| | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 08:23 | |
| | | |
|
| | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 08:35 | |
| | Jo, kup si ho a poreferuj, taky by me zajimalo, jaky to je Jako libi se mi, akorat ta cena se mi az tak nelibi, navic mam uz Jetstreama, kterej je podobnej... |
| |
|
| | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 14:17 | |
| | Ta cena není nejlepší, to jo...
Jelikož můj zatím největší stroj ve virtuálním hangáru (nepočítám default) je Beaver, tak je možná čas na něco "trochu" většího, co umí i IFR. Popřemýšlím a uvidím.
Kdyby měli ve stejné kvalitě 410, tak bych neváhal ani vteřinu, i kdyby stála dvakrát tolik
|
| |
|
| | | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 15:17 | |
| | 55 dolarů není nijak extra, když se jedná o propracované letadlo... a srovnáš to třeba s Carenadem co stojí víc než polovinu... Je to v podstatě skoro to samé co "obyčejná" A2A Cessna, nebo vlastně vše co je accu sim... a to ještě jen pro FSX a P3D akademickou, pro PRO je to už 80 a komerční krásných 800
PMDG až na jednu výjimku nemá ceny pod 70 dolarů |
| |
|
| | | | | | XPL Saab 340A 28. 6. 2015 / 08:51 | |
| | Právě a ta výjimka JS41 stojí 45 babek a propracovanost bude asi podobná. Ale dá se jednou za rok vychytat sleva což u PMDG nepamatuju. |
| |
|
| | | | | | | XPL Saab 340A 28. 6. 2015 / 11:22 | |
| | jj.. PMDG jednoduše ví, že když chceš to nejlepší, tak si koupíš je, cena necena, nemají důvod dávat slevy aby přesvědčili zákazníky... model jim zřejmě funguje.
mě třeba trápí, že nenabízí "přechodovou" licenci na P3D a ani nemají "bundle" pro FSX a P3D tak jako třeba A2A... tzn. že třeba 777 s extension vyjde pro oba 285 dolarů, což je už poměrně dost na "letadlo". Když by to bylo i na XPL tak by to byla další raketa navíc za verzi pro XPL.. Byť cena vysoká, tak pokud budu tu 777 chtít, tak si ji koupím právě od PMDG a nešáhnu po jiné, byť levnější verzi... |
| |
|
| | | | | | | | XPL Saab 340A 11. 7. 2015 / 19:16 | |
| | Tak a sleva do konce víkendu je tady |
| |
|
| | | | | | | | | XPL Saab 340A 11. 7. 2015 / 21:45 | |
| | Do teď jsem váhal. Teď jdu po něm |
| |
|
| | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 08:56 | |
| | | |
|
| | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 09:15 | |
| | To je radarova verzia Saabu, asi pre svedsku armadu. |
| |
|
| | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 21:41 | |
| | To je švédský AWACS. Otáčení paprsku radaru docilují fázováním. |
| |
|
| | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 09:18 | |
| | Koukám že s addony do XPL se ztrácí multiplatformnost... na Linux to nejede.. už jsem nějaké addony co nepodporovaly linux potkal. Jaký je k tomu důvod?
A jaký je důvod mají funkce Engine Auto-Start nebo Camera Preset Views.. měl jsem za to že je to silulátor a cokoli co usnadňuje život je špatné |
| |
|
| | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 09:29 | |
| | No, to mas jak s FSX..ten je multiplatformny jak hovado.
Len s tym rozdielom, ze ked niekto urobi model do XPL fungujuci iba vo Windows, tak XPL ostava i nadalej multiplatformny a ten model to neovlyvni.
