FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-plane 10 Jeden příspěvek | Celý strom
X-plane 10   22. 6. 2015 / 15:09
Ronaldo2007
Zdravím mam hru x-plane 10 a nevím si rady zadaní letu kam chci letet aby mě navigace v letadle navaděla na letiště děkuju za rady předem
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 16:33
JirkaK
Hehe, před pár dny jsem tady právě psal, že mi chybí plánování letů v XPL... To tam není protože ho zřejmě uživatelé nepotřebují a pokud si tu cestu nenacvakáš sám podle map, tak je to špatně...


Vážně... pokud chceš navigovat jen na letiště, tak nejsnazší bude zadat ho jako Direct Waypoint v navigaci. Flight planner jako v P3D či FSX - tedy zadám odkud a kam + případné modifikace, zde místní X-Planisti potvrdili že to tam není. Budeš si muset najít nějaký vhodný program, který ti umožní tu cestu naplánovat a uložit. Uložený soubor pak nahraješ v navigaci... Osobně používám PlanG, který je parádní na vizuální lety a hlavně funguje napříč FSX/P3D a XPL.

Z mého pohledu je to kálení na uživatele a nutí je to použít něco externího, ale zřejmě autoři XPL ví co lidi chtějí a co ne, takže můj pocit je zcela irelevantní.
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 16:37
mano
70% uzivatelov lieta podla real ciest cize FMC atd .. ak chcu aj realnu trasu v GPS su na to stranky ktore to dokazu generovat.. Dokonca ani Vas najoblubenejsi a najvychvalovanejsi simulator FSX/P3D nedokaze sam naplanovat trasu podla realnych tras ..
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 16:51
JirkaK
Jak se plánuje VFR podle reálných cest? Tohle by mě moc zajímalo.. Do navigace si dám PIO... třeba "pěkný rybník", "zámek", "frantova zahrada" .... a navigaci používám jako referenci.. Tohle dva z mých tři simulátorů umí poměrně snadno. Jeden to pro jistotu vůbec neumí.

Co když chci navést na letiště, ke kterému neexistuje žádná "skutečná" cesta... Už vidím jak Franta ze svého ranče letí na Pepovu chatu a zběsile hledá příletové a odletové mapy nebo alespoň nějaké postupy pro přiblížení či odlet. Prostě si vybetonovali kus runwaye aby nemuseli po návštěvách jezdit károu 3 hodiny, když letadlem jsou tam za 10-15 minut a jediná instrukce je, dávej bacha, mám tam puštěný krávy...


FMC v malé cesně? malém dvoutoráku? v nějakém odlschool letadle kde není ani autopilot a možná to má navigační rádio?

Reálné cesty... tady asi myslíš SID-STAR... Něco ti brání do navigace zadat jednotlivé body trati kterou chceš letět? Tohle ve dvou ze tří mých simulátorů jde. Jeden to neumí.

Chceš pořádnou SID/STAR navigaci v GPS? dva z mých tří simulátorů to umí, byť za přípalatek.




Ja
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 16:56
mano
kto tu pise o VFR a IFR ? tych 70% uzivatelou som myslel IFR ... a clovek co lieta VFR cize podla viditelnosti zeme bla bla .. zvycajne vie kde sa nachdza
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:31
JirkaK
No píšeš tady jak lidi XPL používají. Pokud nejsi slepý tak zjistíš že hodně lidí funguje i jinak než si zvyklý.

V XPL nelítám jinak než VFR a zadanou cestu v navigaci mít chci. Koukni se na různá fora, kde je to častý dotaz, zvlášť od těch, pro které XPL není první simulátor, který mají. Jednou si na něco zvykneš a na dobré věci se odvyká špatně.

P3D si to nakliknu ve flight planeru, který je integrovaný, v XPL musím nejdříve vzít nějakou aplikaci ve které to nakliknu naprosto stejně jako v tom P3D. Pak to musím vyexportovat, uložit tam, kde to vezme GPS a do té GPS to pak manuálně nahrát. Pokud nechci stand alone aplikaci, tak jsem vázaný ještě na internetové připojení a kondici daného planneru. Nicméně internetové připojení je k chodu XPL vyžadováno (neumožňuje lítání v offline režimu, přitom je to suverénně nejdražší kousek co na steamu mám, tak by se dalo předpokládat že bude přívětivý k jeho majiteli)
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 09:02
Lejzy
Muj XPL tedy rozhodne offline letani umoznuje.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 09:24
xWing   
JirkaK ma problem ten, ze ma STEAM verziu XPL a musi byt online.
Ale ze ma aj FSX STEAM verziu a musi byt online na to uz nepinda.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 10:22
JirkaK
A si si jistý že se bavíme o Microsoft Flight Simulátoru X, Steam Edition, který samozřejmě lze v offline režimu Steam klienta používat? Zjevně ten FSX nemáš abys tohle věděl... funguje to už 2 měsíce.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 10:57
xWing   
X-Plane mam boxovany a FSX mam STEAM verziu, ale nikdy som ju neinstaloval.
Ale to len z nostalgie, tiez som zacinal pred X rokmi na FS.
Kazda hra zo STEAMu ide aj offline samozrejme, pokial to nevyzaduje este overenie tretej strany (UPlay, Origin apod.)
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 11:46
JirkaK
Nesouhlasím, pokud hra nepodporuje offline režim, tak si ji bez internetu nespustíš. XPL bohužel patří do kategorie, která to vyžaduje. Vůbec to nesouvisí s klienty třetích stran které vyžadují připojení k serveru distributora (třeba ten Ubisoft)
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 13:51
xWing   
Instalacia a PRVE spustenie musi byt online, to nepopieram.
Ale dalsie spustenie je mozne vykonat uz offline.
Hodne sa to osvedcilo, ked boli v minulosti nejake cenove akcie a nedalo sa na STEAM ani prihlasit.
Klient sa opytal, ci ma ostat offline a po potvrdeni som hral normalne bez pripojenia.
Nevidim dovod, preco by to nemalo fungovat aj pri X-Plane, ked bezne pri inych hrach to funguje (vynimka samozjreme Ubisoft, za to by som ich nakopal)
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 14:38
JirkaK
No právě jsi popsal situaci, kdy je rozdíl, zda jde hrát v offline režimu nebo ne. Hodně sotftu na Steamu offline režim nepodporuje. Proč, to je otázka developerů.

