| | | | | Používám FSX a létám na bombardier 45,nastavil jsem si na klávesnici šipky ruder a aillerom.
Předpokládám,když trimuji měli by stoupat/klesat čísla na pal desce. Fyzicky to reaguje,ale čísla na pal.desce né.Proč?
Díky Antek |
| |
|
| | | | | Ktere cisla? Co rozumis pod pojmem trimovat? |
| |
|
| | | | | | Předpokládám,že to znamená postupně nastavovat,ale nevím přesně.Která čísla?No ta co jsou v oblasti
parametrů motorů.
Antek |
| |
|
| | | | | | | Trimování jest vyvažování ovládacího prvku. Nepřesně, ale logicky správně se to dá pochopit jako změna středové (rovnovážné) polohy. Prostě, když před vzletem postupujete podle reálných postupů, tak musíte výškovku nastavit do pozice T/O (vzlet). Což zajistí, že výškovka bude při vycentrovaném joystiku "tlačit" letadlo do vzduchu. Nebo jiný příklad, pokud by tam nebylo vyvažování výškovky, tak po třeba 20 minut bude pilot posilovat a (podle typu s větším či menší námahou) stále přitahovat joystick/berany k sobě. Což ho moc bavit nebude
Viz třeba tady:
http://oko.clever.cz/~leos/Legacy600.pdf
PITCH TRIM = vyvážení výškovky.
|
| |
|
| | | | | | | | Jen to rozšířím o to, že třeba ve FSX stačí skočit do Learning Center, kde je mimo jiné i základ pilotního výcviku. Pro ty, kteří o lítání mnoho nevědí, což je i můj případ, je to určitě dobrý zdroj prvotních informací. Dobré jsou pak i praktické lekce s leteckým instruktorem "v kokpitu" a mimo jiné je tam minimálně jedna lekce věnována právě správnému trimování
K úspěšnému letu ve free flight režimu toho člověk fakt moc vědět nepotřebuje a nějak se to zvládne, dokončit úspěšně FIRST SOLO v learning center je pro začátečníka zcela jiné kafe. |
| |
|
| | | | | | | | | IFR instruktor mi říkal trimovat, trimovat, trimovat .... |
| |
|
| | | | | | | Antoníne, pro správné posouzení Tvého problému a jeho řešení podáváš bohužel dosti kusé informace. Není vůbec jasné, cos přesně nastavil, kde a čeho jsi tím chtěl docílit.
Podle Tvého prvního příspěvku sis patrně nastavil na kurzorové šipky ovládání směrového kormidla (rudder) a křidélek (ailerons). Když stiskneš příslušnou klávesu, dojde k výchylce směrovky nebo křidélek na tu či onu stranu a letadlo na to reaguje. Těmi šipkami supluješ činnosti beranů a pedálů a to není trimování - vyvažování. Proto se na obrazovce v hodnotách trimu nic nemění.
Jen pro informaci - obrazovka s příslušnými daty (ta vpravo) se nazývá EICAS - to je zkratka z anglického "Engine Instrument and Crew Alert System"(po najetí myší na obrazovku se Ti její název ukáže v bublinové nápovědě). Velmi volně a kostrbatě přeloženo, angličtináři prominou, něco jako "systém motorových přístrojů a varování posádky. Sdružuje v jedné obrazovce motorové přístroje, varovné kontrolky a další věci (množství paliva, nastavení vyvážení, informace o vytažených-zatažených klapkách a spoilerech apod. ).
V profilu píšeš, že jsi na štíru s angličtinou, ale bohužel se jí budeš muset alespoň trochu věnovat, jinak podobných záseků bude víc a víc a nikdy se z toho nevymotáš. Pro začátek doporučuji alespoň slovník k ruce. Bez znalosti základů gramatiky je to sice jako když slepec oťukává holí terén kolem sebe, ale lepší než nic. Například tohle je celkem šikovný slovníček - www.verdict.cz . Žádný zázrak, ale legálně zdrarma od komerční firmy s dostatkem zkušeností. Umí jen jednotlivá slova, nikoliv celé věty, zato překládá offline a má propojení se schránkou Windows, takže stačí i jen označit slovo v nějaké aplikaci (jde-li to), stisknout Ctrl+C a slovník už slovo hledá.
Zpět k Tvému problému. Trimovat neznamená "postupně nastavovat", tedy ne v tomto konkrétním případě. Trimováním tzv. vyvažujeme letadlo, aby zůstalo v určité poloze, přičemž síly v řízení budou prakticky nulové. V ideálním případě tak letadlo zůstane i když pilot pustí řízení.
K vyvažování slouží malé aerodynamické plošky na odtokových hranách řídících ploch - na křidélkách, směrovce a výškovce. Přičemž právě výškovka je v praxi nejdůležitější. Zatímco vyvážení ve svislé (směrovka) a podélné ose (křidélka) je nutné jen ve zvláštních případech (výpadek jednoho ze dvou a více motorů - směrovka, špatné rozložení paliva v křídelních nádržích - křidélka), vyvažovat v příčné ose (výškovka) je nutné, v závislosti na typu letadla, jednak při každé změně letového režimu (start, stoupání, hladinový let, klesání, přistání), ale i při větší změně rychlosti. To se totiž mění vztlak na křídle a letadlo má snahu stoupat nebo klesat. Aby se nemusel s řízením přetahovat, pomocí trimu letadlo vyváží, aby letadlo zůstávalo v požadované poloze a současně nebylo třeba nijak zasahovat do řízení.
Na závěr něco o názvech ovládacích ploch a trimů v nastavení FSX (Settings -> Controls -> Buttons/Keys). Jak patrno níže, není-li u něčeho v názvu "trim", nemá tento prvek ovládání s trimem, tedy vyvažováním letadla nic společného.
Aileron trim (center) - vyvážení křidélek (střed - neutrální poloha vyvážení)
Aileron trim (left) - vyvážení křidélek (náklon vlevo)
Aileron trim (right) - vyvážení křidélek (náklon vpravo)
Ailerons (bank left) - křidélka (náklon vlevo)
Ailerons (bank right) - křidélka (náklon vpravo)
Elevator trim (down) - vyvážení výškovky (dolů)
Elevator trim (up) - vyvážení výškovky (nahoru)
Pitch down (elevator down) - sklon dolů (výškovka dolů)
Pitch up (elevator up) - sklon nahoru (výškovka nahoru)
Rudder (yaw left) - směrovka (vybočení vlevo)
Rudder (yaw right) - směrovka (vybočení vpravo)
Rudder trim (center) - vyvážení směrovky (střed - neutrální poloha)
Rudder trim (left) - vyvážení směrovky (vlevo)
Rudder trim (right) - vyvážení směrovky (vpravo) |
| |
|
| | | | | | | | Díky za slovník, sem tam se bude hodit. |
| |
|
| | | | | | | | Moc velký dík za max.vyčerpávající pomoc.Budu se snažit.
Díky!!!!!!! |
| |
|
|