Inymi slovami, je to problem autora lietadla, ze to nejde v Linuxe, a ne problem XPL.
|
| |
|
| | | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 09:35 | |
| | Jasně že chápu že to bude kulišárna letadla, ale chtěl jsem, zcela vážně znát důvod proč to chodí na Win a Apple a neb na Linuxu. Co autoři používají tak specifického |
| |
|
| | | | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 09:38 | |
| | Tak to netusim, mozno autor nikdy nevidel Linux...tak ako Ja. |
| |
|
| | | | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 09:39 | |
| | Pluginy programovany v C, tam je zakopanej pes Ty proste musis zkompilovat a odladit pro kazdou tu platformu a to je neco, do ceho se ne kazdemu autorovi addonu bude chtit. |
| |
|
| | | | | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 10:54 | |
| | | |
|
| | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 14:09 | |
| | Cokoliv, co usnadňuje život v simulátoru, není špatné (pokud si vzpomínám, tak to tady snad ani nikdo netvrdil), ale pro mnoho lidí zbytečné (pro tebe třeba ne).
Tím nechci rozdmýchávat další zbytečnou diskuzi co který sim umí nebo neumí...
|
| |
|
| | | | XPL Saab 340A 27. 6. 2015 / 19:13 | |
| | JirkaK: A jaký je důvod mají funkce Engine Auto-Start ... měl jsem za to že je to silulátor a cokoli co usnadňuje život je špatné
-----------------------
No vidíš, a právě tato otázka přesně definuje, proč tady spoustu lidí tak sereš. Nevěřím, že jsi tak blbej a odpověď neznáš.
Jestli ano, tak se omlouvám, snížená lucidita není věc, za kterou bychom se jiným měli posmívat, proto pro jistotu odpověď doplním.
Protože simulátor se používá i např. k výcviku, který dělí na mnoho částí. Když se třeba trénuje pojíždění, vzlet nebo vysazení motoru po vzletu, je účelné čas strávit nácvikem dané činnosti a ne činností, která se již nacvičovala. Proto se hodí mít možnost buď začít s nastartovaným a zahřátým érem či využít Engine autostart nebo jiné pomůcky, např. začít v určité předem definované situaci.
Druhý důvod je ten, aby help desk nebyl zahlcen dotazy od uživatelů akádistů: Poč to neletí - mám plyn naplno a nic se neděje. |
| |
|
| | | XPL Saab 340A 28. 6. 2015 / 11:27 | |
| | Malé varování:
to letadlo autor udělal jako non-RNAV (ano, tak byly kdysi dodávány standardní tovární verze, jenže jak šel čas tam byly dodělávány FMSka ).
V praxi to znamená, že po dnešní Evropě si s tím IFR nezalítáš. Nebudeš v dnešním AIRAC mít potřebné body, definované cesty atd. Sice tam dodělali jakési GPS, ale to je v porovnáním třeba s KLN90B hodně chudý příbuzný.
Údajně do toho jde doplnit EADT KLN90B, jenže pokud vím to letadlo obsahuje GIZMO a KLNko SASL, což se nemělo svého času moc rádo. Pan Cameron z X-Aviation na informaci o KLN reaguje jak býk na červený hadr, že v takovém případě nebudou poskytovat technickou podporu
Pokud to nechceš jako aeroklubové VFR letadélko nebo to dokonce hodláš provozovat na IVAO/VATSIM, tak si o tom zjisti více informací, moje jsou více jak rok staré.
Takže si to prostě zjisti, já jim to pomlouvat nechci, to letadlo nemám. |
| |
|
| | | | XPL Saab 340A 28. 6. 2015 / 12:46 | |
| | A jak pracuje s xfmc? Protože pro "moderní" IFR létání už je to u éra s 30 kaštanama vcelku ospravedlnitelný addon
Jinak v téhle kategorii je to vcelku zajímavé éro. Mám turbíky od Carenado (KingAir C90, PC-12, B1900D) a pak mám až Dash8 Q400 (od FJS), ale nic mezi tím. Takže určitě zajímavý addon. |
| |
|
| | | | | XPL Saab 340A 28. 6. 2015 / 13:18 | |
| | | |
|
| | | | XPL Saab 340A 28. 6. 2015 / 14:30 | |
| | Jen taková,malá technická Podle zkušeností s FlySim B727 a 737. S databází od Navigraphu v simu (Custom data/GNS430 a radši i v Resources/default data) a snadném přidání GNS430/530 ala XPL do letadla jako 2D panel by to IFR šlo
Na IVAO by to byli asi hodně velký hoňky nabušit nějakej fix na kterej tě pošle, ale i to jde Otázka už nezní jestli tam ten bod v databázi máš, ale jak rychle s těma čudlama umíš Samosebou "custom fix" tam nedáš.