Steam verze XPL neumožňuje třeba použití beta verzí, které si člověk stáhne z XPL webu. Aerosoft ani neplánuje ty bety na steam poštět. Zjevně ten kanál neberou příliš vážně, čemuž rozumím, protože uživatele si to tam bude hledat těžko, stačí kouknout na recenze... něco málo víc než třetina hodnocení XPL je negativních a mnohdy tam lidi mluví o refundaci. Kupodivu nejčastěji mají totožné problémy, které jsem si dovolil tady publikovat - špatné UI (i froogle v tom videu tenhle nešvar uvádí) a to že v propagačních fotkách a videích nepublikují to co člověk dostane out of box.

Nicméně beru zpět.. s jedním z posledních updatů offline režim zavedli, vycházel jsem ze staršího infa a se stálým připojením jen výjimečně nejsem online
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 15:25
Aldaran
Podle toho jak to popisuješ, tak je příčina celkem zřejmá. Cílová skupina uživatelů STEAM nemá velký průnik s uživateli, kteří dokážou docenit výhody XPL. Podle toho co píšeš a jak se zde prezentuješ mám dojem, že je pod tvojí rozlišovací schopností rozdíl mezi pojmem "počítačová hra" a "simulátor".

Současné děti (i někteří dospělí) potřebují a vyžadují aby "hra" fungovala nativně, pokud možno se rozjela okamžitě po zplacení (to že nejde utorentit je už veliké mínus) ovládání bylo intuitivní a nebylo nutné číst ani řádek, natož pak něco nastavovat. Souhlasím, že tyto atributy XPL nesplňuje a proto je to pro řadové uživatele STEAMu zklamáním a hodnotí to negativně. Dokonce i refundaci bych akceptoval, protože je to produkt pro některé opravdu nefunkční, jelikož čekali, že šipka nahoru, dolu, doleva a doprava bude ovládat let a mezerník bude střílení. Protože to nejde, tak mají nárok na vrácení peněz.

A já osobně držím vývojářům XPL palce aby nepodlehli a místo směřování od "simulátoru" ke "hře" naopak pokračovali opačným směrem t.j. přibližování k realitě což ho v důsledku bude činit pro arkádisy ještě méně zajímavým. A že je na STEAMu špatně hodnocen mne z tohoto důvodu nechává naprosto klidným a byl bych nervózní, když by došlo k opaku.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 15:59
xWing   

Ten zaver si napisal dobre.
Pochopil som to tak., ak bude mat X-Plane kladne hodnotenie na STEAMe, tym viac sa blizi k arkadovemu ovladaniu. No....nieco na tom bude.
Takze prajem co najviac zapornych hodnoteni
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:23
JirkaK
I "profi" simeři říkají že UI XPL není rozhodně intuitivní a jednoduché k použití a nováčkovi bez zkušeností XPL nedoporučí... on se potřebuje naučit lítat, ne se naučit ovládat SW, out of box žádný návod na to jak lítat nedostaneš. Uchopení XPL prostě nějakou dobu trvá a jsou lidi co tohle řešit nebudou.


Xplane se v propagačních materiálech i demu tváří lépe než ve skutečnosti vypadá. Hodně lidí se cítí oklamáno, protože se jim neprezentuje to co pak vidí po instalaci....


Není to o rozlišení hra nebo simulátor. Je to o tom že třeba ten blbý joke připojíš a bude rovnou asociovaný k funkcím, které se od něj očekávají a kdo to chce jinak si to může změnit dle libosti. Ostatním to usnadní používání aplikace. Pokud budu pilot ve výcviku nebo už i hotový, tak chci lítat, ne někde hledat jak co nastavit. V reálném letadle se také nezajímám o to jak tam ten knipl a pedály někdo přidělal a jak ho zapojil aby fungoval správně, starám se o to, zda funguje, víc netřeba a ani nejsem kvalifikovaný se v tom hrabat, když nefunguje zavolám kvalifikovaného mechanika.


Mít možnost změnit nastavení před tím, než se nalouduje let je taky příjemná vlastnost. Zvlášť, když něco přeženeš a už při nahrávání XPL žuchne, pak jediná možnost je, souhlasit s resetem nastavení i když by stačilo změnit třeba jednu položku. O možnosti jednoduše nastavení uložit a zpět nahrát nemluvě.


Steam nemusí cílit jen na "hráče". Koupit XPL za 27€ nebo za 55€ je rozdíl. Pro mě to už byla zajímavá cena, kterou jsem byl ochotný do něj vrazit. Další výhoda je elektronická distribuce. Na fyzické DVD bych si pár dnů počkal a ještě platil poštovné, a dělal ISO image na home theatre PC, protože to je jediný stroj, kde ještě mám optickou mechaniku, takhle to mám za hodinku doma (s jedníém/dvěma regiony, celé do 3 hodin). Když člověk nechce čekat má to hned. Pruda s DVD v mechanice je další "user friendly" vlastnost boxové verze. Jasně může to být image ve virtuální mechanice, pak to jde ale snadno zkopírovat a nechápu proč prudí platícího uživatele ochranou, která to neochrání. Prepar3D používá online aktivaci, tu provedeš po prvním spuštění (a to ta mašina ani nemusí být na internetu) a už tě to nijak neotravuje.


Hodně simerů používá více monitorů a teď nemluvím o sloučených pomocí Surroundu grafické karty ale o tom, že má člověk třeba ten surround třech na výhled a dalších 1-2-3-4-5 monitorů na různé panely, navigace atp... Tohle XPL nezvládá a klikání myší a ťukání do klávesnice ho zase od té reality oddaluje. Absence PMDG v XPL odrazuje všechny kdo chtějí lítat kvalitně airlinery (na Boeingu)... Ano je spousta velice dobrých a funkčních Boeingů pro XPL, ale... tak daleko kam jde PMDG s NGX nebo 777 prostě žádný nejde. Navíc ti lidi ani nepotřebují tak dokonalý letový model, neb na ruku to letadlo řídí maximálně pár minut z několikahodinového letu.


