nemusí být žádné, pro někoho klidně 10."

Přesně tak, když mám na koníčky, máme se všichni v rodině dobře. Až přijde nějaká finanční krize, můžu omezit koníčky a pořád se budeme mít dobře. Když ale nemáš kam šáhnout, budeš se mít špatně. Potomstvo zcela zodpovědně plánuji vzhledem ke svým příjmům s tím že si nechávám rezervu, tzn, mám možnost vzít na nějakou dobu hůře placenou práci nebo být dokonce chvíli bez ní a zároveň nezbořit rodinné finance. Že si chlap nechává peníze na své hračky je stejně normální jako ženská vždycky najde peníze na kadeřníka, pedikuru, dekorativní kosmetiku, támhle kabelku, támhle kus hadru...


"Závidím že si vystačíš s málem. Osobně chci pokud možno to nejlepší a bohužel si uvědomuju že těch 10 procent navíc kvality bude stát klidně 100, 200 procent navíc, tak to holt bývá..."

Bohužel to tak je. Třeba ten počítač... i7-6700k za cca 10 tisíc... máš slušný procesor, ve většině aplikací lepší být nemůže... i7-5960X za cca 30 tisíc v mnoha aplikacích podává jen nepatrně vyšší výkon než ta 6700k, ten nepatrný výkon platíš exkluzuvní cenou... V případě plného využití toho CPU je ten poměr pravda trošku lepší. dvojnásobný výkon za trojnásobonou cenu. Na GTX750Ti si ve FullHD zalítáš v P3D, dokonce budeš mít stejný frame rate jako s GTX980Ti. Jen se "nepatrně" zvýší kvalita obrazu, za to ale zaplatíš 4x vyšší cenu.

High end HW byl a vždy bude něco exkluzivního, výkonem i cenou.




 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 17:42
JirkaK
Mimochodem, říká ti něco dohledové centrum a co lidi na něm dělají? Zjednodušeně.. sledují zda se v tom co dohlíží neděje něco nekalého,v podstatě zda ty ikonky na monitoru svítí zeleně nebo červeně nebo zda se nějaká hodnota neodkloní od obvyklé, což zase znamená že zčervená nebo dokonce začne blikat. Do doby dokud svítí zeleně nemáš co jiného na práci. V ideálním případě ke zčervenání nikdy nedojde
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 17:48
xWing   
Jeee, tak toto som robil 3 roky. To myslim teraz vazne, bez ironie.
Radsej som mal rad zelene ikonky, tie cervene mi boli nesymaticke.
Nocne smeny 12 hodin, denne smeny 12 hodin.
No jooo, tak tam je fakt casu a casu, pokial sa nedeje nic dramaticke.
Ale zeby som za to dostal kralovsky plat...tak to ani omylom.

 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:04
JirkaK
O královském platu tady začali mluvit jiní
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:21
Fabo™   
Mam te znova citovat?
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:49
JirkaK
Ano prosím, zjevně každý čteme něco jiného nebo jinak chápeme psaný text
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 21:52
JirkaK
ale pomůžu ti:


o kterých si tady asi většina může nechat zdát, a samozřejmě do toho KDO SNÍ počítám sebe

velkýma doplněno tak aby to začlo dávat smysl i těm co doteď nepochopili jak to bylo myšleno
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 23:40
Lejzy
Ty vole.... muj program beham na cca 20. superpocitaci sveta a vzdycky muzu vymyslet nastaveni ktere ten pocitac neupocita -> JirkaK -> muj program je na hovno, protoze jeho desktop to neda na maximalni mozne nastaveni.
 

Prepar3D v3   1. 10. 2015 / 01:16
JirkaK
To že to můj desktop na max nedá se nedivím, nemám nic extra, byť si to zjevně spousta lidí zde myslí.

On to ale nedá ani nejsilnější CPU s nejsilnější grafikou na trhu... Ale jak jsem psal, to není ostuda toho programu ani házení špíny na něj... je to prostý fakt. Nic víc, nic méně.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 09:35
JirkaK
Ne v dokumentaci nic není, tak to nebyla reklamace, ale kuriozita, když někdo někde píše jak má vytuněný, maxovaný X-Plane a běží mu to fantasticky na low end kartě, jenže nikde to nedoloží videem a je to jen plácání... když ale člověk s high endem přijde a ukáže jak mu to běží, tak na to lidi nevěřícně civí. Pro některé je maxed out něco jiného než maxed out pro jiné... A to není jen o XP10, tohle vídám napříč simulátory.