Všechno je o cviku a jak moc kdo který letadlo chce
VNAV by si měl každej umět spočítat.
|
| |
|
| | | | | XPL Saab 340A 8. 7. 2015 / 13:49 | |
| | No to máš asi pravdu. Já tedy nemám problém s default GPS v X-Plane, od té nové verze s ní bez problémů létám všechny IFRy, ale je pravda, že jen v GA. Do dopraváku je to horší, dnešní (a pomalu už ani ten virtuální) provoz moc nepočítá s jety, co neumí SID/STAR. U FMC, když jsem měl třeba starší airac a neuměl danou proceduru, tak jsem si ji tam z mapy dokázal za chvilku naklepat, ale to točení kolečkem u GPS by pro tyhle účely byla sebevražda. Custom fix - leda pokud je definovaný podle majáků (třeba průsečík NDB/NDB), ale to už zase nejsi rnav.
Mno, zkrátka a dobře, dopravák za mě jedině s FMC s podporu vstupu z klávesnice. Jinak ale bohatě stačí LNAV, vše ostatní (váhy kvůli trimu, režim motorů, VNAV atd. si může pilot spočítat sám).
Pro IFR GA je xplane default GPS naprosto dostačující řešení pro online létání. |
| |
|
| | | | | | XPL Saab 340A 8. 7. 2015 / 15:14 | |
| | Uz sme tu niekde rozoberali. Na rychle naklepanie planu aj so SID a STAR je dobry FastPlan.
To SID a STAR samozrejme musis neklapat rucne, aby si to nechapal, ze ten FastPlan obshauje SID a STAR
|
| |
|
| | | | | | | XPL Saab 340A 8. 7. 2015 / 16:03 | |
| | Tohle je právě asi největší rozdíl mezi třeba XFMC a default x-plane GPS, tedy že do GPS nelze přidat body do aktuálního FPL z externího souboru, a docvakání (resp. dokroucení ) ručně je příšerně pomalé. Z toho mi vyplývají dvě možnosti, jak to udělat pomocí právě třeba FastPlan:
1) mít dopředu naklepané a připravené všechny možné SID a STAR. To pak znamená:
a) na začátku loadnout vybraný SID
b) po jeho zaletění loadnout FPL
c) a před prvním bodem STAR zase loadnout příslušný STAR
Dost krkolomná varianta, ale asi při troše snahy použitelná.
2) Mít připravený FPL, a do toho podle instrukce od ATC připsat příslušný SID či STAR a následně to realoadnout do GPS.
Asi čistší varianta, ovšem výrazně náročnější na zadání a reload z časového hlediska (mohl by to být vcelku cvrkot - otevřít správnou mapu, překlepat, uložit, reload v simu...). Navíc nevím, jak by to fungovalo, už se mi v xpl stalo, že jsem si omylem smáznul aktuální FPL a jeho nový load se "nechytl" v daném místě trasy a musel jsem to ručně přes DCT na daný bod plánu štelovat.
U GA mě to naštěstí netrápí, dle místa a situace buďto kombinace rfinder & utilitka na plánování letů tady na flightsimu, z čehož mi vypadne soubor pro GPS, a nebo si to naplánuji ručně na skyvectoru a následně i ručně naklepu do GPS (popřípadě na GPS prdím, a letím postaru vor-vor).
|
| |
|
| | | | | | | | XPL Saab 340A - FMS Plugin 8. 7. 2015 / 17:49 | |
| | Existuje este lepsia utilita ako je FastPlan...je to FMS plugin.