Letecké simy jsou obecně velice malý trh, a ještě menší trh jsou ti, kteří chtějí maximum reality. Čím více uděláš simulátor simulátorem, bez možnosti snížit "obtížnost", tím méně lidí si jej koupí, odradíš ty kteří lítají jen tak pro radost z lítání. Čím méně kupujících, tím méně bude peněz na vývoj. Chce to zdravý kompromis. A hlavně to kvalitní UI. To odraní nejednoho zájemce.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:31
Vita Zenisek
Ano, máš naprostou pravdu, Jinak to nepůjde.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:35
biblbrox   
Jirko, prosímtě, už čtu tvoji asi desátou slohovku na téma xpl, která se od předchozích téměř neliší. Nemusíš nás pořád dokolečka přesvědčovat, že xpl prostě není tvůj favorit. Všichni tvé důvody už znají beztak nazpaměť.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:38
JirkaK
A proč je pořád dokola čteš? Nutí tě snad někdo?
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:51
biblbrox   
Protože nečekám, že se budeš pořád opakovat a dozvím se něco novýho. Ale máš pravdu, asi to opravdu nemá cenu číst.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:53
mano
ale najlepsie je ze dave take komenty ako keby sa venoval simulatorom 20rokov pritom mozno tak rok a este k tomu pise nezmyselne porovnavania atd .. ale takych tu uz bolo vela a vela ich nastastie aj odislo
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 18:45
JirkaK
Zkušenosti nemůžeš měřit dobou.. pokud 20 let děláš něco pořád stejně a blbě, tak sice máš zkušenosti, ale ne moc kvalitní. Pokud 20 let lítáš 1h týdně máš odkrouceno něco přes 1000h. Za tři měsíce mám těch hodin odkroucených skoro 700h (jen čistý čas chodu FSX dle steamu je téměř 500h, kde je XPL a P3D).

Evoluci v rozvoji svého sim létání jsem si prošel ve zrychleném ale intenzivním režimu... za 4 měsíce jsem například prošel asi šesti nebo sedmi konfiguracemi HW, začalo to starým notebookem, pak při přechodu na desktop jsem začínal s 3,2GHz Pentiem a GTX750, konče u i7-4790k a GTX980 pošilhávaje buď po GTX980Ti nebo lépe druhé GTX980... pro člověka co už více jak 10 let neměl nic jiného než laptop docela problém se zorientovat... prošel jsem si defaulty, prošel si free úpravami, placenými, prošel a poladil tři simulátory... čas strávený s tímto koníčkem za tu dobu cca 6h denně v průměru, spousta čtení, zkoušení... teď jsem snad konečně v situaci, kdy nastává doba "méně čtení, více kina"
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 18:49
happypetr   
A kdy šukáš???
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 19:04
mano
suka P3D
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:44
pawlick
Když to tak počítám, tak kdyby člověk dal ty peníze a ten čas do normálního létání, tak by to bylo minimálně na větroně, ne-li na PPL Ale každého baví něco jiného Ono i to š*k*n* je lepší v reálu a ne ve 3D
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:48
mano
GPL urcite .. PPL nie skor tak na ULL to skor
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:57
pawlick
Tak nějak si to myslím
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:57
JirkaK
Ano když to sečtu tak kdybych nebyl lama v při letech s instruktorem, tak do toho PPL už tolik nezbývá a ultralight by snad už za to byl. Nicméně pár tisícovek jsem dostal zpět prodejem starého HW, něco platila firma (máme pár tisícovek ročně na různé nákupy jako benefit), ale tahle mašina mi myslím pár let vydrží bez nutnosti výrazného upgradu, kdežto do letadla bych musel lít nemalé peníze permanentně, pokaždé, když bych si chtěl zalítat, protože i kdybych vypustil náklady na údržbu, pojištění apod, tak člověk do toho pořád musí lít minimálně pohonné hmoty, které u toho malého letadla dělají asi největší kus ceny letové hodiny a že ta hodina na cesně bude stěží pod 3000.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:58
JirkaK
btw. kolik je potřeba nalítat hodin abych si udržel PPL licenci?
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:02
pawlick
Z hlavy nevím, bývalo minimum 5, ale to je tak, aby se člověk nezabil. Chce to lítat častěji. Ale hlavně, snažit se furt nějak rozvíjet a nelítat neustále rovně a pálit zbytečně benzín
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:01
pawlick
Jsou i letadla, do kterých se nic lít nemusí a létá to za pár korun Párkrát se svezeš a simulátor už nikdy nezapneš. To je stejný rozdíl jako péčko a normální šukání
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:15
JirkaK
ale to je ten problém... nechci lítat "s čím musím" ale s "čím chci" - když je to zábava... tzn. dvoumotorák, jednak to znamená další výcvik a letové hodiny jdou radikálněcenou nahoru... těch 5 hodin na udržení licence sice není moc, ale i tak to znamená minimálně cca 40 tisíc v nákladech na letadlo. O tom že bych chtěl lítat v "novém" moderním letadle a ne staré "šunce" je další věc...
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:24
pawlick
A zkusil jsi si někdy alespoň to malé lítání? Když tím tak opovrhuješ? Však ti to nikdo nenutí, jen by mě zajímal tvůj názor.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:15
Aldaran
JirkaK:
Moudro č.1
Zkušenosti nemůžeš měřit dobou.. pokud 20 let děláš něco pořád stejně a blbě, tak sice máš zkušenosti, ale ne moc kvalitní.

Moudro č.2
Za tři měsíce mám těch hodin odkroucených skoro 700h (jen čistý čas chodu FSX dle steamu je téměř 500h, kde je XPL a P3D).

Moudro č.3
Evoluci v rozvoji svého sim létání jsem si prošel ve zrychleném ale intenzivním režimu...
---------------------------------------------------
Jelikož se bavíme (použil jsi slovo "sim") což považuji s dovolením za zkratku "simulátor" měl bych jeden nesmělý dotaz.

Kolik z těch 700h které máš na simulátoru nalétáno jsi absolvoval procedurálně správně t.j. tak jak bys to létal s opravdovým letounem? Už jsi se alespoň dostal tak daleko, že jsi dospěl k popření matematiky a to že "okruh" je obdélník? Víš kdy létat pravý, kdy levý, v jaké výšce, co je to zábrana pádu, jak s vývrtkou (sorry, té není FSX téměř schopná - to se Tě netýká) či létáš-li duka, jistě máš v malíku VORy, radiály, správné nalétnutí ILS. (všimni si, že jsem nepadlo ani slovo o AIRAC SID, STAR či letové trasy, které beru až jako vyšší metu, jakmile člověk zvládne základy)

Podle toho co jsi zde zatím vyplodil bys spíš přeformulovat svůj text následovně:
Pařením games P3D, FSX jsem strávil 700h, ladil sem kompy a nastavení a konečně to můžu pařit na pořádně vytuněným železu a bude více kina.

-----------------------------------

Nevysvětluj si to zle, naprosto chápu, že létáš tak, aby Ti to přinášelo potěšení. Nicméně jsem přesvědčen, že zanedlouho budeš na rozcestí a vydáš se jedním ze dvou směrů.

1. Prohlásíš se za hotového pilota (byť virtuálního), všude jsi již byl všechno jsi viděl, dokážeš odstartovat i přistát se sáněmi a vrhneš se úplně jiným směrem, např. na simulátor formule 1, kde budeš jiné osazenstvo oblažovat svými poznatky a rychlokurzy

2. přeneseš se do fáze "méně gamesy (kina) - více simulátoru". Předpokládám, že pak pochopíš to, co se Ti zde mnoho lidí snaží bez úspěchu vysvětlit a objevíš těch zbývajících 95% hloubky simulátorového létaní, které Ti zatím unikají. Současně Ti přeji, aby se pokud možno do té doby zhroutila databáze na tomto serveru, abys v budoucnu nemusel myslet na to, co jsi zde napsal.

