FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dostupnost FSX Jeden příspěvek | Celý strom
Dostupnost FSX   31. 3. 2015 / 17:17
LubosN
Dobré odpoledene ve spolek...
Před časem se zde řešila otázka dostupnosti FSX a moc dobře to nevypadalo.
Jsou prosím nějaké nové informace, případně ví někdo kde se dá sehnat poslední verze (Gold)?
 

Dostupnost FSX   31. 3. 2015 / 18:19
kmarciniszyn
Poslední verze je aktuálně FSX Steam edition distribuovaná přes Steam - digitalní herní kšeft (ale funkcionalitou je to větší než jenom online obchod). Doporučuju trošku pohledat po netu a podívat se na drobná omezení, která zatím mohou u některých addonů přetrvávat. Nicméně zase se objevují nějaké náznaky, že by to steam fsx mohlo běhat lépe než obyč...mě osobně nenapadá důvod proč by to tak mělo být ale i některé "kapacity" v oboru se k tomu tak vyjadřují
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 03:54
JirkaK
byla teď akce na FSX:SE - jen za 5 EUR... nevím zda platí, addony byly ještě před pár hodinama za půlku.


Proč je FSX:SE výkonnější? DTG přepsali některé knihovny, tím má v určité chvíli lepší výsledky. Někde jsou i pěkná videa, kde má extrémní load u klasické box verze, která padne, kdežto SE verze si to sviští dál...

Na druhou stranu SE verze má některé mouchy, právě tím přepsáním zanesli nějaké ty chyby. Před asi 10 dny ale skončila open beta nového patche, který ty chyby řeší (například terrain.dll, po delší době - někomu po 5, někomu po 6, mě asi po 3 hodinách FSX spadne nehledě na konfiguraci). Patch by měl vyjít během pár dní.

Důležité je, že plánují dále upravovat core FSX tak, aby byl lépe připravený na nový HW... spekuluje se i o 64bit verzi.. DX11...
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 09:22
lulinak
jojo souhlas, a az to bude hotove, rad si za 5e vylepseny FSX znovu koupim, a kdyby k nemu pridali jako bonus REX a podobne must have addony tak by to bylo supr, ale drzim se na zemi...
A podari-li se podpora vice jader nez dvou to by byla bomba...
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 12:25
JirkaK
Není náhodou podpora více jader závislá nastavením AffinityMask v fsx.cfg? Nastavení na 254 (na i7 s HT on) což by mělo znamenat že vynechá zcela první jádro (zůstane pro činnosti systému a aplikací na pozadí) a využívá tak 3 fyzické a tři virtuální jádra. Někdo nastavuje na 244, kde by to první jádro pro FSX mělo běžet bez HT....

Nastavení 254/252/244 jsem poznal při načítání letu poměrně výrazně (i když používám SSD), bohužel v tomhle mi docházelo k CTD na terrain.dll asi po hodině, po změně na 84 (core 1,2,3 bez použití HT jader) se dostávám v průměru na 3h stabilního letu (bude řešit mnou zmíněný patch v následujících dnech).

Při letu už rozdíl nesleduju, asi ty 4GHz s boostem na 4.4GHz na nejnovějším Henswellu dělají víc než na starších generacích i7 které jsou přetočené někde na 4.5-4.8. Chlazení běží jen lehce nad iddle stavem a teploty CPU někde kolem 50. Je ale fakt, že jedu na DX10 bez DX10 Fixeru.
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 13:04
js76
Je to tak, např. tady je na to kalkulátor: http://www.gatwick-fsg.org.uk/affinitymask.aspx

Jinak zpočátku jsem o ladění FSX přečetl plno materiálu a nakonec jsem využil automatické utilitky, která analyzuje aktuální konfigurační soubor a vytvoří nový, upravený k lepšímu výkonu.

http://www.venetubo.com/fsx.html
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 15:00
lulinak
diky za informace, ja uz FSX hodil pred davnem pres palubu s tim, ze ani na soucasnych sestavach to po silenych deviti letech stale nejde poradne hrat, jestli se situace zmenila a steam verze to casem posune jeste o level dal, rad se k virtualnimu letani vratim....
summer ci winter sale dny na steamu jsou jistota, cili do 5e to bude letos urcite jeste nekolikrat...

casem k tomu dodaji trebas i vylepsene REX a podobne addony, osobne se mi tahle reinkarnace na steamu velmi zamlouva, dobre to pojali chlapci....
 

Dostupnost FSX   2. 4. 2015 / 02:13
js76
Moje původní sestava se časem ustálila na Intel DualCore 2,8 GHz, 4 GB RAM, Radeonu HD 4770 512 MB GDDR a Windows 7 64 bit a svého času jsem na ní FSX zkoušel s nevalným výsledkem. FS2004 mi chodila jako víno i s addony, tak jsem o ní zůstal a o FSX jsem se přestal zajímat s tím, že to bude na pořadu dne až časem pořídím nový počítač. Původně jsem ho neměl vůbec v plánu, ale došla mi trpělivost při hrozně pomalém zpracování videa. Takže jsem vybral úspory a pořídil si takovou střední sestavu - i5-4590 3.30 GHz, 8 GB RAM, Radeon R9 280 3 GB GDDR.
FSX mám nastaveno na pevných 40 fps, detaily zhruba na cca 75-80% (nemám to globálně, každou položku zvlášť, někde víc, jinde zase míň), aktuálně tam mám jen freewarový 76 m mesh Evropy, nějaké freewarové textury mraků a země, nějaká ta letiště v ČR a přehršel letadel. Takhle to běhá úplně v pohodě, fps je stabilní a nepadá, počítač se ani nezadýchá, natož aby bylo nutné ho přetaktovat. Samozřejmě detailní mesh a HD textury by mu asi daly zabrat, ale zatím se rozhlížím, co je kde k mání, bez komerčních addonů se budu muset nějaký čas obejít. Nicméně i takto už je grafika a prostředí lepší než ve FS2004, na nové sestavě to běhá ještě rychleji a můžu si užívat nádherné C-47 Manfreda Jahna.