Na lítání nepotřebuješ maximální detaily, ale proč je nepoužít, když už to tam autoři dali a máš nejlepší HW na trhu.

4k rozlišení není nic hrozného. Vem si v potaz jen docela rozšířené 3 monitorové setupy... jsou téměř to samé, nebo že poměrně velké oblibě se těší 2k monitory, které nepotřebují tolik herního výkonu a na vyšších uhlopříčkách mají ještě poměrně jemné pixely, v neposlední řadě jsou i o něco levnější. Pokud ale XP10 na 4k běží 8FPS, tak na tom 2K to bude sotva k 20FPS. Pochopíš až budeš kupovat monitor s uhlopříčkou kolem 30" a více.

Na 4k obraz nepotřebuješ 4k monitor, nevím zda si zaregistroval nVidia DSR... lidi to dokonce používají a není to jen nálepka. 4k rendering si tedy užiješ na FullHD monitoru a výsledná kvalita obrazu bude lepší než renderování v nativním rozlišení.



. Slyšel si DSR? FullHD je jeden z nejrozšířenějších rozlišení na hry a bez problémů na něm můžeš pouštět 4k obraz a on dokonce vypadá lépe.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 10:15
xWing   
Mne bohate staci fullHD a vykon karty vlozim do AF, AA a inych ficur.
Zatial kazdu hru s mojou zostavou som rozbehal vo fullHD 60FPS a chrochtam si blahom.
Pokial ide hra pod 60FPS, zacinam uberat z tienov a vzdy to pomoze.
Vynimka je len port z hernej konzoly, kde to uzamkli na 30FPS, to ma ide rozhodil od jedu.
Osobne velmi vnimam rozdiel medzi 30FPS a 60FPS.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 11:51
JirkaK
Velikost-kvalita/komprimace textur nemají na výkon výrazný vliv, vliv mají HDR, stíny... čím více autogenu, tím více objektů pro stíny atd... Bez AA to s silnou grafikou posviští i v 4k na max dobře. S AA > 2SSAA už se to stává slideshow. AA pak není o detailech ale celkové kvalitě obrazu.

Samozřejmě že nepotřebuješ nutně nějaké vysoké nastavení, ale na druhou stranu, lidi co si koupí špičkový HW si ho kupují za nějakým účelem, typicky právě pro zvýšení kvality obrazu, zvlášť pak, když těch grafik mají více.

U X-Plane je bohužel problém že SLI/Crossfire mu nijak nepomůže a jak se tvrdí na webu, tak spíše škodí (tzn ti co mají SLI/Crossfire ho musí pro XP explicitně vypínat). Akorát vysvětlení k podpoře více karet je takové výmluvné

"There are performance testing programs (benchmarks) that can test SLI/Crossfire setups and show a higher performance with them enabled. This is because the test program does not have to draw the world from the sky when it tests (as X-Plane does)"

P3D dělá to samé co X-Plane, ale SLI mu pomáhá, zřejmě kluci v LR potřebují makat na jiných věcech.
 

Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 19:49
MadBird
To je o tom, ze pokud by to ACES/Microsoft koncipoval jako x64 od zacatku, tak by i tvurci addonu tvorili pro x64.

Ale to jsou samozrejme pouze same kdyby...

Dalsi vec je licence - stale plati, ze P3D si vlastne normalni smrtelnik, ktery neni pilotem, studentem a tak podobne - a chtel by si zaletat jen tak, tak vlaste nema legalne sanci?
 

Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 20:02
Tragédie v JRD
Jako jak od začátku?

V době, kdy ten FSX (nemluvě o FS9,např.) vznikal, to s dostupností s 64bity nebylo tak slavné jako nyní. Použítelný 64bitový operační systém tehdy neexistoval, penetrace 64bitovým HW byla minimální. Takže to, že to je v 32bitech je vcelku přirozené, a žádné jiné řešení neexistovalo.
 

