| | | LKMT to LKPR 22. 1. 2015 / 22:42 | |
| | Zdravím, létám na PMDG 737 a chtěl jsem se zeptat jak se řeší, když mi plánovač trasy vyhodí body, ale v FS9 dobrá čtvrtina píše, že takový bod vůbec nezná. A u letiště Mošnov nejsou žádné trasy na přisání v FMC na výběr, takže nevím jak nastavit automatické přístání, které se mi ovšem zatím nepodařilo správně nastavit ani na LKPR i přes pročtení návodu v prezentaci ve slovenštině tady z fóra.
Díky za rady |
| |
|
| | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 00:16 | |
| | FS9 ty body znát ani nemusí. Musí je znát FMC, ale k tomu tam musíš mít nahraný aktuální AIRAC. To je databáze bodů, majáků a tratí. Vychází každý měsíc, pro každý addon zvlášť, ale bohužel je placená.
http://www.navigraph.com/FmsDataManualInstall.aspx |
| |
|
| | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 08:06 | |
| | Ono je to sice placené, ale naštěstí těch cyklů, které můžeš nahrát, je více a nemusíš je nahrávat po každé změně, i když Ti bude FMC hlásit, že nemáš aktuální data. |
| |
|
| | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 08:11 | |
| | Teď jsem se díval do svojí historie nákupů a 13 cyklů updatu AIRACu vyšlo na 24,90 EUR. Dá se ale koupi i jednorázový update, ten by Ti měl pro začátek stačit. |
| |
|
| | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 08:41 | |
| | A nebo to přistání v Mošnově můžeš řešit i bez AutoPilota... Hezky ručně, podle "papírových" map, VORu, vlastních očí a ILS... Podle mě je takové přistání mnohem zajímavjejší než když ti s tím třískne o zem AP... |
| |
|
| | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 09:09 | |
| | S tím rizikem, že až Tě pošle řídící na MT821 přímo, tak jej sice budeš mít v mapě, ale stejně nevíš kde jsi. SIDy, STARY i ostatní traťové body budeš potřebovat i když poletíš na ruku, PFD Ti vykreslí vytyčenou trať i s body a máš pak trochu času na další činnosti, třeba let samotný nebo komunikace s řídícím. |
| |
|
| | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 09:47 | |
| | Njn, uz i Ostrava je full RNAV... Tak hezky prilet na OSR a do priblizeni... |
| |
|
| | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 10:14 | |
| | Existují snad i starší mapy, podle kterých to jde zaletět né... Proč by to na simu nebylo možně. Zvlášť pokud simletadlo není vybaveno pro reálný aktuální druh příletu... Nebo mi snad chceš říct že musíš v simu letět RNAV i když rád lítáš starší stroje jen proto že teď je zrovna moderní lítat vše RNAV... Protože tazatel nemá evidentně zrovna vybaveno letadlo které by mu umožňovalo takovýto let na mošnov... Pokud ale opravdu musí nutně letět podle nejnovějších pravidel. Tak ať si zažádá o vektorování, pokud mu to default ATC dovolí.. |
| |
|
| | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 10:27 | |
| | Ale ano - pokud ty starsi mapy mas k dispozici, tak ano
ja uz ted litam vsecko stylem EFB, a jelikoz mam pristup k aktualnim jeppem, tak si je proste prohlizim online (a nemusim resit aktualnost), nicmene to taky znamena, ze nemam zadny archiv - a jak jednou vypadnou NON-RNAV mapy, tak holt, musim s tim tuplakem letet DCT OSR/BNO/OKL a pak proceduru, nebo vektory....
