| | | ULL nad Prahou 1. 6. 2015 / 20:43 | |
| | | |
|
| | | ULL nad Prahou 1. 6. 2015 / 20:47 | |
| | v daném místě žádné omezení nad Prahou není - ani pro ULL letadla.
Je to vyznačeno (z hlavy, už si to nepamatuju) cca 5km kružnicí (poloměr) se středem někde v centru města.
najeď si na lis.rlp.cz .. a tam si najdi VFR mapu pro prahu .. je to tam krásně vyznačené. |
| |
|
| | | | ULL nad Prahou 1. 6. 2015 / 22:23 | |
| | LK R9 je poloměr 2NM od Žižkovysílače, ale vstup bez omezení mimo jiné pro provoz z/na PR, VO, KB a VO.
LK P1 je malej nad Hradem. V každém případě je to do 2000 ft MCTR Kbel, takže pod dozorem a navíc je opravdu ke zvážení, jestli s tralala nad Prahu je dobrý nápad (min. 300m nad zástavbou, dokluz na nouzovou plochu viz UL předpis). |
| |
|
| | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 08:34 | |
| | Nechtě bych tu diskutovat o spolehlivosti motorů Rotax a o prasklých vážkách, únicích oleje atd... u stařičkých motorů aeroklubových Zlínů ... Na UZPln toho je... |
| |
|
| | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 09:07 | |
| | Kdyz nechces, nediskutuj. |
| |
|
| | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 09:44 | |
| | no proto jsem napsal že si to může každý najít a kde ale, možná jsi to nepochopil |
| |
|
| | | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 12:13 | |
| | Ve vlaku seděl černoch, krkal, pouštěl větry a smrděl. Kde kdo co píše o rotaxech a zlinech? |
| |
|
| | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 15:18 | |
| | Protože to není jasně napsáno, tak si zaspekuluju, že narážíš na moje konstatování, jestli je výlet s tralala nad Prahu dobrým nápadem. Na to uvádíš (opět moje spekulace, resp. jak to chápu), že nové naleštěné rotaxy v současných tralalabrusech mohou být významně spolehlivější, než některé certifikované letecké motory, a.k.a. vyšeptané a vlekáním utahané aeroklubové olejničky, u kterých je nálet a hodiny z části dílem tzv. tvůrčího psaní v letových a motorových knihách.
Tady si trochu nerozumíme. Podle mě není dobrý nápad nad Prahu nebo i jinou zástavbu, les, vodní plochu, hory, doly nebo masové setkání církve adventistů sedmého dne létat s jakýmkoliv jednomotorovým strojem, pokud to zrovna není Gripen, i když i k tomu bych měl připomínky ohledně toho, je-li to opravdu nutné. Beru to za podmínky nemožnosti dokluzu nebo nepřipravenosti nouzových ploch. Gripen nad Máchovým jezerem ve FL600 je OK.
I na certifikované Cessně mi instruktor vždycky říkal, abych se při odletu z LKLT max 2000ft vykašlal na skvěle umístěný VFR bod MIKE a vzal to po hraně lesa, stejně tak i při navigačních letech a na okruhu.
Věřím tomu, že u některých Tralala může být spolehlivost opravdu vyšší, než u mnoha schopných dospělých certifikovaných aeroklubáckých olejniček v důchodovém věku. Na druhou stranu ULL kategorie je o tom, že si ten přístroj můžeš bastlit doma na koleně a podle toho jsou postavené předpisy. U dospělých letadel by ta hranice měla být výrazně výš. Předpis také neřeší a nemůže řešit subjektivní vyhodnocení spolehlivosti majitelem přístroje. Nicméně zase se vrátím k tomu samému konstatování, že s jednomotorem to fakt není dobrý nápad, jakkoliv spolehlivý a úžasný stroj to je. Jedinou výjimkou je pro mě horkovzdušný balón, jehož nechtěné přistání uprostřed města je spíš veselou kuriozitou, než strhujícím bojem o život.