Zrovna teď mi to letí na autopilota, FSX si vzal z paměti cca 1,3 GB, pak je tam Firexox cca 850 MB, Plan-G cca 280 MB a přehršel menších programů, celkově je RAM využita na 50 %. První jádro procesoru jede na cca 20-30 %, druhé trvale na 100 % a další dvě na cca 70-80 %. Současná střední sestava FSX v pohodě zvládne.
 

Dostupnost FSX   2. 4. 2015 / 12:23
JirkaK
Pokud do toho právě nezačneš cpát další věci. V tu chvíli je to strašný propad i na silném železe. A lepší železo si kupujem proto abychom to mohli hnát do extrému.

Od včerejška, kdy jsem koupil REX4 Texture Direct to začínám hodně vnímat a i7 4790k na stock frekvenci 4GHz a GTX N960 začíná dýchat.

FSXMark11 na default FSX:SE dělal nějakých 41 FPS v průměru, začal jsem si s tím hrát a v HD rozlišení jsem šel chvilkově i přes 100 FPS s 8xSGSS. Stabilně někde kolem 70+- v husté zástavbě s max autogenem kolem 50.

V Rex4 jsem jako vždy nastavil vše na maximum co to dalo (krom runway textur, které jsou max 2048x2048 jsou textury 4096x4096). Prásk z fleku a jsem na cca 50 FPS ale jsou tam poměrně výrazné propady i v hranici pod 30FPS. A to za předpokladu že neprší.

Když nastavím nějaký ten déšť, tak průměrné FPS dosáhne na průměr možná lehce nad 20, tedy na hraně kdy už to začne být zcela nehratelné.

A to tam nemám ještě nic náročného jako PMDG letadla a letiště/lokace s vyšším rozlišením textur, kde to na i7 s takty kolem 5GHz, hi-end GPU ve SLI sotva ucházejí na lock 30FPS.

Ale to je daň za "vizuální orgie". Stačí si na youtube najít videa "FSX AS REAL AS IT GETS" nebo "fsx close to real".

O tomhle na hratelných snímcích si můžu nechat jen zdát ...

 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 17:21
Fabo™   
Problem je, ze FSX stale vychazi z puvodni koncepce "jedno jadro, ktere je porad rychlejsi a rychlejsi", s drobnim pridavkem moznosti nektere cinosti paralelizovat, nicmene neni to rozhodne aplikace stavena na 4+4 jadra na relativne nizkem taktu.
Nicmene, pred deseti lety nikdo nemohl vedet jak se trh vyvine, a i kdyby jo, nemohl nikdo vedet, ze FSX bude posledni verze MSFS serie...
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 12:14
js76
Důvod lepšího běhu FSX:SE je kompletně překompilovaný kód, který je zároveň příčinou občasné nekompatibility s některými addony. Na druhou stranu hlavně komerční vývojáři v takových případech oznamují, že se na opravě buď už pracuje nebo je to alespoň v plánu. Hlavním důvodem, proč dnes do FSX: Steam Edition investovat je podle mě to, že tato verze, proti originálnímu produktu, je dále vyvíjena, zatímco originální FSX šířený na klasických nosičích je mrtvý.

Oficiální vyjádření k rozdílům FSX:SE zde (v angličtině):
http://flyawaysimulation.com/news/4712/
https://fsxinsider.com/faqs/

Nějaké ty seznamy kompatibilních addonů zde:
http://msflights.net/forum/showthread.php?3211-FSX-Steam-Edition-Compatibility-Guide
... a zde (a je toho na netu povícero):
http://steamcommunity.com/app/314160/discussions/2/620703493312371968/#p1

Během Vánoc byl FSX:SE na Steamu k dostání za speciální zaváděcí cenu 4,99€, běžná cena je 24,99€. Aktuálně probíhá do 6. dubna slevová akce 50%. Vzhledem k obchodní strategii Valve lze očekávat nejpozději během dalších Vánoc slevu minimálně 66%, případně 75% a možná i 80%.

Konzervativním lidem (jako jsem i já) může vadit, že nemá přímo instalační soubory a že je při spuštění hry nutné připojení k internetu (pak se lze odpojit). Ovšem za ty peníze jsem ochoten to skousnout, navíc až na výjimky během létání stahuju data reálného počasí.
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 12:29
JirkaK
Patch, který vyjde v dubnu mimo jiné jako jednu z velkých změn uvádí hraní v offline režimu, takže už nebude nutné ke spuštění FSX být online.
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 12:57
js76
Jojo, něco takového jsem kdesi četl. Jak jsem psal, stejně stahuju počasí, zpravidla mám i spuštěný modul FSEconomy (ten potřebuje připojení neustále), tak mi to prakticky nevadí. Víc bych ocenil instalační soubory a možnost offline instalace, což na Steamu bude větší problém.
 

Dostupnost FSX   1. 4. 2015 / 13:00
JirkaK
Offline instalace (bez stahování) je možná, ale ne napoprvé... Nicméně steam má možnost zálohovat lokální soubory a z nich později hru obnovit.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