| | | FS: Object Library LOD 14. 3. 2015 / 18:02 | |
| | Zravím,
neví někdo, jak a jestli jde přiřadit při tvorbě library taky vzdálenost, na jakou se objekt zobrazí?
Dělám teď nějakou drobotinu, kde bych potřeboval, aby se zobrazovala až blíž u "kamery".
Používám Gmax a na library Flight1 Instant scenery library creator.
Nebráním se ani jiným prográmkům.
Dík |
| |
|
| | | FS: Object Library LOD 14. 3. 2015 / 18:36 | |
| | nenastavuje sa LOD priamo v Gmaxe ? defaultne je tam tusim 100 |
| |
|
| | | FS: Object Library LOD 14. 3. 2015 / 19:00 | |
| | LOD se nastavuje tam, kde vytváříš MDL soubor. Nic ti nebrání MDLko ještě před přidáním do Library Makeru přeuložit přes ModelConverterX a tam změnit LOD.
PB |
| |
|
| | | FS: Object Library LOD 14. 3. 2015 / 19:42 | |
| | Ahoj, mě Priskač laskavě naučil omezovat vzdálenost přímo editací zdrojového textu - najdeš to :kuknamys.cz a v návodech pro fs2004. Musíš to sice exporotvat, editovat a kompilovat ručně, ale funguje to bez problémů, používám to stále dokola. |
| |
|
| | | | FS: Object Library LOD 14. 3. 2015 / 20:18 | |
| | Díky moc všem za rady, zrovna testuju ten ModelConverterX a přeuložení, neb je to asi nejsnažší cesta pro nevzdělance mého kalibru |
| |
|
| | | | FS: Object Library LOD 15. 3. 2015 / 16:53 | |
| | Hned v počátku jsem narazil na problém - z Gmaxu nemůžu exportovat .x file, takže zůstávám u jednoduššího ModelConverteru. Nicméně návod je to pěkný a vypadá celkem snadně |
| |
|
| | | FS: Object Library LOD 15. 3. 2015 / 08:04 | |
| | Funguje to bezvadně přes ten ModelConverterX (jak pro FS9, tak FSX/P3D).
Mám ještě jeden dotaz - ví někdo, kde najít nebo jak spočítat, na jakou vzdálenost se to bude zobrazovat? Experimentálně jsem nějaké hodnoty zjistil, ale bylo by fajn vědět, jak se to dá spočítat, ať to nemusím dělat u všech objektů
Letu zdar |
| |
|
| | | | FS: Object Library LOD 15. 3. 2015 / 13:24 | |
| | Taky jsem s tím hodně experimentoval, ale spočítat se to asi nedá. Moje zjištění bylo takový, že se potřebný LOD pro dannou potřebnou vzdálenost zobrazení mění s velikostí objektu. To znamená, že pokud hledáš optimální LOD, tak u stejně velkých objektů můžeš počítat se stejnou hodnotou, ale pokud bude objekt větší, nebo menší tak to budeš muset pro každý objekt, hodnotu LOD otestovat zvlášť. A modelconverterx je pro nastavení LOD asi nejjednodušší forma, na to jsem taky přišel i když má určité mouchy. Třeba u objektů, které se mají stále natáček k pozorovateli, pokud je modelkonverterxem přepíšete, tuto vlastnost ztratí, pak se musí vlastnosti složitě obnovovat mdltweakerem. I objekty s přidanými efekty mi v modelkonverterxu občas zlobili. Tak aby tě to nepřekvapilo.
Jarda. |
| |
|
| | | | | FS: Object Library LOD 15. 3. 2015 / 13:31 | |
| | Souhlas s Jardou.
Mne osobne to prijde, ze to nejak souvisi s tim, kolik pixelu ten-ktery objekt zabira, resp. zabiral by, kdyby treba nebyl zcasti zakryt jinym objektem. |
| |
|
| | | | | | FS: Object Library LOD 15. 3. 2015 / 15:03 | |
| | Je to odvozený od úhlu, který je potřeba k průmětu objektu z pozice pozorovatele , to znamená , že u menšího objektu stačí větší číslo a u většího je nutné dát třeba základní LOD 1000 a od něj odvozovat menší LODy |
| |
|
| | | | | FS: Object Library LOD 15. 3. 2015 / 16:50 | |
| | Díky moc za reakce.
Je to jak píše Cesmina. V podstatě je to nevypočitatelné, takže se bude muset experimentovat. Těch objektů není zas tak moc, takže to nevadí. Jen ty experimenty docela žerou čas.
Hlavní účel bude tráva, protože "zasít" celé letiště by znamenalo kybernetickou smrt pro každého, kdo by to chtěl spustit a já bych byl první v řadě. Nicméně díky LODům to půjde udělat krásně a snad i nenáročně (při nejhorším se to smaže...)
S tím natáčením k pozorovateli jsem koketoval, ale vypadá to celkem složitě a dočet jsem se, že by to mělo být při tak velkém množství objektů, jaké potřebuju i dokonce náročnější, než rozházené fixní "desky". Tím jsem to zavrhnul a dál neztrácím čas. |
| |
|
|