 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 22:07
JirkaK
Simulátory F1 mám celkem úspěšně za sebou coby pilot virtuální stáje s mnoha odjetými VC a ještě víc v pozici testovacího pilota (ladění setupu auta pro tým a "vývoji" komponent) a odhadem k 50 možná 60 publikovaným článkům ze skutečné F1 na jednom internetovém portálu věnujícího se motorsportu. Pravda, je už to asi 10 let co F1 nevnímám tak jako dříve, spousty restrikcí, omezení... už to není co to bývalo. Takže sem už má cesta zřejmě nepovede.

Ad lítání dle procedur nebo snad SID-STAR... ano, něco jsem absolvoval v NGXu... nabušit FMC zvládnu, stejně tak jako si zvládnu najít příletové a odletové procedury pro dané letiště a RWY, stejně tak vím jak nalítnou lokátor a glide scope a vím kde ty informace najdu. Stejně tak jsem si schopný naplánovat cestu podle skutečných letových tras. Proto taky NGXo většinu času stojí v hangáru. Víc času strávím samotnou přípravou letu než samotným letem, pokud nezapočtu čas, kdy to letí na autopilota podle všech dat z FMC. Byť jsem původně chtěl lítat v tubě, není to tak zábavné jak blbnutí v malém GA letadle, což se mi strašně zalíbilo. Alespoň se u těch letadel snažím lítat v jejich limitech.

Naštěstí právě lítání offline, nebo i online v rámci něčeho jako Multievent věci jako procedury řešit vůbec nemusíš, protože o to nikomu z přítomných nejde a to je to, čím se aktuálně bavím. Duke je nádherně zpracované a ozvučené letadlo a rád si v něm nechávám zapnuté "předcházetelné poruchy", takže s tím nemůžu lítat over limits, ale k navigaci přes rádia (s výjimkou ILS přiblížení) jsem nikdy nepřičuchl, ale mám to v plánu, někdy, když bude čas a nálada, načíst a třeba ty budíky a rádio k tomu určené konečně použiju. Nicméně Duka beru jako "hračku" a to nejen v SIMu ale i v reálu. Kdo dá 8-9 set tisíc dolarů za to že letadlo bude žrát 3x tolik a jediný přínos ty motory mají v climb rate a kratší runwayi pro start a přistání. Do toho letadla by padla dokonale GTN750, která třeba právě to SID-STAR podporuje ale nenačte můj jednoduchý plán (jo, stojí v reálu docela raketu, ale když máš éro za jeden a čtvrt milionu dolarů, hodina letu stojí kolem 500, tak těch 15 - 20 tisíc na pořádnou GPS někde najdeš). Díky nemožnosti pracovat s defaultním flight planem jsem ji zatím nekoupil (a že bych chvíli tu investici zvažoval... 50USD za FSX verzi a asi 80 za P3D.. to je docela dost), přitom v kokpitu to tomu dukovi s tou navigací opravdu sluší.

Spíše svou budoucnost s leteckými simy vidím tak, že si budu dál lítat jak mě napadne... scenérek je hodně a nové dál budou vznikat.. A když přijde chuť a nálada, tak si to někdy střihnu tak jak se má.

Zatím nemám potřebu se intezivně učit něco, co není bezprostředně nutné abych pochopil co se to děje.. třeba ten P-Faktor a Torque u jednomotorových letadel, kde v P3D se stejnou úrovní realismu stejné letadlo letělo jinak, hledal jsem příčinu, našel a něco se přiučil. Nicméně v tom je právě ta výhoda lítání v simulátoru, nemusíš řešit jestli dodržíš nebo nedordržíš procedury, předpisy nebo tě jednoduše něco neznámého překvapí... maximálně virtuálně spadneš.





 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:37
JirkaK
Mysláím že se shodneme že MS FSX je v historii asi nejvíce úspěšný simulátor co do prodejnosti... I přesto MS projekt ukončilo kvůli NERENTABILITĚ.

Jak se uživí simulátor který si koupí jen pár největších nadšenců, kdy zatím nemá z pohledu reality žádnou přímou konkurenci, což se může změnit..

P3D v3 může být diametrálně odlišná od v2, v2 byla dělána s ohledem na vlastníky všech možných a nemožných addonů pro FSX... díky téměř 100% kompatibilitě má P3D takovou základnu uživatelů a to i přes jeho neskutečnou cenu... (včera jsem se stal hrdým majitelem časově neomezené professional licence za 238 dolarů)... v3, pokud pustí z hlavy kompatibilitu může vypadat zcela jinak, zcela jinak lítat... být moderní 64bit aplikací...

DTG má plánovaný release svého leteckého SIMu na příští rok. Koupili od MS licenci na Microsoft Flight. Pokud půjdou správnou cestou, vyberou z MS Flight a MS FSX to dobré a to špatné udělají lépe... když poslechnou přání uživatelů, bude obtížnost škálovatelná - hardocre simulátor, který ale jednoduchým nastavením sníží obtížnost i pro casualové letce, kteří ve finále budou tvořit největší prodejnost toho SW.


Pokud na trhu budou tři srovnatelné SIMy - co do reality... tak bude hodně zajímavé sledovat kam se lidé přikloní. Počítám že úspěšnější bude ten, kdo nabídne lepší uživatelskou přívětivost, snadno dostupný obsah a obsah předních vývojářů, kteří svou práci umí dělat dobře.

 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 16:59
Aldaran
Člověče uklidni se, dýchej z hluboka, 5 minut říkej ooom ooom. Všiml sis, že si již odpovídáš sám na svoje příspěvky? Klid, nechci být zodpovědný za Tvoje zdraví.

Již jsme všichni pochopili, co jsi chtěl sdělit, názorně jsi demonstroval jak to má být a jakým směrem se má svět točit, jak mají vývojáři pracovat, zcela jistě to čtou a budou se tím řídit, neboj opravdu, sám se přimluvím, až s nimi budu mluvit. Všechno bude dobré. klid... pššš...
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 17:20
JirkaK
Ty s vývojáři nekomunikuješ? Je normální že se s vývojáři bavíš, dáváš jim podměty na vylepšení, připomínky... Když budou lidé mlčet, vývojáři se nedozví co lidi trápí, co lidé chtějí co naopak nechtějí.