|
| |
|
| | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 17:02 | |
| | Pokud je mi známo, tak IFRy se v ČR dct plánovat nemůžou (nebo aspoň nemohly) |
| |
|
| | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 09:55 | |
| | Hmmm. Takže od kdy tě default ATC posila na bod MT821? |
| |
|
| | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 10:17 | |
| | Tak díky všem za rady, právě, že jsem nikdy ani netušil, že FS se až takto přibližuje reálu, nenapadlo mě ani hledat, že je možná online komunikace s ATC, takže jsem si právě lítal podle FMC s automatem a pak sestup a přiblížení a přistání řídil manual sám, každopádně dle mé vůle po žádných koridorech atd. Takže to bude chtít zřejmě ještě hodně hodin nad manuály pro FMC. Existuje nějaký manuál pro začátečníky pro orientaci v mapách koridorů kudy jak přílétat/odlétat..? Prostě nějaký popis pro vyznání se v mapách co, které body znamenají a jak se k ním chovat? Díky |
| |
|
| | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 12:58 | |
| | To Helicopter pilot:
1. pisatel nelítá na "starším typu letadla" , už v prvním příspěvku píše "Zdravím, létám na PMDG 737 "
2. pokud jej bude lítání bavit, jen jen krůček od toho, že bude lítat na síti, a tam už mu řídící to MTxxx nebo cokoli jiného bude dávat pravidelně
|
| |
|
| | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 13:15 | |
| | To Tomas Vlk
Asi si nejdříve dej do kupy kam to chceš dotáhnout. Já jsem jen tak před dvěma lety vytáhl joystick a dneska mám doma dva nezávislé simy, jeden na C172 (ten mne dotáhl až k PPL) a jeden komplet s HW kde mi jede jen a pouze B737 od PMDG.
Dá se řešit počasí, scenérie, lítání na síti, jen si vybrat, zaplatit (ne vše) a nainstalovat.
A co se stylu lítání týče "starý vs nový", ona spousta přispivatelů taky používá počítač, i když i logaritmické pravítko má své kouzlo |
| |
|
| | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 13:17 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 13:28 | |
| | Díky, tam se bohužel nedostanu, jsem v plnem proudu zkouškového na opačném konci republiky.
|
| |
|
| | | | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 13:30 | |
| | No dotáhnout na nějakou online úroveň a dokázat si podle pravidel leteckého provozu a pokynu ATC užít z pohodlí domova co nejvíce reálný požitek z letu. Každopádně mi k tomu zatím chybí pořádný HW na ovládání (student bez peněz) a znalosti orientace v mapových podkladech letišť atd atd... |
| |
|
| | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 13:30 | |
| | Na to existuje jednoducha odpoved - unable P-RNAV. Zvlast kdyz polety necim mensim, treba commuter turbopropem, natoz GA letadylkem, tak i v realu lze ocekavat certifikaci jen B-RNAV, neo vubec zadnou. Pokud ridicimu na siti vadi vektorovani, pak si zvolil spatny konicek. Vetsino to ale, myslim, bere spis jako zpestreni a radi vektorujou sami od sebe. |
| |
|
| | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 13:41 | |
| | Proč mu pořád cpete nějaké turbopropy a GA letadýlka?????
Tomášova první věta byla : "Zdravím, létám na PMDG 737"
Navíc se ptal jak nacpat do FMC informace, ne jak letět s Cessnou ... |
| |
|
| | | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 15:24 | |
| | Neviem aky zdatny "pilot" je Tomas.vlk, ale ani v reale sa nesada hned do Boeingu, tak preto ta cessna |
| |
|
| | | | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 16:18 | |
| | Vtip je v tom, ze
a) v reale stoji boeing peniaze
b) v reale ked sa nepodari, je to pruser, v sime je to reset |
| |
|
| | | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 19:55 | |
| | My v GA letadýlkách máme P-RNAV. A pokud by nepanoval na UCL pravěk, mohlo to být i výrazně dříve... |
| |
|
| | | | | | | LKMT to LKPR 23. 1. 2015 / 17:58 | |
| | Je mi jedno čím pisatel lítá. Já mu nabídnul jinou alternatívu... Co se tebe týče a tvé odpovědi tak za prvé...Ať lítá na čem chce... Ať je letadlo vybaveno jakýmkoli hardvérem, tak pokud nemá odpivídající softwér, není toto letadlo vybaveno pro konkrétní let... V tomto případě RNAV... V tom případě se může nechat vektorovat jako v reálu, nebo lítat podle starších postupů... Za druhé, i nasíti můžou, představ si, lítat letadla bez RNAVu... Pokud bude postupovat tak jak by měl, určitě ho ATC nepošle na bod který není schopen zaletět... |
| |
|
|