| | | Nový Trabant L41NG 16. 7. 2015 / 02:56 | |
| | | |
|
| | | Nový Trabant L41NG 16. 7. 2015 / 03:26 | |
| | Je to hodně podobné Twin Otteru, který už tu máme řádku let... pravda, není v něm glass cockpit ani GTN750 |
| |
|
| | | | Nový Trabant L41NG 16. 7. 2015 / 10:49 | |
| | ,,jako šťoura bych dodal, že pár zásadních rozdílů s Twottrem by se našlo.....třeba zatahovací podvozek....)) |
| |
|
| | | | | Nový Trabant L41NG 16. 7. 2015 / 12:18 | |
| | proto nepíšu stejné |
| |
|
| | | | Nový Trabant L41NG 16. 7. 2015 / 15:52 | |
| | Jo. A 410tka se objevila včera. |
| |
|
| | | Nový Trabant L41NG 16. 7. 2015 / 16:03 | |
| | Nezbývá mi nic jiného, než popřát hodně úspěchů a zájem zákazníků. Doufejme, že bude úspěšně pokračovat v cestě, kterou se vydali jeho starší bráškové z Kunovic. |
| |
|
| | | Nový Trabant L41NG 16. 7. 2015 / 23:39 | |
| | Vzhledem ke skutečnosti, že továrna je už dva roky ruským majetkem, má ta zpráva poněkud hořkou příchuť. Zvláště je-li pravdou, že naše ministerstvo průmyslu a obchodu se na vývoji podílelo částkou cca čtvrt miliardy korun. |
| |
|
| | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 00:07 | |
| | Taky mě nějak ruskej turbolet nebaví. Je to celkem k blití, co už všechno tady u nás patří rusům |
| |
|
| | | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 17:16 | |
| | A Německá škodovka není k blití? Kdyby to ti rusáci tehdy nekoupili, tak tam dneska stojí místo výrobních hal Tesco... Na druhou stranu by ti zase nemělo být z čeho na blití... |
| |
|
| | | | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 17:48 | |
| | Ano, škodovka je taky smutnej příběh. Těžko asi přiblížím svoje pocity. Byť jsem rád, že v těch místech mají mí přátelé díky tomu třeba práci a důstojný život, jsem vnitřně poznamenán silně protiruskou výchovou. Takže jsem se radoval, když rusové odtud odjížděli a strašně mě nasírá a pomalu vhání slzy do očí, že už pomalu celá Praha mluví rusky. Občas se neudržím a někde upustím ventil. Jestli tě to sere, omlouvám se, mrzí mě to, ale třeba pomůže, když si mě nebudeš všímat, když mě to zase chytne. |
| |
|
| | | | | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 19:09 | |
| | Částečně Tě chápu, taky mě to sere, ale beru to tak, že fabrika, která byla v krachu se vzpamatovala a rozšiřuje výrobu. Když byla v majetku Českých akcionářů tak se tak nedělo a to je škoda... |
| |
|
| | | | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 18:17 | |
| | Dotaz sice není na mě, ale když už jsem diskusi stočil tímto směrem, mám pocit, že bych měl taky reagovat.
V pubertě jsem hodně četl knihy o osudech našich západních letců za 2. sv. války a jakmile slyším němčinu, vybaví se mi automaticky nacismus. Rozumově proti Němcům nic nemám, tohle je můj spíše pocitový problém. Když se u nás houfně privatizovalo, byl jsem naivním zastáncem teorie, že není dobré prodávat "rodinné stříbro" a privatizaci Škodovky jsem moc nefandil. Jenže se za pár let ukázalo, že Němci to myslí se Škodovkou vážně. Nalili do fabriky peníze a přinesli nové technologie. Výsledek známe všichni. Když se za socialismu vyvážely Škodovky do Velké Británie, kupovali si je tam ti nejchudší a auta měla pověst jako u nás Trabanty. Dneska se jim už nikdo nesměje. Němci pomohli Škodovce tam, kam by se sama nikdy nedostala (v dobrém slova smyslu). Takto si představuji ideální průběh privatizace.
Ovšem četl jsem kdysi i smutnější příběh, bohužel na konkrétní názvy firem si nevzpomenu. Zahraniční investor koupil s velkou slávou fabriku, načež ji zakrátko zavřel a rozprodal, naši zavedenou značku zrušil, čímž se zbavil konkurence.
Ruský vlastník mi, na rozdíl od německého, vadí jaksi sám o sobě. Rusové mají jinou mentalitu a ačkoliv jsou to, ať chceme nebo ne, naši bratři Slované, způsobem myšlení jsou nám bližší ti Němci. Politická situace v Rusku mi taky moc důvodů k jásotu nedává. Ne, kvůli obavám z napadení. Jde opět o ruskou mentalitu. Západní firmy, včetně našich, horko těžko budovaly oboustranně prospěšné obchodní vztahy, aby to jeden zakomplexovaný zloprcek šmahem zahodil a většina jeho národa ho v tom podpořila.
Že mají lidé práci je jistě dobře. Je otázkou jak dlouho. A taky na jaké trhy se podaří Rusům novou 410 protlačit. Jinak onen vlastník - UGMK holding je druhým největším ruským vývozcem mědi a v roce 2011 měl čistý zisk 8.9 bilionu rublů. Ten vývoj si snad mohl zafinancovat sám a naše republika mohla ty peníze utratit smysluplněji. |
| |
|
| | | | | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 18:41 | |
| | Co se týká dotací, nějaký důvod to mělo a zřejmě se to státu i vyplatilo. Ale nebyl jsem u toho. V tomto směru jsou rusové v pohodě, zeptali se zda dostanou dotaci, zřejmě nabídli nějakou protislužbu - nemluvím o úplatku ale o přínosu české ekonomice - a bylo na těch co to posuzovali a případně ty peníze podepsali. O žádné aféře kolem té dotace jsem neslyšel, tudíž si myslím že zde opravdu nebylo co zkazit, kdyby požádal ten němec, nebo čech za stejných podmínek, zcela jistě by dotaci také dostali. Rusové by byli hloupí kdyby to nezkusili a zjevně se vyplatilo |
| |
|
| | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 07:15 | |
| | | |
|
| | | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 08:42 | |
| | To je asi v daném okamžiku to podstatné. Mám pro turbolet slabost - a že žije, mi dělá (aspoň trošku) radost. Že v marasmu naší průmyslové politiky musel přijít zahraniční investor, aby tohle éro přežilo, mne mrzí, ale se spoustou jiných "tradičních" ikon to není jinak (Jaguar, RollsRoyce... ). Dokud je ale fabrika u nás a dává práci našim fachmanům (a taky trochu nějakých daní), tak ještě není tak zle. Takže to sice nikomu nevnucuju,a le sám za sebe "engéčku" přeju úspěch. |
| |
|
| | | | | | Nový Trabant L41NG 17. 7. 2015 / 09:00 | |
| | Ona je tu ještě další věc a to učňák... Nevím jestli je SOŠ u AERA nebo ještě někde jinde, ale pokud to tu ročně vyprodukuje nějaky +- 20 letecky vzdělaných lidí, kterým z velké části dává fabrika praxi jak ve výrobě tak provozu a údržbě, je to další plus...
|
| |
|
|