žabomyší války jsou zbytečné... proto jako nejlepší řešení vidím nebýt vázaný na jednu platformu ale mít na výběr podle aktuální potřeby.

Chceš zábavu, třeba nějakou misi, chceš lítat airlinera, šáhneš po FSX, chceš vynikající grafiku, šáhneš po P3D, chceš maximální realitu v GA letadle, šáhneš po XPL. Pak je také dobré že veškeré ovládání funguje napříč simulátory stejně.

 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 10:20
JirkaK
A taky máš X-Plane 10 na Steamu nebo máš boxovanou verzi, která zase vyžaduje DVD v mechanice (byť virtuální), což je ochrana od které už vývojáři odstupovali před 10 lety.

Ano můžeš mít USB klíčenku... 30 dolarů navíc..
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 23:53
xman
Ty vis prd...neni potreba mit usb klicenku a dvd v mechanice (staci vlozit jenou, po tydnu je potreba vlozit znovu) Me staci vytvorit virtualni obraz dvd na plose.
 

X-plane 10   24. 6. 2015 / 00:10
JirkaK
Vím prd? Měl jsem k dispozici boxovanou verzi a dokud jsem neměl DVD v mechanice (iso image ve virtuální mechanice) tak se XPL převedl do demo režimu. Tolik k tomu vědění...

Člověk utratí poměrně dost peněz na to aby po něm byla vyžadovaná taková věc. Když pominu instalaci z DVD bez toho abych vlastnil optickou mechaniku (těch co ji do nového počítače nedávají je fakt hodně, protože kdejaká fleška bude mít větší kapacitu než placka a stojí skoro podobně). Kdyby to alespoň jako ochrana skutečně fungovalo, ale když si můžu vložit iso image, který vytvořím z instalačního dvd do virtuální mechaniky, tak to pozbývá jakéhokoli efektu. Pouze to nutí člověka buď mít tu mechaniku a DVD v ní, nebo mít tu virtuální a mít někde 8GB image. Oboje mi jako platícímu zákazníkovi vadí a pro jiný účel než XPL bych jak fyzickou, tak virtuální mechaniku neupotřebil.

Navíc tím, jak vychází nové verze, tak ty DVD rychle přestanou být vhodné médium pro reinstalaci. Člověk to nainstaluje a pak zjistí že se z netu stáhne obrovská porce updatů. U elektronické distribuce si vždy můžeš stáhnout buď konkrétní update nebo celou instalaci, která nevyžaduje ani virtuální mechaniku.

Dobrý důvod pro Steam verzi, která zase přináší jiné omezení... návaznost na steam, nemožnost zkoušet beta verze...
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 16:40
happypetr   
Už sa zasa jebů...
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 16:45
JM   
Byt je to porad hrani si, tak by si chtelo uvedomit, ze to neni hra, ale simulator a pro XPL to plati tuplem Takze samo od sebe, jednoduse, bez predchoziho studia toho jak to funguje v realu se to samo navigovat nekam nebude...
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 16:55
JirkaK
Ale kdeže... samozřejmě že bude navigovat tak jak se mu bude pískat reál nereál. Jen k tomu abys toho dosáhl musíš cvakat do GPS namísto jednoduchého rozhraní, kde by to člověk párkrát kliknul... Oser pro uživatele XPL kteří to chtějí, protože v tom externím programu to udělá právě tak.

Na XPL forech je to docela pravidelně řešené téma a zjevně to mnoha lidem chybí, když to musí nahrazovat externími aplikacemi.
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:05
JM   
Me se hrozne libi tvoje presvedceni, ze jedina navigace je podle GPS
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:31
JirkaK
Kde získáváš ten dojem?
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:45
JM   
No prijde mi ze GPS a hlavne automaticke natazeni planu do ni je pro tebe naprosto stezejni funkce simulatoru A to ze klidne jde dolitnout z A do B naprosto bez GPS si nejak vubec nepripoustis
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 18:24
JirkaK
Ano pro mě je přítomnost jednoduché navigace podporující nativní flight planner skutečně klíčovou vlastností... simulátor musí umět jednoduchý flight planner, letadlo zase mít navigaci, která jej podporuje. Už jen proto že lítám VFR v místech kde to neznám a chci se navigovat mezi body zájmu, tak jak si píchnu prstem do mapy a je to snadné na provedení bez nutnosti mít další aplikaci (uznávám že třeba PlanG umí násobně víc, nejdůležitější pro mě třeba to, že umí promítnout GoogleEarth body do mapy, nicméně ne vždy chci plánovat nějak podrobněji). Když už letím stejné místo po několikáté, tak mě ta GPS tolik netrápí, ale abych lítal nad stejnou oblastí pořád dokola... raději se přesunu jinam, svět je velký a výborných scenérek, co stojí shlídnout jsou spousty.

Z těhle důvodů jsem si třeba nekoupil vynikající GTN750.. to že tam je SID/STAR, přílet/odlet mapy, mapy letišť pro "easy taxi", lze aktualizovat z Navigraphu je sice hezké, ale pro mě téměř zbytečné, horší je, že to neumí přijmout defaultní flight plan Škoda... Turbine Dukovi to s ní v kokpitu hodně sluší...


 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 09:00
Lejzy
A ted i vem, ze XPL GPS ma vetsinu z toho v defaultu.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 10:19
JirkaK
Má, však jo, ale nemá jednoduchý planner kterým bys ji naplnil. O tom tady byla celou dobu řeč.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 10:44
Lejzy
ARAIG
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 11:06
ONDR4cz   
Defaultně ne, ale existuje plugin Fast Plan, nech sa páči: http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=13607
Stačí zadat letiště odletu a příletu.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 11:12
xWing   
Mozem potvrdit, je to skvela vec.
Naposledy som to pouzil v X-Plane 9.
Ked prisiel X-Plane 10, tak to uz nefungovalo (64bit), tak som na to aj zabudol.
Ale vidim, ze uz to asi funguje aj v X-Plane 10, tak to doma skusim.
Diky za odkaz.
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 11:24
ONDR4cz   
jj, podle diskuze tam to vypadá, že to nefunguje (poslední příspěvek je dokonce od tebe z letošního března), ale včera jsem to pro ověření stáhnul a funguje to bez problémů (XPL 10.40).
 

X-plane 10 - FastPlan   28. 6. 2015 / 15:43
xWing   
Tak odvolavam co som vyhlasil.
Ten FastPlan funguje...skusal som to teraz na verzii 10.40 Beta4 64bit
Ten plan sa nahodi automaticky do toho GPS 530 o ktorom tu bola rec.
Vid screen.