Prepar3D v3   29. 9. 2015 / 22:33
JirkaK
V době vzniku FSX se lidi dívali skrz prsty na dvoujádra s tím že takový luxus nepotřebují, 64bit Windows byly v plenkách a dívalo se na to snad ještě hůře než na ty dvoujádra. A když už se bral v potaz 64bit tak ne kvůli limitu RAM, na který v té době stěží někdo narazil.

P3D pravda vzniklo o dost později, ale v1 vznikla v zásadě jen jako oprava nejzásadnějších chyb ve FSX + vypuštění DX10 preview a přidání sim directoru, což je pro profi scénu asi nejzásadnější přidaná hodnota.


A k licenci... LM nemohou P3D prodávat jako zábavní SW neb jim to popírá licence, kterou mají od MS. Abys byl z obliga, stačí si říct že ti to bude sloužit k budoucímu leteckému výcviku, který holt nikdy neabsolvuješ. V každém případě v LM jsou si vědomi že nemalá část zákazníků je právě z té sféry a z různých diskuzí se dá vyčíst že v tomto případě je tolerována i akademická licence.

Osobně si při zítřejším release pořídím developerskou pro licenci a budu platit 10 USD resp 12USD s DPH měsíčně. Předpokládám že další verze přijde nejdéle za 2 roky, spíše dříve, jak budou lidi tlačit na 64bit a DX12 Za v2 jsem dal 200USD plus daň a vydržel mi 4 měsíce, takže teď se budu držet zpátky, vyplácet se to přestane až po 20 měsících... navíc v rámci developerské licence jsou hned dvě instalace.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 00:59
JirkaK
Vyjádření Johna Venemy k v3:

Hello all,

With the recent announcement by LM about P3Dv3 I'm pleased to announce that we have been testing all our regions, FTX Global, Vector and openLC over the past few months and they all function without any changes needed.

Ed Correia has developed a new Multi-installer which now auto-detects what sims you have installed so therefore supports FSX:Boxed, FSX:SE, P3Dv1, P3Dv2, P3Dv3 with a simple pull-down so you select the target sim.

We will be rolling out these new Multi-Installers for our core non-airport products over the coming month (there will be a delay for some weeks due to a staff member at FSS having to undergo surgery)


Airports

I've asked each developer to review exactly what is required to port their airports to P3Dv3. If it's a simple process then I'll compensate them for their hours spent and the airport will be a free download for FSS customers with a new Multi-installer.

If there is substantial work involved then I will leave it to each developer to notify me if we charge a nominal fee for the work involved. I will leave that up to each developer to decide at their discretion.

Rest assured we are keen to make any migration to P3v3 as painless as possible for everyone.
 

Prepar3D v3   30. 9. 2015 / 01:07
JirkaK
a ještě...

Our testing internally leads us to conclude that Lockheed Martin's development team has succesfully updated Prepar3D so that it will unload data that is no longer needed in memory. More specifically, our testing seems to conclude that data accumulation in VAS related to scenery being seen or over-flown is no longer a factor for simmers using Prepar3D.

.... running those same tests with Prepar3D v3 yielded far lower VAS volumes than we have ever seen, even when moving between very intense scenery areas.
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 01:19
JirkaK
Malá feature P3Dv3... nové stromy vypadají úžasně, když fouká, tak se krásně hýbou.

https://www.youtube.com/watch?v=kdQaIdFovCQ
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 08:35
Aldaran
Ano, moc krásné, obzvlášť ten efekt reflexe strobe světel je 1+... lepší než opravdové. Předpokládám jako samozřejmost, že pohyby těch stromů jsou v korelaci se směrem a silou větru a dá se z pohledu usoudit zda jde o laminární nebo turbulentní proudění. (jinak by to byla zbytečná resp. dokonce matoucí záležitost)
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 09:07
Pips   
To by mě taky zajímalo, jestli je vítr bude ohýbat tam kam má. Bylo by to příjemné překvapení, leč mám nevysvětlitelné nutkání to nevidět tak optimisticky.
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 11:25
xWing   
Pokial sa vie pytel tocit v smere vetra, myslim ze stromy to dokazu takisto
A ked nie, pan JirkaK im urcite napise vycerpavajuci email, ako by to spravne malo byt
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 11:42
Aldaran
To určitě ne... v případě, že podle hýbajících se stromů nepůjde určit směr větru či typ větru, dostane se nám vysvětlení na 3 stánky, že to není vůbec není důležité a uživatelé to nechtějí.
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 12:33
JirkaK
"Platform now supports SpeedTree models which are high quality 3D trees, with wind animations and smooth LOD transitions"

se změnou větru animace změnila směr, otázkou je zda to budeš vůbec shopen z kokpitu rozlišit.

