FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp Jeden příspěvek | Celý strom
Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   5. 1. 2015 / 16:26
kuknamys   
Jeden z kolegů mě požádal o drobnou radu a protože odpověď stejně musím sesmolit, třeba to bude zajímat ještě někoho dalšího :

***************************************************************************
Na úvod : v létě se objevil příspěvek o tom, jak lze jednoduše využít již vytvořených modelů ve SketchUp a převést je do FSX. Díky za návod znovu a znovu, je perfektní !

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=484349&lan=0&style=2#484349

Vytvořil jsem několik desítek objektů pro Prahu pro FS9 a narazil jsem na zpomalení FS, takže jsem některé z těchto objektů později použil pouze jako základ nových jednoduchých modelů. Nicméně pro umístění několika málo modelů do volné krajiny je tato konverzní metoda přijatelná.

****************************************************************************
Dotaz od kolegy : Zda umím usadit objekt karlovarského terminálu do FS9 ?

https://3dwarehouse.sketchup.com/model.html?id=4a7fa30fcda012f1d77055f14f845370

*****************************************************************************
Odpověď : První kroky uděláme podle výše uvedeného manuálu. Stáhneme si objekt na lokální disk a načteme ho do SketchUp. Potom ho vyexportujeme jako 3D model ve formátu *.dae.

Otevřeme ModelConvertorX a z menu WIZARDS vybereme Convert and place object wizard. V okně které se otevře nahoře vybereme Select file to convert a otevřeme si soubor *.dae předtím již vyexportovaný ze SketchUp.

Nyní zatrhneme v položkách uprostřed, že chceme exportovat BGL soubor ve formátu FS2004. V position LAT a LONG zadáme souřadnice, na který chceme objekt umístit. Lze si pomoci www.mapy.cz, které souřadnice umí zobrazit v požadovaném formátu. Položku heading zkusme nechat na nule pokud autor pracoval poctivě, je objekt již natočený.

Nyní stačí dole ťuknout na tlačítko Convert a věc je hotová ! Vybereme si vyexportované zdrojové soubory *.BGL a *.BMP a umístíme do patřičného adresáře se scenérkou. Pozn. - BMP jsou již ve správném formátu, netřeba konvertovat !

****************************************************************************

Touto metodou pokud je daný objekt ve formátu SketchUp již vytvořen získáme během malé chvíle model pro FS9. Nelze použít tam, kde jsou potřeba umístit desítky objektů, dochází ke zpomalení simulátoru. Pro samostatně stojící hangár, kostel či hrad je to metoda přijatelná. Pokud chceme objekt přesně umístit a nechceme pořád dokola exportovat model v postupně zpřesňovaných souřadnicích lze si model dát do knihovny a umístiti ho potom zcela přesně.

Ačkoliv je metoda naprosto primitivní tak musím přiznat že patřím do stáda lam a než jsem ji zvládnul tak mi dala zabrat. Matně si vzpomínám že nastavení kompilačních souborů BGL pro ModelConvertor byla pro mě bitva v létě na několik hodin či dnů. A dneska jsem se po půl roce kdy jsem to nepoužíval zadrhl na TŘI hodiny u drobounké chybky. Protože jsem tvořil zatím výhradně pro Prahu, málem jsem nezjistil že Karlovy Vary jsou o dva stupně někde jinde

Uff, málem jsem to vzdal. Tak to taky nevzdávejte a pilně tvořte Na spodním obrázku je nová budova cvičně nastřelená do prastaré scenérky, samozřejmě, že ji bude nutné ještě přesně umístit na správné místo. Ale protože jsem líná lama, tak zkusím, zda to už nezvládne tazatel
46978 B / 750 x 469 / Bez názvu.JPG
 5x  

Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   5. 1. 2015 / 17:37
ST0RM
Parádny príspevok, ja som doposiaľ o podobnej knihovni 3d objektov zo sketchupu ani nevedel a našiel som tam veľa zaujímavých kúskov takže ĎAKUJEM
A ešte jedna amatérska otázka.. rovnaký postup sa dá aplikovať aj pri konverzii modelu do FSX?
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   5. 1. 2015 / 17:50
LAKY911
Ano.
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   5. 1. 2015 / 18:22
Lejzy
Jakou maji ty modely v te databazi licenci?
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   5. 1. 2015 / 19:55
ST0RM
Michal prosím ťa, mám ešte jednu otázku, ako si pridám z modelconverterX vyexportovaný .bgl subor do knižnice? Viem, že existuje program LibraryCreatorXML, ale v ňom sa dajú pridať len objekty s koncovkou .mdl ? Je teda nutné ešte konvertovať .bgl do .mdl aby sa to dalo pridať do knižnice, alebo existuje aj jednoduchšia cesta?
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   5. 1. 2015 / 22:04
kuknamys   
Jůů, to jsi mě nachytal. Samozřejmě máš pravdu a omlouvám se, to jsem napsal naprosto špatně. Přesně jak píšeš musí se pro knihovnu použít *.mdl soubory
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FSX z modelu SketchUp   6. 1. 2015 / 16:22
čmeliak
Konečne dobrý príspevok pre mňa, za čo sa Ti musím poďakovať. Skúsil som vodnú elektr. Krpeľany pri Martine (SK) a funguje to slušne. Samozrejme musel som si overiť, kde mi hodí textury a scenerku . Keď som správne nakonfiguroval cesty na SDK v FSX ukladá mi to do Addon scenery/texture a scenery.
Ešte k drobným úpravám:
1. Podkladovú orto texturu som v SKP odmazal
2. premenoval som súbor bez interpunkčných znamienok
3. Kôli exportu do bgl som zmenil čiarku na bodku ako oddeľovač desat. číselv paneli jazykov vo windows
4 textury som skúšal ručne premenovávať ale to je zbytočná robota stačí zaškrtnúť políčko v convert vizarde: Prefix texture names a názvy sa upravia podľa názvu v okne: Output name
5. Polohu modelu som neupravoval, nenatáčal ani nezväčšoval, akurát podľa streetmaps som stred osového kríža modelu n skp umiestnil na mapu viacmenej skusmo. Po jednej úprave model sedí celkom presne na orte. viz snímky
37192 B / 750 x 422 / VE_Krpelany.JPG
38706 B / 693 x 550 / converter SKP_FSX.JPG
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FSX z modelu SketchUp   6. 1. 2015 / 17:15
okjar
Jožo čmeliak, za bod č.3 budeš pochválen před nastoupenou jednotkou a rozvinutou bojovou zástavou
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FSX z modelu SketchUp   6. 1. 2015 / 17:25
čmeliak
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FSX z modelu SketchUp   6. 1. 2015 / 19:13
mirda   
Ne, prostě ne! ono to prostě nemůže bejt jednodušší Ta windows čárka, tečka není první případ kdy už člověk virtuálně mlátí hlavou do stolu..."k.rva proč to nejde"
 

Jednoduchá tvorba modelů pro FSX z modelu SketchUp   7. 1. 2015 / 07:44
ST0RM
Chlapi, vy co ste uz nieco vyexportovali, mam otazku, cely vecer som maturoval nad jednou vecou - AKO vyexportovat z ModelConverterX objekt *mdl a pridať ho do novej kniznice vytvorenej napr v LibraryCreatorX?

Moj postup je taky, ze:

1. zo sketchupu si *.skp si vyexportujem *.dae
2. *.dae si importujem do ModelConverteruX
3. v ModelconverterX pouzijem export a vyberiem moznost ulozit s koncovkou *.MDL
4. vytori sa mi bjekt *mdl, ktory uz sice ide pekne pridat do kniznice, ale tu je moj problem, neviem v akom vztahu su k *.mdl textury, lebo pri exporte mam pocit, ze sa exportuje iba neotexturovany model. Takze ak som takuto kniznicu nasledne pouzil napr. s Whisplacerom tak po pridani objektu FSX spadla...

p.s. a kedze sa hram prvy krat s ModelConverteromX tak som samozrejme skusil popridavat aj nejake tie efekty na sketchupove modely a tak sa mi napriklad v ModelConverteryX uz pekne dymi z komina, ale v FSX to vidiet nie je... tak to je moja druha zahada...



 

Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   31. 1. 2015 / 07:12
Toomitsch
Cus, vidim, ze te to bavi Mel bych jeden dotaz, pokud si udelam vlastni model ve sketchup (např. naši bytovku) a dám tam originál google streetview textury, jak to je s autorskýma právama na ty textury? Kdybych teoreticky chtel dat ten "vytvor" ke stazeni?

V.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