52124 B / 750 x 546 / FastPlan+GPS.jpg
 

X-plane 10 - FastPlan   28. 6. 2015 / 17:00
mano
ktoru verziu pythonu mi treba nainstalovat do windowsu aby mi nacitalo plugin python ?
 

X-plane 10 - FastPlan   28. 6. 2015 / 17:26
xWing   
Ja mam 2.7.10 64bit a fachci ako hodinky
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 11:50
JirkaK
A o tom mluvím.. o defaultu... jasně můžu použít plugin nebo externí appku, která toho třeba dělá ještě násobně více.

Jinak tady je pěkné srovnání FSX vs XPL od frooglesima... https://www.youtube.com/watch?v=OxZRgfYssoE

naprosto s ním souhlasím... tedy až na to že v době kdy to video dělal neměl zkušenosti s P3D, pak by určitě říkal, kupte si všechny tři
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:04
Vita Zenisek
Zkus precist tohle. http://www.manualslib.com/manual/302087/Garmin-Gns-430.html?page=61#manual

je to lepsi nez "rady" JirkyK
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:09
mano
a aby to nebolo len o placani .. mas tam napr v cesne 172 default GNS ktora je urobena na 80% vynikajuco ..

Najrychjsie ked chces letiet z bodu a do bodu b priamo staci pouzit tlacidlo DCT na gpske .. zadava sa tam icao letiska napr LKPR a len stlacis ent na gpske ... spravi ti tam ciaru od lietadielka az ku letisku a podla toho mozes letiet dokonca vie letiet podla toho aj autopilot .
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:35
JirkaK
Když jsem mu tuhle věc poradil já, tak měl lítat podle reálných tratí a ideálně s FMC, najednou letět podle reálné trati nechce? Netrpíš náhodou nějakou poruchou osobnosti?
 

X-plane 10   22. 6. 2015 / 17:51
mano
reagoval som na prvu vec, nie na ostatne to je trosku rozdiel
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:46
pawlick
A na co je třeba v Kyssně autopilot při VFR?
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:50
mano
ja ho pouzivam len pri IFR ked sa mi to nechce drzat hodinu na hladine a napisal som to preto lebo vid taky JirkaK ten ho pouziva bezne pri VFR ..
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 20:57
pawlick
Právě, mě to přijde na hlavu padlé, při VFR stejně nemáš v letadle nic jiného na práci, než navigovat a koukat ven, tak to tam člověk už vůbec nemusí sedět
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:36
mano
mne to nevysvetluj, viem co to je si vychutnavat prirodu na takom metaku a len tak si lietat
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:47
pawlick
Moje řeč, já jsem včera přelétával na Slovensko dvojplošník a bylo to úžasné. Lepší než sex
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:49
mano
videl som dake fotky, ale neskoncil si niekde este v CZ ? pre pocasie
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 22:00
pawlick
Však píšu, že přelétával. Ne že přeletěl Počasí mě zavřelo v Břeclavi. Ale jinak to je úžasný
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 22:17
mano
a kde je destinacia ? ci tajne ?
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 22:22
pawlick
Záleží na počasí, kam mě to pustí 😁 A na majiteli, jestli to bude chtít zveřejnit. Snad ano. Budu včas informovat 😃
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 22:24
mano
ak nahodou pojdes cez ruzomberok mohol by si dat vediet rad sa porozpravam s niekym z peraku
 

X-plane 10   23. 6. 2015 / 21:33
JirkaK
To je lenost... nechce se mi po každé ostřejší zatáčce nabírat výšku a případně přetrimovávat. Natož když je nějaká turbolence a s érem to mává nahoru dolů... ALT HOLD je luxusní funkce AP, stejně jako třeba tempomat, ideálně adpativní v autě.
 

X-plane 10   24. 6. 2015 / 14:56
js76
Nejdřív jsem měl dojem, že všechno to úsilí a peníze investuješ, abys líp využil možnosti simulace. Jenže z jiného Tvého příspěvku v tomto vlákně plyne, že Tě létání jako takové vlastně ani nezajímá (chceš jen "blbnout"), takže cílem je pouze, aby to pěkně vypadalo. A teď se ukázalo, že jsi vlastně líný to letadlo i řídit.

Nebylo by lepší pustit si video? Nabídka široká a taky stačí stisknout jen pár čudlíků a sledovat obrazovku
 

X-plane 10   24. 6. 2015 / 16:35
JirkaK
Zřejmě už se v tom ztrácíš... jestli je něco špatného na autopilotovi, tak se bav s lidmi co lítají tuby a vysvětli jim, že jsou líní to letadlo řídit když nedejbože po zatažení podvozku aktivují AP a deaktivují ho až cca 2nm od cílové runwaye


Jak a do čeho budu investovat a jak to snad dokonce budu používat je čistě má věc a může ti to být zcela na háku, protože tak jak to používám já nikomu nenutím a stejně tak si nenechám nutit to jak to mám používat já, že ty bys takovou investici neudělal jen pro účel ke kterému to používám já je tvé rozhodnutí které respektuji... respektuj ty zase to mé, můžeš si třeba myslet že mám peněz jak šlupek a můžu si s nimi vytírat zadnici, když kupuju věci které kupuju a dělám s nimi to co s nimi dělám
 

X-plane 10   24. 6. 2015 / 18:29
js76
Jestli pilot používá automat, aby v zatáčce udržel hladinu nebo ji udržel i jen v nepříznivém počasí, je problém spíše v pilotovi než v automatu. Jestli se nechce učit základní ovládání letadla, je to samozřejmě jeho věc, byť to silně kontrastuje s hledáním maximálního realismu v simulátorech.

Člověk si může třeba koupit za sto tisíc láhev starého vína a popíjet to s kolou. Jeho peníze, jeho majetek, jeho věc, co s tím provede. Jen se pak nesmí divit, že pak minimálně v očích vyznavačů tohoto moku bude za barbara.
 

X-plane 10   24. 6. 2015 / 19:06
JirkaK
"silně kontrastuje s hledáním maximálního realismu v simulátorech"

A to je ono, tohle třeba já v simulátoru nehledám a je mi to předhazováno, že to je klíčová vlastnost a že pak nepotřebuju simulátor... pro někoho určitě tohle platí, pro někoho nikoli a je to o vzájemném respektu a to se netýká jen té reálnosti ale dalších faktorů, které každý vnímáme jinak. Kdyby všichni hledali v simulátorech realitu, tak tady neuvidíš nikoho kdo používá FSX ba i starší verze protože ty jednoduše nejsou tak reálné jako X-Plane - bez narážky na XPL, s tímto tvrzením o XPL naprosto souhlasím, zatím je v tomto aspektu to nejlepší na trhu.