Ty stromy nejsou náhradou původních a nejsou to stromy pro autogen. Jsou to nové 3D modely, ty si můžeš přidat SimDirectoru do svého scénáře, popřípadě autoři scenérek je budou moct využít. Na videu je nové P3D výchozí letiště, kde je na ukázku dali, z výšky zaregistruješ že se hýbou, ale jakým směrem dost dobře posoudit nejde.

Pokud by ses z nich rozhodl vysázet hustý les, kdy jich bude najednou tisíce, tak to přinese propad výkonu.
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 13:01
happypetr   
"Pokud by ses z nich rozhodl vysázet hustý les, kdy jich bude najednou tisíce, tak to přinese propad výkonu."
Tak to by mně nenapadlo... Ještě že tě tady máme!
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 15:23
JirkaK
Hlavně že tys přínosem do diskuze Věř nebo nevěř po HD Trees od ORBX, kde nejeden člověk reportoval lepší chod simulátoru jsou mnozí plní očekávání, ne každá nová feature musí výkonu ubírat. Ale když budeš mít doporučovanou i7-5960X tak to ani ve větším počtu těhle nových stromů nepoznáš. P3D využívá multicore dobře a v nové v3 je práce rozložená na jednotlivé vlákna daleko více... jedno jádro brzdící celou simulaci je minulostí.
 

Nové stromy v P3Dv3   1. 10. 2015 / 17:39
happypetr   
No comment...
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 08:43
Kachna   
Jako že bys při nouzáku sedal konečně proti větru i v FSce a nemusel by sis vytáhnout na monitor nápovědu.
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 09:16
Pips   
Jo, tak jsem to nějak myslel. Jenom jsem se trochu zapomněl a nedošlo mi hned, že FSce je to vlastně jedno
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 09:23
Kachna   
No, to máš pravdu. V této arkádě je to šumák.
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 12:32
JirkaK
Šumák to je FS nemá Speed Trees a P3D má od FS jinak zpracovanou fyziku letu.
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 18:46
Speedfoot   
Pokud vím, tak v FS to jedno není, jestli sedáš po a nebo proti větru. Vždyť se podle směru větru mnění i z kterého směru tě ATC navede na dráhu. Stromy se nehejbou, to je pravda. Bylo by to moc velké zatížení pro zobrazení, ale směr větru se dá určovat podle větrného pytle, pokud ho tvůrce scenérie do letiště přidá.
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 18:53
JirkaK
Nezpochybňuju, jen tam bylo od lidí na které jsem reagoval zjevné hanění Flight Simulátoru ale pánové si neuvědomili že Speed Trees jsou vlastnosti čerstvě vydané verze Preparu a ne FS, tudíž ve FS fakt Speed Trees řešit nemusí, a kdyby je napadlo říct že FS = P3D tak upozorňuji na fakt že letový model FS a P3D není stejný a stejné letadlo se bude chovat v obou simulátorech kapku jinak.
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 20:04
Kachna   
bla bla bla bla. O týhle arkádě mi něco povídej.
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 20:08
JirkaK
Nesmíš vidět jen tu svou X arkádu, byť uznávám že hodně arkád s X v názvu mám rád
 

Nové stromy v P3Dv3   7. 10. 2015 / 20:20
Speedfoot   
Jo jo. Jen jsem doplňoval jejich názor že FS vítr neřeší. Řeší, jen ty animované stromy by byly ve starších FS nesmysl. Sežralo by to buď hodně, nebo veškeré prostředky.
 

Prepar3D v3   1. 10. 2015 / 20:49
JirkaK
První praktické poznatky...

ORBX funguje, ale nedá se standardně instalovat a je potřeba si s tím trošku pohrát. Nové instalery non letišť by měly vyjít ještě tento měsíc (nepochopil jsem zda jen global produkty nebo i regiony). Update ORBX na v3 je zdarma přes FlighSimStore účet.

