| | | FS2004 proble s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 11:25 | |
| | Dobry den prosím o radu tohle mi dělá sim. víc foto kdykoliv otočím pohled tak se vše třebe a blízká se to. Zkoušel jsem přeinstalovat graf. kartu i directx a i mněnit citlivost grafiky v FS ale nepomohlo. Děkuji za radu nedá se lítat skrz to.
Windows 8.1
AMD Radeon R9 200
|
| |
|
| | | FS2004 proble s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 11:27 | |
| | A kde máš to foto??? |
| |
|
| | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 11:33 | |
| | | |
|
| | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 14:56 | |
| | | |
|
| | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 15:13 | |
| | Třepání hran = shimmering, typický problém u flight simulátorů, nejen FS2004.
Zapni vyhlazování hran - anti aliasing. Vyhladí to hrany, ale i přesto stále může ještě někde něco vykazovat shimmering, pak to chce ještě navýšit, což už může být pro grafickou kartu velký problém. Když zas přepálíš nastavení a vytížíš kartu na 100% hrozí průběžné "sekání" shutters a to i když držíš vysoký frame rate... Pak je dobré omezit FPS na nižší hodnotu aby karta negenerovala zbytečně moc snímků a tím se ji uleví. |
| |
|
| | | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 15:52 | |
| | Tomu "sekání" se říká stuttering, shutters jsou okenice.
Shimmering je problém špatného filtrování textur. AA jako detekce a vyhlazování hran tomu nepomůže (těžko může vyhladit něco, co nemá hranu). Něco jiného je potom supersampling antialiasing, který už z principu ovlivní celý obraz, ale to zas není vyhlazování hran. |
| |
|
| | | | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 16:25 | |
| | Shimmering mi s 16x Antistopic filteringem odstraní jedině 4xSGSSAA nebo vyšší (4xMSAA+8SSAA), u toho 4x to ještě někde lehce mihotá....
Bohužel tenhle typ AA se nemá rád s mraky... které vklidu sundají FPS z 55 bez mraků na 20 s mraky... bylo to na FSX ve FullHD s GTX960 a 8xSGSSAA s 4xSGSSAA jsem byl k 40FPS ale jak jsem psal, v některých ostrých přechodech tmavá/světlá/tmavá to přetrvávalo, byť decentně. |
| |
|
| | | FS2004 proble s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 15:14 | |
| | btw: FS2004 používá nějaký DX9, ten snad ani nejde na W8.1 přeinstalovat, ve W8.1 je už v základu DX11 |
| |
|
| | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 16:50 | |
| | Děkuji za rady nahral jsem Dx9 zapl co jste radily ale letiště se spravilo oproti tomu co bylo minule. ale stale se mně třepou všechny stromy a když se podívat do dálky tak se ta krajina taky třepe posilam vam nastavení gr. karty jestly nemám chybu tam |
| |
|
| | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 17:27 | |
| | Bohužel tjá ti víc neporadím... FS2004 nemám a v novějších simech používám SparseGrid SuperSampling, což ale nefunguje v DX9, je to záležitost až od DX10.
Nicméně zkus kouknut třeba tady http://forum.avsim.net/topic/437257-shimmering-in-fs9/ nebo zagooglit FS2004 shimmering
řeší se to všude možně... vybíral bych spíe rady max rok staré než staré několik let... |
| |
|
| | | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 19:00 | |
| | Když mi dáš chvilku času, kouknu se přes víkend doma do svého nastavení. Teď jsem v práci a nevím jak to doma mám, ale s těmi stromi jsem měl taky problém. Dělalo mi to při vysokých detailech textur stromů, jakoby se třpitili. Pak jsem trochu snížil detaily některých textur a probralo se to, ale teď ti vážně neřeknu co jsem s tím vlastně udělal. Jak jsem již psal, doma se nato kouknu a pak dám vědět. Snad ti to pomůže.
Jarda. |
| |
|
| | | | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 21:47 | |
| | Řešit grafický artefakt ubráním detailů není vždy nutné. Osobně to považuji za nepřijatelné. Proč by tam jinak ty "vysoké detaily" byly... |
| |
|
| | | | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 12. 6. 2015 / 23:45 | |
| | Nebolo to znizenie "mipmaps" na 3 ? |
| |
|
| | | | | | | FS2004 problem s terturami a krajinou 14. 6. 2015 / 11:04 | |
| | Tak jsem se k tomu konečně dostal. Ano snížil jsem hodnotu MIP mapping quality na 5. Na vyšších nodnotách se mi textury stromů zobrazovaly zrnitě. Na vyzkoušení je to velice jednoduché a pokud to bude něčím jiným, tak odpusť, že jsem tě zavedl špatným směrem. |
| |
|
|