V druhé části souhlasím... můžu si o někom myslet že je barbar, když to víno takhle przní, ale proč si z něj utahovat? trošku dětinské... opět... vzájemný respekt... a to je něco co jsem u některých vyznavačů XPL na zdejším fóru neviděl.



Třeba tohle vlákno, Ronaldo007 se zeptá jak naplánovat let z bodu A do bodu B, já reaguji s tím že XPL tuhle funkci v sobě neobsahuje a že mě o tom utvrdili zdejší dlouhodobí uživatelé XPL, tzn že byť nezkušený uživatel XPL jsem nic nepřehlédl a že to musí řešit externí aplikací, taktéž že pro čistě let na konkrétní letiště stačí, když to letiště zadá jako direct waypoint v navigaci. Ale kdyby XPL obsahoval jednoduchý flight planner v sobě, bylo by to snazší.

Načež se spustí lavina, že přece většina lidí lítajících s XPL tohle vůbec nepotřebuje, že si musí hledat v mapách, nebo mít VFR v hlavě atd... Já a zřejmě i Ronaldo by tuhle funkci uvítal... není třeba dávat školení o tom jak bychom ten simulátor měli používat a schazovat ty kteří něco tak nerealistického vyžadují. Pokud chcete používejte si mapy, plánovací SW třetích stran jak chcete, mějte vždy naučenou trať pro VFR let předem (jak se pak vůbec začne lítat, když poprvé v letadle tu cestu neznám a nemám možnost se ji naučit...). Pokud by XPL obsahoval flight planner, tak ho ti co plánují bokem jednoduše nepoužijijí a ti kteří ho používat chtějí jej využijí jak se jim zlíbí... Připomíná mi to Apple a "Tuhle funkci naši uživatelé nepotřebují"...






 

X-plane 10   24. 6. 2015 / 21:51
js76
A to mi nejde do hlavy. Že někdo koupí hned tři simulátory a přitom mu o simulaci vlastně ani nejde. To je jako koupit si postupně tři drahé bicykly, když vlastně ani nechci šlapat, jen se kochat přírodou. Moje poznámka o videu tak byla možná rýpavá, ovšem vzhledem k dříve napsanému jsem ji napsal spíše ve vážném duchu, byť se smajlíkem. O urážku nešlo ani v nejmenším.
 

X-plane 10   24. 6. 2015 / 21:55
Aldaran
Položil jsi otázku:

Pokud chcete používejte si mapy, plánovací SW třetích stran jak chcete, mějte vždy naučenou trať pro VFR let předem (jak se pak vůbec začne lítat, když poprvé v letadle tu cestu neznám a nemám možnost se ji naučit...
-------------------------
odpověď:
V reálu: Dát si superkvalitní víno s kolou, vyjde to stejně draho jako reálný let, ale aspoň se u toho nezrakvíš.

V simulátoru: máš možnost létat v postupně zvětšujících se kruzích z místa bodu vzletu a je otázkou času až narazíš ke kýženému cíli - velikost zeměkoule je konečná t.j. mapu nepotřebuješ, budeš-li mít dost času.

Považovat u "simulátoru" funkci, která v realitě neexistuje za omezení, nebo za nedostatek je znakem toho, že jsi stále nepochopil rozdíl mezi simulátorem a hrou. Doufám, že jsem Ti otázku zodpověděl dostatečně srozumitelně a slušně.
----------------------------------
Nicméně zkusím Ti ještě trochu dovysvětlil proč máš (oprávněný) pocit, že Tě tu nikdo nemá rád.

Troufám si tvrdit, že drtivá většina zdejšího osazenstva začínala na produktech FS (počínaje FS9) a to včetně XPLajnistů. Všichni dobře FS znají a XPL používají právě kvůli tomu, že jim to oproti FS přináší nějaká pozitiva, většina z nich má doposud nainstalované i FS. Každý má ale jiné očekávání, v době kdy vylezlo PMDG se 737 bylo XPL v plýnkách default letadla zoufalá, placených letadel jako šafránu, ale ouha, dráhy najednou byly zvlněné, eroplány se ve vývrtce začaly chovat tak jak mají, vrtulníky se najednou musely začít řídit. A přes masivní nedostatky z pohledu kvality grafického zpracování ošklivých kokpitů absence FMC, simulace systémů letadla začalo dost lidí XPL používat stále častěji.

Sešel se rok s rokem, XPL má grafické zpracování srovnatelné, přicházejí nové updaty, 757 od Ramzzesse je na úrovni PMDG, další výborně zpracovaná éra přibývají. Donedávna jsem měl FS také, kvůli jedinému modelu a doposud mi takový pro XPL chybí (TU154-B2). Co tím dlouhým textem chci naznačit? Všichni, co jsou tady si prošli jinou cestou, která až na výjimky vedla přes FS. Jedni však preferují vrtulníky, jiný roury, další IVAO, VATSIM nadšenci, VFR kochači - zatímco pro některé uživatele XPL nic nepřináší, pro jiné je to zásadní rozdíl. To že se z hlediska SW pro některé cesty rozdělili není věc soupeření. Škádlení které mezi sebou vedou FS XPL je v duchu přátelského popichování a Ty se svojí svatou válkou proti XPL do tohoto konceptu nezapadáš, protože vlastník FS velmi dobře ví, že se tam vrtulníky chovají nereálně a nikdy tomu jinak nebude (ale když létá s PMDG, nijak ho to neomezuje), stejně tak jako si je vědom uživatel XPL, že defaultní letadla a toho moc neumějí a v zimě holt sníh není a bůh ví jestli bude, ale ovládání vrtulníku ve FS je na úrovni UFO.

Mudrovnání na téma že je důležitější mít texturu na šroubku než to, jestli se éro chová reálně či jak je správné pojmenování pohybu kamery je v tomto kontextu směšné pro všechny stejně tak jako Tvoje názory typu že létáš VFR na autopilota protože je pakárna se snažit ručně řídit letadlo v zatáčce (byť je tento názor naprosto legitimní).

Zapřemýšlej nad tím, jestli by ses neměl přesunout na nějakou diskusi třeba na steam, kde bys možná měl větší ohlas, mám dojem že cílová skupina která by pozitivně hodnotila Tvé příspěvky tohoto typu zde není moc zastoupená a proto jsi možná reakcemi rozčarován.
 