A2A accusim letadla běží

Carenado běží

RealAir které chodily ve v2, chodí i ve v3.

Non ORBX scenérky chodí.

REX4 bez problémů (vyšel teď mimochodem nový service pack)

Active Sky Next taky.

Saitek Panels fungují bezchybně.

TrackIR taktéž ok.



Z klíčových addonů nechodí:

FSUIPC - ten už podporuje P3Dv3 ale ne v sestavení, které šlo do release, Pete je teď na dovolené, jak se vrátí bude velice rychle funkční verze. Díky nefunkčnímu FSUIPC nefunguje SPAD a jiné SW které pomocí něj nějakým způsobem fungují.

GTN750 a zřejmě i 650.. instalovat se nechá, konfigurace letadel funguje, ale samotný gauge nefunguje.




Pozoruju lepší distribuci zátěž procesoru napříč jádry, uvolnilo se prvnímu jádru, už nebývá na 100%. Vnímám lehký posun kvality obrazu kupředu. Dovolil jsem si nějaké nastavení navíc a zatím se zdá to celkově běží o chlup lépe než v2. V oblačnosti je to stále problém...

Vizuální obhlídku už nemusíte dělat nějakým klikáním.. v režimu avatara si ho klidně prohlédnete z 3rd person pohledu. Avatary lze samozřejmě přidávat stejně jako letadla.

https://www.youtube.com/watch?v=ock2MRiNlQA
 

Prepar3D v3   6. 10. 2015 / 23:04
oldboy
Ahoj Jiri, ja jsem si koupil licenci na 1 mesic. Ten muj stary (2010) iMAC uz toho moc neutahne. Tak jsem si snizil naroky na kvalitu, aby to vubec bylo letatelne (16-22 fps), ale problem mam s joystikem. Potrebuji nastavit namisto pedalu rudder na joy ( Thrustmaster Top Gun Afterburner FF). I kdyz si ho nakalibruji pod Win 10 tak v Prepar3D v3 ani nahodou nechce fungovat. A stale mi predhazuje osu x a y. To z pro rudder ani nahodou a take plyn nemohu nastavit. Podivam se na forum zda se to tam neresi. Jinakzadny problem s tim, ze to nepujde jsem vice mene pocital. Proto ta lecence na 1 mesic. Az bude nova masinke se 4GHz CPU a lepsi grafikou tak snad to pujde o neco lepe.

S pozdravem Karel.
 

Prepar3D v3   6. 10. 2015 / 23:44
JirkaK
Ahoj,

osobně jsem šel taky do developerské licence, po tom co mě v2 stála na měsíc 60USD a při frekvenci major verze co 2 roky u toho taky zůstanu, počítám že v4 bude dokonce dřív než za 2 roky... DX12 je myslím dost velké lákadlo i když je tam omezení na uživatele s W10. A i kdyby to bylo až za dva roky tak pro licenci přeplatím jen o 40, resp 48 dolarů s daní... dva dolary měsíčně navíc asi ještě unesu i když se to někomu může zdát jako nevážení si peněz Výhoda té dev. licence je instalace na dva počítače... Pokud pak chce člověk i tu military nádstavbu z Proffesional Plus, tak pro běžného domácího uživatele je nejlevnější řešení právě dev licence za 24USD měsíčně... opět dvě instalace a přeplácet začneš až za 9,5 roku používání.

V3 převedla dost věcí z CPU na grafiku, takže tady je zjevně problém. Nevím v jakém rozlišení ti to běží a jaká je zátěž jak CPU tak GPU. Nemám to podložené žádným specifickým měřením ale i utilizace jader CPU se za letu zvýšila, na druhou stranu působí podstatně plynuleji.

A teď k problému.

Chápu to tak že máš jak pedály tak Joy? Pokud jdeš do nastavení ovládání a os, tak máš na výběr controller type a v něm jednotlivé ovladače, po výběru toho konkrétního pak definuješ jeho osy. Vybereš z nabídky joy a uděláš asociaci tebou zvolené osy pro Rudder axis. Pokud si to měl asociované k pedálům tak tě to jen seřve že je to už definované a zda to chceš přepsat. Když se přesuneš do záložky Calibration měl bys to pod tím joyem vidět... sensitivitu nastavit na max, jinak to omezuje celkový rozsah osy. Deadzones dle libosti. V každém případě jednu osu nejde asociovat na dva ovladače nebo na dvě osy jednoho. Chudák by pak nevěděl co má pravdu.