Zial, neda sa stiahnut, je to len pre clenov California Airlines.
Co obsahuje ten riadok, automaticky vlozi do GPS, FMS apod.
Funguje prave aj vkladanie bodov editovanim toho riadku.
Po kazdej zmene staci stlacit "Program FMS"
Ja mam nejaku verziu co prenikla na verejnost, ale je to len 32 bit verzia
Skoda ze tak skvely nastroj ostal iba v ramci nejakej aerolinky.
|
| |
|
| | | | | | | | | XPL Saab 340A - FMS Plugin 8. 7. 2015 / 18:11 | |
| | Juuu, a dokonce to umí i tratě, nejen bod-bod, super! Safra, to tak někde splašit |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL Saab 340A - FMS Plugin 8. 7. 2015 / 18:30 | |
| | Mozem Ta ubezpecit, ze trate nepodopruje
Tu je vycuc z manualu:
FMS Plug-in - Allows you enter FMS waypoints using the keyboard.
1. Press “shift-control-f” to open the FMS window.
2. Enter the airport, FIX, NDB, LAT/LON and VOR of your route. Add “/xxx” if you want to specify an
altitude for that FIX, NDB, or VOR.
a. Example : KLAX SXC/3000 SLI/12000
b. KLAX to SXC climb to 3000, SLI climb to 12000 etc.
3. For entering LAT and LON, the format is +/-lat +/-lon the first character for each is optional it's assumed
to be a positive number if you exclude it. Here is a few examples
a. +12.3456 -123.4567
b. 12.3456 -123.4567
c. -12.3456 +123.4567
d. -12.3456 -123.4567 |
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL Saab 340A - FMS Plugin 8. 7. 2015 / 23:27 | |
| | Tobynemuselo byt slozite naprogramovat. Ale na APIte nove GPS jsem jeste nekoukal,naposledy jsem neco psal pro X-Plane-9. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL Saab 340A - FMS Plugin 9. 7. 2015 / 06:37 | |
| | Funguje to aj v X-Plane 10 na novej default GNS 530, ale ako som pisal, iba 32 bit.
|
| |
|
| | | | | | | | XPL Saab 340A 8. 7. 2015 / 19:53 | |
| | Tu tvoji první variantu jsem používal s defaultním GPS.
Tady je nedokončená ukázka IFR letu s B1900D ( Carenado ).
Nedokončená = nezkontrolovaná, neověřená, některé detaily neúplné.
Je to dotaženo až na stojánku, ne že by to skončilo uprostřed letu
|
| |
|
| | | | | | | | | XPL Saab 340A 9. 7. 2015 / 17:47 | |
| | Jsi asi zapoměl pastnout url? |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL Saab 340A 9. 7. 2015 / 17:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | XPL Saab 340A 10. 7. 2015 / 12:26 | |
| | Ty jo, to je super postup k tomu B1900D !!!!! Palec hore!
Jinak ale když tak koukám na ty výpočty u paliva, tak s tím tedy (pomocí fseconomy) nelítám zrovna bezpečně. Běžně ho naložím až po střechu, do posledního místa, a dle správného postupu bych tam pak nacpal palivo tak na 100nm max, a já letím klidně přes 500
A ad ten postup s GPS .... jo, myslím že u toho postupu je klíčová jedna tvoje poznámka: V praxi by bylo třeba mít i SID a STAR pro opačné směry dráh, kvůli změně počasí,
a dále připravenu trasu na záložní letiště.
To je zcela trefné, a určuje to, v jakém případě se to vyplatí - tedy když někdo létá hodně často na víceméně pořád stejných pár letišť. Já radši dělám "tour", a tam bych se uklikal (leda by existoval nějaký exportní nástroj z nějakého formátu airacu od navigraphu).
|
| |
|
| | | | XPL Saab 340A 29. 6. 2015 / 10:43 | |
| | Aha, díky za upozornění. Co se týče IFR, tak jsem amatér. Takže každou informaci vítám |
| |
|
|