Je to presne obracene nez na takove te detske karce. (prkno, 4 kola z kocarku predni jsou na uprostred na jednom sroubu a nohama se zataci) Jelikoz jsem se na takovemto stroji zamlada hodne vyradil mel jsem velike problemy se teto podvedome reakce v letadle zbavit. Na karce zatlacis pravou nohou a jedes doleva, v letadle je to naopak. (mysleno na zemi)
Nicmene bych to jeste trochu upresnil. Zataceni se neprovadi nohama ani kniplem. Musi jit o souhru obojiho. VELMI zalezi na typu stroje, autostabilni letadla (zejmena hornoplosnici) nohy pri letu temer nepotrebuji, kam hnes kniplem, tam to leti. Akrobaticke letouny, stihacky naopak vyzaduji velmi precizni koordinaci. Jakmile hnes kniplem zacne se letoun POUZE otacet okolo podelne osy a rozhodne nezacne zatacet. Kdyz tam kopnes jenom nohu, tak se teprve zacnou dit veci. (pri male rychlosti jdes okamzite do vrtaku)
Od toho je na pristrojove desce takzvana "kulicka" ktera by se nemela vychylit ze stredni polohy. Jestlize vyjede, znamena to ze provadis vykluzovou nebo skuzovou zatacku coz neni dobre a je to nejlepsi zpusob se na minimalce zrakvit. Ono naucit se letat presne zatacky je celkem veda. (zejmena s malymi letadly a velym naklonem) takova spravna zatacka musi byt provedena tak, ze se nemeni vyska, nemeni rychlost a nemeni naklon. V praxi poznas ze jsi 360tku udelal dobre podle toho, ze ve vecernim oleji to s tebou zacne hazet jak vlitnes do turbulenci, ktere sis sam vytvoril. (jednou se mi to povedlo V takove zatacce musis pouzit i vyskovku, protoze pri jeji iniciaci se ma snahu letadlo zacit klesat a pri vyrovnani zase stoupat. V praxi to znamena, ze kdyz budes chtit letest hadovitym zpusobem, kniplem budes delat osmicku a do toho budes slapat zeli.
Nejaky univerzalni navod neni, cela tato alchymie je zavisla na typu letadla, zatizeni a vse je to jen o praxi na danem stroji.
|
|