Když to uložíš je to ok? Co myslíš osou X a Y? aileron a elevator nebo brzdy? Nebo chceš rudder na dvě osy (tohle nepůjde)?

Bohužel s problémem že by konfigurace nefungovala jsem se nesetkal, pokud ti to po nastavení funguje a při novém startu ne, pak bych koukl do /Users/XXX/AppData/Roaming/Lockheed Martin/Prepar3D v3/Controls a kukl jestli se aktualizuje Standard.xml ve kterém je uloženo nastavení ovládání. Byť tomu že by se to neaktualizovalo nevěřím, v nadřazené složce se generuje Temp který průběžně P3D používá.

Jinak problémy s joysticky se na foru P3D docela objevují... asi špatně hledáš

např:
http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6315&t=113633
http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6315&t=111809
http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6315&t=113815
http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6315&t=113601


Pokud tady neuspěješ tak nezbývá než se obrátit na LM se supportem... a teď nečekej promtní odpověď, zjevně toho řeší hodně. U LM je ale zvykem že první hotfix vydává poměrně brzy, takže tento měsíc by se dal na základě dřívějších zkušeností očekávat.


Btw. pokud se ti líbí Avatar mode a máš někde povalující se XBox ovladač, tak ho připoj. V avatar módu funguje out of box tak jak bys předpokládal, jedna analog páčka pohyb, druhá kamera, čudlíky na běh, skok, kleknutí... Už nejeden člověk v diskuzích napsal jak společně s P3D obejnal i XBox gamepad
 

Prepar3D v3   7. 10. 2015 / 21:23
oldboy
Ahoj Jiri, prosel jsem linky cos mi poradil. Pro me je asi hned ten prvni link. Stahl jsem ovladac a pujdu to vyzkouset do Win 10 a Prepar3D v3. Je to uz celkem stary joy od Thrustmaster a pro me ma hlavne vyhodu v tom, ze na plynove pace ma i kolebku, kterou bezne pouzivam jako rudder. Viz obrazek.

S pozdravem Karel
21247 B / 548 x 550 / Screenshot 2015-10-07 21.04.53.png
 

Prepar3D v3   7. 10. 2015 / 22:40
JirkaK
Jasně, tak z toho původního jsem právě nebyl jistý jestli máš i pedály které nechceš používat. Teď je to jasnější. Snad ti to rešení z diskuzí pomůže.
 

Prepar3D v3   7. 10. 2015 / 22:49
oldboy
Diky pomohlo.Stahl lsem si posledni ovladace na ten joy, ac nechapu proc windows 10 potrebuje ovladac, ale zrejme je to opravdu stary joy (mozna 10 a vice let, ale funguje bezvadne v X-plane a FSX:SE). to me privedlo k myslence nakopirovat konfiguracni soubor z FSX:SE do Prepad3D v3. Ted uz tam mam v tom okynku jak se nastavuje joy vsechny osy X,Y,Z a Rz pro plyn. Uz jen donutit P3D aby to akceptoval.

S pzdravem Karel
 

Prepar3D v3   7. 10. 2015 / 23:11
JirkaK
Hele on už je problém přenést controls z P3Dv2 do P3Dv3, ono je v tom tuším i ID nebo adresa USB zařízení či co... prostě tenhle přenos mi nikdy nefungoval, ani mi nefungoval v případě kdy jsem přeinstaloval systém a soubor cpal stejnému simu.

Jsem rád že ti to sviští. Možná je to tím že P3D bude s těmi zařízeními fungovat jinak než FSX natož X-Plane. Třeba ve FSX a P3Dv2 na W8 máš problém s odpojením ovladače - simulátor o něj jednoduše přijde a musíš ho restartnout, nedělá to všem ale dost lidí s tím problémy mělo. Ve v3 to opravili, takže do toho museli nějak šáhnout a něco rozbili nebo naopak opravili a pro korektní funkci bylo potřeba nového driveru.

