ale ne... letadlo (za letu) zataci koordinaci smerovky a kridelek ... kdyz zatacis do leva musis slapat na levy pedal, kdyz chces do prava, tak musis slapat pravy pedal.
u nekterych letadel nemusis prakticky slapat vubec, staci pouze naklon letadla, u nekterych letadel musis naopak slapat.
pokud by jsi pouze slapal a nekorigoval naklon letadla, tak spatne dopadnes - je to skoro uplne stejne jako napr. motocyklista - motocyklista kdyz jede a zataci, tak krome toho ze riditky meni smer jizdy, tak vyrovnava pusobeni sil tim, ze se nakloni. kdyby se nenaklonil , a pouze tocil riditky, tak ho pusobeni sil vyhodi ze silnice. navic, kdyz jedes na motorce rychle, tak vice naklanis, ale mene tocis riditky (u letadla "mene slapes")
aby jsi v letadle vedel jak moc slapat a jak moc pracovat s kridelky, mas tam kulicku (neco podobneho jako vodovaha s dvema ryskami , ktere vymzeuji kde se ma kulicka zdrzovat) - a take prdelni cidlo .
najdi si na internetu pojmy "skluzova zatacka", "vykluzova zatacka" - napr. na googlu. najdes tam radu odkazu, ktere ti povi vic. |
|