Jo a Zlíny jsou stejně nejlepší, WTŽ. |
| |
|
| | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 16:36 | |
| | Ale co co Sluka soudruhu kolego, na tu jsi ve své příliš dlouhé stati nějak zapomněl!! |
| |
|
| | | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 19:42 | |
| | Co s ni? Jak bylo uz na tomto serveru uvedeno, v pripade nouse sednes na strete nejblizsiho panelaku |
| |
|
| | | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 21:36 | |
| | Zcela záměrně, soudruhu. Přece nebudu leštěné rotaxy v tralala neslušně pomlouvat nesmyslnými historkami o tom, jak mně zabublal benzín a tobě se zakously ložiska do klikovky, skončili jsme já v seně a ty kukuřici a tím rozšířili počet samosestřelů na tuším sedm |
| |
|
| | | | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 21:44 | |
| | To už by teda pomalu vydalo na nějakou knížku. Mohla by se klidně jmenovat "paměti papírového slukaře" nebo tak něco. |
| |
|
| | | | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 22:48 | |
| | Hele draci a kdy si přijdete pro ty hvězdičky? |
| |
|
| | | | | | | | | | ULL nad Prahou 4. 6. 2015 / 09:38 | |
| | Jim na Sluku budeš montovat hvězdicový motor? |
| |
|
| | | | | | | | | | | ULL nad Prahou 4. 6. 2015 / 23:45 | |
| | nee, mají Sluku od človíčka z Technicsu a ten za každej nouzák na ní lepil hvězdičku, kterejma se kdysi na letadlech ČSA označovaly drakový poškození. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ULL nad Prahou 5. 6. 2015 / 12:36 | |
| | Tím jako myslíš, že nás jako poškodil drak, nebo co??? 😁 |
| |
|
| | | | | | | | | ULL nad Prahou 7. 6. 2015 / 12:58 | |
| | Přidávám se... já jsem šel se slukou do barmbor (naštěstí jsem to trefil po řádcích) |
| |
|
| | | | | | | | | | ULL nad Prahou 7. 6. 2015 / 20:34 | |
| | Tak tak po řádcích a hlavně ne řepku |
| |
|
| | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 23:24 | |
| | A některým certifikovaným letadlům ulítnou za letu falešné vrtule (napsané jako certifikované a přidělené certifikovaným technikem ....) určené původně jako kopito pro kopírovací stroj...
Odvážní to lidé to bych si já na svém SLZ netroufl... |
| |
|
| | | | | | | | ULL nad Prahou 4. 6. 2015 / 00:00 | |
| | Jo aha, už tomu rozumím! V tom případě Ti mucinky závídím Tvůj spolehlivý SLZ přístroj, poháněný věčným motorem zn. Rotax a vždy, když budu ve stařičké aeroklubové olejničce přimačkávat kompresor, protože při rozkuckávání prokluzuje a po vzletu nadávat, že regulátor už stejně nedává víc jak 2600 otáček, tak uroním kroupu a polituju se, jaký jsem to budižkničemu. A nezapálím si viržínko. |
| |
|
| | | | | | | | | ULL nad Prahou 7. 6. 2015 / 00:33 | |
| | Nic neni spolehlivé pokud se tomu nedává správná údržba - a kupodivu to platí jak pro "dospělé" certifikované eroplány tak pro SLZ |
| |
|
| | | | | | | | | | ULL nad Prahou 7. 6. 2015 / 00:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | ULL nad Prahou 7. 6. 2015 / 01:03 | |
| | | |
|
| | | | | | | | ULL nad Prahou 4. 6. 2015 / 10:26 | |
| | A jaké že to máš své skvělé SLZ? |
| |
|
| | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 23:28 | |
| | Ono letět Night VFR jednomotorovou Cesničkou 172 chce taky kus odvahy... |
| |
|
| | | | | | | | ULL nad Prahou 3. 6. 2015 / 23:48 | |
| | Hlavně, že ty jsi mistr světa. Miluju tyhle rádoby světácký kydy... |
| |
|
| | | | | | | | | ULL nad Prahou 4. 6. 2015 / 14:36 | |
| | ale tak nějak lidsky má pravdu ... |
| |
|
| | | | | | | | | | ULL nad Prahou 5. 6. 2015 / 11:19 | |
| | No - tak docela nemá.
1) Letět s jakýmkoliv kafemlejnkem night-vfr chce odvahu a proč by to ausgerechnet s C152/172 mělo být horší není důvod.
2) odkaz na závěry ÚZPLN mohou být zavádějící, protože je to statistika malých čísel
3) doporučuji si nahledat safety profily cessen v porovnání s jinými typy - vztaženo na počet cyklů a nalétaných hodin. Těžko by se hledalo něco (co létá) bezpečnějšího.
Znovu odkazuji na tu svatou krávu, viz můj minulý příspěvek. Celý Majkův vstup je takový "trochu vedle a trochu o něčem jiném, ale určitě mám pravdu". Jistě je to dobrý začátek plamenné diskuse, při které se vyhraní názory (viz ten černoch, zmíněný výše), ale jinak už je tahle diskuse o ničem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ULL nad Prahou 5. 6. 2015 / 12:53 | |
| | Pochopil jsem Mikeho tak, že za odvahu s oním nádechem .. ironie... považuje jakýkoli jednomotorový stroj, nikoli konkrétně kysn u. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ULL nad Prahou 5. 6. 2015 / 14:38 | |
| | Skutečným problémem je ale to, že místo abychom se jako normálně hádali, jestli jsou lepší černošky, nebo šikmoočky, tak se snažíme uhádnout, co se nám kolega vlastně snaží ve svých náznacích, polonáznacích a výkřikách do tmy říct. Nebo možná ani nechce. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ULL nad Prahou 7. 6. 2015 / 00:30 | |
| | Samozřejmě to samé platí pro jednomotorový Piper ... Cesničku 172 považuji za takový běžný eroplán ...
Chytří pochopili.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ULL nad Prahou 7. 6. 2015 / 20:54 | |
| | Hmm, samozrejme, protoze piper s tim samym motorem, to je bratru neco uuuplne jineho |
| |
|
|