Právě se mi dotáhlo Base a openLC ve verzi pro v3... tak jsem zvědavý jak se to popere s mou nestandardní instalací celé mé ORBX sbírky
 

Prepar3D v3   7. 10. 2015 / 07:09
xWing   
No Karol... tak to tedy cumim
To jako fakt ?
 

Prepar3D v3   7. 10. 2015 / 21:03
oldboy
Jo Peter fakt. Kupil som za 4.99,-Eur FSX:SE a to co som roky nedokazal rozbehat (mam original FS X aj zo SP1 a SP2) ted bezi v pohode s omezenim na 30 fps. Chcel som zistit co dokaze HW mojho iMAC-u z roku 2010 s Windows 10 tak som kupil Prepar3D v3 za 9.95 $ na jeden mesiac. Ale vyzera, ze ten moj HW je ozaj stary a ani tych 32 GB RAM tomu nepomoze ked je CPU a GPU uz poslabsi.

S pozdravom Karol
 

Prepar3D v3   7. 10. 2015 / 21:15
JirkaK
RAM stačí 8GB a pro jistotu a pohodlný běh společně se systémem bez nutnosti povypínat nějaké aplikace 12-16GB.
Třeba taková GTN750 dokáže v turbine dukovi sežrat 2,5GB, když připočteš 3,5GB na sim, k tomu nějaký prohlížeč s pár záložkama 2GB, k tomu něco na systém a systémové utility, antivir, drobnosti jako TrackIR, ASN, SPAD apod... máš 10GB využitých raz dva.

Pozor ale s tím poslabším HW, někteří jsou tu hákliví na to když máš stroj za několik desítek tisíc a řekneš že to nestačí, pravda tvém případě je v té ceně započtena i exkluzivita nakousnutého jabka, ale počítám že ten iMac s mobilní i7 a nVidií stál to co high end stolní mašina s šestijádrovou i7 a GTX980Ti
 

Prepar3D v3   8. 10. 2015 / 17:16
oldboy
Jo tak to mas pravdu Jiri. Oni ty jablecny masinky jsou docela cenovo nesrovnatelne s cenami PC. I kdyz pokud se podivas na nejake Hi hracske sestavy tak se cena klidne vysplha i na nekolik tisic Eur. Ta novinka na kterou cekam (iMAC 27") s i7 na 4GHz, 1TB SSD, ATI m390X (pripadne 295x se 4GB RAM) taky pride na 3.5 k v Eurach. A za to by uz byly mozna i 2 lepsi PC. Na druhou stranu jsem fanda na staveni PC na miru (vcetne vodniho chlazeni), ale co budu delat se 2 pocitaci, kdyz vetsinou mimo poletovani ani ten MAC moc nepouzivam max. maily, messages, nejake serialy atd.

S pozdravem Karel

P.S. Ten mizerny joy jsem stale jeste neprinutil, aby me poslouchal pod Prepar3D v3. Pracuji na tom.
 

Prepar3D v3   8. 10. 2015 / 18:07
JirkaK
Hele nejde do toho iMacu šoupnout nVidia? Ta m390X je o něco horší než GTX970M natož kdyby tam sedla 980M, má to o hodně víc výkonu. O 295X bych neuvažoval, je to možná o kousek výkonnější než ta m390X ale bez DX12 podpory, ale třeba ti to nebude vadit.
 

Prepar3D v3   8. 10. 2015 / 19:00
Pips   
Do iMac fakt nic takovýho nedáš. Je to vlastně notebook na stojanu, všechno integrovaný na desce, přístup jen k šachtám na RAM (A to už dneska snad jen u 27")

Mám dojem, že se grafický výkon dal zvětšit externí krabičkou na grafiku, která se přes thunderbolt připojila k iMac, nebo Macbook. Tuším, že se tím zabývalo MSI a říkali tomu GUZ, nebo GUS.

Jak to funguje, nebo fungovalo přesně, to netuším. V Akci jsem to nikdy naživo neviděl.
 

Prepar3D v3   8. 10. 2015 / 19:12
JirkaK
Já vím že je to mobilní platforma, proto jsem také psal o 970M a 980M, nicméně teď na to koukám a nevím zda CZ stránky apple nekecají.