X-plane 10   25. 6. 2015 / 04:55
JirkaK
"Považovat u "simulátoru" funkci, která v realitě neexistuje za omezení, nebo za nedostatek je znakem toho, že jsi stále nepochopil rozdíl mezi simulátorem a hrou"


Takže uživatelsky nepřívětivé UI je u simulátoru akceptovatelné protože to není hra? Proč jeden simulátor umí uživateli usnadnit život a druhý ne? Automatická konfigurace beranů? Proč to jedni umí a druzí ne? Jasně člověk se s tím popere, to jsem ani nevyvracel, ale nikdo nedokázal dát jediný smysluplný argument proč to ten jeden simulátor nedělá automaticky. Nebo si na ty osy beranů nastavují lidi pokaždé jinak? Jako že na beranech budou brzdy, kormidlo, speed brejky, klapky, nebo při ose X jim letadlo stoupá/klesá a při ose Y jim zatáčí? Možná u nějakého experimentátora, ale předpokládám že drtivá většina to používá tak, jak bylo zamýšlené... Proč se bavíme o simulaci a o realitě, když pak člověk musí používat myš a klávesnici, ta přece taky v letadle není (no, jak v kterém )


"Mudrovnání na téma že je důležitější mít texturu na šroubku než to, jestli se éro chová reálně či jak je správné pojmenování pohybu kamery je v tomto kontextu směšné pro všechny"

Pokud chceš koukat na špatné textury ,hurá do toho, s dovolením.. i bez.. to budu hodnotit... pokud 95% kokpitu jde dobře a 5% nikoli, je to odfláklá práce.. obhajoba výkonem? Proč tedy těch 95% vypadá nějak a zbytek jinak? To už ten finální kousek kokpitu dělal výkonnostní problém tak tam vrzli hůře zpracovanou texturu nebo vypustili jeden/dva jednoduché 3D objekty, kterých jsou na scéně desetitisíce? Kdyby se lidi zaměřili na podstatu mých příspěvků a nesoustředili se na kraviny, tak se tady nebavíme... ale do šroubku v kokpitu se dá snadno posměšně trefit, je to snazší než najít nějaký argument na něco podstatnějšího.


"Tvoje názory typu že létáš VFR na autopilota protože je pakárna se snažit ručně řídit letadlo v zatáčce"

takhle to napsáno nebylo, ale dělej si dál tichou poštu, někdy se pak člověk dozví zajímavé věci. Koukej kolem sebe, čti, sleduj víc videí a zjistíš že můj styl létání je mnohým blízký. Že to právě lidem tady neleze přes zuby... někde jsem tu psal něco o toleranci, zřejmě to slovo je mnohým cizí.


"Zapřemýšlej nad tím, jestli by ses neměl přesunout na nějakou diskusi třeba na steam, kde bys možná měl větší ohlas"

Zatím jsem tam nenašel žádné, kteří by někoho napadali za to že dělá něco jinak než jiní, zřejmě tam diskutují tolerantnější lidé, kteří jsou nad věcí. Ale ta tolerance jde vidět i na jiných fórech, zřejmě to neberou jako nějakou modlu a neberou si vše osobně.. holt Češi jsou v mnoha směrech zvláštní lidé, někdo má jiný přístup, tak se mu zasmějeme a pak mu to vpálíme při každé příležitosti, protože sranda musí být
 

X-plane 10   26. 6. 2015 / 11:31
MzM   
"Takže uživatelsky nepřívětivé UI je u simulátoru akceptovatelné protože to není hra? Proč jeden simulátor umí uživateli usnadnit život a druhý ne? Automatická konfigurace beranů? Proč to jedni umí a druzí ne? Jasně člověk se s tím popere, to jsem ani nevyvracel, ale nikdo nedokázal dát jediný smysluplný argument proč to ten jeden simulátor nedělá automaticky. Nebo si na ty osy beranů nastavují lidi pokaždé jinak? ..."

Spousta lidí si dělá vlastní zařízení (kupují), které pokud se připojí a automaticky přiřadí může se stát (a stává), že se přiřadí špatně. Typicky otáčení rukojeti + pedály. Pak to sice funguje a občas se projeví rukojeť, občas pedály, co se zrovna pohne. Ladění pak může způsobit nejden šedý vlas. Osobně třeba vlastním kousek hw, kde je 8 potenciometrů použitých na vrtule, mixy, klapky atd. a pokud je zapojím do PC ve FSX se namapují jako knipl, pedály + další věci, které jsem nechtěl, takže stejně musím do nastavení a stejně je musím nastavit podle sebe. Taky tohle automatické nastavování může hezky pozlobit v momentě, kdy jenom přehodím jedno USB do jiné dírky. Pak musím nastavovat znovu, protože FSX si to zase přiřadilo podle sebe. Z tohoto pohledu vidím xplanové nastavení příjemnější.

Navíc se přiřazení zařízení dělá většinou jenom jednou, takže není důvod na to dělat "luxusní interface s animovanými ikonkami".

Pak si dokážu představit, že v MS je spousta lidí, kteří "měli čas" na dělání UI, zatímco Laminar research vrhal síly spíš na to, aby se letadlo chovalo jako letadlo (potažmo, aby i náhled na krajinu byl lepší) než aby řešili nějaké zjednodušení nastavení, které je pravda spartánké, ale jak jsem psal, se dělá prakticky jen jednou.

Takže ano. Uživatelsky nepřívětivé UI je u simulátoru akceptovatelné, protože to není hra.

Ještě mě napadá, že další "spousta" lidí řeší i připojování "nepodporovaných" zařízení, jako vlastní displeje rádií, vlastní hw budíky, kotnrolky a jiné vychytávky, kde připojení bývá kapku obtížnější, takže pak UI v Xplane se jeví jako velmi příjemné.
 

X-plane 10   26. 6. 2015 / 13:27
JirkaK
"Pak si dokážu představit, že v MS je spousta lidí, kteří "měli čas" na dělání UI, zatímco Laminar research vrhal síly spíš na to, aby se letadlo chovalo jako letadlo"

Ano přesně takový pocit z X-Planu mám a chápu že vývojáři jdou touhle cestou, zvlášť pokud mají napjatý rozpočet, čemuž bych se asi ani nedivil. Těch co vyžadují maximální realitu je jednoznačně méně než těch, kteří k tomu přistupují víc volněji.. ti ale dělají největší prodejnost.

Spousta lidí, kterým u FSX začne ta reálnost vadit pak narazí na překážku, právě UI v XPL a odradí je to, některé zase odradí absence scenérek, absence letadel a k přechodu se neodhodlají. Nebo někteří, a takový je i můj záměr, jednoduše zůstanou u svého simulátoru, který dál používají a užívají si všech jeho vymožeností a k XPL si sednou ve chvíli kdy si chtějí zalítat reálně a pak akceptují třeba nedostatek letadel, scenérek, překousnou že to není moc přívětivé, že ta grafika není žádná bomba ... jednoduše zapnou to, na co mají chuť
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