Je tam iMac buď s I5 a slaboučkou nVidia kartou a 2k obrazovkou nebo s i7 a s Radeony, ale vidím tam jen M290, M290X a M295X, chybí ta M390 a nVidie na výběr není.

v tomto případě bych bral tu nejvýkonnější kartu, je nutné si uvědomit že je to 5k rozlišení, P3D ani XP10 s tou slabou grafikou rozhodně nepoběží plynule, FSX to snad... vážně snad, nějak udýchá...

GTX980M je na úrovni stolní GTX970 a ta je na něco takového slabá. Když pak zvážím že tenR M295X, bude výkonem někde mezi stolní GTX950 a GTX960 tak je to vážně pase na to rozlišení. I to 2k by byl problém
 

Prepar3D v3   8. 10. 2015 / 19:47
Pips   
To víš, já se v tom tak nevyznám, písmenko sem, písmenko tam, k tomu nějaký nic mi neříkající čísla... Hárdvéru už nerozumim ani v pracovní době
 

Prepar3D v3   8. 10. 2015 / 21:25
JirkaK
no problem

Prostě ty mobilní radeony jsou slaboučké. Po přetaktu grafiky (blížím se referenční 980Ti) i když vypnu AA nedostanu v 5k přes cca 35 FPS, R295X je cca 3x slabší. Takže pokud na té Retině vytlačí na 15 FPS tak to bude dobrý výsledek
 

Prepar3D v3   10. 10. 2015 / 19:05
oldboy
Ondreji tady jsem nasel neco co by memu iMAC-u pomohlo (pokud bych v nem mel TB1 aneboTB2). Nevim zda to je rusky vynalez anebo zlepsovak ale podle toho videa a informacii z webove stranky to az 10x zvysi vykon grafickeho systemu. Samozrejme, ze karty jsou volitelne tusim od NVidia 960 az po Titan se 12 GB RAM. Jen schvalne jsem vyzkousel maxi sestavu Titan+300W zdroj+2m TB2 kabelu a zaruku na 2 roky. Vyslo to na 125 tis rublu coz pro me je cca. 1800,-Eur. Pekna hracka na doplneni MAC pocitacu od notasu az po MAC Pro.
Mozna se da sehnat neco i ze zapadni Europy anebo z Ameriky.

Link: http://bizon-pc.com/ru/bizonbox2-egpu.html/

S pozdravem Karel
 

Prepar3D v3   10. 10. 2015 / 19:13
oldboy
Jeste to video:
https://www.youtube.com/watch?v=VX8Y2NWs7vg&feature=iv&src_vid=qGyPW0tCkHY&annotation_id=annotation_3243101893
 

Prepar3D v3   10. 10. 2015 / 19:33
Pips   
Jo, to vypadá jako pořád to samý, jen od jinýho výrobce. Standardy to bude muset mít stejný. Mě se to líbí. Od chvíle, co jsem si pořídil externí zvukovku, jsem těmto přenositelným a snadno připojitelným modulům velmi nakloněn
 

Prepar3D v3   10. 10. 2015 / 19:53
JirkaK
Tak teď to přestává být pomalu nutnost. Na trh přijdou vodou chlazené notebooky. Standardně má okleštěný výkon, jakmile ho zaklapneš do dock station, ve které je integrovaná pumpa a radiátory, rozjede se na plný výkon a není problém používat desktopové komponenty... Mluvilo se pokud vím o stolní GTX980 v notebooku
 

Prepar3D v3   10. 10. 2015 / 19:50
JirkaK
Podobných externích krabiček je víc, byť nevím, zda počítají s Applem.
 

Prepar3D v3   10. 10. 2015 / 20:00
oldboy
Ahoj Jiri, problem je v tom (uz jsem to tady nekde psal), ze za ty penize (1800,-Eur), bych uz asi dokazal poskladat vodou chlazeny pocitac s tim Titanem, ac ted vlastne nevim kolik stoji ta hracka. Jen se mi do toho nechce. Met jeden pocitac na hry (X-Plane a FS X:SE pripadne prepar3D v3) a jeden na to ostatni, fotky, videa, maily, messages atd. Zatim pockam co nabidne Apple pristi tyden anebo mozno az pristi rok, pokud tam nebude nejake slusne reseni s CPU a GPU na urovni soucasne technologie.

S pozdravem Karel
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